Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tigra_ schreef:moonfish13 schreef:Ik heb ooit gesproken met ns medewerkers in de trein, over de sneeuw enzo.
Mijn argument: in alaska rijden de treinen verdorie ook en hier is het met 5 cm sneeuw een groot drama.![]()
Ze zeiden mij dat ons spoornetwerk gewoon intensief gebruikt wordt, waar in alaska misschien elk uur eens er een trein langs komt.
Verder gaan de treinen door antivries baden, maar de bonken ijs die zich wel verzamelen vallen er vaak bij de wissels af waardoor de wissels niet meer werken.
Dan valt het bonk ijs precies in de wissel, dat is dus de 'bevroren' wissel.
En dan zijn verwarmde wissels geen oplossing, omdat het toch nog een poos duurt voor zo'n bonk ijs dan ontdooit is, dat duurt gewoon te lang.
Dan moet men er dus heen om het eruit te vissen.
Dat is tenminste wat ze mij uitgelegd hebben en nu snap ik het wel beter.
Ik zou juist denken dat het veel makkelijk vrij te houden is als er zoveel gebruik van gemaakt wordt.
Maar goed ze moeten er een draai aan geven.
Wel is het zo dat je het natuurlijk veiliger is als mensen die de weg niet op hoeven van de weg af blijven beter voor de mensen die er wel door heen moeten.
verootjoo schreef:Wat ik alleen niet snap is dat mensen nog rondrijden op zomerbandenOnverantwoord. Neem goede winterbanden of als je niet wilt wissele gewoon 4-season banden
Ceetje_bokt schreef:verootjoo schreef:Wat ik alleen niet snap is dat mensen nog rondrijden op zomerbandenOnverantwoord. Neem goede winterbanden of als je niet wilt wissele gewoon 4-season banden
Die zomerbanden, zoals jij ze noemt, zijn gewone banden. En voor die paar dagen per jaar dat het glad is...ach moet je voorzichtiger rijden. Boven de 8 graden C zijn de winterbanden juist minder veilig. Bovendien wanen veel winterbandrijders zich wel erg veilig op de weg en rijden dus hard.
Dorus schreef:Ondertussen is mijn Noorse collega met haar (van oorsprong Nederlandse) vader in Noorwegen aan het appen. Hij is drie weken geleden aan z'n heup geopereerd en staat op krukken sneeuw te ruimen en hier ligt het hele land plat. "Snap je nou waarom ik weg ben gegaan uit dat land"
Nu sneeuwt het wel wat harder. Gelukkig hoefde ik niet naar de HorseTopShop vandaag als er daar zo veel ongelukken gebeurden 
Dus dan wordt dat ook veiliger/comfortabeler. xyzutu2 schreef:Dorus schreef:Ondertussen is mijn Noorse collega met haar (van oorsprong Nederlandse) vader in Noorwegen aan het appen. Hij is drie weken geleden aan z'n heup geopereerd en staat op krukken sneeuw te ruimen en hier ligt het hele land plat. "Snap je nou waarom ik weg ben gegaan uit dat land"
Ik was hier vanochtend ook sneeuw aan het scheppen om de voordeur bereikbaar te maken. Dus wat moet die vergelijking dan zeggen?
Kahawa schreef:Als je in de thuiszorg/vroedvrouw werkt, heb je dan eigenlijk standaard de beschikking tot een bedrijfsauto waar ook tijdig winterbanden onder worden gezet?
Wanneer jezelf verplaatsen zo'n essentieel onderdeel is van je werk en het ook onder alle omstandigheden moet gebeuren lijkt me dat een werkgever daar wel meer verantwoordelijkheid voor heeft dan alleen een km-vergoeding.
pmarena schreef:Nu sneeuwt het wel wat harder. Gelukkig hoefde ik niet naar de HorseTopShop vandaag als er daar zo veel ongelukken gebeurden
Cowboy55 schreef:Dat wij aanstellers zijn in vergelijking met landen waar ze ECHTE winters hebben. En dat zijn we waarschijnlijk OMDAT we (zo goed als) nooit echte winters hebben.
secricible schreef:Cowboy55 schreef:Dat wij aanstellers zijn in vergelijking met landen waar ze ECHTE winters hebben. En dat zijn we waarschijnlijk OMDAT we (zo goed als) nooit echte winters hebben.
Die tweede zin ben ik het mee eens, die eerste niet. In nederland nemen we gewoon geen sneeuw als referentiekader, in landen waar wel sneeuw ligt word daar rekening mee gehouden in de inrichting van alle zaken. Hoeveel treinen er kunnen komen, hoe het spoor en wegen worden ingericht. Het is nuttig om daar geld in te investeren omdat het vaak voorkomt.
In nederland hebben preventieve maatregelen rondom sneeuw gewoon geen prioriteit, juist omdat het nooit voorkomt. Juist daardoor ligt ons land rond die tijd op z'n gat.
secricible schreef:Cowboy55 schreef:Dat wij aanstellers zijn in vergelijking met landen waar ze ECHTE winters hebben. En dat zijn we waarschijnlijk OMDAT we (zo goed als) nooit echte winters hebben.
Die tweede zin ben ik het mee eens, die eerste niet. In nederland nemen we gewoon geen sneeuw als referentiekader, in landen waar wel sneeuw ligt word daar rekening mee gehouden in de inrichting van alle zaken. Hoeveel treinen er kunnen komen, hoe het spoor en wegen worden ingericht. Het is nuttig om daar geld in te investeren omdat het vaak voorkomt.
In nederland hebben preventieve maatregelen rondom sneeuw gewoon geen prioriteit, juist omdat het nooit voorkomt. Juist daardoor ligt ons land rond die tijd op z'n gat.
), en ben vanmorgen ook gewoon naar mijn werk gegaan.HorseTopShop schreef:pmarena schreef:Nu sneeuwt het wel wat harder. Gelukkig hoefde ik niet naar de HorseTopShop vandaag als er daar zo veel ongelukken gebeurden
Dat heuveltje bij ons![]()
Ik zie net een auto even hard het holletje af gaan achteruit. Beetje bijsturen, beetje remmen. Maar helaas... Hij zat tegen een geparkeerde auto aan
Dat is me dan mooi bespaard gebleven 
danzzz schreef:en daarnaast leven wij in een heel dichtbevolkt landje met een relatief lage werkeloosheid, dus al die mensen moeten op dat kleine stukje aarde van en naar werk oid. In landen waar het langdurig zwaar sneeuwt is er een veel lagere bevolkingsdichtheid dus ook veel minder verkeersbewegingen waardoor verkeersinfarcten uitblijven. Het is niet alleen de veiligheid, het is ook omdat die verzorgenden WEL naar hun werk moeten en de wegen voor mensen met een noodzakelijk beroep wel op hun werk kunnen komen.