Op dit moment doen we het zo:
S'ochtends haal ik de vaatwasser leeg (ik ben eerder wakker), daarna zetten we onze gebruikte ontbijtbordjes en mokken erin. Meestal doe ik ook nog even het wasgoed in de wasmachine.
S'avonds bij thuiskomst kook ik, vriend stofzuigt de benedenverdieping en hangt de kleding in de lijn of doet het in de droogmachine. Daarna eten we samen en stapelen de vaatwasser in. Vervolgens verzorgen we onze paarden en kippen. S'avonds zetten we de vaatwasser aan en vouwen we de kleding op.
Op woensdag hebben we een bijrijder die onze paarden verzorgt, dus de tijd die we dan normaal kwijt zijn aan de paarden wordt dan gebruikt om de bovenverdieping even te stofzuigen en overal een poetsdoek overheen halen.
1 keer in de week hebben we een schoonmaakster. Zij komt dan van 9 tot 15. Wij betalen haar 60 euro hiervoor. Zij doet vooral de grote dingen als de badkamers. (We hebben 2 badkamers en ik begin gewoon NIET aan een badkamer schoonmaken
)Ramen lappen doe ik meestal zelf even op zaterdagochtend. In het weekend doen we de klussen buitenom. Grasmaaien, onkruid weghalen etc.
Hebben jullie eigenlijk nog wel tijd om leuke dingen te doen?
ideaal
, dat zal met vier konijnen niet anders zijn. Je wilt ook niet dat je hele huis een puinzooi is als de schoonmaakster langs komt. Ik zorg er bijvoorbeeld voor de bureau en nachtkastjes zijn opgeruimd zodat zij er snel overheen kan met een sopje en niet alles eerst alle zooi moet oppakken. Scheelt ook weer tijd
. Ik heb mijn schoonmaakster gevonden via Markplaats en ben heel tevree.