Nu ga ik m'n huis écht schoonhouden!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Nu ga ik m'n huis écht schoonhouden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:49

Vroeger hoefde ik ook niet zoveel te poetsen, maar sinds de komst van een man en later een hond is het dagelijkse noodzaak. :') En manlief geeft de hond de schuld, maar hij is het ergste eigenlijk. :=

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 00:52

Ik vind die cleaning calender niet zo fraai eerlijk gezegd. Vooral de deuren. Na het stoffen (wekelijks/als je er weinig om geeft om de twee weken) gewoon nog met een natte doek rondlopen voor daar waar nodig. Dan neem je de klinken sowieso mee (zit iedereen met zn handen aan) en je zal zien dat er op de deuren toch al snel vieze vingerafdrukken zitten. Dat moet je niet jaarlijks doen haha.

Ik doe eerder mijn huis opdelen in kamers en elke dag moet kamer x sowieso schoon zijn en een rustdag/bijwerk dag. Maar dan kom je toch weer in een ritme van alles bijhouden en tis schoon.
Denk dat iedereen een ander ritme/manier heeft wat voor diegene werkt en dat je zelf even je eigen manier moet vinden, en daarbij niet té kritisch (er mag geleefd worden!) en niet te laks zijn :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 06:40

Blue_Monday schreef:
Ik vind die cleaning calender niet zo fraai eerlijk gezegd. Vooral de deuren. Na het stoffen (wekelijks/als je er weinig om geeft om de twee weken) gewoon nog met een natte doek rondlopen voor daar waar nodig. Dan neem je de klinken sowieso mee (zit iedereen met zn handen aan) en je zal zien dat er op de deuren toch al snel vieze vingerafdrukken zitten. Dat moet je niet jaarlijks doen haha.

Deurklinken? Ik denk niet dat die ooit in enig schema zitten bij ons. Vallen niet onder eettafel na het eten, niet onder stofzuigen/dweilen en ook niet onder keuken/badkamer/wc, dus dan zullen ze hooguit bij zeer hoge uitzondering worden gedaan.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:52

Nou, ik denk dat het prima in een schema past als je na de droge doek een natte doek pakt. Iedereen zit er toch met zijn handen aan. Of je moet de klinken nooit gebruiken. Ik zou ze toch met enige regelmaat meepakken imho. Het is ook niet tijdrovend.
Je kan ook zeggen, deurklinken van de badkamer meepakken als de badkamer in je schema staat.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:20

Ah ik heb dit topic al even op stip staan omdat ik het wilde door lezen, maar dat stelde ik net zo lang uit dan het schoonmaken zelf. :')

Hier blijkt toch echt de gouden regel te zijn dat ik alleen thuis moet zijn. Als man een dag vrij is en we ‘samen even gaan power cleanen’ staan we een half uur later in de stad of liggen we in het zwembad. Na 14 dagen een puinzooi in huis zijn we nu weer aan het werk en raad eens waar het weer spik en span is binnen 1,5 dag tijd. -O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:03

Blue_Monday schreef:
Nou, ik denk dat het prima in een schema past als je na de droge doek een natte doek pakt. Iedereen zit er toch met zijn handen aan. Of je moet de klinken nooit gebruiken. Ik zou ze toch met enige regelmaat meepakken imho. Het is ook niet tijdrovend.
Je kan ook zeggen, deurklinken van de badkamer meepakken als de badkamer in je schema staat.

Ik doe de deuren ook niet zo vaak hoor. Ik neem altijd de plekken mee waar de katten langs de deuren en de kozijnen 'schurken' maar verder... Och

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:30

@ Margathea hoe is het gegaan afgelopen week? Kunnen doen wat je wilde?

Vanochtend iets eerder opgestaan om de keuken weer op te ruimen en schoon te maken. Meestal blijft hij mooi bij maar deze week waren we allebei moe en veel weg. Dan opeens staat alles op het aanrecht e.d.
Verder is het nog even zoeken naar de juiste balans tussen niet altijd met schoonmaken bezig zijn en wel een netjes/opgeruimd huis.

Mams kwam laatst onverwachts langs zegt ze goh wat is het hier netjes. Mijn vriend en ik keken elkaar aan
. Zo van.. nou dat valt wel mee. Is nog net niet zoals wij het graag hebben willen.

Ik wil de '15min per dag' optie eens gaan uittesten. Klinkt behapbaar en hopelijk hoef ik dan op zaterdagochtend niet nog erg veel te doen of kom ik juist aan andere klusjes toe.

Hoe gaat het bij de rest?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 11:37

Nou ik schrok me weer echt rot gisteren wat voor een stof en kattenhaar er allemaal onder/achter de meubels vandaan kwam :)) Eens kijken hoe ik dat ga aanpakken. Misschien eens per twee maanden een grondige stofzuig waarbij ik ook echt onder en achter de meubels duik.

