[VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:03

Ik zie mooie trappen langskomen. Krijg prompt de kriebels. Alleen ik vrees dat ik het zal moeten gaan uitbesteden. Ik woon in het ouderlijk huis en het oorspronkelijk tapijt ligt nog op de trap en dat betekend dat het al een dikke 33 jaar ligt en het zit nog steeds muurvast.....

Maar ik ben wel huiverig voor alleen verf erop. Ik loop graag op bloten voeten (zelfs nu keuken en woonkamer tegels zijn geworden) en we hebben geen vloerverwarming. Wordt die trappen dan niet koud aan de voeten?

Maarja als ik die trap ga aanpassen moet ik voor bruine tinten kiezen (beige met kleine randen donker) want anders past het niet bij het behang enz. Dus het is hier niet "even" de trap doen maar gelijk een giga verbouwing wat thuis past op tv...

MamaMiesje

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:09

Ik hoop eerst die trap maar eens schoon te krijgen en áls dat lukt, dan moet ik - voor ik weer verder ga met die trap, de trapgatmuren (in verschrikkelijk ossenbloedrood) onderhanden nemen...

Oh! Het half uur is om! :):)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:09

Misschien werkt wd40? Het werkt iig super op lijm van stickers enz. Wd40 erop en met een doekje de plak eraf vegen. Het wordt best glad, maar daar werkt een sopje met een simpele ontvetter als dreft goed tegen.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:24

Het ziet er al wel beter uit hoor!

Het kan altijd erger :') , toen mijn ouders ons huis kochten kon je het niet echt een trap noemen want je kon er niet oplopen omdat je er anders gewoon doorheen zakte..
Kan wel kijken of ik nog ergens foto's heb liggen haha

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:42

Afbeelding
Links de gehele trap met die fraaie rode wand :roll:
Rechtsboven de tredes vóór, rechtsonder nà.
Morgen ga ik verder :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:03

MamaMiesje schreef:
Ik hoop eerst die trap maar eens schoon te krijgen en áls dat lukt, dan moet ik - voor ik weer verder ga met die trap, de trapgatmuren (in verschrikkelijk ossenbloedrood) onderhanden nemen...

Oh! Het half uur is om! :):)

O dear rood, dat is bijna niet wit of andere lichte kleur te krijgen :+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:53

Jolien heb je al lampenolie geprobeerd? Daar heb ik alle lijmresten mee weggekregen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:02

Morganlefay schreef:
O dear rood, dat is bijna niet wit of andere lichte kleur te krijgen :+

Njah... :') dat is nog van de vorige bewoners (maar we wonen hier al...eh...12 jaar of zo :+ )
Als het zo ver is, eerst maar eens grijs erop denk ik :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:04

Netjes resultaat!

Tja dat rood , was vast in zat hier ook achter een kast verstopt (oude bewoner had die kast gemaakt maar een stukje geverfd en de kast ervoor gezet := )

Hier werkt niks, na dit topic de dasty dreft en heet water over de trap maar de lijm blijft zitten := .

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:06

Ik denk dat ik voor mijn all time favourite ga: witte trap en Duck Egg Blue op de muur :D
Onze hal is vrij donker - de zwarte natuurstenen vloer helpt daar ook niet bij.. maar ik denk dat het al wel heel wat oplicht als de trap helemaal wit is :j En misschien waag ik wel een gokje en verf ik de tegelvloer ook; het schijnt goed te kunnen.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:29

Gaan jullie op de trap wel een speciale verf gebruiken??
Is er eigenlijk een verf speciaal voor trappen te koop, of wordt het daarna aflakken??

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:32

Extra harde lak :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:43

Botenlak als laatste laag schijnt goed te helpen tegen slijtage.

Ik moest trouwens wel lachen om de laatste foto van TS: met rubber handschoenen en bijna ontbloot bovenlijf de pot Alabastine vasthouden. Als je zo gaat werken aan die trap hoop ik dat het niet spettert...

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:53

Owww nare klus die trappen!!! Maar als het af is is het wel super gaaf!!.

En over kleuren gesproken... Toen wij dit huis kopen kochten was de keuken baby roze de hal oranje.. slaapkamer 1 rood, slaapkamer 2 paars met roze, slaapkamer 3 blauw met groen en laatste slaap kamer was volgens mijn geel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:55

pinkie87 schreef:
Owww nare klus die trappen!!! Maar als het af is is het wel super gaaf!!.

