Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:50

Ik maak twee wekelijks schoon :+
Nu zijn wij wel aan het verbouwen, waardoor stof sneller zijn weg vind in ons nederig stulpje.

Maar het toilet, de badkamer en het beddengoed is toch iets wekelijks wat terugkeert. Het toilet zelfs twee keer per week.
De keuken is dagelijks met een doekje er over en 1 keer in de twee/drie weken alle kastjes etc. Stofzuigen doe ik dagelijks met de hond en de katten en verbouwen!! (lang leve mijn robot stofzuiger)

Ik denk dat het uiteindelijk belangrijk is dat je doet wat goed voelt voor jou.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:53

Verootje ik zeg ook niet dat je geen leven hebt maar als ik 24 uur zou werken zou ik ook meer schoonmaken. Ik heb er geen hekel aan maar simpel niet altijd de puf vanwege een drukke werkweek en de sociale dingen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:56

Verosjaak schreef:
Verootje ik zeg ook niet dat je geen leven hebt maar als ik 24 uur zou werken zou ik ook meer schoonmaken. Ik heb er geen hekel aan maar simpel niet altijd de puf vanwege een drukke werkweek en de sociale dingen.

Ik bedoel dus te zeggen dat ik nu ik 24uur werk netto niet meer tijd heb dan toen ik nog wel meer werkte ;) ik vond mijn leven eigenlijk relaxter met alleen maar werk en maakte toen meer schoon dan nu :') terwijl het met kinderen veel meer nodig is. Maar ja, aandacht voor de kids is ook heel veel nodig, en belangrijker dan een perfect schoon huis. (Dat toch maar 5min duurt :+)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 12:34

Sizzle schreef:
Uiteindelijk moet je je prettig voelen in je eigen huis.
Waarschijnlijk stoor je je automatisch meer aan rotzooi als je dagelijks relatief veel thuis bent. Maar als je smorgens met amper je ogen open de deur uitwandeld en dan savond 10 minuten thuis bent om vervolgens naar stal te gaan om dan weer om 10 uur thuis te komen, wat eten in je mik schuift en om 11 uur in bed ligt dan zal het je niet zo veel schelen dat er nog wat stof op de vensterbank ligt.
Zo stoort vuil op de ramen ook niet als je alleen maar in het donker thuis ben in de winter.

Als je zelf tevreden bent en je hebt geen gevoel van schaamte als iemand spontaan op de koffie komt of een vreemde even je toilet wil gebruiken dan is je schema in orde.

Ik ben echt veel thuis maar ik heb gewoon een bordje hangen voor de aanwaaiers: Gisteren was mijn huis nog schoon, jammer dat je het gemist hebt *\o/* *\o/*

Toen onze kudde groter was, met drie koters in vier jaar, toen ruimde ik sávonds de kamer op, dweil er door en dat was genoeg. Met kleine kinderen en dieren in huis is het gewoon handig om zo weinig mogelijk aan het huishouden te doen met groot resultaat.

Mungbean

Re: Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 12:37

:D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 12:53

En je wordt er ook niet ziek van (uitzonderingen zoals stofallergie daargelaten)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 14:23

Ik heb vanochtend toch lekker de boel schoongemaakt hoor. Het is prachtig weer dus heb er gebruik van gemaakt. Deur open gegooid en aan de voorkant het zijraam, kon t er mooi door waaien. Ondertussen stofgezogen, vazen e.d. afgenomen, met de plumeau door de houten luxaflex, vensterbanken afgenomen, vloer van de woonkamer, keuken en bijkeuken gedweild, dekens van de honden gewassen, schapenvachten uitgeklopt en uitgeborsteld, mijn hangplant verpot, auto stofgezogen en drie vaasjes een nieuwe kleur gegeven :D.

