Op zoek naar appartement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Re: Op zoek naar appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:48

Pfff, lastige situatie. Hopelijk vinden ze snel wat.
En over die babykamer zou ik me niet zo druk maken. Via marktplaats kun je goedkoop een ledikant vinden, of in een kringloop. Daar staat vaak genoeg.
Verschonen en aankleden kun je ip ook op je bed of op de bank, al is dat niet ideaal natuurlijk.
Maar ik krijg altijd zo'n jeuk als de kraamzorg of de verloskundige zegt dat het kamertje voor een bepaalde week af moet zijn.
En anders? Mag je dan niet bevallen ofzo ;)
Het belangrijkste voor zo'n kleintje is veel liefde en of het een mooi strak kamertje heeft of bij mama op de kamer slaapt, maakt niets uit.
Veel succes met je dochter. Wanneer is ze uitgerekend?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:10

Rondom Utrecht zijn Maarssen, Nieuwegein en stukken van leidsche Rijn het meest betaalbaar. in Zeist heb je ook een paar flats bij de Warande die goed te doen zijn. En veel van die wijken vallen best mee qua veiligheid :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 22:11

Ze is half Juli uitgerekend.
Tuurlijk kan je ook je baby op bed verschonen.
Als ze bij mij een eigen kamer zou hebben zou het ook iets minder dringend zijn.
Ze slaapt op de bank in de woonkamer.
Niet ideaal om straks een baby te hebben als je niet eens de ruimte hebt om een bed te plaatsen.

Dorp mag ook,geen probleem.

Er zijn woningen genoeg te vinden hier,zal er zo een plaatsen hier.
Maar kom op,3 of 4 keer de huur verdienen,dan ga je toch niet in zo'n woning zitten, als je zoveel verdient ga je kopen,of groter/luxer wonen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 22:15

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:30

Ik zou wel gewoon op dat soort dingen blijven reageren. Er zit er vast een keer een tussen waar de inkomenseis misschien flexibeler is.
Wij hebben jaren particulier gehuurd en die huisbaas vond het belangrijker dat hij ons betrouwbare personen vond dan dat we veel zouden verdienen (we waren ook nog maar studentjes van begin 20). We mochten van hem zelfs onze katten meenemen. Het bestaat dus echt wel, maar je moet gewoon even een keer geluk hebben...

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:36

Tinkerloos schreef:
Dit is een leuke.
Je moet alleen wel 3000 euro verdienen.
http://www.funda.nl/huur/hilversum/appa ... elweg-327/

Deze is nu niet meer beschikbaar, maar die had ze gebeld toen ze nog wel beschikbaar waren, en daar moest ze ook 3000 euro pm voor verdienen.
http://www.funda.nl/huur/hilversum/huur ... bd5df22e12

En jij kan niet garant staan oid? Dat was bij ons het geval. Mijn schoonouders stonden garant. Niet dat het ooit nodig is geweest. Kregen laatst nog compliment dat we altijd zo keurig op tijd zijn met de huur :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:46

Wel een erg vervelende situatie trouwens. Wil je dochter zelf nog wel met hem samen gaan wonen of doet ze dit nu enkel omdat zijn financiën nodig zijn? Voor alleenstaande moeders die ook nog studeren is misschien nog wel een project van de gemeente of een speciale instantie die kan helpen oid.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 22:48

In deze 2 gevallen kon ik niet garant staan.
Blablabla en een hoop gedoe.
Was ook bij een makelaar, niet particulier.

Ik heb goede hoop op de woning in Almere.
2 slaapkamers is al fantastisch!
En dat is wel particulier.
Stel dat ze 2 maanden huur als borg moeten betalen dan lukt dat wel met hulp van mij.
Ik wil ook best garant staan voor ze.
De vriend van mijn dochter is deze maand 23,dus hij kan dan ook huurtoeslag aanvragen.

Ik slaap vanacht niet denk ik.
Morgen meteen informeren of hij al gereageerd heeft.
Ben ook benieuwd per wanneer de woning beschikbaar is, dat stond niet in de advertentie.

