Autostoel dilemma: extra groep 1 of een roep 1/2/3?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Autostoel dilemma: extra groep 1 of een roep 1/2/3?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:14

Oh dat is balen altijd inderdaad... het is wel zo fijn als je slapend kind meer kan laten liggen want anders gaan ze zo eng met dat kopje / nekje naar voren bungelen :(:)

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 15:48

Ja idd, dat vind ik ook. Daarom was ik blij dat deze twee standen heeft. Maar misschien heeft ze met de relaxstand als ze wakker is ook geen probleem, dan gaat ie daar gewoon standaard in.
En even uit proberen hoe makkelijk hij in/uit de auto te zetten is. Anders kunnen we ook kiezen om m voor lange ritten waarin slapen verwacht wordt in de relaxstand zetten en voor korte, wakkere ritten in gewoon...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:02

Je hoort toch wel heel vaak dat als baby meer een dreumes wordt, ze graag rechter op willen zitten.
Nu klopt er bij die van ons niet veel van wat normaal schijnt te zijn, maar dit was inderdaad wel waar :P

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 20:54

pmarena schreef:
Je hoort toch wel heel vaak dat als baby meer een dreumes wordt, ze graag rechter op willen zitten.
Nu klopt er bij die van ons niet veel van wat normaal schijnt te zijn, maar dit was inderdaad wel waar :P

De oudste gaat erin, anders moeten we weer ruilen zodra zij niet meer in de 1 kan, of dan al een 2/3 kopen. Op deze manier hoeven we het langst niks nieuws te kopen. Ik heb m in de relaxstand in de auto gezet en hij zit niet heel ver achterover. Net dat tikkie dat hoofd niet zo naar voren valt, maar ook niet echt liggen. Ga het dus eerst zo proberen. Eigenlijk zouden we een ritje maken, maar vriendlief raadde aan dat niet te doen gezien de straat spek glad was...

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:16

Update van mijn kant: Inmiddels zijn we voor de Britax-roemer Duo Plus gegaan. Helaas is het vrijwel onmogelijk (of heeeeel erg duur en vreselijk onhandig) om ons kindje achteruit te vervoeren in mijn auto vanwege het ontbreken van isofix, dus deze stoel installeer je vooruit kijkend. We wilden geen vangtafel omdat de veiligheid daarvan toch betwist wordt en het ons erg warm lijkt (ons kindje heeft het gauw warm). We moeten ook nogal eens wisselen tussen auto's, dus als dat een beetje makkelijk gaat is dat fijn. Deze stoel is vast te zetten met zowel isofix als autogordel, dus dat is ook met het oog op de toekomst (mijn auto met alleen de autogordels zullen we geen jaren meer aanhouden) een fijn idee. We krijgen de stoel vanavond binnen, dus ik ben benieuwd!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 12:24

Dat ziet er ook goed uit!

Wij zijn erg tevreden over onze stoel. Hoewel de slaapstand niet veel meer ligt dan de gewone stand heeft dochter weinig problemen met slapen. Ze legt haar hoofd heerlijk tegen de hoofdsteun aan...
Het duurt nog tijden voordat ze in de 2 stand van de stoel kan, dus ben benieuwd hoe dat bevalt maar voor alsnog vind ik m fijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:15

Ik zit even te kijken, die Britax Duo Plus is dezelfde prijsklasse als ons achterwaartse autostoeltje dat we in de ouderwetse Kever van mijn man gebruiken, en als iets geen Isofix heeft... :P

Ja die slaapstand die niet echt goed ligt dat is wel jammer bij veel stoeltjes helaas. Voor echte ukjes tot een ruim jaar ofzo wel fijn als ze kunnen liggen :j

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:34

Wij zijn voor de Maxi Cosi Assisfix gegaan, en zijn hier heel tevreden over. Super handig dat we de stoel kunnen draaien en dus geen toeren moeten uithalen om ons zoontje er in te krijgen. Hij kan nu tot zijn 15m (verplicht volgens de nieuwe norm in België) achteruit vervoerd worden, en dan (afhankelijk van lengte en gewicht) tot zijn +-4j voorwaarts. En dan duurt het toch nog even vooraleer we weer een nieuwe stoel moeten.

Het verschil tussen de ligstand en gewone stand is hier ook minimaal klein, maar ook hier legt hij zijn hoofdje gewoon lekker achterover en is er geen probleem om zo in slaap te vallen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:40

Grappig dat dit topic vandaag weer omhoog komt. Net vandaag een nieuwe stoel gehaald, de römer king 2 ats.

Er is zoveel keuze met stoeltjes dat ik me maar vastgehouden heb aan de testen van anwb en de consumentenbond. Deze komt daar voor stoeltjes met gordelbevestiging het beste uit.