Vriendin heeft gordijnen verpest...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:03

Nouja, wat Laura82 ook al zegt. En je gordijnen zijn nog te lang, dus korter maken is echt niet zo'n groot probleem als jij er nu van maakt. Net als met haar, korter knippen is niet onmogelijk, langer knippen wel. :)*
Vraag me ook af wat voor atelier je gebeld hebt. Want zoals eerder gezegd, je huis kan scheef zijn (elk huis is in meer of mindere mate scheef), dus moeten ze (of jijzelf) de boel op verschillende plekken opmeten en dan de gordijnen daarmee in een lijn korter maken of kiezen voor één lengte. En juist van een atelier verwacht ik goede machines en die kunnen gewoon omzomen door strijkband heen. Misschien worden je gordijnen dan iets dikker aan de onderkant, maar wie ziet ooit de onderkant van z'n gordijnen? (ik moet een losse zoom nog steeds repareren, maar omdat ik het niet zie, vergeet ik het steeds. :P )

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:04

Goh, ik snap de teleurstelling van TS ook wel hoor. :) Het is gewoon niet zoals ze had verwacht en ze had erop gerekend dat de vriendin het netjes zou doen, zoals zij in haar hoofd had. Logisch dat het dan tegenvalt als er net zo'n hoekje omhoog kruipt. :) Ook al is het een kleinigheidje en is 'verpest' misschien een groot woord, het is niet waar TS op had gehoopt en zij wil het graag helemaal netjes hebben hangen.

TS, ik zou gewoon eens een kopje koffie met je vriendin gaan drinken. Gewoon om uit te leggen dat je teleurgesteld bent, ook dat ze er vrij makkelijk over lijkt te doen. Ik zou niet om geld vragen en haar zeker niet beschuldigen van prutswerk, maar even een gesprekje zou ik wel doen. Tenslotte moet je ook nog samen werken.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 16:09

Laura82: Ja hoor maak je maar niet druk ;)

Concorde: Zoals je zelf al zegt, zegt iets te kunnen ja dan mag je daar vanuit gaan.. Helaas.

Dreamybol: Korter kan dus niet zomaar!! De strook die gestreken is moet dan los, en dat gaat niet dan trek je de stof kapot. Er zou dan onderin een dubbele en scheve zoom in kunnen. Omdat de hoeken goed zitten kwa hoogte, zou er in het midden een zoom bij moeten. En daardoor wordt alles dik op elkaar. De onderkant van mijn gordijnen zie je wel in onze huiskamer helaas.. Als je het niet zou zien was er nu niet zo'n probleem geweest.

phormicola: Eindelijk iemand die het snapt :D Het gaat mij er ook voornamelijk om hoe zij hierop reageert.. Deze fout kan ik wel (hoop ik) nu bij het andere atelier op laten lossen.

Dani: Het gaat niet om het hoekje dat omhoog kruipt, dat hoekje zit namelijk wel op goede hoogte (van de grond af) :+ Het midden van het gordijn (eigenlijk alles tussen de 2 hoekjes) ligt nog letterlijk op de grond.

Geld ga ik haar ook niet om vragen inderdaad, hoop gewoon dat het andere atelier het kan herstellen, als ik ze daar korter had laten maken was ik namelijk ook het geld kwijt geweest.

Achterom

Re: Vriendin heeft gordijnen verpest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:11

Maar komt dat atelier nu wel of niet de boel nameten?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:13

Oh, maar ik snap best dat ze teleurgesteld is hoor. Maar niet dat ze haar vriendin zo afvalt :) Ik zou als ik haar vriendin was ook niet weten wat ik moest zeggen eerlijk gezegd, ik denk eerder dat die dichtgeklapt is dan dat het haar niet interesseert.

Voor zover ik tot nu toe heb gelezen heeft je vriendin precies gedaan wat je vroeg: je gordijnen 15 cm korter maken. Misschien had ze moeten weten dat dat niet de manier is om gordijnen in te korten, maar dat is wel wat de opdracht was. Vervelend dat dat niet goed uitpakt, maar als je ze naar een atelier had gebracht en er 15 cm af had laten halen, had je waarschijnlijk hetzelfde gekregen als ze niet waren komen meten. Nu liggen ze bij een ander atelier, komen die wel opmeten? Anders blijf je dit probleem houden waarschijnlijk.

Edit: ik maak me niet druk hoor :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:15

Hoezo een scheve zoom? Ja, aan de achterkant misschien, maar jeetje, je kunt ook problemen maken waar ze niet zijn hoor. Strijkband is geen beton (tenminste, nog nooit betonnen strijkband gezien) en het is de onderkant van je gordijnen, niet de top van je trouwjurk voor nationale tv...

