Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:31

Nou ja dat is ook helemaal niet netjes! Kun je gezien de overnamesom niet iets via verhuurder/notaris/makelaar?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 07:11

Tja denk niet dat dat gaat lukken dus maar beste van maken maar zelfs wc bril die netjes was is vervangen door niet passend plastic exemplaar. Daar ga ik wel even over bellen want dat breekt zo af en ziet er niet uit. Vandaag maar is hard aan de gang want blijkt meer gedaan te moeten worden dan ik in eerste instantie dacht. Mijn zoontje wordt gelukkig door opa opgehaald vanmiddag op school en kan daar blijven slapen komende nacht zodat ik wat extra uurtjes heb om te klussen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 07:30

Leuk topic, wil graag meelezen ookal ga ik nu nog niet verhuizen. Ben ruim 9 maanden geleden door een grote verhuizing gegaan, van een hoek-koopwoning in Amersfoort naar een huurhuis welke we op voorhand niet konden bekijken wegens te grote afstand, in een dorpje vlakbij Calgary Alberta, Canada.

We willen heel graag een huis kopen hier, alleen houdt de NEderlandse wetgeving dit tegen, we hebben nog zakelijk geld in NL wat we alleen nu vrij kunnen krijgen als we ongeveer 75% belasting betalen. En das een beetje zonde. Daarom hebben we besloten nu nog maar een jaartje in dit huis te blijven zitten, wat op zich geen verkeerd huis is, en aan het einde van dit jaar eens rond te gaan kijken. We kijken al wel een beetje naar welke wijken mogelijk zijn ivm schoolbus-routes, we willen de kinderen niet zo snel nog een keer laten wisselen van school.
Gelukkig vinden wij huizen kijken op Internet allebei erg leuk en kunnen we zo redelijk op een rijtje krijgen wat we willen!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:46

Jakkes dat is echt wel balen Sandra!

Oh wat gaaf KleinVosje! Hoe bevalt het daar? Zijn jullie om zakelijke redenen erheen gegaan of gewoon voor het land zelf?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:33

Het is hier super gaaf. Net weer een paar dagen flinke sneeuwval gehad en dat is zo mooi!
Wij wilden weg uit Nederland en Europa, en zijn na overwegingen op Canada uitgekomen. Ik probeer hier een klantenkring op te bouwen qua lesgeven en mag inmiddels ook jureren hier. Manlief IT't voor zichzelf en is bezig met opdrachtgevers vinden. Kids gaan goed op school en de hond heeft een super leven, net weer druk in de sneeuw gespeeld. Al met al een goede keuze geweest om te gaan!
Enige wat nu nog op ons wensenlijstje staat is een koopwoning, vind het zo zonde om elke maand geld in een huurhuis te pompen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:43

Super gaaf hoor! Lijkt me een hele gave ervaring! Stoer ook om zo'n stap te nemen

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 08:36

Sneeuw zou mijn niet trekken klein vosje, maar wel meer natuur daar zeker en rustigere manier van leven.

Gisteren behang afgehaald, eerste laag verf zit op de muren, vloer is gedeeltelijk gelegd en hoop dozen daar heen, hoogslaper van me zoontje staat er al, de stoelen staan er al en in elkaar gezet en ook bureau van me zoontje is al daar, hopelijk vandaag het schilderwerk af, dadelijk fietsen er heen brengen en vanavond nog keer op en neer met vast wat spullen.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 07:19

Schiet al op met klussen en wat spullen overhuizen, nog twee kleine muurtjes schilderen en plakplinten op vloer leggen. Als het komende dagen lukt laatste losse spullen daar heen brengen zodat er zaterdag enkel nog meubels zijn die er heen moeten, zou wel blij zijn als dadelijk alles er staat want voel heel me lijf. Alles doet zeer.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 07:24

Leuk topic! Ik meld me dan ook.. :)

In 2009 ben ik verhuisd van Almere naar Wierden.. Altijd gedacht nooit meer terug te gaan naar Almere, totdat ik een jaar geleden mijn huidige vriend leerde kennen.. :P Smoor verliefd en over 2 weken hopen we onze woning te kunnen betrekken. :):) Alles is bijna af... dus de echte verhuizing komt nu in zicht.

Hoop geregel, veel spanning..maar stiekem heb ik er wel zin in. Familie weer dichtbij en 24/7 met mijn heerlijke vriend samen zijn.. <3 <3

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:34

Schiet al op zeg Sandra! Heeft je zoontje het al gezien en wat vind hij ervan :)

Leuk Melanie! Welkom terug in de polder!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 11:19

Tja vandaag schiet het niet op, me lichaam wil niet meer door me reuma en zie nog genoeg wat af moet voor zaterdag.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:16

He dat is vervelend :(:) Even wat rust en vanavond of morgen weer door? Lichaam is ook belangrijk!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:21

Mag ik meepraten? :D
Ik wil graag zo snel mogelijk op mezelf. Met mij gaat mijn huskypup van elf maanden mee. Plan is om het eerste huis te accepteren, me daarna meteen opnieuw in te schrijven bij de woningbouw en dan voor een huis te gaan die sowieso een tuin heeft (daar gaat wel een jaartje overheen denk, huizen met tuin zijn aantrekkelijker). Ik wil sowieso dit jaar van de camping af waar ik woon, te veel problemen.

Helemaal happy nu. Bij een loting was ik tweede geworden. Enkel is het een appartement, drie hoog. Geen tuin voor de hond dus en elke dag de hond op en af de trap tillen. Nu ga ik toch nadenken. Ik sta nu zes maanden ingeschreven, kan ik niet beter meteen voor een huis met tuin gaan? Is dit niet eerlijker tegenover mijn hondje? Ik loop er sowieso uren mee, maar gewoon het in de tuin spelen is er niet meer ...