Ze wil met hem samenwonen,niet alleen omdat ze het zelf niet kan betalen.
Ze vond hem nog steeds leuk. (god weet waarom)
Ik heb de gemeente gebeld,die verwezen me naar het sociaal plein,die verwezen me naar Versa.
Versa zegt dat ze meerderjarig is, en dus geen kind meer.
Dus zoek het zelf maar uit.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 00:16

Inderdaad belachelijk dat je 3000 euro moet verdienen voor zo'n flatje. Dan kun je ook wat leuks kopen.
Hopelijk vindt ze snel wat. Je wil ook niet vlak voor de bevalling nog verhuis stress erbij hebben natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:35

Tinkerloos schreef:
Als ze bij mij een eigen kamer zou hebben zou het ook iets minder dringend zijn.
Niet ideaal om straks een baby te hebben als je niet eens de ruimte hebt om een bed te plaatsen.

Maar kom op,3 of 4 keer de huur verdienen,dan ga je toch niet in zo'n woning zitten, als je zoveel verdient ga je kopen,of groter/luxer wonen.

Maar zo gek is het toch niet? Vind het best logisch dat er bij particuliere huur om een inkomenseis wordt gevraagd, je wilt immers niet dat iemand ineens aan komt zetten met niet genoeg geld voor de huur. Iemand kan altijd z'n baan kwijtraken, maar een soort van garantie is wel prettig.

Hoop dat ze snel wat vindt, zwanger op de bank slapen lijkt me verre van ideaal voor je lichamelijke gesteldheid

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:48

ik denk ook dat het tijd wordt om de straal te verruimen,
dan maar niet rondom hilversum, met moeders direct bij de hand om het op te lossen.

vriend is financieel meerderjarig en ze zijn volwassen genoeg om te besluiten om een gezin te starten.
dan zullen ze samen ook naar oplossingen moeten zoeken waarbij je als moeder misschien niet direct betrokken zult zijn..

http://www.marktplaats.nl/a/huizen-en-k ... ousPage=lr

die makelaar eens bellen en kijken wat de opties zijn bijvoorbeeld?

even een aanvulling. die pup is toch wel al ouder dan zo'n 8 maanden toch? want anders maakt ze het zichzelf wel ontzettend moeilijk door naast zeer jonge moeder dan ook nog een pup te nemen, wetende dat je al lastig zit qua woning markt?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 20:20

Wat verder weg vind ze prima, maar Duitsland is toch iets te overdreven.
Dan kan je ook zeggen dat ze in Polen of Algarije wel een goedkope woning zal vinden.
En die van Duitsland komt inc. ook op 610.
Dan liever Almere (20 minuten vanaf mij) voor 750.

De pup is zeer zeker niet mijn keus.
En ja, de hond is nu ongeveer een half jaar.

Ze woonden samen, hij heeft haar eruit gezet,kon alleen de huur niet meer betalen, heeft de huur opgezegd,en hij staat nu dus op staat.
(bij vrienden)
Nu zijn ze toch weer samen, en dus opzoek naar een woning met 2 slaapkamers. 1 voor hun zelf, en 1 voor de baby.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 20:27

Emmaa_ schreef:
Tinkerloos schreef:

Maar zo gek is het toch niet? Vind het best logisch dat er bij particuliere huur om een inkomenseis wordt gevraagd, je wilt immers niet dat iemand ineens aan komt zetten met niet genoeg geld voor de huur. Iemand kan altijd z'n baan kwijtraken, maar een soort van garantie is wel prettig.

Hoop dat ze snel wat vindt, zwanger op de bank slapen lijkt me verre van ideaal voor je lichamelijke gesteldheid
De hoge inkomens eis is juist niet bij particulieren.
Wel bij makelaars en dat soort bedrijven.
Particulieren zijn meestal veel soepeler.

De woning die ze samen huurden was niet veel soeps,maar de hond was welkom.
Het was alleen vreselijk duur voor de staat en de grootte van de woning.
780 euro (incl) voor een woonkamer met open keuken bestaande uit een gasstel en spoelbak,douche/toilet met paddestoelen en een slaapkamer waar presies een bed in past.
En dan nog de losse stopcontacten,losse trapleuning,tochtende deur,en 3 hoog een smalle strap op zonder licht.
Ik ben er 3 keer geweest,en ik zou mijn hond er nog niet laten slapen.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:03

Dan heeft hij het ook nog extra moeilijk voor hen gemaakt door die actie. Maarja, klinkt idd alsof het toch niet veel soeps was wat ze hadden.
Wat een zorgen voor jou als moeder ook zo! Wat een onzekere situatie gaat ze sowieso in met die man als ze samen een huisje vinden en hij heeft eerder zo'n actie uitgehaald. Maarja, dat zal ze toch zelf moeten besluiten en ervaren. Maar ook voor jou een hoop stress lijkt me zo.

