Voorlopig koopcontract, huis opnieuw in verkoop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 22:06

We wisten dat er wat ontbindende voorwaarden waren.
Maar het enige dat we destijds wilde weten was of een huis dat al onder voorbehoud verkocht is opnieuw de markt op mocht. En wat de ontbindende voorwaarden waren deed er in dit geval niet toe.
We hebben het afgesloten en gaan nu op zoek naar iets anders

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:07

jeetje wat balen ts.

maar waren er speciale voorwaarden opgenomen?

Ilco

Re: Voorlopig koopcontract, huis opnieuw in verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 22:08

Ja, die waren er

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:22

Ik vraag me af waarom je daarover zo vaag doet.

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 20:30

Omdat de ontbindende voorwaarden geen toevoeging zouden geven op mijn vraag. Het was een simpele vraag waarbij ik niet mijn complete koopcontract online hoef te zetten.
We wilde alleen weten of een huis dat verkocht is onder voorbehoud opnieuw de markt op mocht. Zonder dat het contract ontbonden was. Wat er in mijn koopcontract stond heeft daar geen invloed op. Het is mijn keuze om het niet op bokt te plaatsen ;)

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:36

Jeetje wat vervelend ts,veel succes met de zoektocht naar een andere woning

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:13

Persoonlijk respecteer ik je mening, TS. Wat natuurlijk wel vreemd is, is dat je aan bokt de vraag stelt welke rechten je hebt, maar je vervolgens niet ingaat op vragen over de afspraken die je gemaakt hebt met de verkoper (en die dus direct invloed hebben op je rechten).

Ik begrijp echter uit je verhaal dat de verkopende partij door deze ontbindende voorwaarden in zijn recht stond, en jullie daardoor achter het net gevist hebben :\ Kan me voorstellen dat je daar flink van baalt, en het eigenlijk achter je wilt laten! Hebben jullie al wat nieuws op het oog? Of zoeken jullie iets dat zó specifiek is, dat het lang duurt voordat er zich weer een nieuwe optie aandient?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:17

Volgens mij mag dit alleen als de woning verkocht is onder voorbehoud verkoop eigen woning.
Maar dan zou de makelaar altijd eerst bij jullie terug moeten komen mocht hij andere kopers hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:23

Ik heb zomaar het idee dat er aan dit verhaal ook een andere kant zit die we nu niet te horen krijgen.
Jammer dat de koop niet gelukt is, TS.

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 22:26

De reden dat ik op sommige vragen niet reageer is omdat ze niet relevant waren. Er is 1 persoon geweest die mijn vraag beantwoord heeft. Ik vind het persoonlijk vervelend dat er word gespeculeerd dat ik fout zit omdat ik niet alle vragen beantwoord. Mijn excuses hiervoor, maar ik hoop dat jullie mijn beslissing respecteren. Ik heb het antwoord op mijn vraag gehad en daar ging het om ;)

Mijn man en ik hadden dit huis graag gehad omdat het binnen onze prijsklasse viel. En dat gebeurd zelden tot nooit hier in de regio. We wachten nu nog even met het kopen van een huis. Volgend jaar zien we weer verder :)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:05

Ja sorry je weet toch dat als je op bokt een vraag stelt, je op z`n minst je hele leven uit de doeken moet doen, omdat je anders wellicht wel eens iets achter houd? Of die stukken nu relevant zijn of niet, bokt wil het naadje van de kous weten, want nieuwsgierig zijn ze niet, maar willen op z`n minst ALLES weten. En ben je daartoe niet bereid... stel dan maar geen vraag. want
a. bijvoorbaad lieg je
b je zal wel geen zuivere bedoelingen hebben.
c, vergeet vooral niet elke 5 minuten een update te geven.

En mooi makkelijk 90% leest over deze reactie heen, vanwege mijn gebrekkige Nederlands.

