Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou jij doen?

Akkoord gaan met 300 euro.
523 (70%)
De hele rambam ophalen, tot het laatste plankje aan toe!
149 (20%)
Tegenbod doen van 500 euro en hopen dat hij akkoord gaat (hoewel de verhurende makelaar vreesde van niet)
57 (7%)
Anders, namelijk...
11 (1%)

Totaal aantal stemmen: 740

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:29

tsja, heel eerlijk? Ik zou ook geen 600 euro voor een tweedehands vloer over hebben gehad en al helemaal niet voor een kleur die ik zelf niet gekozen zou hebben als ik het zelf in de winkel had opgehaald.
Misschien wil de nieuwe bewoner op de slaapkamers wel iets heel anders en is hij bv van plan om alleen in de woonkamer en gang alles te laten liggen, maar in de andere ruimtes eruit voor een andere vloer. Dan is 600 ook zo schappelijk niet meer.

Dus ik begrijp die man wel. Ik zou ook op zn hoogst 300 euro hebben willen betalen en eigenlijk nog iets minder zelfs. Vloer is toch al weer 2 jaar oud tenslotte + niet zelf gekozen.
Het is ook geen kwaliteitslaminaat ( aan de prijs en winkel te zien), dus 600 is gewoon veel te veel.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 12-07-19 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:35

ik zou de €300,00 Ook nemen en dat vind ik al behoorlijk veel.

Mijn kleur vloer zou het ook niet zijn :n ik zou je hooguit €50,00 geven max of niks of er uit laten halen.
Wat de ene mooi vind, vindt de andere niks.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:38

Duhelo schreef:
vevina schreef:
Ik denk dat mensen wel goed moeten lezen. De nieuwe huurder mocht de vloer overnemen voor €600, de nieuwprijs is hoger. Sommige hebben het namelijk over een vloer van €600 aanbieden voor €500. Desondanks vind ik zowel €600 als €500 en zelfs €300 teveel voor een 2dehands Ikea laminaat vloer.

oh je hebt gelijk, ik had het idd gelezen alsof de vloer nieuw 600 euro kostte en de zus van ts er nog 500 voor wilde.
Nieuwprijs van de vloer gaat dan richting de 1000 euro incl ondervloer?

Nu, feit blijft dat eruit halen ellende zal zijn, veel breuk van het laminaat zelf en ev schade (en ligt er uberhaupt nog een vloer onder dan? wat met deuren die ev ingekort geweest zijn?)

Als je deze vloer met de goedkoopste ondervloer neemt dan zou hij theoretisch €1100,- gekost hebben + ongeveer € 400 aan plinten.

Ik zeg theoretisch omdat je verzaagt dus je moet ongeveer 20% extra rekenen voor het laminaat.

€ 600,- lijkt misschien veel maar je koopt en legt het er niet voor dus als je het zelf moet doen heb je altijd verlies. En het is een vrij neutrale kleur.

Als de koper zegt dat het zijn kleur niet is dan is het voor € 300,- zijn kleur ook niet. Ik zou het eruit slopen, dan maar in de container.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:40

Karl66 schreef:
Ik snap de zus van TS wel. De nieuwe huurder wil er maar 300 euro voor geven en TS wil er samen met haar ouders wel 600 euro voor geven en het er ook nog uithalen. Tenminste ik mag toch hopen dat als TS het zelf 600 euro waard vindt, dat ze er dat dan ook voor overheeft :D

_O-
Ik heb niet het idee dat je de OP zo kunt interpreteren _O-

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:47

De verhurende makelaar denkt...

Ik zou zeggen, doe een tegenbod. Misschien doet hij ook weer een tegenbod.
Wie weet vindt de tegenpartij het wel mooi, maar heeft er gewoonweg geen geld voor en dat de makelaar daarom zo’n uitspraak doet.

Met geen tegenbod zou ik akkoord gaan met die 300,-
En dan hopen dat de nieuwe huurder niet zegt, laat maar doen, haal er maar uit :=

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:48

gohya schreef:
capopjekop schreef:
Of heb jij nooit een shirtje gekocht wat het niet helemaal was maar het was goedkoop dus je denkt laat ik het maar meenemen voor die prijs. Als ik het mss 3x draag dan is het zn geld al waard

Nou nee haha,als ik een shirtje niet mooi vind en de prijs is spotgoedkoop,dan koop ik het echt niet hoor.
Maar ik snap wel wat je bedoeld.

Shirtje is ook wat anders hè.

Die heb je in je kast thuis ook liggen en anders koop je er een in een winkel verderop.