Dat er een inkomenseis gevraagd wordt is ook niet gek emmaa_, maar de bedragen waarover het gaat zijn echt wel exorbitant hoor... Nou hopen op een particulier die iets soepeler is dus.

Via via is altijd een goede manier trouwens. Zo kwamen wij ook aan dat plekkie zonder inkomenseis bij een particulier. Hing een advertentie in de personeelsruimte in het ziekenhuis waar mijn schoonmoeder werkte. Was ook geen ideale woning verder, maar met zoiets zijn ze Ten minste van de straat. Laat dus iedereen die je kent weten waarnaar je op zoek bent en wie weet levert het nog wat op.
Nog iets van het huisje in Almere gehoord vandaag ts?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:19

Je hebt het over hoge huren,dus dat moet je kunnen betalen. Zo simpel is het gewoon. Voor 750 euro pm kun je ook kopen. Zat 3km flatjes waar je uitkomt op 500/600. Als je dat niet kunt kopen is hoge huur ook uitgesloten eigenlijk.

Het is heel rot,maar ze zijn volwassen. Ze hebben zich op meerdere manieren onverantwoordelijk gedragen. Dan moeten ze nu op de blaren zitten.

Als je bij niemand terecht kunt en in deze situatie zit, ben ik bang voor de toekomst van het kind. Ik zou zorgen dat de moeder wat steun gaat krijgen zodat niet alles compleet ontspoort.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:54

Tinkerloos schreef:
Wat verder weg vind ze prima, maar Duitsland is toch iets te overdreven.
Dan kan je ook zeggen dat ze in Polen of Algarije wel een goedkope woning zal vinden.
En die van Duitsland komt inc. ook op 610.
Dan liever Almere (20 minuten vanaf mij) voor 750.
.

dinxperloo is gelukkig nog net nederland, en dus zeker geen polen of algarije..

140 euro verschil in de maand is heel erg veel voor een jong stelletje met een baby

tenzij 1 van de twee gebonden is door werk aan een specifieke plek (werk wat een van beiden nu dus al heeft), zou ik persoonlijk toch kiezen voor de goedkoopst mogelijke optie om het kind een zo goed mogelijke start te kunnen bieden..

bij welke woningbouwverenigingen staat ze inmiddels ingeschreven, en hoe hoog staat ze op die lijsten, want dat is belangrijk voor het reguliere proces en als ze ooit naar die gemeenten wil terugkeren als ze nu verder moet gaan zitten..

Je kunt zeggen 'dan liever die van 750 euro' maar heeft ze daar al akkoord op? ik zou zeker niet nu gaan wedden op een paard en hopen dat daar wat uitkomt.

Houd ook rekening met wanneer een woning beschikbaar komt.. Zelf hadden we 'liever gisteren dan vandaag' aangegeven, vanwege de vrije sector en onze garantie hadden we letterlijk gewoon voor het uitkiezen toen we eindelijk een makelaar hadden die met onze garanties akkoord ging..Maar de leveringstermijn was nog altijd 3.5 week vanaf het moment dat we de woning zagen.. Situatie voor ons was zo nijpend door problemen met de verhuurder dat we een nog in renovatie zijnde kamer in een nog te renoveren huis hebben gehuurd voor de laatste week, zodat we in ieder geval ergens heen konden als het erop aan kwam.. het appartement konden we gewoon niet eerder betrekken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:33

Ik heb mn halve leven in Almere gewoond en dat gaat hem echt niet worden.

We hebben tijdelijk gehuurd in Drenthe en daar hadden we toen binnen 2 maanden een mooie eengezinswoning.

Naar school kun je in principe overal. Rot als je geen familie om je heen hebt. Maar een dak boven je hoofd is echt belangrijker. Het gaat niet meer om jezelf, maar om het kind.
Er wonen heel veel mensen verder weg van familie, ook met kinderen. Daarin zijn zij niet de enige.

