Sizzle schreef:Uiteindelijk moet je je prettig voelen in je eigen huis.
Waarschijnlijk stoor je je automatisch meer aan rotzooi als je dagelijks relatief veel thuis bent. Maar als je smorgens met amper je ogen open de deur uitwandeld en dan savond 10 minuten thuis bent om vervolgens naar stal te gaan om dan weer om 10 uur thuis te komen, wat eten in je mik schuift en om 11 uur in bed ligt dan zal het je niet zo veel schelen dat er nog wat stof op de vensterbank ligt.
Zo stoort vuil op de ramen ook niet als je alleen maar in het donker thuis ben in de winter.
Als je zelf tevreden bent en je hebt geen gevoel van schaamte als iemand spontaan op de koffie komt of een vreemde even je toilet wil gebruiken dan is je schema in orde.
Ik ben echt veel thuis maar ik heb gewoon een bordje hangen voor de aanwaaiers: Gisteren was mijn huis nog schoon, jammer dat je het gemist hebt

Toen onze kudde groter was, met drie koters in vier jaar, toen ruimde ik sávonds de kamer op, dweil er door en dat was genoeg. Met kleine kinderen en dieren in huis is het gewoon handig om zo weinig mogelijk aan het huishouden te doen met groot resultaat.