Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FatCat schreef:Zitten er hier ouders met jongen kinderen bij? Zouden jullie een huis overwegen zonder bad?
Denise_Storm schreef:Wat ook misschien een optie is (geen idee of dat qua budget mogelijk is), is een inloopbad te nemen. Ik zag het vorige week ergens op een reclame voorbijkomen. Bad met een ''deurtje'', die kan je open doen, als je dan gaat douchen heb je geen hoge instap/minder kans op uitglijden. Zag er ook nog eens heel mooi uit...
FatCat schreef:Zitten er hier ouders met jongen kinderen bij? Zouden jullie een huis overwegen zonder bad?
FatCat schreef:@Valerie_91: Geen kindjes voor mij. Maar omdat ik vaak verhuis wil ik dat de badkamer werkt voor gezinnen met kinderen, want het is echt een gezins woning.
Denise_Storm: Zoeen inloopbad had ik ook al eens gezien. Maar ik vind ze een beetje...apart uitzien. Maar eingelijk is her een heel goede optie. Prijs valt nog mee: Deze is te koop voor 2200 (180x75cm) Maar ik vind het nog steeds een beetje smal. Wat vinden andere bokkers van deze optie?
https://www.sanitairwinkel.nl/p/7571931 ... -frame-wit
Aan alle ouders die een bad hoofdzakelijk gebruiken voor de kindjes - hoe groot moet zo een bad min zijn?
Valerie_91 schreef:Dan denk ik dat het een must is om een bad te installeren. Geen praktische ervaringen met kinderen. Wij tekenen hier op bureau toch baden met een minimum van 1m70, liever 1m80. Die afmetingen zijn de omkadering nodig voor de inbouw, de kuip zelf is nog iets kleiner. Vraagje, wat verandert er als je een klein bad kan installeren? hoe wil je dan de schikking doen?
Zo'n baden met deurtjes heb ik vernomen dat deze niet goed zijn naar waterdichtheid toe en dat ze niet blijven werken zoals het moet.
Paar pagina's terug postte je een plattegrond van je woning en de inrichtingen die jij vooropstelde. Maar verschilt de positie van de deur niet op het plattegrond ten opzichte van je voorstellen?
FatCat schreef:@Valerie_91: Geen kindjes voor mij. Maar omdat ik vaak verhuis wil ik dat de badkamer werkt voor gezinnen met kinderen, want het is echt een gezins woning.
Denise_Storm: Zoeen inloopbad had ik ook al eens gezien. Maar ik vind ze een beetje...apart uitzien. Maar eingelijk is her een heel goede optie. Prijs valt nog mee: Deze is te koop voor 2200 (180x75cm) Maar ik vind het nog steeds een beetje smal. Wat vinden andere bokkers van deze optie?
https://www.sanitairwinkel.nl/p/7571931 ... -frame-wit
Aan alle ouders die een bad hoofdzakelijk gebruiken voor de kindjes - hoe groot moet zo een bad min zijn?
Tink89 schreef:Edit: en ik had mijn huidige woning nooit gekocht als de badkamer nog opgeknapt had moeten worden. Dat kost al snel € 20.000 en dat had ik echt niet op de plank liggen.