En over kleuren gesproken... Toen wij dit huis kopen kochten was de keuken baby roze de hal oranje.. slaapkamer 1 rood, slaapkamer 2 paars met roze, slaapkamer 3 blauw met groen en laatste slaap kamer was volgens mijn geel

8)7

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:56

Dat klinkt nogal...ehh...fleurig, Pinkie :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:58

Alleen krijg nu zelf last van verfkriebels. Mijn trap is 17 jaar geleden gedaan en kan wel wat restauratie gebruiken. Ze geven morgen klereweer op en ik heb een lang weekend vrij. Verf kan ik laten mengen en schuurmiddelen heb ik per strekkende meter liggen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:59

Allemaal de schuld van TS; ik zit nu ook al de hele avond geweldige "hallways" te bekijken op Pinterest :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:09

Nee, zit mijn kleurenstalen bij elkaar te zoeken.
Oordoppen in en schuren maar. :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:21

Ik ga morgen éérst die trap verder chemisch te lijf.

Maar in mijn hoofd heb ik al:
de trap helemaal schoon
een vouwladder gehuurd
de muren in het trapgat eerst grijs en daarna Duck Egg Blue : 2 delen Old White geverfd
de IKEA PS 2014 lamp -vanaf het lichtpunt in het midden van de overloop, boven de trap gehangen
een lichte laminaatvloer over de donkere tegels
en de trap hoogglanswit

...
Kortom: in mn hoofd is het zó klaar, maar ondertussen :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 22:40

Ik heb nogal wat teweeg gebracht met dit topic, zie ik. :=

Kentaro, helaas hebben we daar de centen nu niet voor, maar anders hadden we het absoluut door iemand anders laten doen.

chamion, een reden om snel de trap op en af te gaan op je blote voeten. ;)

mvdende, ik kan je wel kussen! De wd40 heeft absoluut geholpen. Het plakt nog steeds wel een beetje maar de achtergebleven lijmkorrels zijn weg. Nu hopen dat ik de trap morgen goed kan schuren.

melissac, ik wel benieuwd naar de trap van je ouders. Hoe is dat opgeknapt?

Mamamiesje, wat een vreselijke kleur om in je trappengat te hebben. Misschien leuk voor in de slaapkamer, maar dit is wel heel erg heftig. Hopelijk kun je het goed overschilderen.
Fijn dat de Alabastine bij jou ook goed werkt. +:)+
Ik heb even opgezocht wat Duck Egg Blue was, maar dat is wel een heel tof kleurtje.
In mijn hoofd was ik vandaag ook al wel op z'n minst bezig geweest met de eerste laklaag maar de hardnekkige lijm gooide flink wat roet in het eten. Gelukkig gaat het na het schuren de goede kant weer op. :D

BloemBloem, mocht ik morgen toch nog niet kunnen schuren dan ga ik dat proberen. Echt heel fijn dat er zo met me wordt meegedacht.

Rebecca, thanks. :) Misschien kun je ook nog Alabastine proberen?

noah14, wij hebben Flexa expert houtlak voor op de treden en gamma extra dekkend voor op de stootborden. Daar hebben we ook het stootbord van de zoldertrap gedaan en tot nu toe doet die keurig zijn werk.

Maflinger, wel een beetje een tegenstrijdige foto he. ;) De Alabastine was een soort vla substantie dus ik kon het zonder spetteren aanbrengen.

pinkie, wat afschuwelijk zeg! Hoe mensen toch dat soort dingen kunnen kiezen voor in huis. Ik zou er knettergek van worden.

morganlefay, ik zou zeggen: doe morgen gezellig mee met de nationale het-is-beestenweer-dus-we-gaan-onze-trap-schuren-en-schilderen-dag!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 22:52

Heb vandaag eens even naar de trap gekeken. Waar begin ik in godsnaam met los halen? Haha
Dacht boven aan maar daar zit het einde onder een aluminium plint voor de overgang naar het laminaat boven.
Heb beneden in de gang ook vloerbedekking en dat moet uiteindelijk ook weg. Maar daarvoor eerst wel geld hebben voor laminaat of zeil oid

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:00

"Gewoon" het stanleymes erin zetten Donna :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 23:00

Donna89 schreef:
Heb vandaag eens even naar de trap gekeken. Waar begin ik in godsnaam met los halen? Haha
Dacht boven aan maar daar zit het einde onder een aluminium plint voor de overgang naar het laminaat boven.
Heb beneden in de gang ook vloerbedekking en dat moet uiteindelijk ook weg. Maar daarvoor eerst wel geld hebben voor laminaat of zeil oid

Ik heb eerst met een stanleymes de bekleding ingesneden en daar vervolgens het plamuurmes onder gestoken. Zo kreeg ik er grip op en kon ik het lostrekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:01

Donna gewoon trekken :P

Zat hier vrij los , dus was er zo af :)