In totaal anderhalf uur werk :D.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 14:31

Bigone , die tekst ga ik ook ophangen :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 14:34

Toilet, douche, aanrecht, bed, dat zijn toch dingen waar ik wel wat precies aan ben.
De rest is maar net hoe het uitkomt.
Douche scheelt natuurlijk veel als je die na gebruik meteen weer droog veegt.
Maar toilet doe ik toch wel een keer of 3 in de week. Dat vind ik toch wel zo fris.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 14:35

Eens per 2 weken schoon beddengoed??? <<)

Echt tussen de zure lappen dus :+

nee je overdrijft niet! Hier wordt 4x per stofgezogen, wij hebben honden en de paarden ook bij huis dus we lopen heel wat rotzooi naar binnen! Dan vind ik 4x per week nog weinig!
En wc , tja toch echt om de dag hoor! Stel je voor dat je onverwacht bezoek krijgt,die wil je toch niet op een smerige wc zitten?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 14:41

Wat doet men dan allemaal dat de wc zo smerig maakt?
Als je kindjes hebt die op de bril lekken kan ik dat begrijpen maar de doorsnee volwassenen smeert toch niets aan de bril af behalve wat huidschilvers van het bovenbeen?

Misschien ben ik ook gewoon een vies mens :P

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:04

Wc vind ik ook niet zo boeiend. Vind 1x per week vaak zat. Zit hooguit wat stof op tussendoor en we weten allebei de toiletborstel te vinden. Één wc doe ik zelfs maar 1x per maand maar die gebruikt niemand :+ Dus hooguit wat stof eraf halen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:16

Sizzle schreef:
In Zwitserland stofzuigen sommige mensen hun stoepje voor de voordeur, dat blijf ik ook nogal bijzonder vinden :P

Ik stofzuig de sluis van mijn voliere |( :o
en in de zomer gaat er geregeld een emmer met verdunde bleekmiddel of dettol over de buitenpatio ivm wilde vogels die daar poepen.

chanichaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:18

Ik doe iedere dag mijn vaat en aanrecht en oppervlaktes in de keuken en de wc. Stofzuigen doe ik om de dag en dweilen iedere week. Bed doe ik ook iedere week verschonen. Ik heb om de week een hulp thuis voor de grovere dingen die ik niet meer kan, zoals de douche, keukenkastjes en ramen. We zijn nu nog maar met zijn tweetjes maar wil wel graag dat het netjes is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 16:53

Sizzle schreef:
Wat doet men dan allemaal dat de wc zo smerig maakt?
Als je kindjes hebt die op de bril lekken kan ik dat begrijpen maar de doorsnee volwassenen smeert toch niets aan de bril af behalve wat huidschilvers van het bovenbeen?

Misschien ben ik ook gewoon een vies mens :P

Staand plassende heren geven alle reden on een keer extra een doekje er doorheen te halen
Voor de gein eens googelen voor een
High speed camera filmpje van een plassende man om te zien tot hoe ver het toilet er onder zit :+
En zijn kleren

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:03

Daarom heb ik mijn man inmiddels zover dat ie gaat zitten.
Staand plassen :r Zo ranzig om dan het toilet schoon te maken! (en alles er omheen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:17

Wij hebben geen staande plassende mannen in huis. Ja opa als hij langskomt (er hangt hier ook een sticker op de wc, verboden staant te plassen).

Verder inderdaad na grote boodschap even borstel erdoorheen. En dan kan er vrij sporadisch een keer wc eend in. Verder hangt er een Mr Proper disc dingetje in, dat is de meest zuinige toiletverfrisser / reiniger in blok vorm die ik ooit ben tegengekomen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:20

De toiletblokken van Witte Reus vind ik echt heerlijk ruiken en doen hun werk ook goed <3
Ze zijn hier regelmatig in de aanbieding voor 1 euro per stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:21

Ja die Mr Proper zijn ook regelmatig in de aanbieding. Zo'n navulling is voor 2 toiletten goed voor 3 maanden hier. En dan is het iets van 2 euro voor een navulling. Ook niet duur :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:31

