[FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaka

Berichten: 4828
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:08

:') negeerstand lijkt me heel verstandig.

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:58

Wat ik in de loop van de jaren (en de "het-glas-is nog-maar-voor-een-kwart-gevuld"kijkers) geleerd heb: kijk wat je al wel allemaal hebt gedaan. Niet naar wat allemaal nog eens moet.

Dat weet je toch wel, maar genieten van het vele werk dat gedaan is, geeft meer voldoening en rust (en zin om door te gaan) dan de aanblik of de lijst met dingen die nog gedaan moeten worden ...;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 19:15

Dat klopt heb uitstekend de negeerstand gehad en lekker geslapen. En net eens kritisch kijkend door de rest gelopen. Als de laatste paar stronken weg zijn en de rest van vlonder gesloopt is het eigenlijk een kale vlakte met wat grind en een geexplodeerde heg. En een mega stapel af te voeren zooi en een schutting die op een stuk slechter is. Zoals ik al wist ergste is achter de rug.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 19:34

Vandaag alleen wat onkruid gebrand in de achtertuin. Ga zo nog even water geven. Verder mijn niet grote hobby gedaan vanmiddag, sleep liever met snoeihout dan kleding kopen. :') maar ja kon er niet meer onderuit. Meeste shirts te oud maar vooral veel te groot inmiddels.

Kan weer even vooruit met 3 vestjes en 6 shirts. Doe liever een of twee keer per jaar meer dan vaak moeten. Wel eerste keer volledig in dameszaak kunnen slagen. Voorheen paste dat domweg niet. Al zat ik nu soms ook goed klem met biceps of rugspieren. :')

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:27

Ziet er al heel gezellig uit.
Gewoon niet naar links kijken... :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-17 21:34

Dank je. Nu in donker met de lampjes nog veel gezelliger.

Heb ik ook niet gedaan naar links kijken, kan uitstekend negeren. Moet in huis ook, teveel dingen die niet ok zijn als ik er altijd op zou letten zou ik al gillend gek worden

EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:37

Ach, voor de wintet is je tuin klaar , kun je daarna beetje bij beetje binnen aan de gang

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 18:21

EmptyWords schreef:
Ach, voor de wintet is je tuin klaar , kun je daarna beetje bij beetje binnen aan de gang
ik hoop het al zit daar een kink in, kan best dat ik al het werk min of meer voor niets zit te doen bleek opeens in weekend. -O- ga wel door maar nu helemaal met zo min mogelijk geld uitgeven. Maar er dus mogelijk niet eens van kunnen genieten op lange termijn. Meer kan ik er niet over zeggen nu.

Maar kleine update verder. Heel weekend niks gedaan in de tuin. Wel stukje achter op motor rondgereden en twee dagen kermis vieren. Zaterdag nacht, o nee zondag ochtend was het vroeg. :+ ik drink niet maar heb wel erg veel lol gehad.

Eind van ochtend vandaag thuis gekomen, kalm aan wat telefoontjes gepleegd vanmiddag. Rond 4 begonnen met gaten dichtgooien die vorige week zijn ontstaan met weghalen van de stronken. Een betimmering weggehaald en deze deels hergebruikt tegen de ingestorte achterschutting. Alleen de bovenste planken overgens. Nu is de inkijk weg, gevaar voor uitbrekende honden weer weg ook. Rest van planken rechtop ertegen aangezet los. Verder doe ik niks vandaag. Rust houden is ook belangrijk. Maar dit kleine klusje oogt al heel wat.

Morgen hoop ik de vlonder verder te kunnen afbreken trouwens. :j of heel ver te komen, hangt beetje af van temperatuur. Ga s avonds nog trainen dus doe wel kalm aan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een obesikikker :+
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 12:36

Vlonder is helemaal gesloopt gister en de stapel hout is weer groter geworden. Moet alleen de losse tegels weghalen daar. Was het echt te warm voor.

Vandaag ishet geen tuinweer :+ maar alles is nu gedemnteerd of gesloopt. Op drie stronken na die ik zelf niet kan weghalen. En de laurier die verder gesnoeid moet worden.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:58

dat wordt binnenkort een vreugdevuurtje Karuna, van al dat sloophout

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 13:09

Zou graag doen houd van fikkie stoken alleen mag dat niet in de bebouwde kom -O- zelfs snoeihout mag niet. Deel,van timmerhout is in goede conditie en kan hergebruikt worden en is deels ook behandeld. Heb ik tot gisterochtend ook netjes gesorteerd alleen was de fut tegen 11 compleet op en de stapel goed overvol en de stapel slecht niet meer te bereiken omdat een van de hangmat standaarden daar overheen stond. Laatste stapel is dus ongesorteerd, wel zei de molen krak helaas.

