Kluswoningen 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaaaren

Re: Kluswoningen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:55

Mooi zeg! staat gezellig zo :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:07

Mag ik mij hier ook melden? :)

Mijn vriend en ik hebben een huis gekocht, 24 mei krijgen we de sleutel en dan gaan we fanatiek aanbouwen en verbouwen haha!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:29

Ik ga ergens hopelijk dit jaar aan het klussen. Wel beperkt omdat budget beperkt is, huis is een mix van perfect op orde en jaren 70 en een gaskachel. Wat moet is plafond platen weghalen, schakelaars vervangen. De bruine bar verlagen schilderen en ander blad. Andere bovenkant voor bruine stenen bank. Toilet boven. En mijn zonnepanelen verhuizen mee. En gaan nadenken wat te doen met verwarming, nu is er een gaskachel. Cv kan maar een gasloze optie zou ook wel fijn zijn. Pelletkachel? Aardwarmte? Andere optie?

Op termijn mogelijk badkamer verplaatsen, vaste trap naar bovenste verdieping die die afwerken. En heel misschien uitbouw. Maar de laatsten kan alleen als er geld is weer. En dat is na de aankoop wel aardig op. :+

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:48

Na weken kan ik eindelijk weer foto's uploaden. Op de één of andere manier wilde het niet. -O-

De woonkamer. De muur met de doorgeefkasten(Chinese luikjes :') ) is er al uit.
Afbeelding

De keuken. De tegeltjes en de betonnenvloer die er onder zit, zijn er ook al uit.
Afbeelding

De voorste slaapkamer.
Afbeelding

Slaapkamer aan de achterkant die het grootste is. Met vaste kasten. :j
Afbeelding

De kleine slaapkamer waar we nu een badkamer van gaan maken.
Afbeelding

De badkamer nu. Daar willen we de wasmachine en droger hebben.
Afbeelding

Inmiddels is er al heel wat gebeurt in het huis. Zoals ik al eerder aangaf is de muur er al uit, de betonnen vloer in de keuken is er uit, de kozijnen van de deuren van de woonkamer zijn er uit en de tegels achterhuis voor de aanbouw zijn er uit.

Ik zal zo snel mogelijk nieuwe foto's maken van de vooruitgang.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:19

Mag ik me hier ook melden? Mijn verloofde en ik gaan een bedrijfswoning overnemen per 1 mei. Daar moet ook flink geklust worden. Nieuwe keuken, nieuwe vloeren, er moet een buitendeur geplaatst worden, er worden meerdere wandjes geplaatst, flink verven, de badkamer is een opknapprojectje, er komt een nieuwe toiletruimte want er zit alleen een toilet in de badkamer (vreselijk), trap strippen en renoveren, en de slaapkamers zijn voorzien van oudroze behang en vloerbedekking. Spreekt voor zich hahaha :')

Wij doen veel zelf, maar de vloeren en de buitendeur zijn klusjes voor de aannemer.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:21

Leuk al die nieuwe klussers! Welkom :D

Jullie hebben al flink gewerkt PrizTwir

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:36

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:56

Leuk, nieuwe klussers!

Zijn hier mensen met een oud huis (1920) die spouwmuurisolatie hebben laten doen? Wij hebben een opgemetselde spouwmuur in ons huis.

Vanmorgen is de eerste spouwisolatiemeneer geweest en die was gelijk al niet enthousiast vanwege de gestuukte gevel. Achter huis blijkt de muur ook doorweekt te zijn dus isoleren kan misschien pas na een warme droge periode zodat de muur goed droog is. Volgens mij had die man er ook geen zin in dus hij was binnen 15 minuten weer weg zo der verdere afspraak.
Donderdag komt de volgende.. Ben benieuwd! Die had al op googlemaps gekeken.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:27

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:02

@No_No: wat voor soort muurisolatie laat je doen? Volgens mij doen ze die korreltjes piepschuim bij elke muur zolang er maar geen 'bruggen' in de spouw zit.
Overigens is het wel aan te raden om een waterdoorlatende muur opnieuw te voorzien van nieuwe voegen c.q. in te smeren met een vochtwerend middel.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:28

Nog even een foto van gisteravond. Hier zijn de vorderingen goed te zijn. Vandaag is mijn vriend boven begonnen met infresen voor de bekabeling. We wilden graag morgen beginnen met graven voor de uitbouw, maar ook is het deze week nog te nat. Dus nog even geduld.

Afbeelding

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:48

Jullie pakken het stevig aan zeg!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:13

Kaaaren schreef:
Jullie pakken het stevig aan zeg!