En ieder mens reageert nou eenmaal anders. De één is heel pro-actief als het gaat om problemen oplossen, de ander slaat dicht en zelfs dat kun je nooit 100% van te voren zeggen omdat reactie nou eenmaal altijd volgt op actie. En als ik je reacties hier lees, dan ben ik blij dat ik geen vriendin van je ben. Ik ben in therapie voor mijn perfectionisme, maar krijg jeuk van dat van jou.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:16

Jij bent teleurgesteld want de gordijnen zijn niet 100% naar jouw wensen (eisen).

Je vriendin vindt het mogelijk niet zo'n groot issue (net als de meeste mensen hier) en snapt dus niet zo goed waar jij je druk om maakt.

Als je je dan vervolgens tegen haar net zo ongelukkig/geïrriteerd uit als hier, snap ik heel goed dat zij niet meer op je in gaat. Bij mij zou je het echt flink verprutst hebben als je zo zou reageren als je hier in dit topic over haar spreekt.

Dus ja, ik snap dat jij gefrustreerd bent, maar dat komt waarschijnlijk voort uit een verschil tussen jouw verwachtingen en die van haar. Jij verwacht perfecte gordijnen, zij verwacht enige dankbaarheid. En jullie krijgen beiden niet wat je wilt :+
De enige manier om dit op te lossen is die verwachtingen expliciet maken, dus beter met elkaar praten.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:19

Jammer dat het niet is geworden wat je hoopte.

Als het alleen vast gestreken is kan je het toch ónder de strijkrand losknippen en dan opnieuw vouwen en op de de JUISTE lengte opnieuw vastzetten? Je hebt daar genoeg ruimte voor.
Of hang het op met van die schuifhaakjes en stel daar de afstand tot het plafond zo in dat het verschil minder opvalt.
Ik vind het trouwens helemaal niet zo erg scheef. Misschien 3 cm verschil. En zou het niet raar vinden als óf het gordijn zelf al scheef was, of dat het plafond of vloer niet helemaal gelijk is.
Vóór je ze opnieuw wegbrengt, meet GOED na of het overal gelijk is. Echt geen enkel huis is precies recht / waterpas! Meet links van rail tot grond, rechts van rail tot grond én in het midden van rail tot grond.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 16:22

Dreamybol: Dan blijf nog maar iets langer in therapie :roll:

Mijn gordijnen liggen nu bij het andere atelier, en het wordt opgelost...

:evaw: :evaw:

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:31

Booooo schreef:

Fijn dat t opgelost wordt :j. Hebben ze je verteld hoe ze je gordijnen gaan fixen?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:32

Misschien moet jij het ook eens proberen, word je een leuker mens van (hoor ik van anderen hoor, zou ik nooit over mezelf zeggen O:) ).

Maar fijn dat je enorme probleem opgelost gaat worden. Ik hoop dat het nu wel goed zal gaan, aangezien er meer factoren nodig zijn voor rechte gordijnen en jij die structureel niet wilde lezen..

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 16:33

TS ik weet niet waar je ze hebt gekocht. Ik heb hetzelfde gehad met gordijnen van de Hema. Die waren scheef. De stroken die ik er af had gehaald waren recht. Ik ben met de gordijnen naar de hema terug gegaan. Stond namelijk niet in de gebruiksaanwijzing dat ik ze van boven af moest meten. En nieuwe gekregen.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:14

heel eerlijk... ik vind je een zeur... ik verwachte een enorm drama..
\dat je daaaar je vriendschap voor op het spel zet.. eerlijk voor mij was het na deze aannames wel klaar..
ze is er superdruk mee geweest.. en ook een naaiatelier is geen garantie . hopelijk kunnen jullie later lachen om je gordijntjes van 80 euro

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:19

Eerlijk, als ik jouw vriendin was en ik zie jou de hele dag in de weer met die gordijnen en het drama wat je ervan maakt durf ik al niets meer tegen je te zeggen.

Heb je haar al gevraagd of ze het eventueel op kan lossen voordat je op hoge poten naar allerlei ateliers ben gegaan?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:23

Ik dacht dat je grootste probleem was hoe die vriendin reageerde, maar ik lees vooral reacties van je over de "kapotte" gordijnen. Eraf kan altijd, eraan plakken kan niet, dus knip gewoon dat laatste stukje eraf en maak een nieuwe kleinere zoom erin. Ik had ook een veel groter drama verwacht en toen zag ik de foto := Sorry TS maar ben het met velen eens dat je van een mug een olifant maakt.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:04

Hier ook kant en klare gordijnen bij de Hema vandaan. Ik wist ook niet dat ik van boven af moest meten. En mijn gordijnen bleken idd ook scheef. Maar bij mij hangen ze in de slaapkamer, dus ik vond het wel best en heb er geen nacht wakker van gelegen.

