Het perfecte waterflesje?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 03:54

Ik wil eigenlijk nog steeds flesjes van Join the pipe bestellen, maar weet nog steeds niet of die goed zijn. Maar ik vind ze mooi, dus hoopte dat ze goed zijn.

Dopper heb ik 2 van gehad en beiden lekte. Nu vullen we vaak de flesjes na en dat is niet zo best natuurlijk. Wil gewoon flesjes die in de vaatwasser kunnen en niet lekken. Wel BPA vrij

Cemlys

Berichten: 14972
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 07:55

Dopper vind ik een vieze smaak geven. Ik heb nu een 800ml van kleen kanteen, 2 verschillende doppen, gewone en sportdop. Erg tevreden mee.

Marcella

Berichten: 36942
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:01

Dopper vallen mij te snel stuk en lekken.

pluisje88

Berichten: 8144
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:33

Anna schreef:
Ik zweer ook bij de Dopper. Enige nadeel vind ik: met limonade erin gaat ie stinken en die geur is er voor mijn gevoel niet meer uit te krijgen. Nieuwe gekocht dus en gebruik ik nu alleen voor water, gaat perfect en lekt niet. Het grote pluspunt is toch wel dat je deze fles als een van de weinige goed hygiënisch schoon kunt maken.


Heb ik inderdaad ook. Maar dit heb ik met alle flessen. Ik heb er twee voor water (Dopper glas en Dopper metaal. Die eerste is fantastisch! Maar niet altijd handig) en 1 Dopper waar ik ander drinken in doe. Die laatste is al van 2016 dus hij is 5 jaar oud. Hij is al super vaak gevallen naar nog steeds heel. Ook nooit last gehad van geurtjes of smaakjes aan mijn water. En op dat gebied ben ik echt super fijnproeverig.

Je moet wel zorgen dat de Dopper zelf goed droog is als je hem in elkaar draait. Als mijn moeder het doet dan lekt hij vaak. Maar ze spoelt hem dan uit en net natte handen en de fles nat draait ze hem in elkaar. Gek genoeg blijft hij dan lekken. Toen ik ze dat hij droog in eraan gezet moest worden was het probleem opgelost.het grote voordeel van Dopper vind ik dat die uit elkaar kan en dat hij daardoor goed schoon wordt. Andere flessen komen krijgen te snel smaakjes en geurtjes.

Ik heb ook een fles van mepal. De Elipse geloof ik? Dat is ook een fijne.

mvdende

Berichten: 5759
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:44

Iets wat ik vaak doe om mijn flessen die niet in de vaatwasser mogen goed hygiënisch schoon te krijgen:

Eerst "normaal" afwassen met warm water en afwasmiddel. Daarna goed uitspoelen. Dan de waterkoker vullen en aanzetten. Direct nadat de waterkoker uit springt, het kokende water in je drinkfles gieten. Dop erop en een paar minuten laten staan. Dan leeg gieten en op zn kop op een keuken papiertje laten drogen.

De rubbers vinden dit niet altijd even leuk. Maar op een gegeven moment is het bij mij altijd: gaan éérst de rubbers lekken? Of éérst de fles stinken/ onhygiënisch worden.

Let wél op, dat sommige plastic flessen kunnen gaan vervormen/ smelten..

Ik doe dit vaak bij mijn thermo flessen, die niet in de vaatwasser mogen (volgens de handleiding) en daar zit toch al vaak kokend water in om mee te nemen. Dus die kunnen sowieso tegen heet water.

Nu moet ik wél zeggen dat ik eigenlijk alleen goedkopere flessen heb, dus kwaliteit is vaak niet al te best. Mijn ene merkfles doet het nog, maar ik merk soms wel dat hij een paar druppels lekt direct na het vullen. Meestal schud ik dan een paar keer en eenmaal droog= droog. Dan is hij wél lekvrij.

