Wij hadden meerdere optie’s, meerdere pistes, zelfs een optie waarbij er nog nauwelijks sprake was van een hypotheek
Dus ja, er was met alles rekening gehouden. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wij hadden meerdere optie’s, meerdere pistes, zelfs een optie waarbij er nog nauwelijks sprake was van een hypotheek
Dus ja, er was met alles rekening gehouden. oomens schreef:Ik doelde op hetgeen men zegt dat de vegan-scene groeiende is: steeds meer mensen die alleen fauna eten (niet alleen soja).
Ik moest ook niet met twee dingen tegelijk bezig zijn.

Citaat:Het aantal niet-vleeseters stijgt zeker. We hebben alle representatieve onderzoeken van de afgelopen 15 jaar onder de loep genomen. Er zijn drie verschillende, langlopende onderzoeken die elk net wat
anders van opzet zijn, maar ze laten alle drie een stijgende lijn zien van mensen die zeggen (vrijwel)
nooit vlees te eten. Bij de consumptiepeilingen van het RIVM is de groep ‘vegetariërs, veganisten,
macrobioten en antroposofen’ in vier jaar tijd (2010-2014) toegenomen van 1,1% naar 4,4%. Het LEI
constateert dat het aantal niet-vleeseters licht is toegenomen: van 3,9% in 2010 naar 4,5% in 2012. TNS
NIPO kan een langer tijdsbeeld schetsen: het percentage mensen dat zei geen vlees te eten, steeg
tussen 2000 en 2013 van 1,8% naar 2,3%. Tel je het aantal mensen dat aangeeft vrijwel geen vlees te
eten hier bij op, dan kom je in beide jaren op 4%.
er is ook een verschil tussen veganistisch/plantaardig eten en vegan leven. Veel mensen streven er naar om waar mogelijk vegan te leven. Die vinden het goed om zoveel mogelijk dierlijke producten te schrappen, ook als het niet perfect gaat heb je immers al effect. palousa_boy schreef:Dat land tekort is dan ook een reden dat sommige naar het buitenland vertrekken omdat daar nog wel ruimte is en het land nog betaalbaar.
Als ik hier vertel dat je in Nederland 60000 betaald voor een hectare rollen hun ogen er bijna uit![]()
Wat verder richting Polen en Rusland liggen de prijzen nog lager en staan stukken van 2000ha te koop..
palousa_boy schreef:Dat land tekort is dan ook een reden dat sommige naar het buitenland vertrekken omdat daar nog wel ruimte is en het land nog betaalbaar.
Als ik hier vertel dat je in Nederland 60000 betaald voor een hectare rollen hun ogen er bijna uit![]()
Wat verder richting Polen en Rusland liggen de prijzen nog lager en staan stukken van 2000ha te koop..
palousa_boy schreef:Niet verpachten aan boeren dan als ze er allemaal mee ophouden![]()
Het meeste dat hier stopt gaat gewoon met pensioen, het probleem is dan vooral om een opvolger te vinden.
Desalniettemin pleegt er ook elke 2 dagen een boer zelfmoord door alle problemen