Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pjer schreef:wij zijn in december verhuisd dus het is nog een beetje een verrassing wat er hier allemaal in de tuin staat en of en hoe het gaat bloeien. Er staan in iedergeval een vijgenboom, een appelboom en een peer (die hebben we vorige week verplaatst, maar hij lijkt het nu wel naar zijn zin te hebben op de nieuwe plek). Verder een aantal heesters die 5 meter hoog waren en die we fors terug gesnoeid hebben onder het mom, als ze stuk gaan is het ook goed. Verder lijkt er nog een 4 meter hoge liguster te staan en een net zo hoge boom die dacht ik paarse pluimpjes had (als ik het me goed herinner van de bezichtigingen). Ook stonden er mega hoge vlinderstruiken en een hibiscus. Ook die hebben we flink gesnoeid, maar die mogen wel blijven als ze het overleefd hebben.
Op mijn wishlist staan planten en bomen met paarse of roze bloemen. O.a. een passieplant en een blauwe regen.
Verder wil ik nog wel een mooie sering. Ook een acer staat in de planning, maar die pik ik uit de tuin van mijn ouders![]()
Verder zit ik te denken over roze pampasgras, maar ik weet nog niet goed waar.
Ik ben verzot op varens en hosta's dus daar ben ik stiekem ook al een verzameling van aan het aanleggen. En laatst heb ik een rodondenderon gekregen. Ik hoop heel erg dat die het gaat doen, want we zitten hier op kleigrond dus dat is wel een uitdaging.
Dorine92 schreef:Rhododendron geen kraanwater maar regenwater geven en in de turf planten dan moet t goed komen
Dorine92 schreef:Echt mooi die wisteria maar op internet vind je altijd de allermooiste exemplaren. Ik denk altijd de kans dat je zo'n mooie krijgt die zo rijk bloeit zal wel niet zo groot zijn. Daarom richt ik me maar op bomen die produceren dan heb ik in ieder geval eten
Als je een mooie boom wil die ook nog vruchten geeft kun je voor de prunus trailblazer gaan. Die is echt heel mooi qua bloesem maar geeft ook lekkere kerspruimen
smit_ilse schreef:[/quote]Paulownia tomentosa - die staat al jaren op mijn wishlist. Heel Parijs staat er vol mee.
Ik zou 'm best kwijt kunnen, maar eigenlijk zijn ze niet zo goed bestand tegen ons klimaat. Nog even wachten op wat meer global warming...
@lente dat klopt idd. Heb jij aan je boom de donkerbruine zaaddozen al zitten? Weet niet hoe oud die van jullie is, maar begin mei komt er verandering in de boom. Dan begint hij met de bloemen. Na de bloemen komt pas het blad tevoorschijn.