hennepkwekerij bij de bovenburen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: hennepkwekerij bij de bovenburen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:06

Ik heb toen niet anoniem gebeld, nooit problemen mee gehad. Wel een bedankje van de politie.

Ik snap wel dat ze het anoniem niet zo serieus nemen , er wordt voor zoveel onzin gebeld, uit wraak of anderszins. Kijk als je een hele zware misdaad wil melden, snap ik het anoniem goed. En ik begrijp je gevoel wel hoor, maar ik begrijp ook de politie

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 13:07

kim_hester schreef:
Dat snap ik.
Maar probeer alleen maar te zeggen dat je niet bang voor die lui hoeft te zijn zolang je geen stennis gaat trappen als ze erbij zijn..
Thats it.
Hou verder m'n mond wel dicht.
Wordt blijkbaar niet geloofd of aangenomen...

Nee, dat is weer een aanname. Wat ik voel of heb besloten te doen is aan mij. Dat hoeft niet belachelijk gemaakt te worden. Tips en ervaringen heb ik wat aan.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 13:09

Nou, er komt beweging in de politie verneem ik net. Als er geen andere spoedmelding tussendoor komt zullen ze binnen een half uur bij de buurvrouw zijn om e.e.a. te checken. Wordt vervolgd.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:13

Hier een tip, voor als het aan wilt nemen.
Koop een simkaart, registreer m niet.
Bel met dat nummer naar de politie en je bent nooit te achterhalen..

Gewoon druk opzetten en zeggen dat je er overlast van hebt.
Zijn ze savonds of snachts aanwezig?
Meld dit dan ook..

Volgens mij hebben ze dan genoeg om op onderzoek uit te gaan..
Snap ook niet dat het zolang moet duren, normaal zijn ze er als de kippen bij als een melding van een hennepplantage wordt gemaakt..

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:18

Da's ook een goeie inderdaad. Maar toch fijn dat de politie waarschijnlijk komt nu.
Moest net denken, telefooncellen van vroeger waren toch ook wel ideaal om anoniem ergens heen te kunnen bellen

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 13:18

kim_hester schreef:
Hier een tip, voor als het aan wilt nemen.
Koop een simkaart, registreer m niet.
Bel met dat nummer naar de politie en je bent nooit te achterhalen..

Gewoon druk opzetten en zeggen dat je er overlast van hebt.
Zijn ze savonds of snachts aanwezig?
Meld dit dan ook..

Volgens mij hebben ze dan genoeg om op onderzoek uit te gaan..
Snap ook niet dat het zolang moet duren, normaal zijn ze er als de kippen bij als een melding van een hennepplantage wordt gemaakt..

Lees mijn bericht boven de jouwe. ;-) Bedankt voor de tip. Die kreeg ik ook al van die kennis die adviseerde anoniem te bellen.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:20

Oké top!
Ben benieuwd of ze komen en wat ze zeggen..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:24

Yinnar schreef:
kim_hester schreef:
Dat snap ik.
Maar probeer alleen maar te zeggen dat je niet bang voor die lui hoeft te zijn zolang je geen stennis gaat trappen als ze erbij zijn..
Thats it.
Hou verder m'n mond wel dicht.
Wordt blijkbaar niet geloofd of aangenomen...

Nee, dat is weer een aanname. Wat ik voel of heb besloten te doen is aan mij. Dat hoeft niet belachelijk gemaakt te worden. Tips en ervaringen heb ik wat aan.

Wil je ook absoluut niet belachelijk maken!
Begrijp je angst heel goed!

Maar ik geloof ook echt wat ik beweer.
"Ze" zijn hier zelfs weleens geweest om te vragen of ik geen gedeelte van mijn schuur wilde verhuren, kompleet met berekeningen en een royaal aanbod.
Een simpel "nee" was genoeg en ze vertrokken met een vriendelijke groet.
Geen bivakmutsen op ofzo, gewone mannen die nee accepteren en waarvan ik dus ook niet zou verwachten dat ze wraak zouden komen nemen.
Die zoeken gewoon een andere locatie, nemen (in jouw geval) hun verlies en gaan ergens anders vrolijk verder!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:26

Ik lees vanaf begin aan mee.
TS, politie zal de boel gelijk willen oprollen als er echt een plantage zit. Heeft vast wat voorbereiding nodig.

