Hoe vaak stofzuigen jullie per week?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:31

Wij hebben een kleuter en een kat die behoorlijk verhaard het hele jaar door.
De lichte tegelvloer beneden moet om de dag worden gestofzuigd vind ik zelf.
Gebeurt echter niet altijd O:)
Tegenwoordig pak ik dagelijks de binnnenbezem en blik. Maar dat werkt natuurlijk niet echt handig bij haren of stofnesten, die waaien dan alle kanten op. En een dagelijks schoonmaakdoekje over de keukenvloer. Gasstel en gootsteen zitten tegenover elkaar en dat zorgt voor vlekken op de lichte vloer tijdens het koken.

Het is me een raadsel waar al dat stof op de bovenverdieping vandaan komt. Vooral in de badkamer.
Boven kan ik volstaan met 2x per week, maar het gebeurt ook vaak maar 1 keer. Behalve de badkamer, die moet om de dag. Mijn man en ik verliezen blijkbaar allebei veel haar %) En dat zie je op een witte tegelvloer.

Ik vind het maar een ondankbare klus, stofzuigen. Je hebt maar zo kort eer van je werk.

Kwanyin

Re: Hoe vaak stofzuigen jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:43

Normaal 1 keer in de week of zelfs minder, behalve in tijden dat de kat in de rui is. Wij lopen thuis nooit met schoenen, en alles eigenlijk vrij gemakkelijk zuiver te houden.

Nu ben ik hoogzwanger en zie ik vijf minuten na een stofzuigbeurt alweer een "huuuuuh een haar een haar daar zes meter verder!" en wil ik het liefst 3 keer per dag stofzuigen en er met een swiffer achterna en liefst nog dweilen als ik het fysiek aankan :') :') :') .

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:45

Kwanyin schreef:
Normaal 1 keer in de week of zelfs minder, behalve in tijden dat de kat in de rui is. Wij lopen thuis nooit met schoenen, en alles eigenlijk vrij gemakkelijk zuiver te houden.

Hier ook, wij doen aan voorkomen. Ondanks 3 honden in huis. Wij vegen wel dagelijks eens met de rubberborstel. Ik zou mij erg schuldig voelen tov het milieu moest ik veel energie (stofzuigen) en water (dweilen) verspillen aan teveel kuisen.

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:49

Ik stofzuig, veeg en dweil beneden elke dag. Heb dan ook 2 papegaaien en momenteel 4 honden :D .
Boven trek ik er 2 x per week een stofzuiger en dweil doorheen.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:12

Niet vaak genoeg :=. Ik heb een husky malamute kruising met het wooly gen. en die verharen dus echt belachelijk veel. Ik stofzuig een a twee keer in de week. Omdat er gewoon niet tegen op te werken valt. Maja ik wist waar ik aan begon. Dus ik heb er vrede mee gesloten dat mijn huis gewoon nooit echt helemaal schoon zal zijn.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:11

Ik gebruik veel zo'n handstofzuiger, handig voor bij de vogels 2x per dag rond de kooi. De rest 1x per week en tussendoor met zo'n vloerswiffer.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:42

ik stofzuig 3 of 4 keer in de week. we hebben tapijt maar in de keuken laminaat. we hebben 1 kat en heb daar een papegaai staan. die veel rommel kan maken. :D daar ga ik ook vaak met de kruimelzuiger om heen. we hebben geen schoenen aan in huis :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 20:33

Meliaforever schreef:
Ik gebruik veel zo'n handstofzuiger, handig voor bij de vogels 2x per dag rond de kooi. De rest 1x per week en tussendoor met zo'n vloerswiffer.

Bedoel je een kruimeldief? Die verliezen (bij ons in ieder geval :') ) altijd heel snel aan kracht en de zaadjes springen alle kanten op.
Dan ben ik met de grote stofzuiger sneller klaar :P

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:50

Cayenne schreef:
Meliaforever schreef:

Bedoel je een kruimeldief? Die verliezen (bij ons in ieder geval :') ) altijd heel snel aan kracht en de zaadjes springen alle kanten op.
Dan ben ik met de grote stofzuiger sneller klaar :P

Ja een kruimeldief, ik kwam al niet op het woord. :')
Ja elke keer opladen en maar even te gebruiken, maar ik krijg er alles wel mee opgezogen gelukkig. :=

entless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:13

Ik doe 2x in de week het hele huis grondig (wij wonen op een bovenwoning), de woonkamer en keuken vaker indien nodig.
Op sommige dagen (zoals deze), blijf ik bezig. Dat heb je met een onderzoekende/ondernemende baby die overal bij kan :\

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:16

1 of 2 keer per week boven tot onder.
Geen binnen dieren of kinderen. Wel troep naar binnen gelopen van de kippen in de achtertuin.
Of wat gekruimeld enzo.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:17

Elke dag en dan alles, zijn de beesten aan het verharen vaan 2 tot 3 keer per dag, ik wordt gewoon gek van al die haren :')

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:19

Hier met twee katten is zo'n 2 tot 3 keer per week het streven.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:43

Ik heb een baby en een zoon van 5 jaar, daarnaast nog 3 katten.
Ik stofzuig beneden 1x per dag, en dweil daarna. Boven stofzuig ik om de 2 dagen en dweil 1x per week.
Op mijn werkdagen (ma di woe) stofzuig ik 2x per dag en dweil ook 2x.