Ik heb nu wel een goede stok achter de deur, een heel goede vriend van me die nogal vaak langskomt is allergisch voor katten en ik wil natuurlijk niet dat hij elke keer met rode oogjes vertrekt. Dus stofzuigen gaat sowieso gebeuren wanneer ik weet dat ie langskomt :j

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:42

Ah, dat is wel een goede stok inderdaad! Ik wil nog zo'n swiffer achtig ding voor onder kasten en bank waar de stofzuiger zo lastig komt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:34

Ik heb nog een ideale manier gevonden :')

Ik heb Home Scapes gedownload... erg leuk spelletje... Maar wachten op een nieuw leven duurt een half uur... En je kan heeeeel veel doen in een half uur! :P

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:41

Hier iemand met een wekelijkse schoonmaker in huis :+
Maar nog steeds doe ik zelf een aantal klusjes...had t al een tijdje niet gedaan, maar merk dat ik het huis niet schoon genoeg vindt. Dus nu iig op vrijdag de wc’s en op donderdag de douchecabine. Stofzuigen is wat te vermoeiend op t moment (33 weken zwanger van nr 2), dus dat gebeurt 1x per week. Verder maak ik iedere avond na het eten de keuken schoon, inclusief doekje over alle kastjes. Daar wordt eten gemaakt, dus dat moet schoon.
Wanneer de baby er is en ik weer fit ben, ga ik sowieso een keer extra in de week stofzuigen. We hebben geen huisdieren. Dat scheelt qua vuiligheid enorm natuurlijk!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:41

Vandaag de bank goed onder handen genomen. Niet te geloven wat er allemaal onder vandaan kwam. Voldoende nootjes en chipjes voor een zaterdagavond en een hele kletskop. Tevens de afstandbediening gevonden.
Gisteren de pannen even goed geschrobt en vanavond staat het bestek op de planning. Ik geniet van mijn schone huis en nu ik het lekker bij hou kost het me echt niet veel werk

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:30

Deze week was de schoonmaakster die wekelijks bij ons komt op vakantie. Eerder deed ik mijn huis gewoon zelf, maar ik werk momenteel erg veel en ben vrij weinig thuis maar onze hond haart ontzettend en het is ook een stoffig huis..

Ik heb deze week wel geteld 59 uur gewerkt en toch de bedden gedaan, iedere dag stofzuigen, badkamer en wc en keuken helemaal gepoetst. Ik ben gewoon trots :')

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:51

Janine1990 schreef:
Ik heb nog een ideale manier gevonden :')

Ik heb Home Scapes gedownload... erg leuk spelletje... Maar wachten op een nieuw leven duurt een half uur... En je kan heeeeel veel doen in een half uur! :P

Daarom heb ik garden scapes ook gedownload, kan ik afwisselen als m’n levens op zijn bij de ene :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:55

OMG ik sta ook op het punt om dat te doen :') Want mijn huis is schoon :')
Maar wordt het dan ooit wéér schoon???

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:58

Ik heb de hele beneden verdieping bijgewerkt omdat ik verjaardag heb dus ik moest wel. Nu hopen dat ik het dan beter bij ga houden

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:57

Hier vanmorgen ook even door het huis gevlogen ivm babyborrel, scheelt wel echt dat we het de laatste tijd beter bijhouden

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 11:18

Ik heb nog een klusje wat ik echt even periodiek wil gaan doen. Tijdens de verhuizing viel het me op hoeveel dingen ik niet dubbel heb, en van hoeveel dingen ik niet meer wist dat ik ze überhaupt had! :oo Zo vond ik enorm veel halfvolle notitieblokken. Ik heb daar voor zover mogelijk de gebruikte vellen uit gescheurd zodat ik de rest over heb. De komende jaren komt er geen nieuw notitieblok meer in bij mij! :') Verder ook gewoon heel veel rommeltjes en troepjes waar ik een betere bestemming voor ga vinden.
Momenteel staan er van de verhuizing een hoop dozen en kratten in de berging, en mijn ambitie is om eens per maand een doos/krat/tas weg te werken. Het eerste wordt 'tas met knuffels/speelgoed-achtige dingen/kinderboeken wegbrengen naar goed doel' - iemand nog tips? :) Zat te denken aan het AZC hier in de buurt.
Heb ook veel te veel glazen/mokken enzo dus daar ga ik ook eens kritisch naar kijken. Alles wat je niet hebt hoef je ook niet schoon te houden tenslotte :j

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:49

Magrathea schreef:
Het eerste wordt 'tas met knuffels/speelgoed-achtige dingen/kinderboeken wegbrengen naar goed doel' - iemand nog tips? :) Zat te denken aan het AZC hier in de buurt.

