Verhuizen of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doutz16

Re: Verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 11:46

Je zegt in je op dat de tuin daar ook groter is! Dat is ook fijn voor je kinderen later he. Dat ze lekker de ruimte hebben om te spelen.

Ik zou echt de sprong in het diepe wagen!En alleen om de tuin zou ik zoiets zeker niet laten schieten.

Daarnaast, verhuizen en verbouwen, je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Met een klein budget kom je een heel eind hoor!

Ik volg even mee, ben er benieuwd naar je keuze uiteindelijk!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 11:49

Eerst maar eens afwachten of we een keus hebben! Haha.

Maar denk dat we uiteindelijk ons zelf voor onze kop slaan als we nu nee zeggen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 11:50

x_Anne_x schreef:
Ben gewoon zo'n stresskip -O-
Zit mezelf ook heel erg in de weg nu.

Een stresskip in een luxepositie :D

Ik heb mijn huis vandaag precies twee jaar. *\o/*
En werkelijk ALLES zat tegen.

Ik begon in 2016 via Randstad te werken, wilde een huis kopen (woonde nog thuis) en moest hiervoor eerst 48 weken aaneengesloten bij Randstad werken. Dus toen begon het wachten. In september hield ontzettend plotseling ineens mijn eerste opdracht op. Daar ging mijn aaneengeslotenheid. Gelukkig had ik vakantieuren over en wilde Randstad mijn contract daar wel mee oprekken. Daardoor kon ik met de volgende opdracht verder en aaneengesloten bij Randstad blijven.
In februari 2017 kon ik eindelijk mijn perspectiefverklaring (voor hypotheek) aanvragen, toen begon mijn opdrachtgever moeilijk te doen. Ze wilden mij aannemen tot het eind van het jaar, ik zou dan meer verdienen, maar ze gaven geen intentieverklaring, waardoor ik geen hypotheek meer kon krijgen. Maar hoorde hier verder niets over, totdat eind april (intussen was ik bij mijn huidige huis wezen kijken en wilde ik gaan bieden) ineens een loonheffingsformulier moest invullen zonder dat ik een aanbod had gehad. Dus dat weigerde ik, leidinggevende boos dat ik ze aan het lijntje had gehouden. En de letterlijke woorden waren: "Als jij een eigen huis belangrijker vind dan je carriere, dan scheiden hier onze wegen."
Dus moest ik halsoverkop ineens een andere opdracht zien te krijgen, wederom met dank aan Randstad is dit gelukt. Die opdracht duurde maar 2 weken, waarin ik inmiddels aan het bieden was. En ik kreeg gelukkig een nieuwe opdracht. Alleen duurde het bijna 4 weken voordat ik daar aan de slag kon. Dus dat betekende 4 weken geen loon. Intussen liep mijn aanvraag bij de bank omdat we een prijs overeen waren gekomen. Mijn adviseur gaf aan dat ik vooral geen WW aan moest vragen, want dat kon de aanvraag in gevaar brengen.

Het leek wel alsof het hele universum wilde dat dit niet mijn huis zou worden. -O-
Nou, ik kan je zeggen... Dat levert pas stress op :')

Toen zat ook met het klussen werkelijk ALLES tegen... :7

Maar he, in augustus woon ik er alweer twee jaar en ik heb het hier heerlijk. Het is me alle stress dubbel en dwars waard geweest!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 11:50

En....ik zie dat je een vijvertje hebt laten aanleggen in je huidige tuin. Ik zou die uit je volgende tuin weglaten met t oog op je kindje etc.
Dus eigenlijk gunstig als je verhuist ipv dat je de vijver eruit moet halen hoef je m er niet meer in te plaatsen

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 11:54

Eens met pmarena, je tuin is echt prachtig maar geen kindertijd. Zodra je kleine er is ga je er met andere ogen naar kijken. Vijver is super gevaarlijk, moet eruit. Gras hoger dan het pad speelt niet fijn en dat muurtje is echt een risico met vallen.
Verder kan je het meeste van je spullen/aankleding zo meenemen.

Keuken is het probleem van de oude huurder/verhuurder. Daar mag je best op je strepen staan, neem de apparatuur voor een prikkie/niks over of vraag een standaard keuken waar je eigen apparatuur in past. Oude huurder moet blij zijn dat hij het niet hoeft aan te passen. Wel een dingetje is dat als jij akkoord gaat met deze keuken en je vertrekt dat je dan verantwoordelijk bent.

Toch zou ik het doen, buurt met andere kinderen, school in de buurt etc. is zo waardevol voor een kind.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:07

Helpt het om al een beetje te kijken wat je met de tuin zou willen doen? Weet je hoe die eruit ziet?