Vandaag dagje niks doen morgen hangt van weer in de ochtend af. Middag ben ik bezig. Vrijdag en zaterdag in principe tijd voor afvoer van snoeispul. Alleen moeten spieren dan wel mee willen werken, die zijn nu langzaam aan hun eind. %)

Weer is nu iets opgeknapt maar ga vanmiddag richting Kampen onverwachts. Veel leukere besteding dan in de tuin zwoegen. :P

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:40

Mag je ook geen vuurkorf aanhebben daar in de bebouwde kom? wij doen niet anders :o

Ik hoop dat kampen beter weer heeft dan WF, waar ik me nu bevind. Geen idee waar al dat water vandaan komt, maar het is van de zotte....

Kaka

Berichten: 4828
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:54

Vuurkorfje aan is wel heel fijn hoor op mooie herfstavonden :D

Jij zit ook in Noord Holland Rocamor? Het hoost hier al sinds vanochtend vroeg en dan echt hozen.

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:15

Jazeker, alleen niet op camping 4. Als ik fiks naar links kijk, zie ik wel een camping ;)

Ja het is erbarmelijk. Denk je net dat je het meeste hebt gehad, PLENST het 5 minuten later weer. (en als ik dan toch even mag zeuren, de paarden staan ongetwijfeld weer te schaatsen op de klei :( ...)

Edit: as we speak, gaan de sluizen weer open
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 30-08-17 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:15

Zie nu dit topic..en wauw wat een werk heb je verzet en wat is het mooi geworden zeg

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 11:01

Dito dank je ik heb mijn best gedaan. Geen klagen over het weer gehad. Heerlijk weertje paar miezerige druppels dat was het. Nog lekker buiten vismenu weggeknaagd en stukje met de honden gelopen. Onderweg terug wel regen gehad en onweer in de verte. Een wegtunnel heel wat water erin. Alleen gisteravond man met hamer ernstig tegen gekomen.

Door weer omslag vooral dat benauwde weer wil mijn lichaam toch altijd wel even het niet leuk vinden. In combinatie met het te zware werk van afgelopen weken en gister thuis van voor 7 tot in wegging gebreek twee huizen verderop met buurhond en mijn hond die daar op reageerden. Was gisteravond opeens klaar. Beroerd, draaierig, spieren die heel zeer doen. Zo beroerd dat ik huis niet eens gehaald heb.

Koude douche en meteen door slapen uitslapen en pijnstilling hebben wel geholpen al doen mijn spieren echt erg zeer nu. Moet dus nu echt even niks doen. Balen dat nu zelfs wat lichtere klussen onverstandig zijn om aan te pakken. Wordt weekend mooi weer maar vrees dat het toekijken is naar de tuin. Wat er aan werk ligt is op de stenenverzamelen na niet zwaar maar wel herhaalde bewegingen.

Vuurkorf heb ik liggen dat mag wel alleen wat er ligt is daar totaal ongeschikt voor. Laurier en zeker vers fikt vooral met heel veel rook. Verder klimop, dunne takjes roos en behandeld hout. Al het stook geschikte hout is er al uit en ligt verzaagd te drogen in mijn houthok.

Hoorde op nieuws dat noord holland voor twee weken regen heeft gehad in paar uur tijd, :(:)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 16:12

Ok moet echt eigenlijk rust houden maar kon het niet laten. Gister een stapeltje fijn groen spul de kliko mee gevuld en de halve aanhangwagen is inmiddels gevuld met groter snoeihout.

Ben nog steeds druk in de tuin maar de helft is nu zo n beetje klaar. Al kan ik daar niet echt mee verder tot stapel in het midden weg gewerkt is. Maandag de rechterkant snoeihout en resten tuinhout dat te slecht is voor hergebruik afvoeren samen met een goede vriend

Lijf is alleen echt niet meer blij met de werkzaamheden. -O- maar die moet nog even volhouden. Hoop eind van week in ieder geval alle bouwmaterialen op een plek te hebben liggen zodat het een soort van gestructureerd chaos is. Gaas kan nog niet weg, grasjes zijn te kwetsbaar nog maar wel gister voor het eerst gemaaid

En binnen ruikt het lekker naar appelmoes en stoofpeertjes uit eigen boom. :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zonnebloem18

Berichten: 24888
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 21:55

Wat een verandering alweer. Is dat gras op de foto wat je recent had ingezaaid?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 22:04

