Bad of Douche

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke optie kies jij

Zeer grote luxe douche
348 (56%)
Groot en breed bad (waar je ook in doucht)
144 (23%)
Een kleine douche (90x90) + Klein (hoek)bad
126 (20%)

Totaal aantal stemmen: 618

Bhodi

Re: Bad of Douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:15

Zo dat is gaaf! Maar wat een geld zeg :wow:

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 11:17

Roodvos schreef:

Dat vind ik dus persoonlijk echt niet mooi :P En dan zit je nog steeds met het douchen in een bad gevoel waar zoveel mensen allergis voor zijn. Maar bedank voor het meedenken!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:20

Mooi vind ik hem ook niet. En inderdaad je moet nog steeds over de rand en klimmen.

maar het lijkt me wel heeeeeel lekker(als je er eenmaal inzit)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:30

Als het in onze kleinere badkamer past past het zeker :j ik zal vanavond even een fotootje maken als ik thuis ben :D

Wij hebben onze badkamer zelf ontworpen en laten vervangen toen we dit huis kochten. Oude badkamer was qua indeling hetzelfde maar gewoon echt aan vervanging toe. Wij hebben ook voor een extra diep 1.80 bad gekozen, passen we samen in tot over onze schouders :D

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:37

FatCat schreef:
Zitten er hier ouders met jongen kinderen bij? Zouden jullie een huis overwegen zonder bad?

In onze huidige woning zat alleen een douche, die hebben wij eruit gehaald en een bad in geplaatst mede voor de kinderen. Onze huidige badkamer is wel erg klein daarom douchen wij nu ook in bad omdat er geen ruimte over was voor een aparte douchecabine.

Ondanks dat onze kinderen inmiddels al wat ouder zijn nu ( 12,11,8 en 6) zullen wij als we gaan verhuizen in de toekomst weer voor een bad in de badkamer gaan. Zowel mijn man als al onze kinderen en ik zelf gaan graag in bad.
Laatst bijgewerkt door Lay_D op 16-01-18 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:38

Wij hebben zowel een ruime douche als een redelijk ruim bad. Ik had zelf verwacht dat ik weinig gebruik zou maken van het bad, maar ik zit er eigenlijk vrijwel elke dag in en geniet er heel erg van. Zet er altijd een tafeltje bij met mijn laptop en Netflix.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:43

Nouja wij wonen in dezelfde provincie en ik in een stuk kleinere stad dan jij maar het komt hier veel voor :) Bij onze zoektocht zijn wij eigenlijk maar 1 huis (van de 15) tegengekomen waarbij wij de badkamer wilden behouden. Onze kopers gaan de boel ook veranderen. Keurige 5 jaar oude nette badkamer met bad en grote inloopdouche, maar zij vinden de neutrale grijze tegels niet mooi. Tja smaken verschillen.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:48

Als ik persoonlijk een huis zou kopen, zou ik inderdaad kijken wat voor badkamer en keuken zitten erin. Een vriendin van mij is momenteel bezig met een huis kopen en als starter is dat echt niet grappig. Zelfs als je echt wel een spaarbedrag hebt, is het echt een uitdaging. Daarom zou het voor mij, en ik zie het dus ook in mijn omgeving bij starters, de voorkeur hebben om een redelijke (en vooral schone) badkamer/keuken in het huis te hebben. Zoals eerder ook genoemd werd, dat na een aantal jaar goed aan te pakken.

Mijn ouders zijn verhuisd van een huis met aparte douche en bad in de badkamer, naar een huis zonder bad. Zij missen hem niet, ik mis hem onwijs (heb ondertussen een eigen appartementje, maar daar is zeker geen ruimte voor bad in de badkamer). Zeker toen wij nog jong waren, heeft mijn moeder het bad heel veel gebruikt. Ze zegt ook altijd ''met (kleine) kinderen sowieso een badkamer met bad''.

Je kunt er ook voor kiezen om een inloopdouche te nemen. Mijn ouders hebben in de badkamer een extra muur geplaatst, en de inloopdouche is nu denk 90 cm breed en de muur is 1.10.

Wat ook misschien een optie is (geen idee of dat qua budget mogelijk is), is een inloopbad te nemen. Ik zag het vorige week ergens op een reclame voorbijkomen. Bad met een ''deurtje'', die kan je open doen, als je dan gaat douchen heb je geen hoge instap/minder kans op uitglijden. Zag er ook nog eens heel mooi uit...

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:50

Ik denk dat een badkamer die er netjes en tijdloos uitziet wel degelijk meerwaarde geeft.
Het zijn juist de badkamers die uberhip zijn die er snel uit gaan omdat heel smaakgevoelig is en deze na een aantal jaar echt gedateerd zijn.