Voedselbank is vaak ook blij met speelgoed. :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:55

Magrathea schreef:
Ik heb nog een klusje wat ik echt even periodiek wil gaan doen. Tijdens de verhuizing viel het me op hoeveel dingen ik niet dubbel heb, en van hoeveel dingen ik niet meer wist dat ik ze überhaupt had! :oo Zo vond ik enorm veel halfvolle notitieblokken. Ik heb daar voor zover mogelijk de gebruikte vellen uit gescheurd zodat ik de rest over heb. De komende jaren komt er geen nieuw notitieblok meer in bij mij! :') Verder ook gewoon heel veel rommeltjes en troepjes waar ik een betere bestemming voor ga vinden.
Momenteel staan er van de verhuizing een hoop dozen en kratten in de berging, en mijn ambitie is om eens per maand een doos/krat/tas weg te werken. Het eerste wordt 'tas met knuffels/speelgoed-achtige dingen/kinderboeken wegbrengen naar goed doel' - iemand nog tips? :) Zat te denken aan het AZC hier in de buurt.
Heb ook veel te veel glazen/mokken enzo dus daar ga ik ook eens kritisch naar kijken. Alles wat je niet hebt hoef je ook niet schoon te houden tenslotte :j

Herkenbaar!
Nou hebben wij zondag kraamborrel gehad en is daarbij veel van het serviesgoed gebruikt, heb daarom gister meteen alle keukenkastjes uitgesopt, en hetgeen wat niet gebruik is kritisch bekeken, weg wat weg kan... Zo ook mn lades met kookgerei, wat moet je in hemelsnaam met 3 spaghetti lepels??? :')
Ik had er ook een handje van om altijd maar voor een flinke voorraad houdbare producten te zorgen, maar dan staan er ineens 3 pakken rijst, 4 flessen chloor enz in de kastjes, daaaag overzicht... Dat doe ik dus ook niet meer... Betekent voor mij dat ik ook veel bewuster boodschappen doe, beter voor de portomonee, dus alleen maar voordelen...

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:09

Oh leuk, ik doe mee!
Mijn zus en moeder hebben een soort van smetvrees dus als ik daar kom sta ik altijd versteld hoe schoon het is. Zelf bij mijn zus met haar kat en berner senner.

Ik woon ook in een appartement met hond en kat en haat schoonmaken, toch als ik het heb gedaan voelt het zo fijn!

Onlangs heb ik een de Dyson V11 absolute pro aangeschaft en dit maakt me leven toch wel een stuk fijner zeg... wat een fantastisch ding!!! Had de dag dat hij bezorgd werd nog stofgezogen en natuurlijk gelijk uitgeprobeerd smiddags. Stond toch wel even versteld hoe ontzettend veel dat ding nog opzoog.
Doe de bank er ook mee en ik kan er gewoon weer met zwarte kleding opzitten (heb een witte kat).
Pak m nu denk ik 3x per dag er wel even bij!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 14:01

Ja ik zit nu dus toch te twijfelen of ik niet nog een extra kastje erbij moet voor in de keuken. Maar die groeit dan sowieso ook weer dicht := Aan de andere kant vind ik het ook wel weer fijn om grootverpakkingen te kopen van rijst enzo... Nou ja als mijn huis een beetje aan kant is (heb de berging keurig dicht gebouwd en mijn huis is biiiijna op orde *\%/* sleutels gisteren achtergelaten in oude huis) eerst maar eens een stofzuiger kopen, een bank, en daarna kijken of ik ergens een mooi buffetkastje kan vinden ofzo.
Wat glazen enzo betreft ben ik helemaal niet meer moeilijk qua wegdoen, aangezien je in het ergste geval voor 50 cent per stuk ook weer nieuwe hebt bij de kringloop als ineens je keukenkastje naar beneden dondert ofzo := Dus dat is te overzien.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:44

CynthiaV schreef:
https://www.kruidvat.nl/severin-rb7025- ... ASEALw_wcB
Wij hebben sinds kort deze, leuke prijs om uit te proberen en ik vind hem geweldig _/-\o_
Hier met 2 volwassenen,2 kinderen en 2 honden en af en toe moet ik even een pluk haar voor de mond weg halen maar verder is hij ideaal, het scheelt zoveel tijd.

Dat ding is ideaal zet hem gewoon aan als ik in huis ben. Simpel en inderdaad haren ervoor weg halen sims. Ook onder de kasten en banken tafel ideaal.

Rijd soms het zelfde rondje maar neemt echt veel mee.

Als je een perfecte wil zou je een dure moeten nemen die zelf oplaad.

Deze piept als ie leeg is en hij stopt ook als die vast zit en gaat uit

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:57

Ja die heb ik voor m'n verjaardag gevraagd nog steeds niet gekregen haha. En verder heb ik een planner gevonden op pinterest dus ik hoop dat die mij kan helpen met dingen opschrijven zodat ik niet alles hoef te onthouden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:05

Magrathea schreef:
Nou ik schrok me weer echt rot gisteren wat voor een stof en kattenhaar er allemaal onder/achter de meubels vandaan kwam :)) Eens kijken hoe ik dat ga aanpakken. Misschien eens per twee maanden een grondige stofzuig waarbij ik ook echt onder en achter de meubels duik.

Ik heb nu wel een goede stok achter de deur, een heel goede vriend van me die nogal vaak langskomt is allergisch voor katten en ik wil natuurlijk niet dat hij elke keer met rode oogjes vertrekt. Dus stofzuigen gaat sowieso gebeuren wanneer ik weet dat ie langskomt :j

Dat stofzuigen moet je dan niet doen vlak voor zijn komst. Daarmee wordt juist ook veel mee de lucht in geblazen.
Beter: een dag van te voren stofzuigen. Op de dag zelf even met een swiffer o.i.d. door het huis.