Ja klopt. Groeit erg goed al is het nog ielig. Alleen dag na inzaaien enorme plensbui waardoor deel van zaad naar elkaa toe is gespoeld of op bestrating, is te zien aan de legere plekken ertussen. Nu schijnt dit grassoort te zijn dat zich graag uitbreid dus ik kijk het even aan.

hesterve

Berichten: 1944
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 21:26

Zo wat een werk is er al verzet zeg! Begint er ook al gezellig uit te zien!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 17:44

Aarghhh pffff mis omvalsmiley %) man man au mijn rug, au mijn spieren, au mijn nek au mijn alles. Maar twee propvolle en zware aanhangwagens afgevoerd. Heb ze gelukkig alleen hoeven vullen. Goede vriend heeft ze geleegd en is met de laatste en transis en aanhangwagen naar zijn huis gereden. Die ligt nu te slapen want vannacht nachtdienst. 120 kilo snoeihout en 230 kilo afvalhout. Daarvan heb ik het meeste twee keer in handen gehad.

26 stoeptegels twee keer in mijn vingers gehad. Die liggen nu netjes op twee stapels klaar voor hergebruik. Heel veel stukken tegels die ik misschien als stapelmuurtje kan hergebruiken. 23 tuin balkjes in tweeen gezaagd en die krengen ook twee keer in handen gehad. Enige dat nu nog gedaan moet worden behalve opbouwen en verwerken van de goede materialen. Is drie stronken verwijderen, en vier loodzware opsluitbanden waarvan er al een uit is gegaan vandaag. Die gaan hergebruikt worden tegen de laurier als soort van afscheidingsmuurtje. En de laurier ooit een keer verder terugsnoeien.

Verder lading fijne snippers verwerkt, alle vrijgekomen stukken tuin geharkt en nog een keer geharkt. Laatste groenafval kan de kliko in gelukkig. En er ligt nog een giga stapel gaas. Maar weet niet of ik dat nog nodig heb.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:50

Ik benijd je niet om de arbeid, maar man man man, wat is het opgeknapt. Heerlijk met een biertje in de hand, voetjes omhoog, naar je werk kijken....

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 19:37

Ben werkelijk in lang niet zo moe geweest. Was afgelopen weken al aardig kapot moe maar nu is overtreffende trap. %) . Weet nu wel dat ik aardig in spierkracht heb toegenomen dankzij sportschool en trainen. Mijn conditie ook flink beter is geworden erdoor. Enkel aardig de goede kant op gaat. Doet nu wel flink zeer en is dik ondanks enkelbrace.

Maar ja die k.. tegels moesten verplaatst en de twee hangmat standaarden hebben even op een andere plek gestaan (ook die krengen zijn zwaar en onhandig :') ) en daar moest ik steeds overheen stappen om te kunnen wegstapelen. En een van de opsluitbanden lag ook in de weg waar ik dus langsheen moest scharrelen steeds.

Doel voor vanavond is idd pootjes omhoog (zitten ze al met een witte herder op een been hene gedrapeerd). Geen bier (brr smerig heb net glas dubbelfris op met een boterham met gelderse worst). Heb eerst een uur in bad gedobberd met muscle vital badolie. Spieren zijn iets soepeler nu maar flink au logisch ook. Zo australia masterchef kijken en daarna x men film die ik niet ken. Vanavond nog bak muesli eten, nu domweg te moe om te koken. Heb eerst daarvoor half uur in tuin zitten messengeren met gv die aan het eten was toch maar was bed uit gegaan om eerst hap te eten ipv rond 2100. Mijn paps vanuit de tuin gebeld. Toen dus bad in gegaan.

Morgen niks doen, onkruid branden hooguit denk ik. S avonds sportschool trainen weer,vandaag laten schieten vermoede al voldoende beweging hihi :+ . Twijfel over woensdag voor de laatste stronken of die laten voor week erop.

Gister een relax dagje gehad. Idee was sauna , pretpark of in kuinderbos met honden wandelen en s avonds film kijken. Wat is het geworden hihi. Stoomtreintjes kijken, wandelen in lelystad, bataviastad plunderen en wezen uit eten en waren veel te laat pas weer terug. :P

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 21:10

Even voor de statestieken. In totaal nu schrik niet 1700 kilo snoeiafval afgevoerd in afgelopen periode en bijna 900 kilo ander afval waar onder deel beetje puin. Meeste heb ik twee keer in handen gehad. Sommige dingen zelfs vaker.

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:25

Je bent een topper karuna!! Zo fijn dat je nu toch al aantal keren wel Hulp hebt gehad! Kijk eens wat een verschil _/-\o_