Ik kan geen huis vinden in Utrecht / Op straat met kids?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 23:40

De rechtbank zal enkel een huisvestingsprobleem nooit als reden zien om kinderen weg te halen bij hun moeder. En een vader die daar op aanstuurt zal met de nodige wenkbauwfronsen worden bekeken.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 23:53

Nou ja, als moeder in een opvang van het Leger des Heils zit dan zal de rechter toch liever hebben dat de kinderen dan voorlopig maar even fulltime bij vader verblijven. En dan kan ik me best voorstellen dat het daarna lastig wordt om weer dezelfde omgangsregeling af te spreken als die je aanvankelijk had.

primera

Berichten: 921
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 00:38

Nikass schreef:
De rechtbank zal enkel een huisvestingsprobleem nooit als reden zien om kinderen weg te halen bij hun moeder. En een vader die daar op aanstuurt zal met de nodige wenkbauwfronsen worden bekeken.


Je hebt écht een veel te rooskleurig beeld van rechters en jeugdbeschermers.
Maar ik hoop van harte dat TS de dans ontspringt, en met hulp van bokt / Social media op tijd een geschikte woning vind voor haar en de kinderen.

DiantaM
Berichten: 11285
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 07:48

Nikass schreef:
De rechtbank zal enkel een huisvestingsprobleem nooit als reden zien om kinderen weg te halen bij hun moeder. En een vader die daar op aanstuurt zal met de nodige wenkbauwfronsen worden bekeken.


Als de kinderen wél huisvesting bij vader hebben, en niet bij moeder, zal de rechter hiertoe zeker wel overgaan. Dan zal er wel gekeken worden hoe de kinderen hun moeder wel kunnen blijven zien, maar grote kans dat er wel degelijk een wijziging van de zorgregeling zal plaats vinden.

Cinnepin

Berichten: 8981
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Ik kan geen huis vinden in Utrecht / Op straat met kids?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:17

Waarom gaat iedereen massaal haar fb checken?

Balou_k

Berichten: 14115
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:32

Cinnepin schreef:
Waarom gaat iedereen massaal haar fb checken?


En waarom moet iedereen daar iets van vinden. :+

TS, ik hoop oprecht dat je met gepaste spoed een woning kan vinden! Neem eens contact op met Prisca hier op bokt. Zij woont in die omgeving en heeft volgens mij ook ooit in zo’n soort situatie gezeten. :j

Brainless

Berichten: 29787
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:32

Cinnepin schreef:
Waarom gaat iedereen massaal haar fb checken?

Misschien omdat TS zelf een link naar haar FB heeft geplaatst?

Myfairytale
Berichten: 5422
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:52

Cinnepin schreef:
Waarom gaat iedereen massaal haar fb checken?


Omdat er een link staat die ze zelf geplaatst heeft.
Voordat ik zoiets wil delen of zelf iets aan wil bieden, wil ik eerst graag het verhaal erachter een beetje weten en weten wie er achter zit.

Wil de persoon die om hulp vraagt dat niet, dan is natuurlijk prima, ze zijn niets verplicht. Maar dan ga ik niet zomaar klakkeloos wat delen/iets aanbieden.

Maar dit is mijn mening. :o

Cinnepin

Berichten: 8981
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Ik kan geen huis vinden in Utrecht / Op straat met kids?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 12:07

Oh haha ik heb heel die link niet gezien, overheen gelezen denk ik. Mijn excuses ;)

Myfairytale
Berichten: 5422
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 12:09

Cinnepin schreef:
Oh haha ik heb heel die link niet gezien, overheen gelezen denk ik. Mijn excuses ;)


Staat in het eerste bericht van TS. ;) Ik ga zelf ook niet gauw zoeken en graven hoor.

