[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:30

Wij hebben dat gedaan om onszelf niet te superenthousiast over te laten komen waardoor ze het idee kregen dat ze er meer uit konden slaan.
Als verkoper zou je dit kunnen doen om niet wanhopig over te komen omdat je van je huis af moet. All part of the game.
Als verkoper hadden wij ook binnen 24 uur een deal, 1 tegenbod en ze waren direct akkoord. Als koper hebben we er een week over gedaan. Maar wel een sterke onderhandelingspositie gecreeerd, mede met het niet te snel happen. Voor ons hoefde dit huis kopen ook niet perse. Wij hadden inderdaad een uiterste waarde wat we wilden geven, maar ook een waarde waarvoor we het wilden kopen, daar zat toch een verschil in, en dat wilde we niet direct opgeven. De verkoper had ook een bodemprijs (wat toevallig onze uiterste waarde was), maar met sterk onderhandelen hebben wij toch de waarde waarvoor we het wilden kopen eruit gesleept, en daarmee is de verkoper toch onder zijn prijs gaan zitten, en hebben we toch 10k minder uitgegeven.

Fee_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:36

Ah ok ja logisch.

Wij hebben wel heel snel een bod uitgebracht. Maar verder hebben we bij de bezichtiging en via het verdere contact onze emoties weten te temperen. Ach ben benieuwd, we zien het wel.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 07:57

We hebben ons huis in 10 minuten verkocht.

We wisten van te voren hoeveel we er voor wilden hebben,
de koper deed een bod, was te laag, vervolgens nog een bod en gaf aan dit is ons maximale bod en dat sluit aan met ons (minimale) bedrag, waarom dan langer in spanning houden?

Je hebt ook een risico dat ze dan verder gaan kijken of er in eens een ander huis op funda op of voorbij komt.

We zijn nu klaar met onderhandelen aankomende week word de koop akte getekend. Ik ben super enthousiast over het huis, maar toch kijk ik nog wat er nieuw op funda komt.

Ik wil hierbij zeggen dat lang onderhandelen je ook de koper kunt mislopen. Kijk als je er niet uit komt of twijfel over de prijs hebt OK, maar gewoon omdat je het een leuk spelletje vind...
Ik vind het een gevaarlijk spelletje, moet je mij niet als koper treffen.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:09

Ben ik met je eens Bridget. Er staat zoveel te koop, je wilt niet dat je koper verder gaat kijken omdat het zo lang duurt. Nou stond ons huis ook al voor een scherpe prijs te koop en het eerste bod lag daar maar een paar duizend euro onder dus dan ben je er ook zo uit natuurlijk :j .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:44

Er kunnen veel meer redenen zijn waarom je niet binnen tien minuten een reactie terughebt. Scheidingen, schulden, bepaalde werkzaamheden en het is in de game. Het werkt, al jaren.. Dat je er nu een iemand is die gelijk afhaakt, dat kan maar dan is dat huis blijkbaar ook niet echt wat je zoekt.. Na een dagje wachten gelijk al afhaken want dan kijk ik wel elders... In bepaalde segmenten heb je die luxe niet. Dan kun je wel koppig doen, maar je kan ook het spelletje meespelen. En spelletjes worden gewonnen, verloren of ze gaan in remise. Simpel.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:36

Precies. Niet iedereen zit er zo rationeel in :n
Wij hadden bijvoorbeeld te maken met iemand die helemaal niet wilde verkopen, maar door omstandigheden gedwongen werd.
Toen wij een bod deden was dat een heel brutaal bod. De makelaar gaf toen meteen al aan dat hij dat wel ging voorleggen, maar dat de verkoopster hiervan zou schrikken en het waarschijnlijk wel even zou duren. We hadden trouwens ook een onderbouwing meegegeven van de kosten die wij verwachtten voor het aanpakken van de gebreken die we geconstateerd hadden en die de reden waren waarom wij vonden dat de vraagprijs te hoog was.
De makelaar had dat goed gezien, de onderhandelingen hebben 2 weken geduurd.