Blacky94

Berichten: 3514
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:34

Contigo heeft dus bij de nieuwere modellen (iig de nieuwe versie van de Westloop en zo te zien ook de Cortland) dat je de binnenkant open kan klikken waardoor je de rubbers die het drinkgedeelte afsluiten etc veel makkelijker schoon kan maken.
En m ook op slot kan zetten om lekkage te voorkomen, alhoewel ik met de oude modellen zonder het slotsysteem ook nooit problemen met lekkage heb gehad.

Ik heb zelf al minstens 6 jaar een Westloop thermobeker. Afgelopen zomer een nieuwe gekocht omdat ik er voor mijn vriend 1 wilde hebben en toen zag dat ze dat nieuwe schoonmaaksysteem in de dop hadden. Die oude staat nu dus in de kast "voor het geval dat". Ik gooi ze trouwens wel in de vaatwasser, zowel dop als fles, dus bij mijn oude was er daardoor wel al redelijk wat verf vanaf maar de werking bleef verder hetzelfde.

Qua waterfles heb ik de Swish (officieel kinderbeker - 500ml) en die heeft dat systeem volgens mij niet. En ik heb denk ik 2 voorlopers van de Cortland AutoSeal (720ml) in de kast staan die ik vaak gebruik met sporten. Die hebben dat systeem dus ook niet, maar die heb ik ook al zo'n 6-7 jaar, maar de nieuwere modellen hebben dat zo te zien wel.

Ik vind het zelf vooral handig dat je ze met 1 hand kan bedienen. Verder in al die jaren nog nooit problemen gehad met lekken en ook qua vallen kunnen ze tegen een stootje.

Anoniem

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:42

@pluisje88, wat vind je niet handig aan de glazen dopper?
Ik overweeg die ook.

Marcella

Berichten: 36942
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:07

Nadeel heb geen vaatwasser dus flesje even in de vaatwasser is bij mij al geen optie.

pluisje88

Berichten: 8144
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:24

brokjes schreef:
@pluisje88, wat vind je niet handig aan de glazen dopper?
Ik overweeg die ook.


Ze zijn niet altijd handig zei ik. Niet dat ze nooit handig zijn ;) op kantoor gebruikte ik hem altijd. Nu werk ik in een magazijn en daar doe ik het niet. Het blijft glas dus je zit sneller met kapot vallen en dergelijke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:43

pluisje88 schreef:
brokjes schreef:
@pluisje88, wat vind je niet handig aan de glazen dopper?
Ik overweeg die ook.


Ze zijn niet altijd handig zei ik. Niet dat ze nooit handig zijn ;) op kantoor gebruikte ik hem altijd. Nu werk ik in een magazijn en daar doe ik het niet. Het blijft glas dus je zit sneller met kapot vallen en dergelijke.

Haha scherp ;)

Oke ik snap het. Zit te denken of het veilig is om bijvoorbeeld mee te nemen in het OV, of hij daar niet te breekbaar voor is, als je je tas een keer wat harder neerzet bijvoorbeeld. Zou toch onhandig zijn als hij dan al breekt.

Domiinooo_
Berichten: 228
Geregistreerd: 19-11-10
Woonplaats: Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:44

Memobottle is ook leuk! Leuk design en past veel praktischer in je tas!

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:51

Ik heb gister de fles van Air-up besteld! Normaal vind ik water helemaal niet zo lekker, dus we gaan dit maar eens proberen. Daarnaast heb ik nog een superfijne thermo fles van de blokker en een dopper waar ik ook erg blij mee ben.

pluisje88

Berichten: 8144
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:15

brokjes schreef:
Haha scherp ;)

Oke ik snap het. Zit te denken of het veilig is om bijvoorbeeld mee te nemen in het OV, of hij daar niet te breekbaar voor is, als je je tas een keer wat harder neerzet bijvoorbeeld. Zou toch onhandig zijn als hij dan al breekt.


