Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Saartjuh_b schreef:Hier ook drie oudere auto's voor de deur staan.
Een BMW 750 12 cilinder uit 1992, een BMW 530 uit 1993 en een BMW 740 uit 1999.
De 5-serie is vorig jaar volledig gerestaureerd.
femo schreef:Bedankt! ik wil sowieso een keuring +vochtmeting laten doen! als hij motorisch maar in orde is!ook gaan we een garagetent bestellen voor de camper. heeft iemand hier ervaring mee?
ikke schreef:femo schreef:Bedankt! ik wil sowieso een keuring +vochtmeting laten doen! als hij motorisch maar in orde is!ook gaan we een garagetent bestellen voor de camper. heeft iemand hier ervaring mee?
Zou mijn oplossing niet zijn, gezien de kosten voor de gemiddelde stalling.
Lees je om te beginnen eens in op diverse fora binnen het camperwereldje. Daar staan veel zinvolle tips op en vaak ook checklisten om te helpen bij de aanschaf.
Als je voor een oudere Mercedes wil gaan, begin dan een bij http://www.dubbellucht.nl daar zit veel bruikbare kennis over Mercedessen.
Wat niemand je verteld en wat eigenlijk ook niet te vertellen is: kijk heel goed rond hoe de camper is ingericht en of JIJ dat praktisch vindt.
Ik vind bijvoorbeeld de VW transporter met Westfalia interieur een regelrechte afknapper omdat ze in mijn ogen volstrekt onlogisch en onhandig ingedeeld zijn.
Ballard_L schreef:Leuk topic!
Wij hebben eerst een clasic mini rover gehad en een vw T3. Nu gaan we volgend jaar een jaar reizen door Europa, dus zochten we wat groters. Dat is een mercedes 613D geworden uit 86. Een oude brandweerbus, die we nu ombouwen tot camper. Eerlijk gezegd vind ik deze nog leuker dan de T3. Hij is zo degelijk. Die gaat echt niet stuk (in vergelijking met de T3) [ [url=m/Wi8i5o.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ballard_L schreef:Klopt, alles kan kapot, maar hij heeft nog maar 1 ton op de teller en de garage die de apk heeft gedaan zei dat het een hele goede motor was. We zijn idd lid van het dubbelluchtforum. Mijn man is gelukkig heel handig met auto’shij is op dit moment de roestplekken aan het aanpakken. Ik ben niet zo van de techniek. Dat laat ik lekker aan hem over
Onze T3 was een diesel, maar had niet zoveel power. We hebben daarvan al een keer de hele motor laten reviseren en vier versnellingsbakken eronder gezet, maar het was altijd een beetje tricky...
ikke schreef:Wat ik doe in zo'n geval:
Met een staalborstel op de boormachine de plek schoon maken.
Novorox erop spuiten of smeren (zowel in pot als spuitbus te koop)
In laten werken (liefst de nacht over) en nogmaals met de staalborstel erover.
Primer erop zetten en schuren, net zo lang tot je een gladde laag hebt.
Spuit in de juiste kleur, minimaal twee lagen.
Leuke winkel en een boel info over vanalles rondom autorestauratie: https://www.rustbuster.nl/Quickshop/