Voor ons gold dat we dit huis gewoon heel graag wilden hebben, het sloot perfect aan bij onze wensen, maar we wilden het wel voor de juiste prijs.
En uiteindelijk hebben we de afgelopen anderhalf jaar ook wel door gezocht, maar tot nu toe nooit iets gelijkwaardigs gevonden :n (wel een paar huizen die in de buurt kwamen, waaronder het huis van de overburen, maar allemaal hadden ze toch een aantal minpunten waardoor het minder ideaal bleek). Wat sammie zegt, in bepaalde segmenten is het echt niet zo dat je heel makkelijk kunt zeggen: als je niet opschiet, dan koop ik een ander huis... zoveel is er namelijk niet, zeker niet als je zeer uitgesproken wensen hebt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:53

Er kan idd veel meer spelen dan een spel , soms moeten mensen er simpelweg even over nadenken, soms is de verkoop een moetje en mheb je te maken met meer partijen dan de kooer en verkoper en nog tig redenen waarom het langer kan duren.
Bij ons ging het ook heel vlot, maar de verkoper was een verhuur coörporatie .
Daarnaast beginnen in een boel regio's de huizen weer te lopen waardoor de angst van een koper wegjagen al een stuk minder word
en dan nog de simpele zaken alsndat verkopers beide aan het werk kunnen zijn en eerst even met elkaar willen kunnen gaan zitten en bespreken voor er weer naar de makelaar gecommuniceerd word.

Als koper is het geen halfje bruin wat je koopt, dat geld natuurlijk ook voor de verkoper...

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:52

Zouden jullie voor ons een blik op dit huis willen werpen en wat vinden jullie er van? http://www.funda.nl/koop/heerhugowaard/ ... es-erf-53/

Ook qwa vraagprijs enz, we zijn al een keer eerder wezen kijken en er moet wel het 1 en ander aan gebeuren maar het is aan het water en opzoch wel wat we zoeken.
We twijfelen qwa prijs nog ontzettend.
Het word ons eerste koophuis wat we gaan kopen en twijfelen dus of we dus niet beter eerst naar een goedkoper huis kunnen kijken en dan bijv niet aan het water.
Er staat nml nog een huis te koop voor vp 175000 minder leuke buurt wel helemaal af maar niet aan het water.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 13:11

Daar kan niemand anders wat over zeggen denk ik.
Een huis kopen is een heel persoonlijke keus.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:14

Qua prijs: geen idee.
Het voordeel van een huis wat niet 'af' is, is dat je er makkelijk je eigen draai aan kunt geven. Aan het water zou voor mij persoonlijk zeker een meerwaarde hebben, vooral omdat je daardoor redelijk vrij zit in de achtertuin.
Verder is het idd net waar je naar op zoek bent :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:16

Jemig... Die slaapkamerfoto is rijk voor foutehuizen.nl :')

Heb je ook een link naar die andere?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:13

Sammie schreef:
Jemig... Die slaapkamerfoto is rijk voor foutehuizen.nl :')

Heb je ook een link naar die andere?

over die foto: toen wij kwamen kijken was het gelukkig wel schoon maar heb t wel aan de makelaar laten zien, hij zou de volgene keer zijn foto toestel meenemen

http://www.funda.nl/koop/heerhugowaard/ ... gmolen-38/

locatie is niet ideal, ligt verder weg voor mij maar wel weer dichterbij voor me vriend.
mensen krijgen in dec de sleutel van hun nieuwbouw huis. ( ben er met de open huizen dag wezen kijken) en zijn dus zeker bereid te onderhandelen als hun er bijv tot 1 dec in kunnen blijven.

