[VOLG] Renovatie project

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElizeVdS

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 23:40

Slaapkamer oud:
Afbeelding

Slaapkamer nu (rotzooi haha)
Afbeelding

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:44

Wat een project waar je dan in moet wonen. Been there done that..

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:01

Slaapkamer vloer is erg mooi! Persoonlijk had ik het plafond dicht gesmeerd en netjes strak gemaakt.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 13:23

Selka dat staat zeker nog op het lijstje. Ik wil het nog wel. Manlief alleen als de rest af is.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:26

Oh vind je het dan geen gedoe om weer heel die kamer leeg te halen? Maar prioriteiten stellen is ook belangrijk natuurlijk.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:32

Mag ik hier even op inpicken? Een plafond dichtsmeren; kan je dit zelf doen of beter iemand laten komen?

Ik heb ook zo van die ''groefjes'' en ben er niet over uit of ik hier iets aan ga doen of niet.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:56

Ik heb het zelf gedaan met Renoband. K-werk. Uiteindelijk zie je het nog steeds een beetje maar ik vind het wel (iets) beter dan die stomme groeven.

Belgen zijn overigens goed in plafonds stuccen / plaatsen weet ik nog, die heb ik ook een keer ingehuurd voor een gips (gyproc noemen jullie dat) plafond te plaatsen. Was erg netjes geworden voor een leuk prijsje. Heb er helaas geen telefoonnummer meer van.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:00

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:17

Kitten heb ik ook geprobeerd te doen, maar dat is helemaal bagger om te doen. Rondom bad etc geen probleem, maar plafond is echt verschrikkelijk...

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:23

Phoa ok dat is dus iets waar ik erg lastig van zou worden... is het eingelijk geen idee om er gipslaten op te plakken en zo verven? :P

CookieMel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:52

Leuk project! Ik heb al je post gelezen en vroeg me wel 1 ding af: kun je boven wel een ander toilet (dus niet sanibroyeur) maken zonder een grotere afvoer nodig te hebben? Mijn ouders zijn nu bezig met hun badkamer en voor een toilet boven heb je een grote afvoer nodig (origineel geen toilet boven). Omdat het allemaal in het beton gestort is zouden mijn ouders een nieuwe grotere afvoer door het beton moeten maken, behalve met een sanibroyeur (vermaler). Misschien hebben jullie hier al over nagedacht hoor maar vroeg het mij wel af :).

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 16:53

Hebben het in de groene kamer al wel gedaan. Daar moest het plafond vervangen worden dus moesten we wel ff. De rest van het huis is momenteel zo'n "bouwval" dat de prioriteit echt even ligt bij kunnen wonen (kindveilig)

Het toilet boven moet inderdaad een nieuwe afvoer aangelegd worden. Is wat meer werk maar kan wel.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:01

Alleen sanibroyeur kan door kleine afvoer. Bij goed gebruik gaan ze lang mee en ze maken echt niet meer zoveel herrie als vroeger.
Ondanks dat had ik er voor mijn vorige huis toch voor gekozen om een grote afvoer te boren en beneden het plafond van de hal te verlagen zodat de afvoer netjes weg was gewerkt

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-18 00:07

Keuken hangt er nu zo bij. Maandag wordt gas aangesloten en kunnen we verder.
Afbeelding

Ondertussen stuk van de woonkamer gestuct. Onder het motto van: als het niet mooi is kunnen we altijd nog iemand inhuren zelf gedaan.. en het zit er echt super strak op! Dus daar gaan we mee door :)

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 00:26

even een vraag
jullie hebben nu dus een huis gekocht wat in september klaar is....en nu als tussenoplossing een huis gekocht.

Dus jullie hebben dan nu 2 hypotheken dan?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-18 00:30

In juli hopen we er al te wonen. Tweede kwartaal he, niet tweede helft.
Maar nee, we hebben geen hypotheek op dit huis.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 13:56

Goed zeg, zelf stucen is niet makkelijk! Maar waarom zijn de keukenmuren nog niet gedaan? Dat is straks toch lastiger?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 16:36

Klopt.. al komt tot gangkast hoogte overal tegels. Daarboven ga ik morgen stucen. Inderdaad even onhandig boven het deel kastjes waar ik wel boven kom maar kan er redelijk goed bij en planning op dat punt was meer op prioriteit voor gebruik dan voor gemak ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:40

misschien een stomme vraag, maar je verkoopt het huidige huis, koopt een ander huis omdat je nog niet in het volgende huis kunt.....had je dan niet beter nog even het bod afgeslagen van je huidige huis? het klinkt zo omslachtig dit.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:37

Nou ze knappen dit huis natuurlijk op! Zou leuk zijn om hier ook nog even een zakcentje van te krijgen :D

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 00:57

Lianne schreef:
misschien een stomme vraag, maar je verkoopt het huidige huis, koopt een ander huis omdat je nog niet in het volgende huis kunt.....had je dan niet beter nog even het bod afgeslagen van je huidige huis? het klinkt zo omslachtig dit.

Ja dat was makkelijker geweest.. maar de omstandigheden waren er naar dat we kozen voor de minder makkelijke weg.

Dit is leuker. Plus het zou natuurlijk mooi zijn als we zoals Irm zegt hier een zakcentje aan over houden. Anders zijn we in ieder geval een gave ervaring rijker.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 06:37

En waarschijnlijk ook een hoop geleerd, wat ook veel waard is!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:44

Ah oke. Hopelijk wil het stucen een beetje vandaag :)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 09:07

Ik meld me weer even. Mijn man is weer hele dagen aan het werken waardoor de vaart er wat uit is helaas. Hij doet toch het grote en zware werk. Maar ja.. centjes moeten ook verdiend worden.

Keuken is inmiddels wel volledig functioneel (lang niet af). Woonkamer bijna volledig gestukt dus het ziet er meteen zoveel mooier en frisser uit. Rest van de kamers hebben wel stil gelegen (zichtbaar dan). Zal straks nog even betere foto's maken.

Hier een foto van de keuken begin van de week (nog niet opgeruimd hihi)
Afbeelding
Hey zwart achter de kookplaat is een stuk van het oude aanrecht om de muur schoon te houden. We gaan nog wat extra stopcontacten toevoegen en dan betegelen er achter.

En eentje vanaf de bank naar de keuken genomen (mijn gisteren afgewerkte wandje - ook nog wel enorme troep overal)
Afbeelding

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 17:44

Eerste stuk muur tegels er op gedaan (keuken). Ik had witte voegen bedacht maar als ik dit zo zie twijfel ik toch wel of grijs niet mooier is (kast was hier nog niet vastgezet)
Afbeelding