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:14

ik zou blijven. je zegt ik zou liever over 2 a 3 jaar gaan.. volgens mij geef je daarbij heel duidelijk aan dat het nu nog niet zover is voor jullie. je hebt straks een kindje.. ga daar lekker van geniete... je hond in het bos tegenover je huis.. ik wist het wel... Ik kies tegenwoordig voor de ligging... wie weet hoe je er over 3 jaar voorstaat.. financieel.en wat er dan op je pad komt..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:18

Je kunt het trouwens ook zo bekijken: het zijn allebei zulke aantrekkelijke opties (met wat nadelen, maar toch vooral aantrekkelijk) dat je hoe dan ook goed kiest. :j

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 12:20

Tuin van dat huis ziet er op de foto die op de site staat al behoorlijk prima uit gelukkig. Dus wat dat betreft moet ik het eigenlijk gewoon echt loslaten haha.

Alleen mooi plekje voor de pergola zoeken.
Kan daar straks mooi een schommel aan.

Kan nu vooral niet tegen die onzekerheid. Kans is natuurlijk heel groot dat nummer 1 hem aanneemt.
En als zo dat is krijgen wij in principe niets te horen.
Tenzij zij het toch niet nemen/krijgen maar daar kan dan zo 2 weken overheen gaan.

Ik zou er heeel graag willen wonen wil alleen niet verhuizen :')
Maar t moet maar.
Nu al veel mensen die zeggen te willen helpen.

Toen wij hier heen verhuisde hebben we letterlijk met zn 2en verhuisd omdat niemand kon/wilde helpen.

En nu hebben wij over een week vakantie en willen nog weg maar dat kan niet (financieel) als we het huis wel zouden krijgen.

Mijn vrouw is helaas net zo'n stresskip en we vreten onszelf compleet op. Dus moeten maar even iets leuks gaan doen om ons af te leiden :')

Mochten we hier wel blijven blijft de vijver en het verhoogde gras gewoon.
Tegen t huis is nog een groot terras waar ruimte genoeg is om te spelen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:22

Het is zondag, zet bokt uit, maak een lekkere koude karaf (alcoholvrije) sangria, geniet van je tuin en partner en pas als de datum komt open je dit topic weer eens ;)
Net zo goed ben je dan naar plaats 30 gezakt en was het een storm in een glad water. Als je wel het huis krijgt dan kun je je altijd nog opwinden :P

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 12:24

Sizzle schreef:
Het is zondag, zet bokt uit, maak een lekkere koude karaf (alcoholvrije) sangria, geniet van je tuin en partner en pas als de datum komt open je dit topic weer eens ;)
Net zo goed ben je dan naar plaats 30 gezakt en was het een storm in een glad water. Als je wel het huis krijgt dan kun je je altijd nog opwinden :P

Lijkt me een goed idee. Gaan we doen.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:13

TS; denk je dat je het huis uit je hoofd kunt krijgen? Grote kans dat je nog heeel lang zult denken, hadden we het maar gedaan. Nu terugkijkend had het makkelijk gekund en het was zo fijn voor kind(eren) geweest. Dan maar weer even een onaf huis....wat maakt dat uit?! Het gaat om de mogelijkheden en het gebruiksgemak. Als dat in dat huis fijner is........ik zou zeggen...ga ervoor....

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:16

Die tuinspullen zoals de tegels, houten palen, vijvertje die neem je toch lekker mee naar je nieuwe huis? Grote kans dat de nieuwe bewoner het bijv toch niet wilt en dan mag je sowieso je tuin kaal op gaan leveren.

Eigenlijk zou ik het meeste twijfelen over hond/bos. Dat is vervelend, straks krijg je het al drukker met baby, en dan is het wel zo handig als je dagelijks zo in het bos staat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:21

:D Dat word nog een opgave voor die kleine, twee stresskippen als mama

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:30

Wacht eerst eens af of je het überhaupt krijgt. Je zit nu te stressen om iets, wat er misschien nooit komen gaat. Ik doe altijd precies hetzelfde hoor, dus ik mag eigenlijk niks zeggen. :oo

De tuin lijkt nu zo belangrijk, omdat het zo lekker weer is. Maar het grootste deel van de tijd, zit je toch echt binnen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:15

Sizzle schreef:

Toptip 8-)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:02

Ik heb niet allemaal gelezen, dus sorry als mijn post onnodig is.

Ik zie dat je grootste punt vooral de financiën van de verhuizing zelf zijn. Maar als je het nu niet doet, ga je het over een jaar of 5? 10? alsnog doen toch? Dan weet je niet hoe je financiën op dat moment zijn. Zeker niet als er dan ook al een kindje bij is, misschien 2. Lijkt me ook niet handig... Als het nu kan, DOEN!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:25

Zit je echt super krap financieel als je het huis zou nemen?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:43

Shadow0 schreef:
ChantalSmook: het binnenwerk van een huurwoning valt bijna helemaal onder de verantwoording van de huurder. Inclusief vloeren en schilderwerk en dergelijke, dat kan toch best in de papieren lopen.