Edit, zie je nieuwe reacties al.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:35

Fijn dat de politie langskomt! Overigens heb ik ook al regelmatig meldingen gedaan van wietkwekerijen (leuk als je in Rotterdam Zuid werkt), behoorlijk wat planten afgevoerd zien worden. Maar ik heb nooit naar een rechtszaak hoeven komen hoor, degene die melding maakt heeft daar verder niets te zoeken. De politie is degene die de kwekerij daadwerkelijk constateert mocht deze aanwezig zijn, die is dan ook getuige om het zo te noemen. Benieuwd of ze verder iets kunnen want ze mogen niet zomaar de deur intrappen voor zoiets.

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:37

benieuwd hoe dit afloopt!
Bizar dat je/jullie eerst de grootste moeite moeten doen om überhaupt maar iets van de grond te krijgen al is het alleen een 'check' van de politie op dit adres.. niet best.

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:46

Ik hoop voor de huiseigenaar dat hij weet wie er in zijn huis zit, anders kan hij alles gaan betalen.
Of hij weet het en zwijgt, om ellende te voorkomen.

Helaas van dicht bij ervaring (goed gelovige en naïeve broer) hem hangt nu enkel nog een rechtzaak wat betreft de energie rekening en woning renovatie boven het hoofd.
Het aftappen van stoom gaat gewoon in het huis zelf, extra dikke kabels voor de meter naar de apparatuur. Gewoon licht gaat dan nog over de meter, dus niemand die het direct merkt tenzij je binnen komt .

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:59

TS ik heb precies hetzelfde meegemaakt als jij, alleen was het mijn buren en niet mijn bovenburen.

Ben twee of drie keer bij de politie geweest. Kwam ze in ons gezamelijk steegje tegen met vuilniszakken vol wiet.
Maar de politie kon/deed niets.

Tot ik op een zaterdagochtend wakker werd van herrie en aanbellen, stond er politie in de winkelstraat en een grote wagen van Van Ganzenwinkel.
Politieagent tegen mij: 'mevrouw er zit hier een hennepplantage' Ik heb nog nooit zo hard met mijn ogen gerold.

Achteraf werd me nog gezegd dat het een ontzettend brandgevaarlijke situatie was geweest. En bedankt.

Maar nu komt het, wellicht ook jouw oplossing: de politie was komen kijken omdat ze een melding van inbraak hebben gekregen!

Niet van mij, ik wist van niets. En het mooie, het waren appartementen boven winkels met de 'voordeur' achter die winkels op 1 hoog. Is dus vanaf de winkelstraat NOOIT te zien of er wordt ingebroken. Maar toch had iemand die melding gemaakt.

Dus misschien ook een idee voor jou! Bel ze op zonder je naam te noemen, en maak melding van inbraak en/of verdachte geluiden. Dan moeten ze wel langskomen en de wietlucht is dan wellicht voldoende om toch binnen te gaan.

Succes.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 14:20

Amaris schreef:
TS ik heb precies hetzelfde meegemaakt als jij, alleen was het mijn buren en niet mijn bovenburen.

Ben twee of drie keer bij de politie geweest. Kwam ze in ons gezamelijk steegje tegen met vuilniszakken vol wiet.
Maar de politie kon/deed niets.

Tot ik op een zaterdagochtend wakker werd van herrie en aanbellen, stond er politie in de winkelstraat en een grote wagen van Van Ganzenwinkel.
Politieagent tegen mij: 'mevrouw er zit hier een hennepplantage' Ik heb nog nooit zo hard met mijn ogen gerold.

Achteraf werd me nog gezegd dat het een ontzettend brandgevaarlijke situatie was geweest. En bedankt.

Maar nu komt het, wellicht ook jouw oplossing: de politie was komen kijken omdat ze een melding van inbraak hebben gekregen!

Niet van mij, ik wist van niets. En het mooie, het waren appartementen boven winkels met de 'voordeur' achter die winkels op 1 hoog. Is dus vanaf de winkelstraat NOOIT te zien of er wordt ingebroken. Maar toch had iemand die melding gemaakt.