Wendy schreef:
Qua prijs: geen idee.
Het voordeel van een huis wat niet 'af' is, is dat je er makkelijk je eigen draai aan kunt geven. Aan het water zou voor mij persoonlijk zeker een meerwaarde hebben, vooral omdat je daardoor redelijk vrij zit in de achtertuin.
Verder is het idd net waar je naar op zoek bent :)

me vriend zijn "eis" is aan het water en liefst niet in alkmaar.
mijn "eis" is een zonnige achtertuin.
we zoeken een woning die redelijk af is. zoals verven geen probleem maar geen zin om er meteen een nieuwe keuken in te moeten plaatsen.
de basis moet goed zijn
uiteraard kan niemand daar wat over zeggen maar misschien zien jullie dingen vanaf de foto waar wij/ik nog geens eens aangedacht hebben.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:29

Ergens heel simpel...
Welk huis spreekt jullie het meeste aan qua huis en locatie.
Je hebt het over een goekoper huis kopen, maar de vp verschilt maar 4000 euro met elkaar , bij beide kan er misschien nog wel iets vanaf.
Daarnaast eens goed op een rij zetten welke klussen de beide huizen nodig hebben.

Maar als beide huizen binnen budget passen zou ik op een paar duizend euro niet een heel tof huis laten schieten voor een minder tof huis wat net iets goedkoper is.

Eerste huis is ook een 12 jaar jonger als het 2de huis
de klussen , zijn dat cosmetische klssen of ?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:45

Sonja_vR schreef:
Ergens heel simpel...
Welk huis spreekt jullie het meeste aan qua huis en locatie.
Je hebt het over een goekoper huis kopen, maar de vp verschilt maar 4000 euro met elkaar , bij beide kan er misschien nog wel iets vanaf.
Daarnaast eens goed op een rij zetten welke klussen de beide huizen nodig hebben.

Maar als beide huizen binnen budget passen zou ik op een paar duizend euro niet een heel tof huis laten schieten voor een minder tof huis wat net iets goedkoper is.

Eerste huis is ook een 12 jaar jonger als het 2de huis
de klussen , zijn dat cosmetische klssen of ?

we zouden dan qwa goedkoper huis voor zoiets gaan: (nog geen bezichtiging in gepland)
http://www.funda.nl/koop/heerhugowaard/ ... ustuin-18/
of:
http://www.funda.nl/koop/heerhugowaard/ ... gstraat-4/

zijn meer cosmetische klussen zoals buitenkant schilderen, binnen moet het 1 en ander geschilderd worden en tzt een nieuwe keuken.
de keuken die er nu in zit is opzich wel netjes en ruim zat daarom tzt.
de vaatwasser is bijv profosorisch aangelegd ( zelf) afvoer vd vaatwasser loopt bijv door de muur naar de afvoer vd wasbak in de wc.
dit vinden wij lelijk en willen we dus weg halen, omdat wij zelf geen vaatwasser willen.
verder is er alleen een inbouw keuken.
nadeel is dat er geen gas is maar stadsverwarming en je dus ook elektrisch moet koken en de kookplaat op 1 pit beschadigd/ingebrand is. ( geen ervaring met stadsverwarming en ook geen idee wat de kosten ervan zijn vergeleke met gas)
mogelijkheid tot naar boven opbouwen is er ook
er zit een scheur in de voorgeven in de stenen, waarschijnlijk is er een auto tegen aan gereden en zijn de stenen gebarsten.
verder heeft het overal houten kozijnen maar wel dubbel glas

het huis van 175000 hoeft letterlijk niks aan gedaan te worden.
maar is dus puur de locatie die mij niet helemaal aanstaat en niet aan het water.
wel weer gas en geen stadsverwarming.

huis wat in iedergeval mij het meeste aanspreekt is die va 179000 en me vriend was ook niet negatief met bezichtigen

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:01

Mag ik me hier ook melden? Ons huis staat te koop sinds kort. Boerderij met 1,2 ha land en stalruimte.
Wij gaan (op een fijne manier) uit elkaar en ik ga terug naar het westen aangezien mijn 2 oudste kinderen daar ook wonen en daar meer werk is als hier in het Noorden. Mijn man (okee bijna ex) had graag blijven wonen, maar moet mij uitbetalen en dat vind de bank niet leuk. Dus moet t de verkoop in.
We hebben het weekend na plaatsing gelijk 2 bezichtigingen gehad en de ene wou er zo spoedig mogelijk in en de ander moet zn huis ook nog verkopen. De laatste is al teruggeweest om te zien of de trailer in de carpoort past en om andere dingen op te meten.. maar verder is het rustig.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:11

Spannend Pipo!

