Vloer in woonkamer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

just_kiki

Re: Vloer in woonkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 09:19

Wij zijn ook met verhuisd en wij willen (over enkele maanden) een tegelvloer met vloerverwarming. Lijkt mij zoooo mooi!
Dus voor nu nog even de oude laminaat van de vorige bewoners

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:00

Ik heb een marmeren vloer, lag er al in toen we het huis kochten.
Super makkelijk schoon te maken als ik weer eens doorloop met mijn modderige paardenschoenen, je ziet alleen wel elk vlekje erop.

Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:08

Joliieeenn schreef:
Ik heb geen idee wat ermee gebeurd is.. het is een prachtige vloer als die niet zo zou vlekken .. Ik woon hier nu een week en heb een bang hondje. Van de schrik heeft ze een klein plasje gedaan. Heb dit meteen op kunnen ruimen maar de kringen van het plasje krijg ik niet weg :( ..
Is deze vloer niet van natuursteen dan?

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:18

noviceh schreef:
Joliieeenn schreef:
Ik heb geen idee wat ermee gebeurd is.. het is een prachtige vloer als die niet zo zou vlekken .. Ik woon hier nu een week en heb een bang hondje. Van de schrik heeft ze een klein plasje gedaan. Heb dit meteen op kunnen ruimen maar de kringen van het plasje krijg ik niet weg :( ..
Is deze vloer niet van natuursteen dan?

Volgens mijn huisbazin niet..

Afbeelding
Dit is de vloer.. zo valt het niet op. De andere kant op wel

Afbeelding
En het plasje. Zo zitten er wel meer vlekken. Sommige dof, andere glanzend. En ik vind het dus super vervelend

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:26

Ik zie onze vloer nog niet genoemd in dit topic. Deze wordt morgen gestort in ons nieuwbouwhuis: gevlinderd beton, met beetje "pigment" voor een niet te egale kleur. De vloer wordt geïmpregneerd.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:27

Een PVC vloer niet stofzuigen!? Maar hoe houd je die dan schoon? Alleen dweilen werkt dan toch helemaal niet?
(Al moet ik zeggen, ik weet niet of ons huis heel vies zou zijn zonder katten)

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:34

Ik stofzuig de pvc vloer 1x in de week. En dweilen ga ik maar proberen 1x in de maand te doen (direct na het stofzuigen idd, anders is het niet te doen).

Mama3

Magrathea schreef:
Een PVC vloer niet stofzuigen!? Maar hoe houd je die dan schoon? Alleen dweilen werkt dan toch helemaal niet?
(Al moet ik zeggen, ik weet niet of ons huis heel vies zou zijn zonder katten)

Met swiffer en 1x per week stofzuigen, lukt het hier prima. Voor stof en kruimels hebben we een kruimeldief en die gebruiken we dagelijks met regelmaat.

Apart dat ieder advies anders is, volgens mij was het anti stofzuig advies vanwege krassen die de wieltjes kunnen veroorzaken wanneer je over zand/steen oid rijdt, maar dat heb je bij swiffer inderdaad ook.

Ghostattack

Wij hebben een oude houten vloer uit een café, met kromgetrokken planken, kraakt aan alle kanten, geen enkele plank is hetzelfde. Iedereen vind hem prachtig en wij vinden het jammer dat we hem moeten achterlaten als we gaan verhuizen -O- Onderhoud valt mee, mijn vader zet hem 1-2x per jaar in de olie.

Afbeelding

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:40

Ghostattack schreef:
Wij hebben een oude houten vloer uit een café, met kromgetrokken planken, kraakt aan alle kanten, geen enkele plank is hetzelfde. Iedereen vind hem prachtig en wij vinden het jammer dat we hem moeten achterlaten als we gaan verhuizen -O- Onderhoud valt mee, mijn vader zet hem 1-2x per jaar in de olie.

[ [url=m/yWLzIN.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:43

Afbeelding

Hier nog even een foto van onze pvc vloer: smoked eiken, met reliëf.

Lijkt me sterk dat er beschadigingen komen van stofzuigen, de vloer is keihard, en als je zuigt met de borstels vd stofzuigermond naar beneden dan kan er niks gebeuren.
We hebben deze vloer uitgekozen vanwege de onverwoestbaarheid.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:47

Een kwalitatief goede pvc stroken vloer is indd keihard en nagenoeg onverwoestbaar. Ik heb hier een stukje van onze nieuwe vloer liggen (zit nu in het oude huis) en daar kan ik zelfs met een schilmes overheen zonder dat je wat ziet

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:04

Ik meld mij ook, wij moeten voor ons nieuwbouw huis ook nog een vloer gaan zoeken. We krijgen vloerverwarming, dus laminaat/parket valt dus sowieso af.