Cinnepin

Berichten: 8981
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 12:10

Myfairytale schreef:
Cinnepin schreef:
Oh haha ik heb heel die link niet gezien, overheen gelezen denk ik. Mijn excuses ;)


Staat in het eerste bericht van TS. ;) Ik ga zelf ook niet gauw zoeken en graven hoor.


zag het nu net ja, denk dat ik mijn ogen opnieuw moet laten testen :D had het werkelijk niet gezien en vond het al zo raar dat iedereen op haar fb begon 8-)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 12:17

poes schreef:
Ik vind TS haar fb er niet toe doen en hoop dat verhuurders daar ook geen punt in zien. Ik zie namelijk niet in waarom haar pagina haar een slechte huurder zou maken?

Weinig inkomen is wel een duidelijke reden. Dat zie ik hier niet als je tot 1000 euro kunt huren.

ik verhuur zelf,maar check idd facebook en internet na aan wie ik verhuur :o . Ik wil toch wel het gevoel krijgen dat iemand zorg draag voor mijn woning.

Ik vind 1000 euro wel veel,ik verhuur bv voor minder een vrijstaande woning met 950 m2. En toch best aan een grote stad gelegen.

Jolien87

Berichten: 17525
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Ik kan geen huis vinden in Utrecht / Op straat met kids?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 14:14

Ik denk ook wel dat, dat kijken op fb een beetje menselijke nieuwsgierigheid is.

Mando

Berichten: 15749
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 14:28

Ik snap het even niet...
In juni was je al op zoek naar een huis.
Nu 2 maanden verder wordt er een oproep op bokt geplaatst.

Prima... als het met spoed moet zeg ik ja... dan heb je hulp nodig
Ondertussen in die 2 maanden zie ik van alles langs komen.

Had je niet beter je energie en tijd kunnen steken in het zoeken naar een huis?
Het komt echt niet aanwaaien daar zal je wel je tijd en energie in moeten steken.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 14:31

Jolien87 schreef:
Ik denk ook wel dat, dat kijken op fb een beetje menselijke nieuwsgierigheid is.

Zeker als iemand zelf een link in de OP zet. Bovendien reageert TS hier niet meer, dus ik kan me voorstellen dat mensen op FB gaan kijken of ze al een huis heeft gevonden.

MarjanB

Berichten: 16608
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Ik kan geen huis vinden in Utrecht / Op straat met kids?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 14:51

Ik vind vooral de lijst met “eisen” in de oproep bijzonder. Als je echt omhoog zit kan je gewoon niet zo kieskeurig zijn. Als je eenmaal wat hebt kan je vanuit daar weer verder zoeken

nicolanca
Berichten: 945
Geregistreerd: 20-07-07

Re: Ik kan geen huis vinden in Utrecht / Op straat met kids?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 15:23

TS is sinds haar laatste bericht niet meer op bokt wezen kijken .....

FirebirdM
Berichten: 536
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 15:48

nicolanca schreef:
TS is sinds haar laatste bericht niet meer op bokt wezen kijken .....


En dat werkt natuurlijk niet. Het soort huis/appartement dat TS zoekt bestaat echt wel (als je weet waar je moet zoeken), maar daar moet je bovenop zitten.

Voor 95% van de gevallen geldt dat als je er niet binnen een paar uur bij bent, je te laat bent. Dus als iemand tot gister of zelfs vanochtend iets had geweten, heeft dat nu waarschijnlijk weinig zin meer. Ter illustratie: toen ik de huur van mijn appartement in hartje Utrecht opzei (particuliere huur, geen inkomenseis, helemaal zelfstandig, €800 inclusief - wat iedereen zoekt dus) belde ik om 2 uur 's middags met de huisbaas, om 4 uur stonden er wildvreemde mensen in m'n woonkamer en om half 5 diezelfde middag was het weer verhuurd. Geen advertentie aan te pas gekomen, alles gaat via via.

