Zuinige, lichte auto gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Re: Zuinige, lichte auto gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 08:01

Weet niet wat voor km teller er in zit, maar kan zijn dat ie bij 99999 op 0 springt.

Succes met je keuze in elk geval :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 08:58

lifaya schreef:
Het is wel een micra met maar 97000 km en eigenlijk geen schade aan de buitenkant en vrijwel geen roest, maar ik ga proberen de prijs zo laag mogelijk te krijgen. Vind het echt moeilijk want het is een leuk autootje en kan zeker nog een aantal jaar mee, is dus een investering, maar ik wil wel zeker weten dat die motorisch helemaal goed is.

https://www.google.nl/search?client=ope ... 8&oe=UTF-8

Als je even googled, kom je veel info tegen over de CVT bak onder de Nissan.
Ik zou even goed lezen, zodat je weet wat de aandachtspunten zijn als je ermee gaat rijden.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:28

neem een japans merk gaat bijna nooit stuk..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 15:43

De auto heeft nieuwe koppakkingen , nieuwe banden en krijgt een nieuwe accu en radio. Daarbij is het olie ververst (ook gezien hoe het er uit zag) maar... Hij wil noet zakken in prijs. Ik ga maandag nog x langs en ga dan zeggen dat het mij niet gaat lukken om 2400 euro te betalen. Als het nou een nieuwere auto was geweest had ik wel wat van mijn ouders geleend :p hoop dat ik het dan of voor minder (2000) mee krijg. Anders houd het op

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:05

lifaya schreef:
De auto heeft nieuwe koppakkingen , nieuwe banden en krijgt een nieuwe accu en radio. Daarbij is het olie ververst (ook gezien hoe het er uit zag) maar... Hij wil noet zakken in prijs. Ik ga maandag nog x langs en ga dan zeggen dat het mij niet gaat lukken om 2400 euro te betalen. Als het nou een nieuwere auto was geweest had ik wel wat van mijn ouders geleend :p hoop dat ik het dan of voor minder (2000) mee krijg. Anders houd het op

Apart? Zo'n auto kan je echt wel voor € 2000,- meekrijgen hoor, gezien de kilometerstand, type auto en het bouwjaar. Zou hem voor € 2400,- niet meenemen, omdat je meestal echt wel wat kan onderhandelen bij dat soort autootjes.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:33

Yunaa schreef:
lifaya schreef:

Apart? Zo'n auto kan je echt wel voor € 2000,- meekrijgen hoor, gezien de kilometerstand, type auto en het bouwjaar. Zou hem voor € 2400,- niet meenemen, omdat je meestal echt wel wat kan onderhandelen bij dat soort autootjes.

http://www.gaspedaal.nl/Nissan/Micra/?p ... aat&srt=pr
Dat lijkt een tikkie tegen te vallen, als je op gaspedaal.nl de hits bekijkt in deze prijsrange.
Het is een behoorlijk luxe versie met een top-spec motor erin en zoals je ziet zijn die bijna niet aangeboden en allemaal in dezelfde prijsrange.

Is het dat ding in Leiden die je op de korrel hebt?
Als ik je foto bekijk, lijkt het er wel op.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:38

ikke schreef:
Yunaa schreef:

http://www.gaspedaal.nl/Nissan/Micra/?p ... aat&srt=pr
Dat lijkt een tikkie tegen te vallen, als je op gaspedaal.nl de hits bekijkt in deze prijsrange.
Het is een behoorlijk luxe versie met een top-spec motor erin en zoals je ziet zijn die bijna niet aangeboden en allemaal in dezelfde prijsrange.

Is het dat ding in Leiden die je op de korrel hebt?
Als ik je foto bekijk, lijkt het er wel op.

Dan kan je er alsnog wel wat vanaf sjoemelen :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 11:40

Ikke het is inderdaad die uit leiden, in jouw ogen is het dus wel een realistische prijs?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:46

Het is pas een realistische prijs als hij hem dan met een nieuwe apk meegeeft.