Misschien is een frisse, nieuwe start, juist weg bij vrienden etc wel goed. Wij hadden in Drenthe snel werk, dus als je je best doet, valt dat nog erg mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:36

Ik heb 17 jaar in Almere gewoond en hoewel het niet de ideale plek is is het echt niet het einde van de wereld hoor. Je hebt goede stukken en minder goede stukken, maar ik heb het nooit als enorm onprettig ervaren om er te wonen. Tegenover de negatieve aspecten heb je namelijk wel enorm veel groenvoorziening, veel parkjes en hofjes waardoor kinderen altijd buiten kunnen spelen, er liggen overal fietspaden dus fietsen over de weg hoeft niet, het openbaar vervoer is enorm goed geregeld met 7 treinstations (oid) en een bushalte op elke hoek waar op vrijwel alle lijnen eens per 10 minuten een bus gaat... Als je er goedkoop kan huren zou ik het er niet om laten.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:39

wil net zeggen emma, almere is niet zo'n hel _O- Het uitgaansleven er heeft een bijzondere handleiding, maar naast dat valt almere heel erg mee :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:40

Precies, maar met een baby on the way denk ik niet dat ze zich erg veel zorgen maken om het uitgaansleven in een stad.. Daarbuiten hoeft dat ook niet alleen maar klote te zijn, je moet gewoon weten waar je heen gaat en wat je doet.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 22:52

Mijn moeder woont in Almere,ik vind het best mooi daar.
We hebben een reactie terug van de woning in Almere.
Het is een prachtig groot 3 kamer apartement in Almere stad.
100 m2.
Hij heeft fotos gestuurd.
Er is een lift in het gebouw. (Het is op 3 hoog)
Er is ook een garage box.
De woning is gemeubileerd, ze kunnen er zo in.
Er staat zelfs een tv,bed,magnetron,noem maar op.
De spullen die ze niet gebruiken mogen ze in de box zetten.
Wat ze wel gebruiken en misschien stuk maken moeten ze dan vervangen voor nieuwe als ze er weer uit gaan.
Het ziet er echt prachtig uit,ik zou er zo zelf willen wonen.

Ze zijn nu druk gegevens heen en weer aan het uitwisselen met elkaar.
Hij wil wat weten over mijn dochter en haar vriend, zij willen weten hoe en wat over het huren,enz.
Ik hoop dat ze snel een bezichtiging kunnen doen.
Hopen hopen hopen...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:52

Emmaa_ schreef:
Ik heb 17 jaar in Almere gewoond en hoewel het niet de ideale plek is is het echt niet het einde van de wereld hoor. Je hebt goede stukken en minder goede stukken, maar ik heb het nooit als enorm onprettig ervaren om er te wonen. Tegenover de negatieve aspecten heb je namelijk wel enorm veel groenvoorziening, veel parkjes en hofjes waardoor kinderen altijd buiten kunnen spelen, er liggen overal fietspaden dus fietsen over de weg hoeft niet, het openbaar vervoer is enorm goed geregeld met 7 treinstations (oid) en een bushalte op elke hoek waar op vrijwel alle lijnen eens per 10 minuten een bus gaat... Als je er goedkoop kan huren zou ik het er niet om laten.

Ik vind Almere prima. Wij hebben er bijna vanaf het begin gewoond en mn man helemaal. Maar qua woning vinden, wordt het hem niet in Almere. De wachttijden zijn enorm lang en makelaars willen echt 5x de huur.
Een particulier zal ook iets willen hebben van zekerheid. Als het zo makkelijk ging, zouden mensen die vroeger urgentie kregen ook wel ''even'' iets huren in Almere.
Maar 750 euro is voor heel veel mensen echt niet op te hoesten. Dat is veel geld om te verwonen voor de meeste mensen. Als je even realistisch bent wat een 23 jarige verdiend, weet je dat het echt heel zwaar is. Maar goed, misschien heeft de vriend een hele goede baan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 00:09

In Zeist is toch een flat waar je vrij snel in kan omdat het verloop daar best groot is? Kennis van mij zat daar en die vertelde dat.
Misschien niet een fijne buurt (veel allochtonen) maar wel dak boven je hoofd. Weet niet welke woningbouw dat is maar misschien weten bokkers dat wel. Was geloof ik flat met veelal studenten naast die grote flat op Laan v Vollenhove. Is alweer paar jaar geleden maar misschien is dat nog steeds zo.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 00:25

In nood gaan mensen in een chalet. Maar dan moet je wel ergens ingeschreven staan en een park hebben waar dit kan. Meesten vinden het prima om te wonen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:19

@ Cissy: bedoel je de L-Flat in Zeist? Die zou inderdaad wel kunnen. Die is in beheer van De Kombinatie, een corporatie. Je zou eens contact op kunnen nemen, misschien krijgen ze urgentie?