Ons voorkeurslijstje tot nu toe:
1) Gietvloer
2) Tegels/plavuizen/keramisch parket
3) PVC

Nu ik zo de verhalen over PVC hoor, zakt die eigenlijk naar -10 ofzo :+

We zijn al bij een gietvloer wezen kijken, wij zouden dan al voor een varriant gaan met een kunsstof erdoor oa om scheuren te voorkomen en dan met 2 kleuren. Een hele effen vloer kwa kleur lijkt mij een complete ramp omdat je daar volgens mij alles op ziet. Aangezien dit in elke kleur kan die je maar kan wensen, neigen wij naar zand/beige kleurig met een donkerder 2de component erdoor (deze hebben we zien liggen bij de winkel waar we toen waren. Ik moet nog ergens een foto hebben, mochten mensen willen weten hoe het eruit ziet). De winkel waar wij waren, rekende 109 per m2. De prijs was afhankelijk van hoe groot het totale oppervlakte was, wij zitten grofweg op 66m2 (dachten we, dus daar is de prijs op gebasseerd).

Tegels/plavzuien vinden we erg lastig, met name de kleur, het is het allemaal net niet.

Keramisch parket, valt eigenlijk af vanwege de hout-look. De keuken krijgt al een hout motief, de kasten/tafels zijn van hout, dus dat word erg veel hout...

Iemand nog ideeën :P

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:32

Ghostattack schreef:

By far de mooiste vloer uit het topic! <3

Wij hebben vloerverwarming met een tegelvloer. De tegels hebben een reliëfje en hebben allerlei tinten in zich en daardoor zie je er amper wat op. Zo'n vloer kan eigenlijk alles hebben. Ik moet er niet aan denken dat ik moet oppassen met stofzuigen of dweilen :o

Afbeelding

Boven hebben we laminaat liggen.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:50

Ghostattack schreef:

Oooh wat mooi <3
Een paar huurhuizen geleden woonde ik in een herenhuis met zo’n vloer. Automatisch een warme sfeer, zelfs al zet je de kamer vol goedkope witte Ikea spullen :')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:54

Wilde zo graag hout, maar mijn man echt niet,helaas. Nu hebben we natuursteen. Erg mooi,en je ziet t amper,als het vies is whaha. Makkelijk in onderhoud en schoon te maken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:01

Ik heb laminaat, goed schoon te houden en heeft een veel warmere uitstaling dan tegels of steen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:23

Joliieeenn schreef:

[ [url=m/LfSUYX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de vloer.. zo valt het niet op. De andere kant op wel

[ [url=m/pafuEH.jpg]Afbeelding[/url] ]
En het plasje. Zo zitten er wel meer vlekken. Sommige dof, andere glanzend. En ik vind het dus super vervelend

Maar dit ziet er helemaal niet uit als een keramische vloer!

Hij lijkt exact op de vloer van een vriendin van mij. Ik denk dat het een belgisch hardstenen vloer is. Die zijn heel erg gevoelig.
Toevallig had ik het in een paar post terug over die vloer van die vriendin. Zij wordt er gek van. Hij lag al in het huis, maar zijn gaan hem vervangen. Vooral vetvlekken zie je er op, zuren bijten er in. Zij heeft hem op laten schuren om hem helemaal mat te krijgen. Sindsdien is het nog erger met vlekken. En je ziet er ook snel vlekken op. Wel is het zo dat die vlekken er soms vanzelf weer wat uit trekken. Ik dacht ook dat je ze het beste met groene zeep kon schoonmaken, maar dat weet ik niet zeker.
Ik zou eens googlen op belgisch hardsteen vloeren.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:52

Natuursteen houdt je alleen supermooi en vlekvrij alsje hem impregneerd, en dat kun je makkelijk zelf. Ik vind de vloer er ook echt niet uitzien als keramisch hoor

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:12

Pvcvloer met visgraat en zwarte bies net gelegd op slaapkamer. In de woonkamer ligt al hout maar anders zou ik daar deze vloer ook zo kunnen laten leggen.
Afbeelding

Afbeelding

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:17

Oooooh wat mooi, prachtige kamer <3

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:46

Wij hebben afgelopen zomer een tegelvloer met vloerverwarming laten leggen.
Tegels zijn antraciet 60x60 van Hornbach, ook niet duur!!

Kan even geen duidelijke foto vinden :') Maar we hebben dezelfde vloertegels ook in de wc en badkamer op de muur.
Afbeelding

Afbeelding

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 08:07

Ik lees hier mee. Vind het uitzoeken van een vloer erg lastig. Gaat nogal om wat m2 dus het loopt snel op. Tegels wil m'n vriend niet, dus ook geen keramisch parket -O- Lijkt mij juist super handig. PVC werd ons door iemand afgeraden, omdat het in zijn huis juist heel erg ging uitzetten en krimpen. Maar hier lees ik andere verhalen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 08:10

Ik stofzuig mijn PVC gewoon dagelijks en ik dweil ook 1 tot 2x per week. (2 honden en 1 kat :+ ) Vloer is na 5jr nog als nieuw. Als je gewoon goede kwaliteit hebt is er niks aan de hand. Wij hebben quickstep verlijmde stroken.

Waarom wil je vriend geen tegels?

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 08:39

Ik zie dat veel mensen voor pvc kiezen, maar is dat niet ook erg glad? Wij hebben nu laminaat, maar rennen is huis is een drama voor de hond. Mijn eisen voor onze volgende vloer is dus dathij niet glad mag zijn, dat ik er met allerlei reinigingsmiddelen op mag en ook gewoon kan dweilen. Dus..hoogstwaarschijnlijk tegels, met houtlook.