Dat is vervelend, maar wel een spelletje dat je mee moet spelen. Als je dus aangewezen bent op dit soort huizen omdat instanties je niet kunnen helpen, dan ga je helaas even een hele intensieve rotperiode tegemoet waarbij je continu op scherp moet staan. Beetje goodwill kweken hoort daar ook bij, en je online aanwezigheid is dan ook iets om mee te nemen. Dat ze daarom mogelijk voor iemand anders kiezen, oké, dat is al vervelend, maar met de bonte stoet particuliere huisbazen die ik voorbij heb zien trekken zou ik me veel meer zorgen maken over dat er eentje bijzit die dat juist iets té spannend vindt, zo'n type huurder.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 15:54

DiantaM schreef:
Nikass schreef:
De rechtbank zal enkel een huisvestingsprobleem nooit als reden zien om kinderen weg te halen bij hun moeder. En een vader die daar op aanstuurt zal met de nodige wenkbauwfronsen worden bekeken.


Als de kinderen wél huisvesting bij vader hebben, en niet bij moeder, zal de rechter hiertoe zeker wel overgaan. Dan zal er wel gekeken worden hoe de kinderen hun moeder wel kunnen blijven zien, maar grote kans dat er wel degelijk een wijziging van de zorgregeling zal plaats vinden.


Dat hangt er maar helemaal vanaf. Misschien is het inderdaad een prima oplossing om de kinderen voorlopig bij de vader te laten wonen, maar de rechtbank zal de moeder de kinderen niet afnemen als in het ouderlijk gezag afnemen.
Het belang van het kind staat altijd voorop. En beter het kind in de opvang mèt ouder, dan in een luxe woning zónder ouder.
We weten nu niets van de vader, maar als die inderdaad een veilig thuis biedt voor de kinderen kan dat een optie zijn, maar de rechtbank zal er dan zeker zorg voor dragen dat de kinderen hun moeder kunnen blijven zien.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Ik kan geen huis vinden in Utrecht / Op straat met kids?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:13

Vader mag toestemming geven voor verder weg te gaan wonen, hij zal wat meer kmters moeten maken voor de bezoekregeling en ja....daar gaat het vaak al mank, de papas die zoveel van hun kids houden werken mama lekker zoveel mogelijk tegen, dat de kids traumatisch op groeien kijken we even voor weg....

Janneke2

Berichten: 23027
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:24

Dit rottige vooruitzicht hoeft echt niet:
Citaat:
En aangezien je geen huidig woonadres hebt vervalt eventueel recht op toeslagen/uitkering en dergelijke.

De juridische term luidt geloof ik 'kies domicilie'.
Mijn protestantse gemeente heeft een diakonaal centrum en dat is postadres/ domicilie voor een x aantal mensen zonder eigen huis.

Uiteraard wel iets om te regelen.

En regio Utrecht is berucht: hoge prijzen en veel mensen die er willen wonen.
Hier in Drenthe is het compleet anders.

Veel sterkte!

M_D_H
Berichten: 17484
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:33

Indestal schreef:
Vader mag toestemming geven voor verder weg te gaan wonen, hij zal wat meer kmters moeten maken voor de bezoekregeling en ja....daar gaat het vaak al mank, de papas die zoveel van hun kids houden werken mama lekker zoveel mogelijk tegen, dat de kids traumatisch op groeien kijken we even voor weg....

Wat een eenzijdig gekleurd stuk.
Je kan het ook omdraaien:
Vaak werken de vaders die zoveel van hun kinderen houden gewoon keihard om dat gehele gezin te onderhouden en worden ze ook nog eens tegen gehouden door moeders die gebolgen zijn vanwege het feit dat ze hun relatie niet werkend kregen en de vader daar zoveel mogelijk voor willen straffen. ( van de 10 keer zeggen we ook nog eens dat een kind een moeder harder nodig heeft dan een vader en ja, dan zal de vader ook keihard vechten om zijn kind te mogen zien.

Daarbij, waarom moet de vader meer moeite doen om bij zijn kind te komen als de moeder niet tot nauwelijks moeite heeft gedaan om een andere woning te vinden?

