Overlast buurman wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:56

Myfairytale schreef:
Hier is een heel vervelend scootertje iedere ochtend om 05:00 uur om kranten te bezorgen. Helaas galmen de straatjes in de wijk achter ons nogal en is het net een op hol geslagen stofzuiger.

Ik doe zodra ik hem hoor de ramen dicht en zet de ventilator aan. Dan heb ik wel het idee van frisse lucht en hoor alleen maar het monotone geluid van de ventilator. Ben een hele moeilijke slaper en kan ook niet met oordoppen slapen, maar de ventilator vind ik wel prettig (omdat het zo'n monotoon en constant geluid is).

Daar ben ik gelukkig zo ondertussen wel aan gewend, hier komt elke minuut wel een auto of scooter voorbij rijden dus daar wordt ik niet meer wakker van.
Maar helaas wel van een jankend kind aan de overkant, wekkers van mijn broer, m'n broertje die uit bed valt (dan heb ik een mini hartaanval dus ben ik ook meteen klaar wakker en zit ik te shaken in m'n bed :') ) en een vader die van de trap af loopt. :')

Moet ook zeggen dat de rest bij ons zo diep slaapt, laatst ging het brandalarm af bij ons en ik stond meteen rechtop en ging kijken of er ergens brand was (was gelukkig niet zo maar waar het van kwam weet ik ook niet) maar de rest bleef lekker rustig slapen, ze hebben het nieteens gehoord toen ik met een stok de melder kapot sloeg omdat ik er niet bij kwam. :')

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:56

Tja de beste oplossing lijkt me dan maar het huis van de buurman kopen :P

Gekkigheid natuurlijk.
Slaap lekker vannacht. Ramen dicht op de momenten dat hij buiten baddert lijkt me een prima oplossing.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:00

Maak eens een lijstje van wanneer en tot hoelaat de overlast plaats vind. Ben je al wezen praten met de buurman en heb je aangegeven dat je het vervelend vind en eventueel met een oplossing wilt komen? Bijvoorbeeld in het weekend in de jacuzzi met alle plezier en vertier?
Volgende punt is om met het lijstje naar de makelaar te gaan en een dossier op te laten maken
Zelf ervaar ik ook geluidsoverlast. Voor mij ook een reden om te verhuizen maar ja, de woningbouw en woningnood he... Dus ik weet hoe erg het kan zijn

Enjoy_

Re: Overlast buurman wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:10

Probeer de hansaplast öhrstöpfel. Amazon verkoopt ze. De beste oordoppen die ik tot. U toe ben tegengekomen, vallen niet uit, steken niet uit en geen kleffe oren. Als cement in je oren, maar de snerpende wekker komt er echt wel doorheen hoor, iPhone, Philips wakeup light.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:13

isabel_94 schreef:
Kun je niet een keer als je zijn vriendin "toevallig" tegen komt tegen haar zeggen: "Heee jij bent een ander meisje dan dat meisje dat eergister bij de buren was!" Misschien is het dan snel genoeg uit :+

:oo

:))

}>

:Y)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:16

Oordoppen werken goed.
Ik heb ze ook altijd in.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 00:06

melissac schreef:
Myfairytale schreef:
Hier is een heel vervelend scootertje iedere ochtend om 05:00 uur om kranten te bezorgen. Helaas galmen de straatjes in de wijk achter ons nogal en is het net een op hol geslagen stofzuiger.

Ik doe zodra ik hem hoor de ramen dicht en zet de ventilator aan. Dan heb ik wel het idee van frisse lucht en hoor alleen maar het monotone geluid van de ventilator. Ben een hele moeilijke slaper en kan ook niet met oordoppen slapen, maar de ventilator vind ik wel prettig (omdat het zo'n monotoon en constant geluid is).