Ik woon alleen, heb 3 katten en 1x in de week heb ik een huishoudelijke hulp die de stofzuiger, dweil en stofdoek er doorheen trekt, de badkamer (wc zit in dezelfde ruimte) sopt, de afwas wegwerkt en indien ze tijd heeft mijn was opvouwt of mijn bed verschoont of een andere periodieke klus (zoals kasten uitsoppen).
Ik trek er ong 2-6x een bezem doorheen, 1x per week gaat er een rubberen borstel over de bank en ik ruim m'n rotzooi 2x per week even op.
Mijn bed wordt 1x in de 7-14 dagen verschoont, idem voor de kattenkleedjes en de plaids op de bank.
Als de wc tussendoor vies is dan mik ik er bleek in, haal er een borstel doorheen en evt een doekje erover.

Als ik visite verwacht dan gaat de bezem er zowiezo even doorheen, werk ik de afwas weg, haal ik een lapje over de tafels en zorg ik dat de visite haarvrij op de bank kan zitten en op een schone wc kan.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:34

Nagini schreef:
Elke keer lees ik weer "beddengoed wekelijks, want anders is het vies".

Lol weet niet hoe de meeste van jullie het bed in rollen hoor. :')
In het paardenkloffie?

Als je toch vers gedouched bent ha je toch schoon erin.

vers gedoucht of niet, ik zweet 's nachts nogal en er ligt 's nachts een kat op bed en overdag kunnen ze alle 3 op bed.
dus het is na ong een week wel vies ja, alleen als ik weinig tot niet heb gezweten haal ik gewoon de stofzuiger eroverheen, anders verschoon ik het bed geheel.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:12

Sizzle schreef:
In Zwitserland stofzuigen sommige mensen hun stoepje voor de voordeur, dat blijf ik ook nogal bijzonder vinden :P

Dat doe ik ook :o Niet de stoep, maar ik stofzuig wel mijn achtertuin :o :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:13

Ik moet wel zeggen dat het stofzuigen hier nu een stuk makkelijker gaat nu we zo'n draadloze Dyson hebben voor beneden en de eerste verdieping. Scheelt een hoop geleur en snoeren omzetten. Op zolder (slaapkamer met vloerbedekking) gebruik ik wel de grote dyson nog. Die heeft een kop voor hoogpolig namelijk :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:00

Ik zou mijn bed het liefst elke dag schoon hebben, wat een heerlijkheid!
Toen ik nog samenwoonde en de katten op bed sliepen, verschoonde ik 2x per week. Nu ben ik alleen (+kind) en zonder katten en verschoon ik elke week.
Stofzuigen probeer ik elke dag
En verder hou ik alles gewoon goed bij, elke dag wat opruimen en schoonmaken.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 08:08

Wouw dat is wel heel erg weinig inderdaad, ik snap wel dat het bij jullie minder troep is natuurlijk. (Ik heb 4 kids).
Maar de wc en je bed zou ik niet een keer in de 2 weken kunnen doen. Je zweet echt enorm veel in bed.
Ik doe alles elke dag, stofzuigen dweilen. Ik heb van die weg gooi doekjes, daar doe ik elke dag de wc en de deur klinken en de lichtknopjes mee af. Het bed doe ik 1 x in de week, de douche heb ik echt de grootste hekel aan en die doe ik wanneer het moet. De grote klusjes die jij noemt horen eigenlijk gewoon bij de dagelijkse schoonmaak. Ik neem dagelijks alle kastjes af enz, snap dat dat bij jou niet nodig is. Maar de ramen zemen doe ik het liefst helemaal niet Hahah. Maar moet eerlijk zeggen dat ik ze in de herfst wn winter niet doe, in de lente en de zomer eens in de maand soms twee keer.

Wel heel grappig dit topic want mijn vriend maakt altijd ruzie met mij en zegt dat het hier een troep is. En dat we nog een keer dood gaan in de viezigheid. Ja ik meen het echt !!!