Ilco Vervelend dat het huis aan je voorbij gegaan is, wie weet komt er binnenkort wel een nog leuker huisje, en ben je blij dat deze niet door ging!! Succes.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:55

En vergeet niet dat er vervolgens iemand komt die zich verheven voelt boven de rest en even graag tot in detail er opwijst hoe slecht zij wel bezig zijn om gedetaileerde informatie te vragen die van invloed zijn op de juiste reactie.

Uiteraard wordt zo'n opmerking afgesloten met een persoonlijke liefkozende reactie richting ts om alle mogelijke discussie op de 'terechtwijzing' te snoeren en om nogmaals het verschil tussen het geboefte en de held (zichzelf) te benadrukken.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-07-16 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:56

@wendyenbram: beetje flauwe reactie.
Als ik op een topic reageer, dan wil ik daar ook graag wat aan hebben. Zo werkt dat nou eenmaal. In het geval van dit topic zou ik er wat van kunnen leren: wat zijn ontbindende voorwaarden die een verkoper kan opnemen die ervoor kunnen zorgen dat dit gebeurt? Want normaal gesproken kan dit dus níet voor komen, tenzij. En ja, ik ben benieuwd wat die tenzij is.
Misschien wel omdat ik zelf in een heel ingewikkeld aankooptraject met een woning heb gezeten, door iets wat normaal gesproken ook niet zou moeten kunnen?
Het aankopen van een huis is al ingewikkeld zat, het is fijn als mensen hun ervaringen delen, elkaar attenderen op valkuilen, etc.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:27

Inderdaad wendy!

Het lijkt bijna of verkoper het niet gunde en mogelijk aan bekenden heeft verkocht of aan iemand met een hoger bod. Sowieso vreemde gang van zaken van verkoper. En inderdaad dat dit kan is allicht vreemd. Vandaar dat mensen benieuwd zijn op welke voorwaarde de verkoper heeft ontbonden want dat het wel invloed op je vraag want als de verkoper niet kon ontbinden had hij ook niet door verkocht.

Volgens mij is er ook niemand die zegt dat jij fout zit in deze. Ik denk dat iedereen zoiets heeft van rare verkoper.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:10

Dit soort vragen zijn niet correct te beantwoorden als je niet alle informatie hebt. Zo simpel is het. Met halve informatie kan je niks behalve een fout advies geven

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:15

ik had ook wel graag geweten naar de voorwaarden en denk met mij vele andere mensen.

Zo kunnen wij met zijn allen er iets van opsteken en onze ogen wellicht beter open houden als we bepaalde voorgestelde voorwaarden tegen komen.
Daarom vind ik het jammer dat wij de voorwaarden niet kennen.

ik kan wel enkele voorwaarden maar dit is dan blijkbaar iets speciaals?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:21

In principe kun je er elke voorwaarde in zetten die je (beiden) wil. De koper dient te verschijnen in een roze konijnenpak bij het tekenen van het voorlopig koopcontract. Indien koper dit nalaat zal verkoper een direct opeisbare boete van 10.000 euro opleggen.

:+ Zolang het niet bij de wet verboden is (verkoper dient woning aan te leveren met twee minderjarige huisslaven) mag je het er in principe in zetten.

Zodra je tekent gelden die voorwaarden.

Dáárom is er naar gevraagd.. hier géén antwoord op willen geven is je goed recht.. Maar dan krijg je wel halfbakken antwoorden, waar je niet veel aan hebt.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:24

snap ik dat je zelf de voorwaarden op mag stellen.

Maar ik ben in dit specieke geval wel benieuwd waarom de verkoper er vanaf mocht zien (en aan een andere partij verkopen).

Bv gaf hun eigen bank geen toestemming voor bv 200.000 (ivm te grote restschuld) en boden die andere mensen 210,00 wat de bank wel ok vond.