Wie weet word het hem niet, gaat de eerste ermee vandoor. Maar toch. Het begint dichtbij te komen :D
Ben wel benieuwd hoe zo'n bezichtiging eraan toe gaat :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:32

420BlazeIt schreef:
Mag ik meepraten? :D
Ik wil graag zo snel mogelijk op mezelf. Met mij gaat mijn huskypup van elf maanden mee. Plan is om het eerste huis te accepteren, me daarna meteen opnieuw in te schrijven bij de woningbouw en dan voor een huis te gaan die sowieso een tuin heeft (daar gaat wel een jaartje overheen denk, huizen met tuin zijn aantrekkelijker). Ik wil sowieso dit jaar van de camping af waar ik woon, te veel problemen.

Helemaal happy nu. Bij een loting was ik tweede geworden. Enkel is het een appartement, drie hoog. Geen tuin voor de hond dus en elke dag de hond op en af de trap tillen. Nu ga ik toch nadenken. Ik sta nu zes maanden ingeschreven, kan ik niet beter meteen voor een huis met tuin gaan? Is dit niet eerlijker tegenover mijn hondje? Ik loop er sowieso uren mee, maar gewoon het in de tuin spelen is er niet meer ...

Wie weet word het hem niet, gaat de eerste ermee vandoor. Maar toch. Het begint dichtbij te komen :D
Ben wel benieuwd hoe zo'n bezichtiging eraan toe gaat :)

Ik zou een hond het niet aandoen om dagelijks meerdere malen te moeten traplopen. Geeft teveel slijtage dan maar wat langer wachten op een woning

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:34

Daarom is mijn plan ook hem te tillen :D
Vind hij niet het leukste maar nooit dat ik hem trap zal laten lopen.

Het gaat mij meer om echt in de tuin te ravotten en beestjes en geurtjes te zoeken/volgen enzo, dat is toch wel jammer als dat niet is :c

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:38

Met een jaar inschrijven kom jeeestal niet in aanmerking voor een huis.... ik sta bijna 4 jaar ingeschreven en dat is nog weinig helaas...

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:45

Ik heb het voordeel dat ik een starter ben, ik schrijf mij in op huizen met voorrang voor starters. Daarbij worden er onder de starters nog onderscheid gemaakt, 18 tot 23 jaar krijgt eerst voorrang en daarna 23 tot 25 jaar. Ik ben (bijna) 19.
Met een ander huisje met tuin sta ik momenteel 4e van de 33. Deze sluit morgen.
Vorige week 9e van de 77 geworden, ook een huis met tuin.
Ik sta zes maanden ingeschreven. Dus voor mij zeker mogelijk om binnen een jaar iets te vinden denk :j

Nu ik dit zo opschrijf denk ik toch wacht nog eventjes tot je iets met een tuin vind, ben al best dichtbij en om dan zes maanden weg te gooien.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:50

Wauw waar woon je dat je met zon inschrijftijd al aan een woning komt? XD wauw. Ik heb een benedenwoning met tuin na 5,5 jaar ingeschreven te zijn geweest in een rotwijk en huis zelf is uit 1925 en tuin helemaal aan gort en maar 50m2 :+

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 22:06

420BlazeIt schreef:
Daarom is mijn plan ook hem te tillen :D
Vind hij niet het leukste maar nooit dat ik hem trap zal laten lopen.

Het gaat mij meer om echt in de tuin te ravotten en beestjes en geurtjes te zoeken/volgen enzo, dat is toch wel jammer als dat niet is :c

Minstens 3 keer per dag je hond omhoog en omlaag tillen. Ook als hij zeiknat is van de regen of onder de modder zit wellicht naar 3 hoog. 25 kilo hond die er geen zin in heeft en dat misschien wel een aantal jaar. Weet waar je aan begint. Ook als je zelf in de lappenmand komt met een verstuikte enkel bijvoorbeeld.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 22:07

Ik zou wachten tot je een huis met tuin kan krijgen :)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 08:31

Hier lopen wachttijden voor gewoon huis al snel op naar acht jaar.

Paar dingen die goed tegenvallen met verhuizing, vandaag moet ik flink aan de gang met opruimen in nieuwe woning en eigenlijk nog steeds twee muren verven, maar als het niet opgeruimd is kan er morgen niet overgehuisd worden, dus nog genoeg te doen, hopelijk lukt het vandaag wel met mijn lichaam.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:04

Ik kom me hier ook melden, na 12 jaar ingeschreven te staan eindelijk een sociale huurwoning gevonden die aan mijn wensen voldoet. Gister de goedkeuring gehad en 6 maart het huurcontract tekenen en verhuizen in die maand.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 18:07

Succes elisa, hier wordt ik de verhuizing al aardig beu doordat ik een lichaam heb wat niet mee wil werken. Het is netjes genoeg nu dat morgen spullen over kunnen en gelukkig voor morgen genoeg hulp, straks de laatste dingen echt in gaan pakken en dan ben ik er klaar voor.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 09:37

Dankje Sandra! vervelend dat je lichaam niet mee wilt werken..succes vandaag met de laatste loodjes, spannend!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:51

12 jaar Elisa, wauw! Randstad zeker? Gefeliciteerd in ieder geval!

Begrijpelijk Sandra, het is ook wel veel en snel zeker zo alleen! Respect voor hoor. Veel succes vandaag en daarna uitpuffen!