En manlief geeft de hond de schuld, maar hij is het ergste eigenlijk.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En manlief geeft de hond de schuld, maar hij is het ergste eigenlijk.
Blue_Monday schreef:Ik vind die cleaning calender niet zo fraai eerlijk gezegd. Vooral de deuren. Na het stoffen (wekelijks/als je er weinig om geeft om de twee weken) gewoon nog met een natte doek rondlopen voor daar waar nodig. Dan neem je de klinken sowieso mee (zit iedereen met zn handen aan) en je zal zien dat er op de deuren toch al snel vieze vingerafdrukken zitten. Dat moet je niet jaarlijks doen haha.
Blue_Monday schreef:Nou, ik denk dat het prima in een schema past als je na de droge doek een natte doek pakt. Iedereen zit er toch met zijn handen aan. Of je moet de klinken nooit gebruiken. Ik zou ze toch met enige regelmaat meepakken imho. Het is ook niet tijdrovend.
Je kan ook zeggen, deurklinken van de badkamer meepakken als de badkamer in je schema staat.
Eens kijken hoe ik dat ga aanpakken. Misschien eens per twee maanden een grondige stofzuig waarbij ik ook echt onder en achter de meubels duik.
Janine1990 schreef:Ik heb nog een ideale manier gevonden![]()
Ik heb Home Scapes gedownload... erg leuk spelletje... Maar wachten op een nieuw leven duurt een half uur... En je kan heeeeel veel doen in een half uur!
Want mijn huis is schoon
Zo vond ik enorm veel halfvolle notitieblokken. Ik heb daar voor zover mogelijk de gebruikte vellen uit gescheurd zodat ik de rest over heb. De komende jaren komt er geen nieuw notitieblok meer in bij mij!
Verder ook gewoon heel veel rommeltjes en troepjes waar ik een betere bestemming voor ga vinden.
Zat te denken aan het AZC hier in de buurt.
Magrathea schreef:Ik heb nog een klusje wat ik echt even periodiek wil gaan doen. Tijdens de verhuizing viel het me op hoeveel dingen ik niet dubbel heb, en van hoeveel dingen ik niet meer wist dat ik ze überhaupt had!Zo vond ik enorm veel halfvolle notitieblokken. Ik heb daar voor zover mogelijk de gebruikte vellen uit gescheurd zodat ik de rest over heb. De komende jaren komt er geen nieuw notitieblok meer in bij mij!
Verder ook gewoon heel veel rommeltjes en troepjes waar ik een betere bestemming voor ga vinden.
Momenteel staan er van de verhuizing een hoop dozen en kratten in de berging, en mijn ambitie is om eens per maand een doos/krat/tas weg te werken. Het eerste wordt 'tas met knuffels/speelgoed-achtige dingen/kinderboeken wegbrengen naar goed doel' - iemand nog tips?Zat te denken aan het AZC hier in de buurt.
Heb ook veel te veel glazen/mokken enzo dus daar ga ik ook eens kritisch naar kijken. Alles wat je niet hebt hoef je ook niet schoon te houden tenslotte
Aan de andere kant vind ik het ook wel weer fijn om grootverpakkingen te kopen van rijst enzo... Nou ja als mijn huis een beetje aan kant is (heb de berging keurig dicht gebouwd en mijn huis is biiiijna op orde
sleutels gisteren achtergelaten in oude huis) eerst maar eens een stofzuiger kopen, een bank, en daarna kijken of ik ergens een mooi buffetkastje kan vinden ofzo.
Dus dat is te overzien. CynthiaV schreef:https://www.kruidvat.nl/severin-rb7025- ... ASEALw_wcB
Wij hebben sinds kort deze, leuke prijs om uit te proberen en ik vind hem geweldig![]()
Hier met 2 volwassenen,2 kinderen en 2 honden en af en toe moet ik even een pluk haar voor de mond weg halen maar verder is hij ideaal, het scheelt zoveel tijd.
Magrathea schreef:Nou ik schrok me weer echt rot gisteren wat voor een stof en kattenhaar er allemaal onder/achter de meubels vandaan kwamEens kijken hoe ik dat ga aanpakken. Misschien eens per twee maanden een grondige stofzuig waarbij ik ook echt onder en achter de meubels duik.
Ik heb nu wel een goede stok achter de deur, een heel goede vriend van me die nogal vaak langskomt is allergisch voor katten en ik wil natuurlijk niet dat hij elke keer met rode oogjes vertrekt. Dus stofzuigen gaat sowieso gebeuren wanneer ik weet dat ie langskomt