Maar ik ging er idd ook vanuit dat de gordijnen recht zouden zijn (en mn huis ook). Hopelijk kunnen ze het gordijn weer netjes maken.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:25

cinniz123 schreef:
ik heb ook geen rechte gordijnen althans de gordijnen zijn wel recht maar mijn raam is links en rechts even groot maar in het midden is het kleiner en dat scheelt bijna 4 cm.
snap je wat ik bedoel?
ik heb het opgelost door verstelbare gordijnhaakjes omdat dit probleem anders niet opgelost zou kunnen worden.
het hoeft dus niet aan je vriendin te liggen...zou het even goed nameten.

Ik hier dus ook. Alle ramen laten meten door bedrijf, gordijnen daar laten maken en ze zijn ook zo scheef als wat. Het huis is gewoon scheef.
Ik heb het ook opgelost met verstelbare gordijnhaken.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:39

Wauw, als je mijn vriendin was zou ik je vooral ondankbaar vinden.

Je vriendin heeft precies gedaan wat jij wilde. 15 cm eraf. En dat het later scheef blijkt te zijn, tsja dat had je ook wel kunnen bedenken als je het naar een vriendin brengt die 15 cm eraf haalt en het niet van te voren heeft na gemeten bij jou thuis. Want de meeste huizen zijn niet overal waterpas en niet alle gordijnen zijn kant en klaar recht.

Je vriendin is er druk mee geweest, heeft er 15 cm afgehaald en nu ben jij niet tevreden en zij wordt er op aangekeken. Zij hoeft het niet op te lossen, tenzij jij haar betaald hebt voor het korter maken van de gordijnen en dat de afspraak zwart op wit staat maar dat zal wel niet.

Voor een fout die bij mezelf zou liggen (had het gewoon direct door iemand laten doen die dat dagelijks doet) én voor 80 euro (laag bedrag als je over gordijnen praat) zou ik geen enkele vriendschap op het spel zetten en mijn vriendin de schuld geven van 'verpeste' gordijnen.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:42

Moest ik je vriendin zijn zou ik je gelijk ditchen. Als het aan de zwaarte van de stof ligt en ze daardoor midden meer doorhangen kan ze er helemaal niet aan doen.
Gierigheid bedriegt de wijsheid en bij jou blijkbaar ook de vriendschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:42

Je vriendin helpt je om je 32 euro te besparen en dan wil je nu ook nog 80 euro van haar hebben?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:43

Nou beetje milder mag ook wel. Het staat bij kant en klare gordijnen niet in de beschrijving. En daar gaat het in eerste in stantie mis.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 18:50

Booooo schreef:

Misschien had je beter eerst hier raad kunnen vragen ipv ze naar een atelier te doen, vooral wanneer ik lees dat ze met strijkband zijn gemaakt en niet afgeknipt.
Voor een eventueel volgende keer, uitwassen/opmeten/afspelden/zoomband er in spelden en strijken.
Iedereen met een meetlint en strijkijzer kan dit. En dat strijkband is er op dezelfde manier weer uit te halen, wel heel voorzichtig maar kan prima zonder de stof te beschadigen.
Zou als ik jou was wel even heel goed checken of het atelier goed werk levert, zit ook nog wel eens verschil in.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:03

Houd ook rekening met krimp. Staat op de verpakking vaak wel hoeveel cm dat is.

Ts, zijn de gordijnen voor of na het op maat maken gewassen?

Ik hoop dt je gordijnen straks wel naar wens zijn!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:07

No_No schreef:
Houd ook rekening met krimp. Staat op de verpakking vaak wel hoeveel cm dat is.

Ts, zijn de gordijnen voor of na het op maat maken gewassen?

Ik hoop dt je gordijnen straks wel naar wens zijn!

Dat is een hele goeie tip voordat er straks weer wat mis gaat -O-

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:34

ingvdh schreef:
Eerlijk, als ik jouw vriendin was en ik zie jou de hele dag in de weer met die gordijnen en het drama wat je ervan maakt durf ik al niets meer tegen je te zeggen.

Indd.. beetje passive aggressive om voor haar neus met een atelier te bellen :')