Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) is er al uit. 

DubbelDun schreef:@No_No: wat voor soort muurisolatie laat je doen? Volgens mij doen ze die korreltjes piepschuim bij elke muur zolang er maar geen 'bruggen' in de spouw zit.
Overigens is het wel aan te raden om een waterdoorlatende muur opnieuw te voorzien van nieuwe voegen c.q. in te smeren met een vochtwerend middel.

Kaitlyn schreef:Wauw tijger, dat is heel mooi geworden!
Mijn vriend en ik hoeven nog maar 3 weken te wachten, dan krijgen we ook de sleutel!
We gaan er meteen in, en ook bijna alles verbouwen.
Lijst met wat we gaan doen:
Aanbouw van 3 meter
De muur die nu tussen woonkamer en keuken zit gaat eruit
De keuken die er nu in zit gaat eruit, en er gaat een nieuwe van achter in het huis naar voor in het huis. Hiervoor gaan we zelf een betonnen blad storten.
De wc boven wordt vernieuwd
De badkamer boven is nu 1x2 meter ofzo. Die wordt gesloopt en gaat naar achter in een slaapkamer, de badkamer wordt dan washok en daar komt ook de cv ketel want die hebben we nog niet.
Cv ketel
Inbouwkast in een slaapkamer wordt gesloopt want er zit in de andere slaapkamer nu zo'n rare hoek daardoor
Vloerbedekking van de trap af
Vloerverwarming beneden
En vast nog wat dingen die ik vergeten ben haha! Er moeten leidingen getrokken worden voor water en dingen voor elektriciteit. Mijn vriend is bouwvakker en zijn vader heeft een eigen bouwbedrijf, een oom is installateur en vrienden zijn elektricien dus het grootste gedeelte wordt allemaal door onszelf gedaan en/of familie en vrienden.
Oh ja, de deadline ligt op 1 december.
Kaitlyn schreef:Wauw tijger, dat is heel mooi geworden!
Mijn vriend en ik hoeven nog maar 3 weken te wachten, dan krijgen we ook de sleutel!
We gaan er meteen in, en ook bijna alles verbouwen.
Lijst met wat we gaan doen:
Aanbouw van 3 meter
De muur die nu tussen woonkamer en keuken zit gaat eruit
De keuken die er nu in zit gaat eruit, en er gaat een nieuwe van achter in het huis naar voor in het huis. Hiervoor gaan we zelf een betonnen blad storten.
De wc boven wordt vernieuwd
De badkamer boven is nu 1x2 meter ofzo. Die wordt gesloopt en gaat naar achter in een slaapkamer, de badkamer wordt dan washok en daar komt ook de cv ketel want die hebben we nog niet.
Cv ketel
Inbouwkast in een slaapkamer wordt gesloopt want er zit in de andere slaapkamer nu zo'n rare hoek daardoor
Vloerbedekking van de trap af
Vloerverwarming beneden
En vast nog wat dingen die ik vergeten ben haha! Er moeten leidingen getrokken worden voor water en dingen voor elektriciteit. Mijn vriend is bouwvakker en zijn vader heeft een eigen bouwbedrijf, een oom is installateur en vrienden zijn elektricien dus het grootste gedeelte wordt allemaal door onszelf gedaan en/of familie en vrienden.
Oh ja, de deadline ligt op 1 december.
zodat het niet meer vervoerd hoeft te worden. Er komt dan ook nog een stukadoor om alles te stuken en de nieuwe keuken wordt dan geleverd.
Tot die tijd kom ik de stille meelezer uithangen
Nynkster schreef:Ik kom stiekem meelezen als dat mag![]()
Wat komen hier prachtige dingen voorbij, kan ik mooi wat inspiratie uit halen![]()
Mijn vriend en ik zijn ook beetje aan het rondkijken, ik heb mijn zinnen gezet op een leuk vrijstaand huisje waar letterlijk alles uit gehaald is behalve de keuken en badkamer (vernieuwd in 2015). Mag alles nog in qua vloer dus dat lijkt me best leuk om zelf te bedenkenTot die tijd kom ik de stille meelezer uithangen
tijger22 schreef:Nynkster schreef:Ik kom stiekem meelezen als dat mag![]()
Wat komen hier prachtige dingen voorbij, kan ik mooi wat inspiratie uit halen![]()
Mijn vriend en ik zijn ook beetje aan het rondkijken, ik heb mijn zinnen gezet op een leuk vrijstaand huisje waar letterlijk alles uit gehaald is behalve de keuken en badkamer (vernieuwd in 2015). Mag alles nog in qua vloer dus dat lijkt me best leuk om zelf te bedenkenTot die tijd kom ik de stille meelezer uithangen
Ik vond zelf alles uitzoeken ook zo leuk!!
Alleen het is wel ontzettene vermoeiend