(al vind ik in die gevallen dat je dan de 1ste kopers ook de gelegenheid moet geven om ook hoger te gaan .....)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:37

studiemiep schreef:

Maar ik ben in dit specieke geval wel benieuwd waarom de verkoper er vanaf mocht zien (en aan een andere partij verkopen).

Bv gaf hun eigen bank geen toestemming voor bv 200.000 (ivm te grote restschuld) en boden die andere mensen 210,00 wat de bank wel ok vond.

(al vind ik in die gevallen dat je dan de 1ste kopers ook de gelegenheid moet geven om ook hoger te gaan .....)

Maar als je zelf met de verkoper het contract hebt opgesteld, dan hoef je toch ook niet de vraag te stellen of het ook echt geldig is? Want dat is hier dus zo ongeveer de vraag van ts.
Ze hebben er bepaalde voorwaarden in gezet of laten zetten, die waren dus bekend bij ts, en vervolgens vragen ze dus dat als ze hier niet aan voldoen, of de verkoper het contract mag ontbinden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:45

Volgens mij heeft ts al meerdere malen aangegeven dat ze niet wil zeggen wat de voorwaarden zijn, dan heeft speculeren ook niet zoveel zin toch....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:49

Er wordt toch ook niet gespeculeerd? Er worden nu vragen gesteld over hoe voorwaarden werken :)

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:52

palousa_boy schreef:
studiemiep schreef:

Maar als je zelf met de verkoper het contract hebt opgesteld, dan hoef je toch ook niet de vraag te stellen of het ook echt geldig is? Want dat is hier dus zo ongeveer de vraag van ts.
Ze hebben er bepaalde voorwaarden in gezet of laten zetten, die waren dus bekend bij ts, en vervolgens vragen ze dus dat als ze hier niet aan voldoen, of de verkoper het contract mag ontbinden.

Dat vroeg ze niet. Ze vroeg of een verkoper het huis op nieuw weer te koop mag zetten als er een voorlopig koopcontract is getekend.

Snap niet wat en waarom daarvoor bekend moet zijn of en wat de ondbindede voorwaarden zijn. Dat is toch pas van belang als ze idd het contract willen ondbinden. Dat was toen ts de vraag stelde volgens mij nog niet aan de orde. Waarschijnlijk wel de insteek van de verkoper. Maar nog niet bekend bij de ts.

Dit is hoe ik het heb begrepen naar aanleiding van de OP.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:54

Ilco, ben je er inmiddels wel achter of het wel mag? Het huis te koop zetten ondanks dat er een VKC getekend was?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:57

Volgens mij heeft ze dat al aangegeven in dit topic? Ze hebben het huis dan ook niet meer (gekregen / gekocht). Koop is ontbonden/niet doorgegaan.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:24

conejo schreef:
palousa_boy schreef:

Dat vroeg ze niet. Ze vroeg of een verkoper het huis op nieuw weer te koop mag zetten als er een voorlopig koopcontract is getekend.

Snap niet wat en waarom daarvoor bekend moet zijn of en wat de ondbindede voorwaarden zijn. Dat is toch pas van belang als ze idd het contract willen ondbinden. Dat was toen ts de vraag stelde volgens mij nog niet aan de orde. Waarschijnlijk wel de insteek van de verkoper. Maar nog niet bekend bij de ts.

Dit is hoe ik het heb begrepen naar aanleiding van de OP.

Je kunt je idd afvragen welke zaken wel of niet aan de orde waren.
Waarschijnlijk (weet ik dus ook niet zeker) heeft een van de voorwaardes de verkoper doen geloven dat het niet goed zou komen. (Dat kan bijvoorbeeld een bepaald termijn zijn waarbinnen je een reactie of bankgarantie oid moet kunnen overleggen, die was verstreken om welke reden dan ook)

Maar zulke zaken zijn wel van belang bij koop/ verkoop van een huis.
Het is idd niet direct antwoord op de vraag van ts maar links of rechtsom heeft het er wel mee te maken.