Ik heb in mijn vorige appartement ook de vloer laten liggen terwijl mijn smaak het totaal niet was.
Maar ik wist. Ik woon er tijdelijk dus ga daar dan geen geld aan uitgeven voor een nieuwe vloer.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:50

Ik zou in mijn handjes knijpen met die 300 euro :) . Ik had het niet gegeven. Denk dat ik 100 euro had geboden en als je het niet had gewild er alles gewoon uit laten halen en dan iets naar eigen smaak in leggen. Vind het laminaat nou niet per se zo mooi.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:54

Heel eerlijk, ik zou het zelfs gratis aan de nieuwe huurder schenken. Blij dat mij een hoop werk bespaard blijft.
De complete vloer verwijderen en opnieuw plaatsen gaat zeer waarschijnlijk niet lukken, al is het nog zo goed gelegd,er beschadigd altijd wel iets.
Heb zelf een vloer van €28 per m2 (excl ondervloer en plinten) laten leggen....deze vloer is de afgelopen jaren nog flink gaan werken waardoor ik weet dat ik 'm er nooit meer ongeschonden uit krijg.

€300,- vind ik zelfs een prachtig bedrag voor mijn (duurdere) vloer :o

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:57

Ik vind het shirtje verhaal niet heel anders.

Ik zou ook in een knal roze auto rondrijden indien die echt spotgoedkoop is en voor de rest aan mijn wensen voldoet. In dat geval stap ik over mijn aversie voor de kleur heen en tuf lekker rond.

Veel mensen hebben een grens tot waar ze minpunten accepteren en daarboven zijn ze kritischer, niets mis mee.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:01

janderegelaar schreef:
Als de koper zegt dat het zijn kleur niet is dan is het voor € 300,- zijn kleur ook niet. Ik zou het eruit slopen, dan maar in de container.

Nou dan zou ik toch lekker die 300,- aanpakken , das echt geld weggooien en jezelf een hoop werk bezorgen :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:03

Je weet ook zijn financiële situatie niet. Ik ben nu onverwacht op zoek naar een huurwoning. De prijzen zijn belachelijk hoog en de borg moet je ook direct ophoesten en eventuele contract kosten. Nog los van meubilair wat je mogelijk moet gaan aanschaffen. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt 600 euro te betalen voor een kliklaminaat vloer die er al in ligt. Dan kijk ik zelf wel voor wat goedkopere of ik leef een tijdje op de betonnen ondervloer. 300 euro is al meer dan genoeg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:04

Het ligt er aan in welke periode van de maand ik zit. :')
Ik ga of akkoord met 300 euro of ik trek alles eruit en hij krijgt het al niet meer al biedt hij wel ineens de 600. :D

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:09

Ik zou zeggen: vraag ervoor wat je het zelf waard vindt en als de huurder niet wil: lekker eruit halen. Dan gaat hij zelf toch een nieuwe vloer leggen?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:14

cobiie schreef:
Ik vind het shirtje verhaal niet heel anders.

Ik zou ook in een knal roze auto rondrijden indien die echt spotgoedkoop is en voor de rest aan mijn wensen voldoet. In dat geval stap ik over mijn aversie voor de kleur heen en tuf lekker rond.

Veel mensen hebben een grens tot waar ze minpunten accepteren en daarboven zijn ze kritischer, niets mis mee.

Dat is dus exact wat ik zeg. :')

Als het heel goedkoop is. Prima. Dan doe ik er nog wel ff mee. Ookal is het mijn smaak niet.

Een shirtje niet.
Die heb ik niet perse nodig. Heb er nog 10 in mijn kast. En de winkel ernaast verkoopt er ook tig. Dus een lelijk shirtje van 10€ koop ik niet omdat het zo goedkoop is.

Amber_anne

Re: Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:32

Toen wij hier kwamen wonen lag het oude laminaat er nog in. Was 3 verschillende soorten zonder ondervloer dus dat is eruit gegaan. Zelf alles nieuw gelegd en de kosten voor het verwijderen van het laminaat zijn ook voor ons.

Ik ben blij als ik dit laminaat kan laten liggen en het er niet uit hoef te slopen. Wat de nieuwe bewoners ermee willen is aan hun

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:36

Het is onderhandelen.
De tegenpartij staat behoorlijk sterk: want de hele vloer eruit halen en afvoeren is behoorlijk veel werk.
Want de afvoer/stortkosten voor een vloer, 100 m2 met ondervloer en plinten kost je al snel 200 euro en daarbij is schade maken aan de muren zo gebeurd bij het verwijderen van plinten.
En laminaat is behoorlijk zwaar, als je steeds met een bundel hout de trap af moet lopen.