Daar ben ik gelukkig zo ondertussen wel aan gewend, hier komt elke minuut wel een auto of scooter voorbij rijden dus daar wordt ik niet meer wakker van.
Maar helaas wel van een jankend kind aan de overkant, wekkers van mijn broer, m'n broertje die uit bed valt (dan heb ik een mini hartaanval dus ben ik ook meteen klaar wakker en zit ik te shaken in m'n bed :') ) en een vader die van de trap af loopt. :')

Moet ook zeggen dat de rest bij ons zo diep slaapt, laatst ging het brandalarm af bij ons en ik stond meteen rechtop en ging kijken of er ergens brand was (was gelukkig niet zo maar waar het van kwam weet ik ook niet) maar de rest bleef lekker rustig slapen, ze hebben het nieteens gehoord toen ik met een stok de melder kapot sloeg omdat ik er niet bij kwam. :')

Oh maar hier komen ook veel auto's, scooters en brommers voorbij hoor.
Trekkers, vrachtwagens, vanalles. Hoor ook wel mensen praten en lachen die langs komen, honden blaffen, etc.
Geen enkel probleem hoor! Lig zelfs graag met balkondeur open in bed. :D
Enkel dat ene oude scootertje, constant afremmen en optrekken en echt een geluid als een op hol geslagen stofzuiger als ie optrekt. En omdat ie steeds een of 2 huizen verder moet, blijft hij bezig helaas.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 00:14

Koper schreef:
isabel_94 schreef:
Kun je niet een keer als je zijn vriendin "toevallig" tegen komt tegen haar zeggen: "Heee jij bent een ander meisje dan dat meisje dat eergister bij de buren was!" Misschien is het dan snel genoeg uit :+

:oo

:))

}>

:Y)

_/-\o_

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 00:34

lieveli schreef:
callum schreef:
Welke zijn dat? Ben ik erf benieuwd naar heb ook oordopjes maar bevallen niet super en op maat laten maken is bet duur

https://www.bol.com/nl/p/alpine-sleepso ... 037405566/

Mijn beste vrienden boven alles.

Besteld ga eens kijken of deze bevallen

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 03:57

Ik moet denk ik maar even oordoppen halen... werd net weer wakker van ze. Heb de dauwluftung gelijk maar dicht gedaan.. en nu zijn ze binnen en ik wakker :\ zucht.

@isabel_94 goede tip _O-

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 07:20

Ik vraag me nog steeds af wat dauwluftung is... heb gegoogeld en dan kom ik op dauerluftung uit? Soort raamroosters?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 08:20

Vervelend trouwens. Maar kan het niet van tijdelijke aard zijn nu de buurman toevallig vakantie heeft ofzo. Hoe lang is het al gaande?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 08:23

Billy schreef:
Ik vraag me nog steeds af wat dauwluftung is... heb gegoogeld en dan kom ik op dauerluftung uit? Soort raamroosters?

Yep :j

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:31

LadyMadonna schreef:
MarjanB schreef:
Slaapkamer verhuizen kan maar die kamer is kleiner en ik ben ook een beetje van ben gekke henkie niet. Hij heeft ineens een vriendinnetje en wil s nachts in dat ding terwijl ie er voor de tijd amper in zat.

Dat zijn jouw zaken niet...

Dit inderdaad. Ik vind het sowieso apart dat de makelaar zegt dat er amper gebruik van wordt gemaakt, dat kiest die persoon wel zelf en daarbij koop je natuurlijk geen jacuzzi voor de sier :+

Ik vind persoonlijk de meeste mensen hier erg onverdraagzaam. Gaan jullie echt beslissen over wanneer iemand in zijn jacuzzi wil zitten?

Ik snap ook niet waarom je het raam niet gewoon dicht houdt :=
Het kan de hele dag open en dan 's avonds dicht? Of in de vooravond open zodat het wel wat kan afkoelen ofzo? Uiteraard niet ideaal, maar toch ook geen drama denk ik dan. Want als je van dit geluid al wakker wordt, zal je ook wel van andere zaken wakker worden :=
Die man kan er ook weinig aan doen dat jij een lichte slaper bent natuurlijk

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:38

we kunnne toch gewoon rekening houden met elkaar? Zeker in de nacht houd je gewoon rekening met andere. In ieder geval door de weeks...

Beetje raar om te zeggen dat die man er niks aan kan doen dat ze een lichte slaper is. Dat hoeft helemaal niet, mensen stemmen zijn gewoon geluiden waar je eerder wakker van wordt dan zingende vogeltjes of regen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 10:05

Snorkel8 schreef:
we kunnne toch gewoon rekening houden met elkaar? Zeker in de nacht houd je gewoon rekening met andere. In ieder geval door de weeks...

