Auto gekocht ... en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: Auto gekocht ... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:48

Ik vraag me af waarom mensen denken dat een garage alles over een auto weet als die wordt ingeruild... We hebben een leuke VW polo gehad, en de lampjes in het dashboard werkten heel erg goed. Na die lampjes te vaak aan te hebben gezien, gesprongen distributieriem (man heeft het niet in de gaten gehouden, maar de monteur ook niet) dus gereviseerde motor etc. Op een gegeven moment was voor mij de maat vol, mijn man steeds in de stress ivm lampjes, ik kon telkens met hem langs de monteur om uit te lezen en daarbij wilden we toch graag een 5 deurs heb ik deze auto ingeruild. Op dat moment waren alle lampjes uit, motor was in orde, maakte geen rare geluiden niks. Heeft altijd netjes de beurten gehad en de reparaties waar nodig. Met de auto op zich niks mis, maar die lampjes gingen om elke scheet aan. Hoe in godsnaam moet de man die hem heeft ingeruild dit allemaal weten als ik zelf niks zeg?

Ik ben van mening dat je idd het beste een aankoopkeuring doet, zelf goed na kijkt hoe de auto er verder uit ziet. Je kan best zien of mensen er zuinig mee zijn geweest of niet. Belangrijkste is dat ze bij problemen je helpen en proberen met de meest beste oplossing te komen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 11:29

De persoon die mij heeft weggesleept was verbaasd toen ik zei hoe oud deze auto was. Hij ziet er echt nog keurig uit.

Auto is zojuist opgehaald. Vermoeden is eventueel bobine(??) .. wat het is .. al sla je me dood. In ieder geval gaan ze er weer naar kijken.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:38

En TS, is de auto alweer terug?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-17 13:31

Nee helaas en nog niets gehoord.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 01:08

Ik heb je topic vluchtig doorgelezen.
Wij hebben een autobedrijf en als ik je verhaal zo lees denk ik echt niet dat hier opzet in het spel is.
Soms ruilt een bedrijf een auto in die op dat moment helemaal in orde lijkt. Er worden meerdere proefritten gemaakt (dat doen wij) en er is niks op aan te merken. De auto's worden bij ons altijd op de brug gezet en grondig gecontroleerd. Toch komt het soms voor dat er 1 tussen zit die met vlag en wimpel door de controles komt maar later toch storingen vertoond. Dit is gewoon niet altijd te voorzien en al helemaal niet met de wat oudere auto's of auto's met redelijk wat km op te teller.

Ik vind dat het bedrijf echt wel goede wil toont. Zij kunnen ook niet altijd voorspellen of een auto jarenlang goed loopt of gebreken gaat vertonen binnen een week. Mocht je de auto echt zat zijn dan zou ik met het desbetreffende bedrijf in overleg gaan om de auto terug te laten kopen en een andere auto aan te schaffen. Sommige auto's geven nou eenmaal altijd problemen, of je zit net op het punt dat in etappes alles het begeeft.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 18:22

Om een einde aan dit hele verhaal te breien ...

Vanochtend werd ik op de hoogte gesteld dat nu na meerdere testritten de auto 'oké' is bevonden. Toch zit mijn gevoel er niet lekker over en ondanks dat ik vertrouwen in de garage heb en de fantastische service op prijs stel. Ik heb dan ook contact opgenomen en mijn zorgen uitgelegd, ik ben hier uiteindelijk over terug gebeld en ze bieden aan om de auto terug te kopen. Ze begrijpen mijn 'angst' volledig!

Ik ben ontzettend blij met deze mogelijkheid en heb ook aangegeven dat als ze hier voor open staan ik dit aanbod graag aanneem. Aankomende week heb ik een afspraak en zullen we alles in orde gaan maken.

Het zal zeker dat de auto nu volledig in orde is en ik er nog 'jaren' mee kan rond rijden .. maar ik durf het zelf niet meer aan. Ik durf er ook geen trailer achter de hangen.
De service van de garage is fantastisch en ik ben hier héél blij mee!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:34

Je hebt het maar getroffen met zo'n garage Denise!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:13

Kijk dat is fijn nieuws!

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:30

Fijn nieuws! Al had ik het wel verwacht ;). Hopelijk vind je snel je droomauto!!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:35

Jammer dat je droomauto zo'n pechauto bleek te zijn, wel super opgelost door de garage! Hopelijk vind je gauw een auto waar je meer geluk mee hebt. Ik heb persoonlijk goede ervaringen met Volvo. Mijn eerste was een V40 (kon prima mijn trailer+paard trekken) en heb nu een V70.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:40

Jammer dat het vertrouwen helemaal weg is, maar wel zeer begrijpelijk :) Netjes dat de garage het zo waarschijnlijk zal oplossen! Hopelijk voor het volledige bedrag :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 18:50

Het hoofdstuk 'auto' is afgesloten.

Zojuist is alles in orde gemaakt en ik krijg het volledige bedrag terug. Ze vonden het niet meer dan normaal om het op deze manier op te lossen en daar ben ik erg blij mee.

Ik ga langzaam op zoek naar iets anders... kleiner ... ik wil eindelijk die kilometers gaan maken.
Ook zal ik de volgende auto dubbel en dwars laten nakijken.