Zeker, we gaan ervoor! *\o/*

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:07

DubbelDun schreef:
@No_No: wat voor soort muurisolatie laat je doen? Volgens mij doen ze die korreltjes piepschuim bij elke muur zolang er maar geen 'bruggen' in de spouw zit.
Overigens is het wel aan te raden om een waterdoorlatende muur opnieuw te voorzien van nieuwe voegen c.q. in te smeren met een vochtwerend middel.

Spouwmuurisolatie kan helaas niet bij onze woning..

Weet iemand hoe het zit als je een lening wil nemen bij ikinversteerslim.nl of kunststofkozijnen daar ook onder vallen? Morgen bellen we even maar misschien dat iemand het weet.. :o

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 15:40

Bij ons is inmiddels de trap gerenonveerd.
Het resultaat mag er zijn! :D
Nog steeds zo blij met ons huis.
Het voelt zo fijn om te klussen in je eigen huis met de gedachte in je hoofd dat het huis er ook alleen maar meer waard van wordt <3

Afbeelding

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 15:45

Woonkamer ook al redelijk zoals we het willen :)
De blauwe muur is wat blauwer uitgevallen dan gewenst, dus die doen we over een paar maandjes nog maar een keer met een andere kleur _O-

Afbeelding

Afbeelding

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:00

Wauw tijger, dat is heel mooi geworden!

Mijn vriend en ik hoeven nog maar 3 weken te wachten, dan krijgen we ook de sleutel!

We gaan er meteen in, en ook bijna alles verbouwen.

Lijst met wat we gaan doen:
Aanbouw van 3 meter
De muur die nu tussen woonkamer en keuken zit gaat eruit
De keuken die er nu in zit gaat eruit, en er gaat een nieuwe van achter in het huis naar voor in het huis. Hiervoor gaan we zelf een betonnen blad storten.
De wc boven wordt vernieuwd
De badkamer boven is nu 1x2 meter ofzo. Die wordt gesloopt en gaat naar achter in een slaapkamer, de badkamer wordt dan washok en daar komt ook de cv ketel want die hebben we nog niet.
Cv ketel
Inbouwkast in een slaapkamer wordt gesloopt want er zit in de andere slaapkamer nu zo'n rare hoek daardoor
Vloerbedekking van de trap af
Vloerverwarming beneden

En vast nog wat dingen die ik vergeten ben haha! Er moeten leidingen getrokken worden voor water en dingen voor elektriciteit. Mijn vriend is bouwvakker en zijn vader heeft een eigen bouwbedrijf, een oom is installateur en vrienden zijn elektricien dus het grootste gedeelte wordt allemaal door onszelf gedaan en/of familie en vrienden.

Oh ja, de deadline ligt op 1 december. :')

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:12

Kaitlyn schreef:

Mijn vriend en ik hoeven nog maar 3 weken te wachten, dan krijgen we ook de sleutel!

Aanbouw van 3 meter
De keuken die er nu in zit gaat eruit, en er gaat een nieuwe van achter in het huis naar voor in het huis. Hiervoor gaan we zelf een betonnen blad storten.
De badkamer boven is nu 1x2 meter ofzo. Die wordt gesloopt en gaat naar achter in een slaapkamer, de badkamer wordt dan washok en daar komt ook de cv ketel want die hebben we nog niet.
Cv ketel
Inbouwkast in een slaapkamer wordt gesloopt want er zit in de andere slaapkamer nu zo'n rare hoek daardoor
Vloerverwarming beneden

En vast nog wat dingen die ik vergeten ben haha! Er moeten leidingen getrokken worden voor water en dingen voor elektriciteit. Mijn vriend is bouwvakker en zijn vader heeft een eigen bouwbedrijf, een oom is installateur en vrienden zijn elektricien dus het grootste gedeelte wordt allemaal door onszelf gedaan en/of familie en vrienden.

Dit klinkt bijna als ons huis, alleen zijn wij inmiddels al beland bij de keuken, deze wordt in augustus geleverd.
Badkamer boven maken is nu de eerstkomende stap.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 16:24

Kaitlyn schreef:

Aanbouw van 3 meter
Cv ketel
Vloerverwarming beneden

Dat klinkt als een flinke klus periode!!
Wij moesten alles in 2 maandjes doen, was flink aanpoten maar we konden er in ieder geval slapen :P

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:29

Gaaf Matheno!

Wij beginnen met de uitbouw en zodra de stalen balken erin moeten gaat ook de muur van de woonkamer naar de keuken eruit. Dan wordt het wel echt even een rommeltje, omdat we dan ook een deel van onze huidige keuken gaan missen, dus dan staat de koelkast ineens "los" in de keuken/woonkamer.