Beetje raar om te zeggen dat die man er niks aan kan doen dat ze een lichte slaper is. Dat hoeft helemaal niet, mensen stemmen zijn gewoon geluiden waar je eerder wakker van wordt dan zingende vogeltjes of regen.

Dit dus..

Hoop voor veel mensen dat ze er niet mee te maken krijgen :) en tuurlijk heb ik niks te maken met t feit dat de buurman een vriendinnetje heeft. T zou alleen fijn zijn als ik er niet zoveel last van heb. Stel wij krijgen een kind en dat huilt veel, dan zou ik echt m'n best doen om dat te beperken voor de buren qua overlast voor hun. Niet meer dan normaal toch? Zo vind ik deze kwestie ook, je houd rekening met anderen want je bent nou niet alleen op de wereld. En als je schijt aan iedereen hebt dan moet je maar in een hutje op de hei gaan wonen. Je kan natuurlijk ook zeggen als je rust wil moet je daar gaan wonen maar we hadden rust genoeg tot hij zijn nachtelijke escapades buiten wilde gaan houden.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:15

Als je je hier al zo druk om maakt, moet je inderdaad lekker in een hutje op de hei gaan wonen. De manier waarop je schrijft over je buurman en de term "vriendinnetje", kom op zeg. Al is het natuurlijk wel fijn dat je blijkbaar zo weinig zorgen hebt dat je je hier druk om kunt maken.

Als ze nou elke doordeweekse dag tot in de vroege uurtjes house-muziek zouden draaien... :roll:

Wij hebben ook zo'n overbuurman die nog net niet komt zeuren dat we (of andere bewoners uit de buurt) teveel ademen. Hij klaagt alleen voornamelijk over dingen die hij overdag hoort, dat gaat nog net een stapje verder. Je mag in je huis en tuin toch wel gewoon leven? Je buurman en zijn vriendin praten gewoon wat in de jaccuzi, waarom zou dat niet "mogen"? Dat je er ook al aan denkt bij een verhuurder te klagen... Leven en laten leven hoor.
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 05-08-17 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:18

Vakantie of niet (niet iedereen heeft tenslotte op hetzelfde moment vakantie om te beginnen), het is natuurlijk gewoonweg niet netjes, als je midden in de nacht je vertier buiten zoekt, terwijl je ook een woning hebt en de rest van de omgeving moet werken de volgende dag.

Ik woon sinds kort op een camping en zelfs hier in de vakantieperiode, mag er na 11 uur geen geluid meer gemaakt worden, dus ook geen samenscholing en urenlang gefluister. Vind dat ook echt niet meer dan normaal eigenlijk. En natuurlijk zijn hier regelmatig feestjes, maar zelfs dan is uiterlijk om 12 uur de muziek uit hoor. Dus als het nu op een camping in de vakantieperiode zo goed geregeld is, waarom dan niet wat meer rekening houden met elkaar waar je het hele jaar door woont?

Ik zou serieus niet goed worden, als ik de volgende ochtend moet werken en mijn buurman om 3 uur snachts nog steeds buiten in de jacuzzi gaat liggen ketsen... IJswater, zal hem leren, want dan krijgt hij hem het eerste uur toch niet meer overeind... :brr:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:22

MiniMeLona schreef:
Ik zou serieus niet goed worden, als ik de volgende ochtend moet werken en mijn buurman om 3 uur snachts nog steeds buiten in de jacuzzi gaat liggen ketsen... IJswater, zal hem leren, want dan krijgt hij hem het eerste uur toch niet meer overeind... :brr:

Ehh, TS heeft het niet over KETSEN :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:25

MiniMeLona schreef:
Vakantie of niet (niet iedereen heeft tenslotte op hetzelfde moment vakantie om te beginnen), het is natuurlijk gewoonweg niet netjes, als je midden in de nacht je vertier buiten zoekt, terwijl je ook een woning hebt en de rest van de omgeving moet werken de volgende dag.