Edit: ik ben gastouder (kinderopvang bij mij thuis) vandaar op mijn werkdagen 2x per dag.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:46

Minimaal 1 keer per dag beneden om de dag boven.
Dweilen ook om de dag zeker .
3 honden en 2 katten in huis .
En 2 kinderen .
Zou niet met minder kunnen hoor qua stofzuigen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:51

Elke dag. 4 honden dus geen keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:33

Ik verplaats dit topic van school, studie en werk naar huis tuin en techniek. Daar past hij beter.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:37

Om precies te zijn; beneden 21 keer Boven 1 x

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:39

Bijna elke dag denk :’) maar ik heb wel een Dyson zonder snoer dus die pak je ook heel makkelijk <3 !

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:46

Ik stofzuig zo'n 1 a 2 keer per week. Dagelijks met de kruimeldief wel even de kruimeltjes/troepjes rondom de keukentafel en de hamster.

Verder geen huisdieren (nouja een vis maar die verhaart niet ;) ) en doen zelf altijd de schoenen uit binnen, dus echt vies is 't nooit.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 23:49

Ik snap niet hoe jullie dat allemaal zo vaak kunnen doen :? Als ik werk ben ik 's ochtends een half uurtje binnen en 's avonds is het meestal eten in huis, naar buiten, paarden doen, slapen... En anders wil ik liever eens gewoon op de bank kunnen zitten :') (of in de tuin werken, boodschappen doen, andere afspraken plannen...)
Dus eh minder vaak dan eigenlijk zou moeten (sleep vooral hooi en zand mee naar binnen), maar ik woon alleen, dus niemand die er verder last van heeft :x

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 23:58

2x per week ongeveer, soms een keer vaker. Hond en kat zijn aanwezig en haren ook wel aardig, maar ik heb wel wat beters te doen hoor. Als er weer ergens een pluk haar voorbij vliegt gooi ik het zo wel weg :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 23:59

Stofzuigen minimaal 1 keer per dag, dweilen om de dag of elke dag. Bovenverdieping ben ik wat slechter in. Stofzuigen doe ik boven 1 keer per week max.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 00:01

Als ik gewoon aan het werk ben, dan is het 1x per week (meestal op zaterdag) en houd ik alle rommeltjes bij met veger en blik.
Ik werk fulltime, daarnaast nog wat paardrijden (rijlaarzen komen niet in huis), dus zeer weinig thuis.
Verder natuurlijk ook elke week dweilen (boven minder vaak), of als er een week echt niets te zien is en ik het erg druk heb gehad, dan sla ik het dweilen wel eens over.

Nu heb ik vakantie en heb ik vandaag weer gestofzuigd :+ Trap (wit, met steps) is nog niet nodig.
En ik ga weer als ik me weer irriteer.

Ik ben alleen en heb (nog) geen huisdieren. Maar ik irriteer me wel aan dingen die ik zie liggen.
Verwacht dan ook dat zodra mijn bijkeuken klaar is, dat ik vaker stofzuig. Omdat mijn rijlaarzen/stalschoenen dan in de bijkeuken komen te staan (nu nog in de schuur, dus ik stap in schone schoenen huis in en uit), net als de stofzuiger. Vegen is niet zo heel erg mijn ding.

Ik heb trouwens een superkrachtige en lelijke Karcher stofzuiger (de WD3 geloof ik?), dus het is niet zo dat ik nog weer stof uit mijn vloerkleed loop ofzo. Mensen lachen altijd enorm om dat gigantische gele ding, maar ik kan hem iedereen aanraden. _/-\o_
Mijn ouders hebben er ooit eentje geleend om water te zuigen, waren zo tevreden dat ze er zelf ook een hebben gekocht (die dingen kosten maar 80 euro :+ ), waarop mijn zusje en ik ook besmet zijn geraakt.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 00:03

Ik ben in shock......per week?
Met drie kinderen onder de 7 in huis gemiddeld 3 keer per dag. Zonder overdrijven pak ik hem op slechte dagen wel 5 keer. Op dagen dat we er niet zijn 1 keer haha. En nee mijn kinderen zijn niet eens heel smerig. Maar na het ontbijt, lunch en avondeten moet ik sowieso een keer rond de tafel. Boven 3 keer per week denk ik. Om de dag ongeveer.

Nou moet ik wel zeggen dat we hier bijna allemaal op blote voeten lopen en ik een hekel heb aan ook maar iets op de vloer. Schoenen gaan uit in de gang.

Overigens stofzuigde ik toen we nog geen kinderen hadden ook bíjna dagelijks. Eigenlijk altijd na het avondeten.