Welke activity tracker?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:00

Laurievc schreef:
Kloppen de polsmaten van de Polar A360? Ik heb 16.5 omtrek van pols. Zou ik dan voor de M gaan of toch voor de S?

Ik zou sowieso niet de S nemen dan. Mijn pols is 14cm en daarom paste ik de tomtom niet. Heb de polar S nu, maar heb weinig over gek genoeg. M zou dan ook nog passen, maar zoals nu de S zit de sluiting wel mooi in het midden. Ik draag hem eigenlijk net iets te los, maar bij 1 strakker krijg ik wel wat afdruk. Dan heb ik alsnog niet veel over.

Laurievc

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:01

Oke bedankt! Eens proberen om mijn ouders zover te krijgen om hem als kerstcadeautje te kopen :D Momenteel ligt mijn ook op de Polar A360 aangezien ik daar ook veel goeds over lees.

Zijn er nog vergelijkbare modellen van andere merken?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:08

Met een normale pols, heb je al wat meer keus. De tomtom die ik oorspronkelijk had gekregen vond ik wel mooi en fijn. Die heeft een navigatie knop ipv touch screen.

De fitbit vond ik ook mooi, maar las teveel slechte ervaringen. Ze zijn wel goed, maar gingen snel kapot.

De samsung vond ik erg mooi. Volgens mij de gear 2 of zoiets. Maar dat model is er al even en was weer net iets duurder.

Ik heb ook naar de wiko gekeken, maar wilde een zo klein mogelijk bandje na de ervaring met tomtom.

Als je op bol.com, conrad en coolblue kijkt, zie je meeste modellen wel. Beetje filteren wat je zoekt en wil.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:12

Ben nu inderdaad op coolblue aan het kijken en enkelen te vergelijken ^^

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 17:24

Mag ik hier een vraag stellen?
Ik ben op zoek naar een activity tracker. Ik heb een paar eisen:
-met hartslagmeters
-slaapregistratie
-te koppelen aan telefoon
- liefste ook dat je bv met een app op de telefoon kan zien waar je bv gelopen hebt of de route van je buitenrit terug kan zien, maar dit is minder van belang.
Ik heb een budget van 150 euro.

Wie heeft tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 17:51

Mij lijkt de Fitbit Charge HR2 een goede :)

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 00:33

Ik heb nu een week de fitbit charge hr2, en ik ben tot nu toe erg tevreden! Werkt heel goed, en je kunt zeer veel verschillende dingen meten. Ik heb nog geen informatie voor de lange termijn, maar tot nu toe ben ik positief.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:57

Ik ben ook aan het kijken voor een activity tracker, maar is lastig. Ik vind de fitbit charge 2 wel wat, alleen lees ik dat veel mensen problemen hebben met het bandje en dat hij niet goed synchroniseert/vastloopt. :=

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:08

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 01:38, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:18

Ik ben nog steeds tevreden met de polar. Bandje zit erg fijn en hij doet zijn werk. Krijg hem alleen niet aan mn telefoon, een S4 mini gekoppeld.
Vraag me wel af hoelang het bandje mee zal gaan. Voelt nu stevig, maar ik doe hem wel elke dag af met douchen bijv.
Hij synchroniseert wel goed met de computer en kun je alles goed aflezen ook. Maar zolang je niet met de gsm koppelt, zie je geen oproepen bijvoorbeeld.

De Samsung stond lang op mn lijstje en is net nadat ik deze had afgeprijsd. Ging echt tussen die en deze, maar hij was een paar weken terug nog 189, dus dacht, ga voor de polar.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:51

Ik heb een garmin vivofit 2. Iets minder mooi,maar werkt net zo prima en een stuk goedkoper. Heel tevreden mee :) Grote voordeel is dat ik er gewoon mee kan douchen. Ik vergeet zo'n ding nl heel makkelijk af te doen :+

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 00:28

Ik heb een garmin vivosmart hr. Je ziet op het schermpje duidelijk wat je wilt zien, is overzichtelijk, doet het perfect en de batterijduur is iets van een week

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 00:59

Ik heb rondgesneupt, en ik denk dat ik voor een fitbit charge hr ga. hr2 heeft voor mij niet iets extra's dat ik echt wil
Moet nog wel even bij de concurrenten kijken of die ook wat hebben, tot nu toe vooral gefocust op fitbit.

Voor de mensen die fitbit's willen vergelijken is deze site heel handig; http://www.iculture.nl/gids/fitbit/ Deze is alleen niet helemaal up to date, zo staat de charge hr2 er niet bij.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 09:09

Ik ben ondertussen ook nog altijd alles aan het lezen en overwegen want ik heb m'n keuze nogsteeds niet gemaakt :+ Polar A360, Fitbit Charge, ...