Oh nee hoor dat kan best. Hij is best stevig. Het is dik glas. Heb hem al een keer laten omkletteren op mijn bureau en dat kon hij hebben. Niks aan te zien. Maar van 2 meter hoog op een betonvloer in een magazijn overleeft hij vast niet ;)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:23

Ik zou geen enkel flesje drank in een tas doen bij belangrijke spullen eigenlijk. Fruit bijv ook niet.

Maar mijn ouders konden in de 1e klas een deel van mijn schoolboeken opnieuw kopen, omdat er zo een ongelukje was gebeurt en dat gaat niet meer uit mn systeem.

Hoe zit het trouwens met condens? Ik had de gewone waterflesjes incl water en die kunnen ook echt niet in je tas, want zijn ook vochtig aan de buitenzijde.

Exitium

Berichten: 7185
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:36

Heb ik met de RVS dopper geen last van. Mogelijk wel als je er ijswater indoet ofzo, maar dat heb ik nooit geprobeerd. Ik koel m'n water nooit

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:25

Exitium schreef:
Heb ik met de RVS dopper geen last van. Mogelijk wel als je er ijswater indoet ofzo, maar dat heb ik nooit geprobeerd. Ik koel m'n water nooit


Ik koop gewoon 6 flesjes en pak ze uit de koelkast. Ik vul ze wel een tijdje, maar wil daar dus vanaf. Die geven condens.

Wel sinds dit huis niet meer nagevuld, omdat de leidingen eruit moeten en vieze smaak geven. Maar dat is nog maar kort.

Muze
Berichten: 5340
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:26

Ik wil ook graag een fijn waterflesje.
Rondom de 500 ml, makkelijk te vullen, makkelijk te reinigen.
Puur voor water dus geen thermo.

Dacht aan Dopper maar lees eea over lekken?

Lous

Berichten: 24256
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:30

Ik heb een metalen Dopper van RVS.
Makkelijk te reinigen, lekt niet.

JustMe8484
Berichten: 1949
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:39

Hier ook.nog steeds geen problemen met de RVS dopper. Enkel als zoonlief hem mee heeft naar school en de dop een keer scheef erop draait maar dat komt zelden voor. Zoon is 5,5

sunnybellami

Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:08

Hier juist wel altijd doppers
Nog nooit gelekt

Laptop heb ik overigens in een waterdichte hoes in de tas

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:14


xPabloBokt

Berichten: 9532
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:18

Ik heb een Chilly's bottle van 750ML. Kost even wat (€30) maar dan heb je ook wat. Houdt tot 12u warm en 24u koel. Lekt absoluut niet en is flink te customizen :)

Ik heb specifiek deze:

https://www.chillysbottles.com/nl/produ ... =B750MAGRN

Hij is er ook nog in een 500ML en 1,8L variant :)

Muze
Berichten: 5340
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:27

Voor thermo wil ik nog wat anders, echt een beker zeg maar.
Ik drink koffie met melk en las dat doppers en melk niet samengaan.

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:55

dopper vind ik niks. Veel te duur voor zo'n klein flesje.
een chillys heb ik ook, maar gebruik ik eigenlijk niet. Ik vind de dop niet aangenaam om uit te drinken.
Een equa heb ik gehad, maar mijn rugzak een beetje te onzacht neergezet en hij is dus gebroken. Geen glas dus meer voor mij.
Nu heb ik al maanden een Tupperware fles. topding. Gaat overal mee en lekt nooit.
Voor de warme dranken gebruik ik een Klean Kanteen. Lekt ook niet en blijft erg lang warm.

Rosje8
Berichten: 296
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:05

Ik blijf fan van de Klean Kanteen RVS fles. Ik heb geen geïsoleerde fles maar zelfs met deze hitte blijft mijn drinken heel lang koud. Er komt ook geen limonade smaak aan water, hoogstens dat je het een klein beetje ruikt, maar na een nachtje luchten is dat er ook uit.