Straks mankeert er wel wat aan en dan heb je kosten. Of niks dan heb je mazzel. Maar als hij zo zeker is dat het een goede auto is, kan hij die apk er makkelijk bijdoen voor die prijs. En anders lekker zakken.

Auto staat waarschijnlijk al vanaf mei stil, dus niemand vind de prijs acceptabel. Ja als hij wat zakt wel dus. Denk dat hij er zelf al genoeg kosten aan heeft gehad en daarom niet wil zakken.

Maar dan moet ie maar een nieuwe apk erop gooien, dan vind ik de prijs een stuk realistischer

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:48

Sunrise19 schreef:
Het is pas een realistische prijs als hij hem dan met een nieuwe apk meegeeft.

Straks mankeert er wel wat aan en dan heb je kosten. Of niks dan heb je mazzel. Maar als hij zo zeker is dat het een goede auto is, kan hij die apk er makkelijk bijdoen voor die prijs. En anders lekker zakken.

Auto staat waarschijnlijk al vanaf mei stil, dus niemand vind de prijs acceptabel. Ja als hij wat zakt wel dus. Denk dat hij er zelf al genoeg kosten aan heeft gehad en daarom niet wil zakken.

Maar dan moet ie maar een nieuwe apk erop gooien, dan vind ik de prijs een stuk realistischer

_/-\o_

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 11:52

Hij wou zakken naar 2400 dus met APK komt het alsnog uit op 2450. Dan is het dus inclusief APK

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 12:00

Haha slimme vent.. :D

Nouja, als alles klopt zou ik niet blijven twijfelen. Verder was alles goed toch met de punten die ik opgaf? Zorg alleen dat je ermee gereden hebt met nieuwe accu voor je hem koopt. Voordat de dynamo wel stuk is. Dat is wel een kostenpostje.

Verder ken je mijn mening al. :D Maar ik ben ook geen ster in auto's kopen want zoals je weet vind ik alles boven de 500 euro te duur. :')

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:22

Dure apk zeg :wow: Ik betaal € 20,-

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:25

Ik heb een Suzuki Swift (2006) overgenomen van mijn moeder.
Keurig ieder jaar naar de dealer voor onderhoud maar in de 10 jaar dat hij "in de familie" is geen grote problemen/kosten qua onderhoud.

Mijn moeder reed ongeveer 10.000 km per jaar. Ik rijd ongeveer 25.000 km per jaar. Staat nu 132.000 op de teller.

Rijdt als een tiet :D

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:26

mijn man is een betrouwbare monteur komen uit lisse dus als je hulp nodig hebt stuur ff pb hij wil je ook wel helpen zoeken en meegaan kijken naar een auto,
prijzen ect kan hij ook kijken of een auto het waard is
op de rdw kan je dingen natrekken over de auto.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:27

lifaya schreef:
Hij wou zakken naar 2400 dus met APK komt het alsnog uit op 2450. Dan is het dus inclusief APK

ik heb je pb gestuurd misschien kunnen ze via de zaak nog wat voor je doen, hun bellen en als bedrijf auto overnemen bv
apk kan ik ook voor je regelen en stukken goedkoper

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:42

lifaya schreef:
Het is wel een micra met maar 97000 km en eigenlijk geen schade aan de buitenkant en vrijwel geen roest, maar ik ga proberen de prijs zo laag mogelijk te krijgen. Vind het echt moeilijk want het is een leuk autootje en kan zeker nog een aantal jaar mee, is dus een investering, maar ik wil wel zeker weten dat die motorisch helemaal goed is.