Ik woon sinds kort op een camping en zelfs hier in de vakantieperiode, mag er na 11 uur geen geluid meer gemaakt worden, dus ook geen samenscholing en urenlang gefluister. Vind dat ook echt niet meer dan normaal eigenlijk. En natuurlijk zijn hier regelmatig feestjes, maar zelfs dan is uiterlijk om 12 uur de muziek uit hoor. Dus als het nu op een camping in de vakantieperiode zo goed geregeld is, waarom dan niet wat meer rekening houden met elkaar waar je het hele jaar door woont?

Mee eens, waarom zou TS alles moeten pikken? er bestaat ook nog zoiets als normen en waarden. En sommige dingen kun je eens door de vingers zien maar niet als het continu ten koste gaat van jouw nachtrust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:26

Cayenne schreef:
MiniMeLona schreef:

Ehh, TS heeft het niet over KETSEN :')

:D :+ je hebt gelijk, maar kletsen of ketsen, zou beide geluiden niet willen horen eigenlijk om 3 uur snachts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:28

Los daarvan, als je met ijswater gaat gooien ben je net zo asociaal als je de buurman vindt.

Je kan een mens niet verbieden om in zijn tuin te zitten tijdens een fijne zomeravond/zomernacht. En als je het huis hebt gekocht op basis van de makelaar die zegt 'hij gebruikt zijn jacuzzi nooit' ben je ook een beetje naïef... die makelaar wil ook graag zijn centen verdienen en tja, die jacuzzi staat er, hij kan natuurlijk wél gebruikt worden.

Maar man, hoop maar nooit dat er een pasgeboren baby naast je komt. Die willen nog wel eens bleren midden in de nacht namelijk.
Dat is niet rot bedoeld, maar ik denk persoonlijk dat je een hele lichte slaper bent. En dat geeft niet, kan je niks aan doen, maar betekent niet dat de hele wereld rekening met je moet en kan houden... oordoppen in en gaan slapen. Duizenden mensen slapen met oordoppen en die moeten ook werken, dus die horen ook hun wekker ;)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:34

Oké dus als ik het goed begrijp moet de buurman zachter praten omdat jouw wekker om 6.30 gaat? Sorry hoor maar ik vind het een beetje te gek voor woorden := je hebt je raam op een kier staan en dan zeggen dat je ze hoort praten? Ja dat lijkt me logisch als je je raam open hebt staan toch? :)) raam dicht en voor de frisse lucht een ander raam open zetten, aan de achterkant bijvoorbeeld. Als onze buren roken doen wij ook de deuren dicht. Hoe vervelend ook. Het is hun tuin. Andersom zouden ze ook niet moeten zeuren als wij in de tuin nog aan het praten zijn. Praten is niet verboden, helemaal niet in je eigen tuin :Y) als het echt gigantisch harde muziek is zou ik wel even de politie contacteren maar ik denk dat ze hier echt niks mee doen.
Draai het eens om. Jij zit lekker met je man/vriend in de jacuzzi, je buren hebben hun raam open en zeuren continue dat ze jou horen praten. Wat zou jij dan zeggen? Sorry maar ik zou eerst heel hard lachen :D anders maar in een hutje aan de hei gaan wonen, of vrijstaand. Daar heb je geen last van eventuele buren!
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 05-08-17 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:35

Als onze achterburen luid zitten te doen gooi ik het raam dicht en zet een ventilator aan. Niet per se voor de lucht, maar zo'n constant achtergrondgeluid dempt gepraat/muziek van buiten en daar kun je makkelijk doorheen slapen.

Je kan niet bepalen wat je buren op welk tijdstip doen zolang ze niet de wet overtreden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:42

Ik heb in de stad ook overal last van. Dus huurde ik voor de vakantie een vrijstaand huisje in de tropische natuur.Toen bleek mijn veranda een nachtelijke hondenhangplek te zijn,met alle geblaf vandien, en waren er hanen en allerlei wilde exotische vogels die de hele nacht kraaiden en krijsten.Alles op enkele meters afstand van mijn bed.En het was heel warm en geen airconditioning,dus het raam kon niet dicht.En dan ook nog s'nachts het geschuifel van een slang over de vloer. Maar alles wende en ik heb toch een leuke vakantie gehad.Nu weet ik dat het moeilijk is op deze planeet een echt stille plek te vinden.