Daarna gaan we verder naar de badkamer en gaan ze de cv ketel installeren en leidingen leggen. In de badkamer leggen ze de leidingen voor de verwarming in een slinger over de vloer zodat de vloer ook mee verwarmd wordt. *\o/*
De uitbouw loopt zo ver als nu het "schuurtje" is, daar maken we een soort bijkeuken van, vanwaar we ook naar binnen en buiten kunnen. In de rest van de aanbouw komt een schuifpui aan de achterkant.

Als dat klaar is moet beneden de keuken eruit, gaat de vloer eruit, komt er vloerverwarming in en de nieuwe vloer.

Dan komt er een klein stukje hoge muur tussen de woonkamer en de keuken, in dit hoekje komt straks de houtkachel te staan. Die muur trekken we laag door want daar komt de keuken in een L tegenaan. Het muurtje zal iets hoger zijn dan het aanrecht, zodat je al zittend in de woonkamer niets op het aanrecht ziet liggen/staan.

Daarna gaan ze het betonnen aanrechtblad storten in huis :wow: zodat het niet meer vervoerd hoeft te worden. Er komt dan ook nog een stukadoor om alles te stuken en de nieuwe keuken wordt dan geleverd.

Ik heb geen idee of ze de vloer ervoor of erna erin willen leggen, daar ga ik me maar niet te druk om maken.

Ik ben zelf inmiddels redelijk handig aan het worden, maar ik begin met de trap. :')
En kan mijn vriend helpen met een aantal dingen.

Ook worden alle kozijnen nog geschilderd en moet er een nieuw voor- en achterdeur komen. Maar dat is allemaal als laatste pas.

Volgend voorjaar gaan we de hele tuin op de kop gooien, daar blijft ook niks meer van over. En als we dan weer gespaard hebben gaan we het huis onderkelderen.

En ik ben nu nog dingen vergeten te melden. Zal het tegen die tijd allemaal hier bijhouden haha!

Tijger: wij kunnen er gewoon in hoor, dan doen we ook! Zullen alleen een keer een tijdje zonder keuken zitten, maar hebben een losse koelkast en een losse combi magnetron dus we kunnen wel wat. :+

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:46

Ik kom stiekem meelezen als dat mag :o
Wat komen hier prachtige dingen voorbij, kan ik mooi wat inspiratie uit halen *D

Mijn vriend en ik zijn ook beetje aan het rondkijken, ik heb mijn zinnen gezet op een leuk vrijstaand huisje waar letterlijk alles uit gehaald is behalve de keuken en badkamer (vernieuwd in 2015). Mag alles nog in qua vloer dus dat lijkt me best leuk om zelf te bedenken :j Tot die tijd kom ik de stille meelezer uithangen *\o/*

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 17:11

Nynkster schreef:
Wat komen hier prachtige dingen voorbij, kan ik mooi wat inspiratie uit halen *D

Mijn vriend en ik zijn ook beetje aan het rondkijken, ik heb mijn zinnen gezet op een leuk vrijstaand huisje waar letterlijk alles uit gehaald is behalve de keuken en badkamer (vernieuwd in 2015). Mag alles nog in qua vloer dus dat lijkt me best leuk om zelf te bedenken :j Tot die tijd kom ik de stille meelezer uithangen *\o/*

Ik vond zelf alles uitzoeken ook zo leuk!!
Alleen het is wel ontzettene vermoeiend :P

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:18

tijger22 schreef:
Nynkster schreef:

Ik vond zelf alles uitzoeken ook zo leuk!!
Alleen het is wel ontzettene vermoeiend :P

Jaa dat geloof ik gelijk...
Ik ben opzich redelijk technisch en handig, mijn vriend daarintegen heeft liever een huis waar alles klaar is.. Ben benieuwd wie uiteindelijk zijn zin krijgt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:17

Ik ga dit topic weer even nieuw leven inblazen...
Onze keuken is ein-de-lijk zo goed als klaar. Mijn vriend kreeg een motorongeluk en god zij dank is hij helemaal hersteld, maar daardoor heeft het hele keukenproject een jaar geduurd. Absoluut niet erg, maar het leek me wel leuk om het resultaat even te laten zien :j

Afbeelding

Afbeelding

Even een foto van hoe de grote, donkere vloertegels hebben uitgepakt. Ik ben tevreden :D
Afbeelding

En hierboven komt het volgende bakkersrek nog aan de muur te hangen, zodat al die weckpotten en losse rommel weg zijn van het aanrechtblad.
Afbeelding

Wij zijn super blij met het resultaat! En een andere reden dat ik het topic weer actiever maak is dat we waarschijnlijk in 2018 (misschien schuift één project door naar 2019) het schuurtje gaan platgooien en een nieuwe grotere garage gaan bouwen en de badkamer krijgt ook een mega facelift.
Hopelijk zijn er nog meer klussers hier die hun ervaringen willen delen, ik vind het zo leuk om te zien allemaal!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:27

Super mooi!