Ik zal zo even naar de huizen kijken. Maar het is inderdaad maar net waar je je goed in voelt.

Wij hebben een tegenbod gehad (zit 1500 boven het bedrag wat wij er max aan uit willen geven) en zelf alweer een nieuw bod gedaan. Weer spannend. :+

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:25

Jennifer, ik vind die eerste aan het water mooier dan de andere 3 die je laat zien. Ik denk dat je ook nog wel wat van de prijs af kunt krijgen hoor en als je dat financieel gewoon aan kunt zou ik gaan voor dat huis omdat je graag aan het water wilt. Denk dat je er anders spijt van krijgt.

Wij zijn vanmorgen bij Ekkersrijt keukens gaan kijken. Een hele mooie gezien bij Brugman. Prijs is 13995 euro maar dat schijnt altijd nog flink onderhandelbaar te zijn. Wat zou daar gemiddeld nog vanaf kunnen, weet iemand dat? Zo hoeven wij er bijvoorbeeld al geen koelkast en vriesvak bij want we willen een losse Smeg koelkast kopen. Ook zat er een koffiemachine bij die ik niet hoef.
Verder ook leuke ideeën opgedaan in diverse meubelzaken. Ik heb echt helemaal zin om te verhuizen!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:33

Pipo, zoek je nu misschien een boerderij met minder land in het westen?
Die van ons komt in de verkoop. :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:10

mirim schreef:
Pipo, zoek je nu misschien een boerderij met minder land in het westen?
Die van ons komt in de verkoop. :D

nee kan ik niet betalen. weet ik nu al hihi. of je moet rond de 125000 zitten..
Kijk ik/wij hebben overwaarde best veel voor een woning, levensverzekering is belastingvrij uitbetalen. en ik heb een klein/ groot erfenisje staan. Maar.. ik heb geen!!!! inkomsten momenteel. Dus ik krijg geen overbruggingshypotheek. Ik ben afgelopen vrijdag op gesprek geweest en krijg voor 97 % een baan... maar 97 % is niet genoeg en daarbij is t via een uitzuig bureau... Mijn paardjes zijn te koop.. en mn varkentjes en de rest, ik moet afscheid nemen van mn beestjes. Soms zit t mee en soms zit t tegen..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:49

Pipo dat had ik ook al geopperd maar het zit ietsje pietsje boven budget :') ik was jullie huis al tegengekomen op funda. Alleen wat in de war door de woonplaats omdat ik een andere had. Op zich wel gunstig dat een van de kijkers al weer is langsgeweest.

Over woning in hhw kan ik niks zeggen van de prijs. Ik vind behang in de slaapkamer wel gaaf trouwens, verder zo op de foto netjes. In ieder geval in veel betere conditie dan de huizen die ik tot nu toe bekeken heb.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:57

euh.. Karuna, ik snap t niet.. wat is hhw?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:58

Heerhugowaard :+ scheelde weer veel typewerk :') of ben ik zo,scheel aan het kijken geweest bij de funda link.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:02

Ik snapte m in een keer hoor :P

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:25

Okee, nee zik zoek iets in de buurt van Gouda, Noord holland draagt ook niet bij aan mijn bij mijn oudste kids zijn/ kunnen zijn. Dus ga niet in een andere "uithoek zitten. Wil iets in de buut van gouda en niet rotterdam of een andere grote stad. Gouda moet Fietsbaar zijn zeg maar.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:18

Ik snap dat ons huis boven budget is hoor.
Rot dat je voor je beestjes ook naar een ander adres moet zoeken :(:)
Hhw ligt bij ons om de hoek.
Dus die afkorting kende ik dan weer wel :D
Ik zou in hhw alleen nog niet eens begraven willen worden...laat staan wonen.
Ik heb er jaren gewoond en het is een totaal zielloze plek.
De plaats heeft geen hart, geen ziel...ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ik vind het een plek van niets :n