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 11:40

Ik mag even een oude vivofit van mijn broer lenen. Ik wil alleen de staplengte aanpassen alleen weet iemand wat ik dan in moet voeren? Want ik zit nu op de bank en heb al 17 stappen gezet. :')

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:07

wat dóe jij allemaal op de bank?! :P

Als je de vivofit app hebt, kun je in settings de user settings aanpassen. Daar zou je, als het goed is, je staplengte aan moeten kunnen passen

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:20

Moet ik dan bijvoorbeeld 100 meter lopen en dan onthouden hoeveel stappen ik zet ? Moet ik natuurlijk wel weten wat 100 meter is. :')Afbeelding

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:52

Ik heb langs een muur van 5 meter gewoon een paar keer op en neer gegaan, en gekeken hoeveel stappen per keer

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:07

kan iemand mij helpen om aan te geven welke activitytracker wat is voor mij ?
ben door de bomen het bos een beetje kwijt zegmaar.

*aantal stappen / gelopen meters aangeven
* hartslag meten
* moet via mobiel / pc te bekijken zijn wat ik voorgaande dagen heb gedaan
(ik moet testen of mijn conditie verbeterd en mijn hartslag een beetje normaal blijft doen ivm medicatie enz.)

ik rij wel paard, dus het moet tegen een stootje kunnen, of klein genoeg zijn dat het makkelijk onder je jas past. waterdicht hoeft niet, maar waterafstotend is toch wel fijn.
aangezien ik op stage/werk veel loop wil ik kunnen zien wat ik per dag ongeveer doe.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:50

SCC schreef:
kan iemand mij helpen om aan te geven welke activitytracker wat is voor mij ?
ben door de bomen het bos een beetje kwijt zegmaar.

*aantal stappen / gelopen meters aangeven
* hartslag meten
* moet via mobiel / pc te bekijken zijn wat ik voorgaande dagen heb gedaan
(ik moet testen of mijn conditie verbeterd en mijn hartslag een beetje normaal blijft doen ivm medicatie enz.)

ik rij wel paard, dus het moet tegen een stootje kunnen, of klein genoeg zijn dat het makkelijk onder je jas past. waterdicht hoeft niet, maar waterafstotend is toch wel fijn.
aangezien ik op stage/werk veel loop wil ik kunnen zien wat ik per dag ongeveer doe.

ik ben tevreden met mijn vivosmart hr. Meet stappen, meet je slaap, meet je hartslag. Ik heb 'm altijd om, en heb er geen last van onder bomberjack, strakke mouwen en vesten met elastiek aan de polsen.

Pluspunten:
Goede, handige functies
Gemakkelijk in gebruik (ik had hem binnen 5 minuten na aankoop om en ingesteld, en dan tel ik het naar de auto lopen mee ;) )
Batterij is goed- 1 week met fulltime hartslag meten
Smartwatch functies goed te gebruiken (zonder smartwatch te willen zijn)
Scherm is handig en goed te gebruiken
Uitstekende app, helder en duidelijk
Past goed onder strak zittende kleding
Is niet lelijk!
Waterdicht, krasvast scherm. Ik ben lomp, en kan beamen dat hij echt 'oerlomp-proof' is

Minpunten:
Trappen tellen gaat niet altijd denderend
Lopen-rennen moet je handmatig schakelen, gaat niet automatisch
Telt ook wanneer je paard loopt :+

Ik ben er zeer tevreden over

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 23:12

Fitbit charge hr.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:07

Ik ben toch maar gegaan voor de fitbit charge 2. Voor mijn vader heb ik de polar m400 besteld. Hij sport wat meer dan ik. :p

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:02

Ik ben zo aan het twijfelen tussen polar m400, fitbit charge 2 of de TomTom spark cardio.

Help!!!

Wat ik doe is hardlopen buiten en of loopband, en nog wat buikspier cardio oefeningen en natuurlijk paardrijden.
Heb altijd m'n mobiel bij als ik buiten ga lopen. Dus welk horloge kan ik het beste pakken? Volgens mij kan ik ze allemaal gebruiken bij het hardlopen. En hebben ze ook allemaal de activiteits tracker die wel handig is.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:03

Ikzelf gebruik de fitbit charge hr 2. VInd het een fijn apparaat, is ook nog eens mooi en hij is vrij accuraat.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:04

Ik heb zitten twijfelen tussen fitbit charge en polar a360 en ben uiteindelijk toch voor de polar gegaan. Hopelijk heb ik hem snel :D