2 jaar geleden hebben wij voor een Seat Ibiza uit 2001, met 90.000 op de teller, 1 roestplekje (die te repareren viel) en een paar gebruikssporen ruim 600 euro minder betaald. Ik vind de gevraagde prijs ook veel te hoog..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 17:22

kimberly1995 schreef:
lifaya schreef:

2 jaar geleden hebben wij voor een Seat Ibiza uit 2001, met 90.000 op de teller, 1 roestplekje (die te repareren viel) en een paar gebruikssporen ruim 600 euro minder betaald. Ik vind de gevraagde prijs ook veel te hoog..

Ja, iedereen jankt wel dat die auto te duur is, maar niemand geeft TS minimaal 10 alternatieven die beter zijn!!

Dat kan ook niet, die zijn er namelijk niet, dus blijkbaar is die prijs toch niet zo gek als het lijkt. Bewijs het tegendeel eerst eens met feiten, praten we daarna verder!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 17:28

ikke schreef:
kimberly1995 schreef:

Ja, iedereen jankt wel dat die auto te duur is, maar niemand geeft TS minimaal 10 alternatieven die beter zijn!!

Dat kan ook niet, die zijn er namelijk niet, dus blijkbaar is die prijs toch niet zo gek als het lijkt. Bewijs het tegendeel eerst eens met feiten, praten we daarna verder!

Jeetje, je kan ook gewoon normaal reageren..

Zo'n beetje alles waar ik aan heb gedacht is genoemd. Ik vind zelf de Seat Ibiza een goede auto, maar mijn ervaring is dat mensen die een soortgelijk topic als TS openen, deze auto minder geschikt vinden. Een van de redenen, waarom ik dus enkel een stille meelezer was.

Goed: Seat Ibiza van 2001 met 90.000 op de teller gekocht voor 1600 euro. Kost me 33 euro wegenbelasting per maand en loopt 1:15. Ben beginnend bestuurder, dus over de verzekering kan ik geen echt goede informatie aan je verschaffen, schat ik in.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 17:54

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 17:59

Ik heb allang andere opties gegeven, alleen heeft ts geen auto en staat het te ver weg allemaal.
Dus dan is het makkelijker om bij deze auto af te dingen dan 2-3uur te reizen voor een auto.

En aangezien ze perse een automaat wilt en dat icm weinig km's is het wel wat lastiger ja. Daardoor vallen al veel auto's af. Zeker als ze ook nog zuinig moeten zijn.

En TS is stiekem al erg weg van deze auto, dus dan is een leukere zoeken lastig. *D
Zeker eentje die ook nog redelijk in de buurt staat ipv 100km verderop.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 18:28

Daar ben ik het niet mee eens, Ikke! Staan genoeg auto's, vergelijkbaar voor minder geld. Het is aan TS om dit uit te zoeken. Wij kunnen alleen maar vanaf een afstand advies geven. Daarbij moet ze zelf weten waar ze voor kiest; als zij dit een goede auto vindt voor een goede prijs, niemand houdt haar tegen. Als je alleen wat beter kijkt op Autoscout24 (mijn favoriet) kom je nog veel meer auto's tegen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 18:43

Yuna ik heb autoscout dagelijks bekeken en zoveel aanbod is er niet in de buurt helaas

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:30

Yunaa schreef:
Daar ben ik het niet mee eens, Ikke! Staan genoeg auto's, vergelijkbaar voor minder geld. Het is aan TS om dit uit te zoeken. Wij kunnen alleen maar vanaf een afstand advies geven. Daarbij moet ze zelf weten waar ze voor kiest; als zij dit een goede auto vindt voor een goede prijs, niemand houdt haar tegen. Als je alleen wat beter kijkt op Autoscout24 (mijn favoriet) kom je nog veel meer auto's tegen!

Doe dan eens 10 Micra's automaat voor minder?! Wel met die 1400 erin, hè.......

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:09

ikke schreef:
Yunaa schreef:

Doe dan eens 10 Micra's automaat voor minder?! Wel met die 1400 erin, hè.......

Ik heb het over vergelijkbaar en géén Micra :)*