Als mensen een huis kopen en de keuken en badkamer zijn prima in orde verkoopt dit sneller dan gedateerd ookal zijn ze van plan dit te verbouwen, als het financieel tegenzit hoeft dit namelijk niet. Je hebt dan een keuze. Als koper zou je ook met wat kleine ingrepen al snel klaar zijn als de basis goed is.
Is de boel erg oud of gedateerd moet je wel aan de gang of je er elke dag aan ergeren.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:54

Denise_Storm schreef:
Wat ook misschien een optie is (geen idee of dat qua budget mogelijk is), is een inloopbad te nemen. Ik zag het vorige week ergens op een reclame voorbijkomen. Bad met een ''deurtje'', die kan je open doen, als je dan gaat douchen heb je geen hoge instap/minder kans op uitglijden. Zag er ook nog eens heel mooi uit...

Ja, dat is van www.molenaar.nl

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:55

Rare vraag, maar ben je van plan om vroeg of laat aan kindjes te beginnen?
Als je kindjes in het vooruitzicht hebt zou ik zowizo voor het bad gaan. ook naar de verkoopbaarheid van een woning is een bad veel interessanter.
Maar als je geen plannen in die richting hebt zou ik gewoon voor een luxe inloopdouche gaan :+

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:56

FatCat schreef:
Zitten er hier ouders met jongen kinderen bij? Zouden jullie een huis overwegen zonder bad?

Absoluut niet. Samen met je kleine kindje in bad of juist gezellig de kinderen samen in bad. En dan hoeft het echt niet vol, maar het is zo veel handiger dan douchen.

En onze badkamer is ongeveer vierkant en heeft de 1 zijde deur en de douchecabine met de ingang richting de deur, zegmaar. en dan aan de dichte kant van de douchewand het toilet. Je kunt je ruimte behoorlijk optimaliseren door de douche een kwartslag te draaien.

Edit: en ik had mijn huidige woning nooit gekocht als de badkamer nog opgeknapt had moeten worden. Dat kost al snel € 20.000 en dat had ik echt niet op de plank liggen.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 12:08

@Valerie_91: Geen kindjes voor mij. Maar omdat ik vaak verhuis wil ik dat de badkamer werkt voor gezinnen met kinderen, want het is echt een gezins woning.

Denise_Storm: Zoeen inloopbad had ik ook al eens gezien. Maar ik vind ze een beetje...apart uitzien. Maar eingelijk is her een heel goede optie. Prijs valt nog mee: Deze is te koop voor 2200 (180x75cm) Maar ik vind het nog steeds een beetje smal. Wat vinden andere bokkers van deze optie?
https://www.sanitairwinkel.nl/p/7571931 ... -frame-wit

Aan alle ouders die een bad hoofdzakelijk gebruiken voor de kindjes - hoe groot moet zo een bad min zijn?

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:14

FatCat schreef:
@Valerie_91: Geen kindjes voor mij. Maar omdat ik vaak verhuis wil ik dat de badkamer werkt voor gezinnen met kinderen, want het is echt een gezins woning.

Denise_Storm: Zoeen inloopbad had ik ook al eens gezien. Maar ik vind ze een beetje...apart uitzien. Maar eingelijk is her een heel goede optie. Prijs valt nog mee: Deze is te koop voor 2200 (180x75cm) Maar ik vind het nog steeds een beetje smal. Wat vinden andere bokkers van deze optie?

Aan alle ouders die een bad hoofdzakelijk gebruiken voor de kindjes - hoe groot moet zo een bad min zijn?

Dan denk ik dat het een must is om een bad te installeren. Geen praktische ervaringen met kinderen. Wij tekenen hier op bureau toch baden met een minimum van 1m70, liever 1m80. Die afmetingen zijn de omkadering nodig voor de inbouw, de kuip zelf is nog iets kleiner. Vraagje, wat verandert er als je een klein bad kan installeren? hoe wil je dan de schikking doen?

Zo'n baden met deurtjes heb ik vernomen dat deze niet goed zijn naar waterdichtheid toe en dat ze niet blijven werken zoals het moet.

Paar pagina's terug postte je een plattegrond van je woning en de inrichtingen die jij vooropstelde. Maar verschilt de positie van de deur niet op het plattegrond ten opzichte van je voorstellen?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:26

Ik vind een bad verschrikkelijk. Onze douche hangt in het bad en dat is een ramp. Veel meer schoon te maken, die hoge instap steeds. De oppervlakte is veel gladder, ik ben al een paar keer onderuit gegaan. In de drie jaar dat we hier wonen, heb ik misschien 1 keer in bad gezeten.

