Noise cancelling headphones: ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 08:21

De levertijd van mijn xm3 is opgeschoven van 30 oktober naar 26 november.. Balen als een stekker, maar ik wil wel echt deze dus een hoop geduld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 08:32

JBL heeft echt een hele goede prijs kwaliteit verhouding. Biedt echt goede kwaliteit voor een relatief lage prijs in vergelijking tot Bose bijv.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 08:41

@suzanne: eens, maar jbl heeft gewoon geen headphone die qua geluidskwaliteit en anc zich kan meten met de xm2 of 3 van Sony of de quietcomfort II van bose.

In het middensegment krijg je bij jbl zeker meer waard voor je geld, koop altijd hun speakers, maar in het topsegment komen ze gewoon (nog) niet mee.

@nachtlampje: pff wat balen... je kunt wat mediamarkten af? Afgelopen weekend lag ie er nog in den bosch (wel maar 2 stuks)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:41

(Ze zijn aan de overkant beton aan het afbikken met zo'n pneumatische hamer. Toch jammer dat 'ie volgende week pas komt.)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:31

Woei, na jouw berichtje Levitate, heb ik naar den Bosch gebeld, en daarna naar Eindhoven, en Eindhoven had er nog meerdere liggen :D we rijden nu terug, ik in zalige rust, met het raam van de auto open. Dat heb ik heel lang niet gekund door het lawaai dat me overprikkelde. Zo blij!

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:33

Fijn dat ik je kon helpen :D Veel plezier ervan!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:37

Is het alleen voor geluid wegdrukken of ook muziek luisteren? Mijn dochter met ADHD gebruikt namelijk in de klas de speciale oordoppen van earproof.com die we voor een concert hadden aangeschaft. Hierdoor kan ze wel de leraar prima blijven verstaan maar al het ruis eromheen (zoals tikken en suizen van de verwarming, geluiden van buiten etc) bij toetsen bijv hoort ze dan niet.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:09

Ook muziek luisteren :j maar de meesten kunnen (zolang er een verbinding is of kabeltje) ook enkel geluid onderdrukken.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 20:17

Shadow0 schreef:
Hoe doen die dingen het eigenlijk tegen bladblazers? Ik denk dat ik toch de knoop maar moet doorhakken...
Edit: done. Het wordt een Teufel.

Heb nog nooit van dit merk gehoord. Laat je ons weten hoe hij bevalt?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:54

Nachtlampje schreef:
Woei, na jouw berichtje Levitate, heb ik naar den Bosch gebeld, en daarna naar Eindhoven, en Eindhoven had er nog meerdere liggen :D we rijden nu terug, ik in zalige rust, met het raam van de auto open. Dat heb ik heel lang niet gekund door het lawaai dat me overprikkelde. Zo blij!

Ik heb ook meteen Eindhoven gebeld :')

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:36

Het duurde een hele tijd voordat ik goede info kreeg, maar er lagen nog minimaal 3 stuks nu

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:39

Een lief familielid is nu naar Eindhoven, ze wilden helaas niks vasthouden :( Zelfs niet als je van ver kwam.

Maar hoe bevalt hij, nachtlampje?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 11:48

Hij kwam vandaag al! Fijn!
Nu dus opgezet en mijn mening:
- iets zwaarder en ook wat strakker dan de Bose. Bij mij betekent dat dat het iets drukt op de klieren net onder en achter mijn oren, en een klein beetje aan de bovenband.
De kussens zijn wel heel zacht.
- NC is behoorlijk goed. Ze zijn nu met de pneumatische hamer aan het balkon aan de overkant, en ik zie ze werken en hoor het niet! Als ik mijn koptelefoon afzet hoor ik het duidelijk.
- zwaar verkeer komt er heel zacht nog wel doorheen als het alleen op NC staat - niet alles is weg maar wel heel erg gedempt, heerlijk.
- geen ruis en geen druk op mijn oren behalve nu bij een muziekstuk met veel bas
- bediening met knopjes op de rechteroorschelp is wel goed te doen maar is net zo dat je even het boekje erbij moet hebben om te weten wat het doet. Daarna is het ok.

Als je geld hebt denk ik dat die Bose een betere keuze is, maar die is wel ruim twee keer zo duur, ik blijf van deze genieten, in heerlijke stilte :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 15:46

Sheran schreef:
Een lief familielid is nu naar Eindhoven, ze wilden helaas niks vasthouden :( Zelfs niet als je van ver kwam.

Maar hoe bevalt hij, nachtlampje?

Nee, dat wilden ze voor mij ook niet, ik moest van 40 minuten verder komen.

Hij bevalt geweldig goed. Zoo comfortabel, en superstil.
Ik heb in de auto de Ambient Sound aan ipv de noisecancelling. Dan kan ik wel gewoon een sirene horen, of een toeter, maar niet het lawaai van de auto en de weg. Echt geweldig, ik heb hem nu 1 dag in gebruik en ik heb al zo veel meer energie doordat ik hem in de auto op heb.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 17:47

Fijn om te horen nachtlampje! Jij hebt ze dus op als je rijdt? Mag dat?

Wij hebben hem ook! Helemaal vanuit Deventer gekomen maar hey, dan heb je ook wat :P

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 18:13

Er is geen verbod op, maar zodra je een gevaar op de weg vormt kun je wel een bekeuring krijgen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 12:14

Ja logisch, je mag het verkeer niet in gevaar brengen. Maar het lijkt me dat je met zo'n ding op relatief snel staande wordt gehouden. In Frankrijk is het verboden. Zou wel heerlijk zijn, mijn auto maakt zo ontzettend veel herrie dat ik als ik op mijn werk aankom echt even vijf minuten moet pauzeren :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:47

Hoe bevalt het iedereen? Ik heb heel veel zin in mijn eigen, ik krijg hem officieel op 9 november, mijn verjaardag :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:50

Heerlijk, ik heb er al flink van genoten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:51

Bijna Sheran *\%/* Ik heb er zoooo veel plezier van, kan echt niet meer zonder dat ding.

Enige wat mij niet lukt is het draadloos verbinden met mijn laptop, meer mensen die daar last van hebben? Met mijn telefoon ging probleemloos.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:01

Ik niet, maar mijn bluetooth staat op laptop niet automatisch aan / maakt niet automatisch verbinding, dus dat moest ik via de instellingen apart doen.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:07

Paralian schreef:
Bijna Sheran *\%/* Ik heb er zoooo veel plezier van, kan echt niet meer zonder dat ding.

Enige wat mij niet lukt is het draadloos verbinden met mijn laptop, meer mensen die daar last van hebben? Met mijn telefoon ging probleemloos.

Ik heb het na 1 jaar ook nog niet voor elkaar gekregen om mijn Sony XM2 te verbinden met m'n MacBook :Y)

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:48

Oh dat ging bij mij zowel met de mdr1000x als met xm2 heel makkelijk, MacBook en windows even goed.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 13:48

Iemand ook ervaring met ali koptelefoons?

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:25

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt