Temperaturen in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:06

Hier staat hij 's nachts op 17 graden en overdag als ik bezig 18 graden en als ik zit op 19 of 20. 's Avonds ook op 20 graden en soms op 21, als mijn man het koud heeft :D

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:05

Als we niet thuis zijn en 's nachts staat hij op 10 graden, maar hij komt als het niet vriest, niet onder 14-15 graden. Als het vriest dan zetten we hem die periodes op 15 graden. 's Ochtends doen we de verwarming niet hoger want we zijn allebei toch snel de deur uit.

Als we thuis zijn staat hij op 20 graden, soms 20,5.

Ik zit in het najaar altijd met een dekentje op de bank. En ik heb dan ook een elektrische onderdeken die ik even aanzet voordat ik ga slapen. Daarna gaat hij uit. In het najaar doen we de verwarming op de slaapkamer 1 uur voordat we naar bed gaan aan. Ik kan niet in slaap komen als het kouder is dan 18 graden op de slaapkamer.

carika

Re: Temperaturen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:33

Appartement: s'nachts en als wij weg zijn 14.5 graden, dan slaat ie bijna nooit aan. Als we thuis komen na het werk zetten we de kraan in de woonkamer vaak op 17.5 graden.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:54

Hier gaat hij alleen aan als we voor langere tijd thuis zijn. in de slaapkamers komt hij sowieso niet aan. niet echt gezond en ik vind warmte van een verwarming ook niet echt prettig.
ik laat de verwarming ook nooit op een basisstand staan. hoor van veel mensen dat een basisstand van bijv. 17-18 graden beter zou zijn omdat hij dan niet teveel afkoelt en hij anders veel gas zou vebruiken als je hem aan zou zetten.
volgens de eneco monteur was dit achterhaald en dikke onzin. vond het sowieso al onzin. ik ben vaak alleen eind middag en/of s'avonds thuis. volgens die theorie zou ik de verwarming dus dan aan moeten laten EN snachts. verbruikt hij dus onnodig gas terwijl er niemand is of wanneer we in bed liggen. ik verbruik minder gas door hem alleen aan te zetten als dat nodig is :-)
is ook te merken: betaal 70 euro per maand aan gas (ketel en koken) EN electra en ik krijg jaarlijks nog een aardig bedrag terug. met constant op 1 basistemperatuur was ik meer kwijt.

veel mensen zetten hem sochtends ook aan zodat huis niet koud is. dat doe ik dus ook niet. voor dat (halve) uurtje ga ik dat ding niet opstoken.

ALS hij aan staat dan staat hij hoogstens op 19-20 graden. nu is het 18,5 graden in de woonkamer en hij is vandaag nog niet aan geweest. als ik het koud heb dan probeer ik het eerst op te lossen door een vest, dikkere sokken en s'avonds lekker dekentje op de bank. vindt ik persoonlijk lekkerder dan warmte van een verwarming.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:15

Ik zag dat ik hier als een van de weinige de verwarming 's avonds op 23 graden heb :+
Heb nu 2 bonte dekens voor op de bank gekocht bij de action, heerlijk wam 's avonds en de verwarming staat nu op 21,5.

Stroom: € 50,- per maand
Gas: € 70,- per maand

Dit is wat ik nu betaal, ik heb sinds oktober de sleutel dus hoop dat ik een beetje redelijk zit. Heb gisteren Essent gebeld, omdat ik in de app steeds een melding krijg dat mijn meterstand die ik invul waarschijnlijk niet klopt. Hun zeggen dat ik gewoon veel minder verbruik als de vorige bewoners *\o/*

Wij hebben trouwens een rijtjeshuis, en rolluiken die we 'savonds dicht doen, denk dat die ook wel een beetje warmte binnen houden.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:19

Booo, bij mijn ouders thuis staat ie meestal ook op 22,5-23 hoor :)

Bij mij thuis, tja, ik heb er geen idee van :p Ik heb enkel een houtkacheltje, en geen thermometer om te controleren hoe warm het is. Als ik koud krijg laat ik het kacheltje wat meer branden, als ik het te warm heb wat minder :)

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:56

Pffff jeetje wat is het bij velen koud in huis :brr: .