In ons nieuwe huis stonden wij voor dezelfde keuze. Wij gaan voor een ruime inloopdouche, een riante wastafel en nog ruimte voor een extra kast en wasmanden. Dat ineen geprop van matige meubelen, nee dankje. Voor de echt kleintjes kan je ook een klein badje neerzetten in je douche. Peuters kunnen prima meedouchen.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 12:31

Valerie_91 schreef:
Dan denk ik dat het een must is om een bad te installeren. Geen praktische ervaringen met kinderen. Wij tekenen hier op bureau toch baden met een minimum van 1m70, liever 1m80. Die afmetingen zijn de omkadering nodig voor de inbouw, de kuip zelf is nog iets kleiner. Vraagje, wat verandert er als je een klein bad kan installeren? hoe wil je dan de schikking doen?

Zo'n baden met deurtjes heb ik vernomen dat deze niet goed zijn naar waterdichtheid toe en dat ze niet blijven werken zoals het moet.

Paar pagina's terug postte je een plattegrond van je woning en de inrichtingen die jij vooropstelde. Maar verschilt de positie van de deur niet op het plattegrond ten opzichte van je voorstellen?

Dat weet ik nog niet. Mogelijk veranderd er niets, maar ik hoop dat een bad van 150/160 wat meer mogelijkheden geeft. Ik moet er mij eens aanzetten en wat tekenen. Ik weet dat ze niet groot genoeg zijn voor de echte badliefhebbers - maar hopelijk voldoende voor de kindje als ze nog klein zijn.

Ja de plattegrond is in spiegelbeeld (wellicht van het huis ernaast). Maar de indeling klopt wel.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:42

FatCat schreef:

Ik snap wat je bedoelt. Het is even wenen ook omdat het ''anders'' is denk. Ik zag hem op tv voorbij komen (inderdaad Maanlicht!) en toen dacht ik wel ''wow, mooi!''. Ik ben ook benieuwd wat andere bokkers ervan vinden. Zal het goed waterdicht blijven?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:43

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-18 12:46

Is het de 3rde Tink? Vind je dit niet krap?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:09

Tink89 schreef:
Edit: en ik had mijn huidige woning nooit gekocht als de badkamer nog opgeknapt had moeten worden. Dat kost al snel € 20.000 en dat had ik echt niet op de plank liggen.

:wow:

Onze badkamer heeft echt niet zo veel gekost. Onze badkamer heeft zeker niet meer dan 10.000 gekost...ik zal thuis eens opzoeken hoeveel exact. Ik dacht rond de 6800 euro.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:09

Er bestaat ook nog zoiets als een bouwdepot Tink89. :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:32

Onze badkamer was ook niet enorm duur, maar ik had dan ook wel wat koopjes gezocht. Mijn hoekbad ging uit de collectie, en kon ik voor 200 euro kopen bij de Gamma. En de regendouche/douchekolom was ook voor de helft van de prijs. Het badmeubel en de tegels waren iets duurder, maar het scheelt wel weer veel geld als je veel zelf kan doen. Aan materialen waren we hooguit een paar duizend euro kwijt.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:36

Bij ons in de buurt zie je ook dat huizen compleet leeggetrokken worden door nieuwe eigenaren. Bij ons in het pand zit een appartement dat 2 jaar geleden volledig gerenoveerd is, inclusief nieuwe keuken en badkamer, het is onlangs verkocht en alles ligt er inmiddels uit. En zo ken ik nog wel meer voorbeelden om me heen noemen.
Ik vind dat je huis vooral bij je moet passen en niet moet worden aangekleed met het oog op verkoop. Maar goed dat is mijn persoonlijke mening. Toen wij ons huis kochten zat er ook een nieuwe badkamer met inloopdouche in. Ik wilde echter een bad dus die hele badkamer is eruit gegaan en een nieuwe erin. Dat was wel heel prijzig maar we wilden het in een keer goed doen en niet na 5 jaar weer te moeten verbouwen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:36

Ja, het is de derde. Al hebben wij een gewone vierkante douche (met de ingang richting de deur, niet richting de voorkant) en een recht bad.

En als je die badkamer ook moet laten plaatsen en er moet nog e.e.a aan afvoeren en leidingen e.d. geregeld worden, kost die echt al snel zo veel.

En een bouwdepot kan alleen als de bank ook vindt dat je huis na de verbouwing zo veel meer waard is dat je van dat verschil de badkamer kan betalen. En dat heb ik nog nooit meegemaakt, tenzij de verkoopprijs wel heel gunstig is en je badkamer heel goedkoop.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:41

Ik snap dat nooit zo, die verbouwingen.. Het verbouwen wel, maar dan denk ik, als je een huis helemaal wil verbouwen dan koop je toch een ouderwets en goedkoper huis, of ligt dat aan mij :+
Ik zou het gewoon zonde vinden om een pas verbouwd huis weer compleet te strippen, alleen al daarom zou ik geen modern huis willen kopen. Ik zou het gewoon echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen om een prima bruikbare badkamer bij het stort te gooien :+