Ik zeg niet dat dat hier het geval is, Maar om nou zo over een vader te gaan praten terwijl moeders vaak net zo veel doen om de vader tegen te werken en daarbij ook niet kijken naar de traumatische toekomst van hun kroost dat snap ik niet Indestal. Maar wellicht heb jij wel een hele nare ervaring met een vader dat je dit zo projecteert in dit topic :)

In ieder geval TS. Ik zou een hoop veranderen aan je Facebook. Ik heb bewust je bericht niet gedeeld omdat ik persoonlijk niet gelinkt wil worden aan dat soort zaken :)

Daarbij moet je wel willen en ook echt je best doen om een woning te krijgen en dat doe je door hele dagen online te zijn en actief te zoeken en niet door een oproep te plaatsen en vervolgens weer voor dagen offline te gaan. Dat werkt niet :n

CharleyT
Berichten: 4014
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:38

Indestal schreef:
Vader mag toestemming geven voor verder weg te gaan wonen, hij zal wat meer kmters moeten maken voor de bezoekregeling en ja....daar gaat het vaak al mank, de papas die zoveel van hun kids houden werken mama lekker zoveel mogelijk tegen, dat de kids traumatisch op groeien kijken we even voor weg....


Best wel een generaliserende en buitengewoon lompe opmerking. Het gaat om co-ouderschap, zorg voor de kinderen zal door beiden gedaan worden. En wonen ze verder uit elkaar dan moeten vader en moeder alletwee wat verder rijden.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:39

Als je in zo een situatie en die heb ik in mijn eigen kring als vader tegenwerkt dan ja! Mijn vriendin is werkloos geworden en kan niet buiten haar regio solliciteren om daar te gaan wonen, ze woont te duur omdat ze geen huursubsidiewoning heeft kunnen krijgen! Papa werkt tegen want nu hoeft hij maar 15 minuutjes te rijden en anders ruim een half uur! En daar heeft hij geen zin in.

Als papa zo hard werkt, dan heeft hij alleen het weekend de tijd om de kids te halen en te hebben, dan maakt een half uur langer in de auto ook niet uit.

Beiden moeten een volwaardig leven kunnen leven.

Mijn vriendin heeft nu financiele zorgen, hij lacht haar uit, zij wilde immers weg? Anders neemt hij wel de kids en met kinderopvang en zijn moeder redt hij het wel....wat een samenwerking.

Als ze kan verhuizen naar de eerste dichtbijzijnde stad, heeft ze meer mogelijkheid op een baan, nu dus ww en te weinig, en kan ze een goedkopere woning gaan zoeken...

Helaas is dit een heel bekend probleem! Des strijd over de rug van de kids

Brainless

Berichten: 29787
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:50

Indestal schreef:
Vader mag toestemming geven voor verder weg te gaan wonen, hij zal wat meer kmters moeten maken voor de bezoekregeling en ja....daar gaat het vaak al mank, de papas die zoveel van hun kids houden werken mama lekker zoveel mogelijk tegen, dat de kids traumatisch op groeien kijken we even voor weg....

Ze hebben co-ouderschap.
Dat houdt vaak in dat kinderen 50% bij papa wonen en 50% bij mama.
Vaak wordt afgesproken dat kinderen op dezelfde school blijven waar ze voor de scheiding ook op zitten en dat ouders in een straal van een X aantal km daar vandaan wonen.
Juist om het sociale gebeuren van de kinderen niet teveel overhoop te gooien.

Vaders hebben dan geen bezoekrecht (of dat hij eenmaal in de 2 weken een weekend de kinderen heeft) maar wonen de kinderen dus om en om bij hem,.

Vaders werken dan niet tegen, maar beide hebben deze afspraken tijdens de scheiding gemaakt en beide moeten ze zich daar aan houden...juist voor de kinderen.