Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dieseltje schreef:Hier ook, grote oude vrijstaande woonboerderij uit 1890, alle kanten vrij voor wind. Geen spouwmuurisolatie, wel glaswol in de kap en dubbelglas overal. Gezin van 4, 2 jonge kinderen en ik ben altijd thuis...
Verbruik rond de 1500-1800 op jaarbasis.
Jouw verbruik is heeeeeel hoog
Yessy schreef:Dus de ketel is een paar jaar terug vervangen en de thermostaat is ook vrij nieuw (toch, of verzin ik dit nu?). Dan blijft een gaslek/aftapping of een fout in de meter over ben ik bang..
bigone schreef:dieseltje schreef:Hier ook, grote oude vrijstaande woonboerderij uit 1890, alle kanten vrij voor wind. Geen spouwmuurisolatie, wel glaswol in de kap en dubbelglas overal. Gezin van 4, 2 jonge kinderen en ik ben altijd thuis...
Verbruik rond de 1500-1800 op jaarbasis.
Jouw verbruik is heeeeeel hoog
Haar verbruik is inderdaad veel te hoog maar jullie hebben toevallig ook een houtkachel of altijd dikke wollen truien aan? Want met het huis wat jij beschrijft is een verbruik van 1800 kuub ook een sprookje.
ClaudiaHS schreef:Wij wonen vrijstaand.
Oude boerderij uit begin 1900.
350m2 groot en isolatie is redelijk tot goed.
ik kook op gas en wij wonen hier met 5 personen.
Ons verbruik ligt op ongeveer 1500m3.
Jouw verbruik klopt van geen kant.
Kan de energiemaatschappij geen nieuwe meter plaatsen ipv de oude te ijken?
liiza schreef:Ik volg dit even. Ongeveer dezelfde situatie. 3- kamerappartment op de bovenste etage, hoekwoning. Overdag staat de kachel uit (15 graden) 's avonds gaat hij alleen aan als ik er ben (20 graden) vorig jaar kreeg ik €15 euro terug. Nu moet ik €668 euro bijbetalen en is mijn gas verdubbeld, terwijl er niks veranderd is. Komende week komen ze bij mij ook kijken naar de thermostaat. Ben heel benieuwd! De rekening moet natuurlijk gewoon betaalt worden!
Rizette schreef:
aan mij heb je niks, ik gebruik nog geen 5% van dat. Begrijpelijk dat je denkt dat er iets niet oke is als ik het zo lees. Ik zou je toch aanraden de meter te laten ijken, beter nu in het slechtste geval 400 euro extra uitgeven (als de meter goed is), dan de komende jaren hetzelfde verbruik betalen als het ijken dat had kunnen voorkomen ClaudiaHS schreef:Wij wonen vrijstaand.
Oude boerderij uit begin 1900.
350m2 groot en isolatie is redelijk tot goed.
ik kook op gas en wij wonen hier met 5 personen.
Ons verbruik ligt op ongeveer 1500m3.
Jouw verbruik klopt van geen kant.

ClaudiaHS schreef:Wendy, hiervoor woonde wij in een exact zelfde soort woning als TS.
Tussenwoning uit 1981. Prima isolatie. Ketel uit 2006 en met 5 personen. Ik betaalde 80 euro per maand aan gas.
ik ben dus nog steeds van mening dat TS haar verbruik voor 1 persoon gewoon bijna onmogelijk is.