Bij ons in de nacht gaat hij naar 16 graden. Overdag als ik huishoudelijk werk aan het doen ben zo een 21 graden.
Maar van zodra ik in de zetel zit, dan gaat de gaskachel bij aan en is het een hele avond een heerlijke 23 graden := ( en heel dikwijls zelfs 24 graden maar dat durf ik hier bijna niet zeggen als ik die temperaturen hier zo hoor :7 )

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:58

23 graden :wow: dan smelt ik hoor. Ik heb het op 20gr vaak al warm en heb dan een t-shirt aan :+

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:09

Bij mij staat de thermostaat 's nachts op 15, overdag op 19 en 's avonds op 20,5 graden.
Ik heb thermostaatknoppen op de kamers boven, en daar is het een graad of 18.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 21:22

verootjoo schreef:
23 graden :wow: dan smelt ik hoor. Ik heb het op 20gr vaak al warm en heb dan een t-shirt aan :+

Ohja, en dan lig ik nog voor de kachel met een dik fleecedeken over mij :x . Vraag mij af of dat nog normaal is :'). Ik ben dan echt wel een zomermens, voel mij pas leven vanaf een 30+graden buiten :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 21:28

Ik zit hier nu ook met blouse, vest en deken hoor.
Maar 30 graden buiten is mijn ding dan ook weer niet. Maar dat is dan omdat het altijd, of ja meestal benauwd is in Nederland.
Ik ben denk ik gewoon een 23 graden mens. Lente en mooi najaars weer dan ben ik helemaal happy :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 21:38

Leuk topic om te lezen hoe het bij iedereen is :)

Hier draai ik hem in de winter terug naar 15/16 snachts & als ik er niet ben. In de zomer staat hij op 11 ofzo. Dan gebruik ik eigenlijk geen kachel. Ik heb avonden dat ik de kachel even op 19 zt maar al snel terug zet naar 17. Vooral als ik hele dagen ben buiten geweest, dan heb ik zo'n gloeiboei en dat wordt met warmere kachel alleen maar erger :P Ik heb een onecie en slofjes, lekker dekentje erbij en hoeft de kachel niet zo hoog :)

Als ik overdag thuis ben, staat hij nu wel op 20. En ook als er visite is.

Ik heb een zeer slecht geisoleerd huisje, en vind het zonde als de kachel maar blijft loeien overdag, vandaar dat ikh em wat terug zet. De kachel gaat alleen in de kleine woonkamer & douche aan, dat is zo warm en zet ik hem ook terug als het eenmaal op warmte is.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 21:46

bruintje123 schreef:
Ik zit hier nu ook met blouse, vest en deken hoor.
Maar 30 graden buiten is mijn ding dan ook weer niet. Maar dat is dan omdat het altijd, of ja meestal benauwd is in Nederland.
Ik ben denk ik gewoon een 23 graden mens. Lente en mooi najaars weer dan ben ik helemaal happy :D

Blij te horen dat ik niet de enigste ben, dacht al dat ik iets mankeerde ofzo :') . Ik kan er gewoon niet tegen, ik ril mijzelf kapot en voel mij zo ellendig.

En klopt, die 30 graden moet dan wel droge lucht zijn, niet zo een vochtige en benauwde lucht bah !

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:01

Nah, hier dan weer eentje die niet zo'n koukleum is (avatar is niet voor niets een pinguin :D ). Hier staat ie in principe op 14.5, tenzij ik bezig ben en alles lekker open laat, dan gaat ie lager, we stoken immers niet voor de vogeltjes. Boven stook ik in principe niet, tenzij het écht vriest, dan mag de cv boven even aan om het er niet al te veel te laten afkoelen. In de avond, als ik thuis ben en niks doe, gaat ie wel wat hoger. 17.5 vind ik dan een prima temperatuur. Laatst per ongeluk op 18 gezet en vond het gelijk al te warm :').
Maar goed, ik ben dan iemand die van koud weer houdt en ben er ook al aan gewend dat men in deze tijd mij niet begroet met "Hoi!" maar met "Trek een jas aan!". _O-