Ik zou een tegenbod doen en zo niet, de 300 euro pakken, want als je het zelf moet afvoeren, kost het meer.
Een ikea laminaat vloer is niet echt gemakkelijk netjes te verwijderen, zodat je het nog in een dergelijke staat is dat je het opnieuw zou kunnen leggen. Meestal beschadigt het kliksysteem.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:49

Ik zou nog lager hebben geboden. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Welkom in de wereld van verhandelen.

Verder moer je zelf weten wat je doet, of nja. Je zus. Voor beide opties is wat te zeggen namelijk

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:59

Even los van of de vloer de prijs waard is enzo, ik denk dat dit geen energie en frustratie waard is.

Het is niet eens jou vloer, het geld komt niet in jou portemonnee. Het enige wat je in een meer of minder verhaal hebt:

Aan de ene kant heb je veel werk en misschien een vloer wat je zelf kunt gebruiken. Ik twijfel daar ook aan, gezien de kwaliteit.

Aan de andere kant heb je er geen werk van, ook geen vloer, en je zus heeft een x-bedrag in haar portemonnee, die waarschijnlijk amper meerwaarde heeft omdat ze 2 full time banen heeft. Dat laatste is een aanname ja. ;)

Twee mogelijkheden, en voor beide ben je afhankelijk van je zus en de potentiële koper. Je hebt er zelf geen enkele invloed op. Pak je voordeel met deze wetenschap.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:10

janderegelaa schreef:

Dus
Optie A:je krijgt 300 euro en hoeft niets te doen
Optie B: je krijgt 0 euro en je hebt het werk van een vloer uithalen en misschien zelfs nog de kosten van een container huren
Dan kies je dus voor optie B?

Ik denk dat ik te dom ben om dit te snappen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:15

Ik zou alles eruit halen. Bovendien vind ik het ook erg vreemd als je als nieuwe huurder €300 gaat bieden op een vloer die je toch niet mooi vind of zou willen overnemen. Hoeveel de vloer waard is, is voor mij Eem andere discussie. Ikzelf zou nooit een euro bieden op iets wat ik niet evt zelf zou willen. Dan zeg ik meteen: haal er maar uit. Dus t feit dat ie iets bied zegt mij dat ie het wel wil. Dus dan is het kijken wat je t waard vind. Zijn bod? Een tegenbod? Er uit halen?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:30

Hmm ik snap beide kanten wel.

Wij zijn vorig jaar ons huurhuis uitgegaan en hadden rolluiken + vloer hele woning ter overname. Nieuwe bewoners willen de rolluiken heel graag hebben, maar ze hadden niet zoveel geld. Ja jammer dan :+
Rolluiken op FB te koop gezeten, kwamen zoveel reacties hebben ze waarschijnlijk ook gezien en toen kon het ineens wel.

Maar je prijs moet natuurlijk wel reëel zijn. Ik zou wel akkoord gaan met € 300,- voor deze vloer.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:39

j
friendly schreef:
Ik zou alles eruit halen. Bovendien vind ik het ook erg vreemd als je als nieuwe huurder €300 gaat bieden op een vloer die je toch niet mooi vind of zou willen overnemen. Hoeveel de vloer waard is, is voor mij Eem andere discussie. Ikzelf zou nooit een euro bieden op iets wat ik niet evt zelf zou willen. Dan zeg ik meteen: haal er maar uit. Dus t feit dat ie iets bied zegt mij dat ie het wel wil. Dus dan is het kijken wat je t waard vind. Zijn bod? Een tegenbod? Er uit halen?

Nou omdat iemand misschien nog niet direct een nieuwe vloer wil leggen?
Iemand die tijdelijk een woning gaat betrekken
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 12-07-19 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:40

Ik zou al blij zijn met die €300, dat zou ik echt niet geven voor deze vloer. Ik zou ook niet direct aannemen dat dit bluf is. Als ik zo'n vloer voor een oké prijsje over zou kunnen nemen dan mag 'ie nog een jaartje blijven. Anders dan betaal ik liever meer geld en heb ik gelijk een nieuwe vloer die ik leuk vind en die van fatsoenlijke kwaliteit is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:40

Het ligt er natuurlijk aan van wie je huurt. Als je hier van een corporatie huurt,dan heb je amper een week tijd om de woning leeg en schoon op te leveren. Als je dan nog moet gaan proberen spullen via internet te verkopen, of erover onderhandelen,dan zou dat wel kort dag worden.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:44

Volgens mij klopt je topic titel niet.
De nieuwe huurder wil de vloer wel overnemen, maar niet voor het geld dat je er voor vraagt.
Jammer dan, pech gehad.
Huurder is niks verplicht. T is al wat dattie 300 euro bood, hij had ook kunnen zeggen, ik hoef de vloer niet.
Dan had je zowiezo geen geld en dan moet je de boel eruit halen.