Dus misschien ook een idee voor jou! Bel ze op zonder je naam te noemen, en maak melding van inbraak en/of verdachte geluiden. Dan moeten ze wel langskomen en de wietlucht is dan wellicht voldoende om toch binnen te gaan.

Succes.

Het is zeker een optie. Als het goed is zouden ze bij mijn buuv langs gaan. Ik ben nog in afwachting of dit gebeurt en wat de uitkomst is. Nog geen bericht van de buuv.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:23

jolmer20 schreef:
Shirley schreef:
Volgens mij is dat nog strafbaar ook :o

Klopt, en dan moet je de uitruk zelf betalen.
Ook niet goedkoop :(

Je kunt toch bellen met de melding dat je een brandlucht ruikt.
Beter dan wachten dat daadwerkelijk brand uit breekt door kortsluiting met alle gevolgen van dien lijkt me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:28

Maar waarom zo ingewikkeld doen over de brandweer bellen of een simcard kopen, als je ook gewoon anoniem dat meldingsformulier bij Stedin in kan vullen? Dat formulier dat ik eerder aanhaalde? :?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:34

Och, ik lees nu pas dat de politie al langs gaat komen. Hehe fijn!

En over het soort mens van die plantages.... Shirley dan heb je geluk gehad, of ze beginnen gewoon heel liefjes dat kan ook.

In dat wiet-gedoe gaat heel HEEL veel geld om. En zodra er ergens (veel) geld bij komt kijken is de aardigheid snel over. Het is geen fijn volk dat in die zaken zit, hoe dan ook.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 15:46

Nou, inmiddels al tig wortels geschoten maar nog geen politie. Ze zullen wel druk zijn met snelheidscontroles.....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:55

Ken je toevallig niet iemand met een warmtecamera?? Als je die van buitenaf op het pand richt dan zie wel of het scherm flink rood word. Het kan niet anders dan dat er hennep word geteeld, alles dicht, stank, nooit iemand te zien!! wat wil de politie nog meer weten, het word hun op een presenteerblaadje aangereikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:55

Kan je niet op de stroommeterkast kijken en zien hoeveel energie er wordt verbruikt? Ik neem aan dat je wel bij de stoppenkast kan...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:59

Resistance schreef:
Kan je niet op de stroommeterkast kijken en zien hoeveel energie er wordt verbruikt? Ik neem aan dat je wel bij de stoppenkast kan...

Ik mag aannemen dat TS niet bij die van haar buren kan komen, anders kan ze net zo goed zelf gaan kijken waar die planten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:00

Meldingen worden altijd helemaal nageplozen. Er wordt gepost, ev warmtecamera's, in de winter hoeft dat niet := ,de specifieke lucht wordt in de gaten gehouden mbt het oogsten. Meestal doen ze een aantal huizen tegelijk. Slotenmakers gaan nl niet voor een adresje aan de slag.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-08-16 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:00

Afgezien van alle "inbraak" en "brandgeur" meldingen, kun je natuurlijk ook doen alsof je neus bloed en langsgaan om jezelf voor te stellen als nieuwe buur. Als iemand is dan kun je misschien zo zien of het meer dan een vermoeden is.

En anders zou ik wel gewoon een nepmelding doen. Wietkwekerijen zijn zeer brandgevaarlijk.

Brandweer rukt trouwens ook uit voor vreemde geur of gas-geur ;)
Laatst bijgewerkt door Riddershow op 22-08-16 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:02

Kan je niet gewoon de brandweer bellen, niet via 112 oid, en informeren wat je het beste kan doen als je vermoed dat er een huis in je straat brandgevaarlijk is? Gewoon informeren, zij zullen dan vermoedelijk of tips geven, of in actie komen met de politie.

https://www.brandweer.nl/bovenbalk/contact-0/

Hier kan je je regio selecteren en contact opnemen. Je kan dan ook aangeven dat je zelf liever anoniem blijft, maar dat je je zorgen maakt als buurtbewoner.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-08-16 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:03

Hoezo is er niets aan de hand als er niemand is? Die plantages zijn toch niet 100% bemand?