Sociale huurwoning neemt alle kosten over in principe over de grote dingen toch. Tuurlijk schilderen enzo moet gebeuren en simpele kleine handelingen moet je zelf regelen. Maar bij lekkage, verstoppingen, kapotte dingen, elektriciteitsproblemen, problemen met de ketel, renovatie bij ouderdom e.d. moet de woningbouw het gewoon maken. Vaak is het alleen dat ze veel niet noodzakelijke dingen uit stellen tot het écht moet. Op het moment dat je de woning betreedt wordt het wel vaak netjes oplevert. Jaren erna dingen voor elkaar krijgen is lastiger. Hier ligt er dus al een vloer in zo te lezen. Tuurlijk lampen enzo zelf ophangen moet allemaal wel maar de kosten bij een koophuis zijn echt niet te vergelijken.
Ik ben anders misschien verwend met een hele goede sociale woningbouw en vooralsnog dik tevreden over storingen problemen en klachten.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:26

Heb niet alles gelezen. Maar het voordeel van een huurhuis is dat je dingen uit de tuin mee mag nemen. Dus bij wijze van spreken. Mag je alle planten we uit halen en in de nieuwe tuin mogen zetten. Zou wel iets schelen in de tuin aanleg.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:58

floorsil schreef:
Heb niet alles gelezen. Maar het voordeel van een huurhuis is dat je dingen uit de tuin mee mag nemen. Dus bij wijze van spreken. Mag je alle planten we uit halen en in de nieuwe tuin mogen zetten. Zou wel iets schelen in de tuin aanleg.

Dat mag bij een koopwoning ook hoor, mits je het van te voren benoemt.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 23:47

Herkenbaar je situatie! Misschien helpt dit te relativeren: we woonden in een te klein appartement en ik was zwanger, intussen waren ook mijn twee stiefzoons bij ons komen wonen. Appartement zat een hoop geld en werk in want woonden we nog maar twee jaar door omstandigheden, en ook niet onbelangrijk ik was alleenverdiener en spaargeld was zelfde jaar in de bruiloft in (en reis naar) Australië gegaan. Om het af te maken was het nieuwe huis zeer slecht onderhouden, in staat van 40 jaar geleden en kregen we 2 weken na de bevalling de sleutel, om binnen 4 weken te verhuizen ivm dubbele huur. Genoeg redenen voor stress. :+

Hulp gehad van bekenden, gezocht naar budgetvriendelijke opties en stukje bij beetje alles aanpakken aan grotere klussen, maar je redt het wel hoor! Als het veel voordelen heeft weegt het echt minder zwaar. Wij zitten nu heerlijk centraal, kindvriendelijk, alles op loopafstand en vijf slaapkamers. Worth the pain. ;-)

O en trouwens: nog geen maand later veranderde de regelgeving waardoor ons inkomen te hoog was voor sociale huur dus nooit meer andere huurwoning, maar hypotheek komen wij ook nooit voor in aanmerking ivm verblijfsstatus van mijn man. Grijp je kans voor je te laat bent! :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 00:36

Ga eens in het nu leven. :)

Log woensdag een keer in op de site van de woningbouw en kijk dan op welke plek je geëindigd bent.

Ik zou als er een baby op komst is en er is nauwelijks spaargeld zeker niet focussen op een nieuw huis, hard gezegd. Maargoed, dat ben ik. Ik houd er niet van om projecten aan te gaan die geld kosten zonder een financiële buffer, zeker met grote veranderingen op komst.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:49

upendo schreef:
Ga eens in het nu leven. :)

Log woensdag een keer in op de site van de woningbouw en kijk dan op welke plek je geëindigd bent.

Ik zou als er een baby op komst is en er is nauwelijks spaargeld zeker niet focussen op een nieuw huis, hard gezegd. Maargoed, dat ben ik. Ik houd er niet van om projecten aan te gaan die geld kosten zonder een financiële buffer, zeker met grote veranderingen op komst.

Misschien zit jij net als ik in de luxepositie van altijd kunnen sparen en altijd spaargeld hebben. Dus ik kan me ook heel goed vinden in jouw gedachten hoor, je zou kunnen stellen dat wij makkelijker zo'n kans kunnen laten schieten voor een volgend moment. Maar ik denk niet dat TS daar op moet gaan wachten, juist gezien de situatie. Een kind kost veel geld, hoe breng je het dan op om te gaan sparen? En wat als er een tweede mag komen en het huidige huis gewoon niet leefbaar blijkt met zoveel personen?

Ik heb best een groot huis in mijn uppie, maar heb uitermate veel respect voor gezinnen in zo'n huis. Te klein wonen lijkt me vreselijk!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:06

Ja, maar juist door nu te gaan kijken naar een groter huis met automatisch meer lasten ga je jezelf ook in de vingers snijden. Hogere maandelijkse kosten dus sowieso al minder geld over. :)
Maar nogmaals, ik ben een doemdenker wat dit betreft en zou dus eerst rust nemen om te kijken hoe het er financieel in die veranderde situatie uit zou gaan zien en of je het dan kan rondbreien.

Plus als je uiteindelijk voor een koophuis zou willen gaan zit je misschien wel beter in dat kleinere huis, dan kun je sneller sparen. Zonde om bij wijze van 1500 euro uit te geven aan het opknappen van het nieuwe huis als dat ook in je spaarpot kan voor de kosten koper.