Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
studiemiep schreef:snap ik dat je zelf de voorwaarden op mag stellen.
Maar ik ben in dit specieke geval wel benieuwd waarom de verkoper er vanaf mocht zien (en aan een andere partij verkopen).
Bv gaf hun eigen bank geen toestemming voor bv 200.000 (ivm te grote restschuld) en boden die andere mensen 210,00 wat de bank wel ok vond.
(al vind ik in die gevallen dat je dan de 1ste kopers ook de gelegenheid moet geven om ook hoger te gaan .....)
palousa_boy schreef:studiemiep schreef:snap ik dat je zelf de voorwaarden op mag stellen.
Maar ik ben in dit specieke geval wel benieuwd waarom de verkoper er vanaf mocht zien (en aan een andere partij verkopen).
Bv gaf hun eigen bank geen toestemming voor bv 200.000 (ivm te grote restschuld) en boden die andere mensen 210,00 wat de bank wel ok vond.
(al vind ik in die gevallen dat je dan de 1ste kopers ook de gelegenheid moet geven om ook hoger te gaan .....)
Maar als je zelf met de verkoper het contract hebt opgesteld, dan hoef je toch ook niet de vraag te stellen of het ook echt geldig is? Want dat is hier dus zo ongeveer de vraag van ts.
Ze hebben er bepaalde voorwaarden in gezet of laten zetten, die waren dus bekend bij ts, en vervolgens vragen ze dus dat als ze hier niet aan voldoen, of de verkoper het contract mag ontbinden.
conejo schreef:palousa_boy schreef:Maar als je zelf met de verkoper het contract hebt opgesteld, dan hoef je toch ook niet de vraag te stellen of het ook echt geldig is? Want dat is hier dus zo ongeveer de vraag van ts.
Ze hebben er bepaalde voorwaarden in gezet of laten zetten, die waren dus bekend bij ts, en vervolgens vragen ze dus dat als ze hier niet aan voldoen, of de verkoper het contract mag ontbinden.
Dat vroeg ze niet. Ze vroeg of een verkoper het huis op nieuw weer te koop mag zetten als er een voorlopig koopcontract is getekend.
Snap niet wat en waarom daarvoor bekend moet zijn of en wat de ondbindede voorwaarden zijn. Dat is toch pas van belang als ze idd het contract willen ondbinden. Dat was toen ts de vraag stelde volgens mij nog niet aan de orde. Waarschijnlijk wel de insteek van de verkoper. Maar nog niet bekend bij de ts.
Dit is hoe ik het heb begrepen naar aanleiding van de OP.