Bedankt allemaal voor de tips & adviezen!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:22

Heel netjes opgelost. Neem volgende keer iemand mee die echt verstand heeft van autos. Zou banketstaaf zijn als je weer zoiets overkomt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:24

Kijk, zo kan het dus ook! Dikke pluim voor de garage!
Stiekem ben ik dan wel weer benieuwd of je volgende auto ook bij deze garage vandaan komt :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 19:28

Cayenne schreef:
Kijk, zo kan het dus ook! Dikke pluim voor de garage!
Stiekem ben ik dan wel weer benieuwd of je volgende auto ook bij deze garage vandaan komt :D

Nop, niet door dit gebeuren maar meer omdat ik nu contact met iemand heb die ook heeft geholpen bij mijn broertjes auto. Die is toen niet mee geweest bij deze auto, helaas. Nu gaan we dat dus anders aanpakken.
Heb nu deze meneer en nog iemand achter de hand :)

@ Siersma,

Zal ik zeker doen ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:33

:j Fijn dat ze het teruggenomen hebben, ze moeten wel, logisch anders blijf je bezig en dat kost hun ook een hoop geld en tijd!

Begrijpelijk, Ik zou er ook geen auto meer willen kopen, blijf er lekker ver vandaan.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:13

Super zeg! Veel plezier met je nieuwe zoektocht

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:22

Kanjer die garage. :)
Ik heb zelf een auto staan met zeer weinig kilometers en vage dingen.
En de importeur blijkt geen monteurs te hebben, weinig kennis én niks uit te kunnen lezen terwijl het een elektrische auto is.
Mijn auto is nu dus helaas bij de belgische importeur, dat kost dus al een klap geld voor hij daar uberhaupt in de garage stond.
Helaas heb je geen keus, kapot is het niks waard en waarschijnlijk is het zo te fixen..
Maarja dat lukt niet zonder monteur en uitlees apparatuur..
Echt serieus Drama met de hoofdletter D.
Soms zien mensen hem en zeggen oh wat leuk, zo een wil ik er ook.
En heel banketstaaf, ik zeg dat ze er niet aan moeten beginnen: dit zijn mensen die dat ding vaak echt nodig hebben en reparatie duurt eeuwen of lukt gewoon niet.
En nee dat ligt niet aan de auto, maar aan de service.
We hebben het geaccepteert, en hij staat nu bij een goede garage, maar wát een gezeik is dit zeg.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:27

xDenies schreef:
Het hoofdstuk 'auto' is afgesloten.

Zojuist is alles in orde gemaakt en ik krijg het volledige bedrag terug. Ze vonden het niet meer dan normaal om het op deze manier op te lossen en daar ben ik erg blij mee.

Ik ga langzaam op zoek naar iets anders... kleiner ... ik wil eindelijk die kilometers gaan maken.
Ook zal ik de volgende auto dubbel en dwars laten nakijken.

Bedankt allemaal voor de tips & adviezen!

wil niet alles zeggen je moet er maar net geluk mee hebben.
hier een oud bakkie gekocht nooit niks mis mee, daarna een nieuwere duurdere en kon net zoals jij iedere week terug achteraf had ik terug moeten gaan (weet nu beter) daarna ook een goed autotje gekocht maar ook 5 jaar niks aangehad (gewone onkosten wel natuurlijk bandje hier olietje daar) ,, onlangs weer een nieuwe auto aangeschaft en 3 maanden later al in garage.

tja het is net als met paarden geluk hebben en keuren wil totaal niks zeggen

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 21:31

Dat is ook zeker hoor :) Maar ik neem de adviezen van hier wel mee!

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:17

Hey wat fijn!
Hopelijk vind je snel een auto die naar je zin is en je niet in de steek laat, zodat je eindelijk je kilometers kunt gaan maken!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:32

Ragdollcat schreef:
:j Fijn dat ze het teruggenomen hebben, ze moeten wel, logisch anders blijf je bezig en dat kost hun ook een hoop geld en tijd!

Begrijpelijk, Ik zou er ook geen auto meer willen kopen, blijf er lekker ver vandaan.

Hoezo? Die garage heeft gedaan wat ze konden. Ik heb hier geen verwijtbaar gedrag van die garage kunnen lezen.

Ik stond na een maand ook terug bij de garage met een Serieus probleem. Ze hebben dat keurig onder garantie opgelost, conform de afspraken die tijdens de koop zijn gemaakt. Zou ik daar dan maar geen auto meer moeten kopen? Waarom dan niet?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 23:40

Als ze wat leuks hadden staan dan had ik hem daar ook voor willen omruilen :) Dus nee het is niet dat ik er nooit meer zou komen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 06:53

Netjes opgelost door de garage.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:35

Had het verhaal in december al voorbij zien komen en nu alleen de posts van TS gelezen. Top dat het nu allemaal geregeld is en dat je van dat brakke gebakje af bent.

Mocht je de zoektocht naar een nieuwe auto gaan beginnen dan een paar tips. Er zijn een aantal auto's die op mijn (hele kritische) lijstje hebben gestaan toen ik op zoek was naar een nieuwe auto. Ik had heel veel eisen (oa doordat er ook surfspullen in mee moesten), maar degene die voor jou ook van belang zijn kwamen bij mij ook voor; betrouwbaar zijn ook met meer kilometers, niet te zwaar ivm wegenbelasting en toch voldoende trekkracht om een 1.5 paards trailer te trekken. Dan houdt je de volgende (lekker korte) lijst over:

Suzuki baleno van na 2002
Renault kangoo van na 2008
Toyota auris (geen hybride)
Toyota avensis (zelfs de hele oudjes van dit model zijn betrouwbaar en kunnen nog alles aan)

Punt is alleen dat juist deze auto's niet zomaar te vinden zijn met een acceptabele km stand tov de prijs, omdat ze zo goed zijn dat niemand ze weg doet. Je zult dus goed moeten zoeken en wat geduld hebben, dan lukt het wel.

Heel veel succes!