Hoeveel vuilniszakken hebben jullie per week?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loempia93

Re: Hoeveel vuilniszakken hebben jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:59

:wow:
omg wat gebruiken sommige veel zakken !!
Wij hebben met een gezin van 4, een grote hond en een aantal knaagdieren 1 zak per 2 weken.
We scheiden alles en mogen plastic, drankkarton, glas en blik gratis inleveren.
GFT is ook gratis, terwijl we voor de restafvalzak moeten betalen. Vandaar dat we zo effectief scheiden :D

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:04

Ik woon alleen met 4 kippen
Ik heb 3 bakken
Een rest afval bak een papier bak en een kleinformaat gft bak.

De restafval wordt eens in de 14 dagen opgehaald en is dan ongeveer 3/4 vol.
De papierbak 1 keer per 14 dagen en is dan 1/2 vol.
De groen bak 1 keer per maand en is dan zo goed als vol, met met name strooisel uit het kippenhok.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:06

Ik met 1 volwassenen 2 kinderen en een kat nu nog maar 1 zak in de 3 weken alles wat in de plastic zak mag gaat in plastic wat bij gft mag in de gft. en oudpapier worst elke week opgehaald door de ouderen fonds uit de buurt. Dus die verzamel ik ook apart.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:07

loempia93 schreef:
:wow:
omg wat gebruiken sommige veel zakken !!
Wij hebben met een gezin van 4, een grote hond en een aantal knaagdieren 1 zak per 2 weken.
We scheiden alles en mogen plastic, drankkarton, glas en blik gratis inleveren.
GFT is ook gratis, terwijl we voor de restafvalzak moeten betalen. Vandaar dat we zo effectief scheiden :D

Hier idd ook alles gratis behalve restafval

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:51

Wat denk ik bij ons al veel scheelt is dat plastic niet apart is. Daarom ook een aparte container voor stal: Met het folie van het kuilgras alleen is de bak al vrijwel vol.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:15

Zo, het loopt echt heel erg uiteen hier!

Ik woon met vier anderen in een studentenhuis en wij hebben meestal één 50L zak plastic+ (plastic, blik en drinkpakken) en één 50L zak restafval per week. Restafvalzakken kosten 93 cent per stuk en pasticafvalzakken zijn gratis, dat motiveert wel om te scheiden natuurlijk.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:17

3 mensen en 3 katten.
ongeveer 5/6 per 2 weken :') :')
Laatst bijgewerkt door Vero op 29-12-15 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:18

Alleenwonend met twee honden heb ik één zak van 30 liter per week. Die overigens echt niet altijd vol is.
Glas breng ik naar de glasbak, papier naar de papierbak en groot plastic (flessen bv) naar de plastic container. GFT kennen we hier niet.

Ik let op wat ik koop. Ik weet wat ik eet dus hier in huis komt niets wat ik vervolgens weggooi. Ik denk dat dat bij veel mensen zou kunnen schelen ;)

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:22

Huishouden van 1 persoon.
Heb ongeveer een keer per maand/2 maanden dat ik een kleine zak restafval heb, dan zit de zak vaak ook niet eens vol, maar gaat het stinken/vind ik het vies om het langer te laten dus dan gooi ik het weg.
Restafval kost hier 1.66 per zak. Gelukkig hoef ik dat niet zelf te betalen, maar ik wil niet dat mn huur omhoog gaat dus ik scheid fanatiek :)
Heb ongeveer 1 zak plastic in de twee weken, daar mag ook drankkarton bij en blik.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:32

Hier wordt glas, papier, gft, plastic en blik en restafval apart opgehaald.
We scheiden alles en komen dan aan bijna 1 vuilniszak restafval per twee weken, met 2 personen, 4 katten en een hond. Voornamelijk kattengrit.
Wel komen we aan 2 zakken plastic in de maand. Blik mag hier ook bij.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:38

vraagje moet er eigenlijk een zak in een grijze bak? of kan het gewoon los dat zou een hoop ruimte schelen namelijk.. ik doe het altijd met 2 zakken dan is die wel vol en 1 x per 14 dagen komen ze legen hier..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:49

2 personen.
Apart gaat:
Papier/karton
Plastic flessen/flacons
Kartonnen pakken
Blik
Glas
Gft

Dan heb ik 1 a 1,5 zak restafval per week

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:56

Wat moeten julie in nederland betalen voor je afval? Het valt me op dat de meeste geen grote sorteerders zijn.In belgie in mijn gemeente kan goed sorteren echt schelen.Je betaald voor de grote van je restafval container die huur je zogezegd en dan betaal je per keer dat je hem aanbied om te ledigen.Dit geld ook voor je gft afvalbak .De pmd zakken betaal je per stuk maar die kosten niet veel daar betaal je verder niks voor.Plastik kan je gratis kwijt op het container park.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:07

Afval gaat hier op in de gemeentelijke belastingen. Je betaalt dus niet direct per zak of kliko, eerder per grootte van je huishouden.
Hier verder één persoon met één kat. We gooien erg bescheiden weg met met moeite 1 vuilniszak in twee weken en dan moet ik ook echt wel gaan zoeken. Papier gaat in aparte papierkliko, groenbak alleen voor tuinafval en plastic gaat, samen met die drie brokjes eetafval gewoon bij het huisafval anders krijg ik die zakken nooit vol. Glas gaat in de glasbak.
Poeslief is erg zuinig op haar bak met klontergrit, je gooit dus alleen de klontjes en drolletjes weg en dat is bij haar niet veel, klein katje, kleine uitwerpseltjes. Zelfs als ik de bak helemaal leeg trek zet het nog niet aan in de zakken en dat terwijl ik toch echt niet zuinig ben met grit.

Elegante05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:07

Ik verbaas me er altijd over hoeveel afval sommige mensen hebben :o
Ik woon alleen, heb 2 katten en 7 kippen.
Afval worden gescheiden: heb papiercontainer, groencontainer, restafvalcontainer en plastic wordt apart opgehaald. Uiteraard glas ook gescheiden.

Ik heb de container voor restafval in maart dit jaar laten legen en zit nu ruim voor de helft vol :+
En nee, ik dump mijn afval echt niet in het bos :')
Groencontainer is ook al zeker een halfjaar niet geleegd en zit halfvol.

Plastic zal een halve tot 3kwart zak per 2 weken zijn...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:25

Een (niet helemaal volle) zak per 2/3 weken. Maar dan tel ik de kilo's folders die ik in mijn brievenbus vind (ondanks mijn nee/nee-sticker) niet mee.
Papier en glas hou ik grotendeels apart, gft is hier niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:40

beatje schreef:
Wat moeten julie in nederland betalen voor je afval? Het valt me op dat de meeste geen grote sorteerders zijn.In belgie in mijn gemeente kan goed sorteren echt schelen.Je betaald voor de grote van je restafval container die huur je zogezegd en dan betaal je per keer dat je hem aanbied om te ledigen.Dit geld ook voor je gft afvalbak .De pmd zakken betaal je per stuk maar die kosten niet veel daar betaal je verder niks voor.Plastik kan je gratis kwijt op het container park.

Verschilt per gemeente. Hier €8 per x voor grijs en ik meen €2 per x voor groen

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:20

Pluizebolpum schreef:
Afval gaat hier op in de gemeentelijke belastingen. Je betaalt dus niet direct per zak of kliko, eerder per grootte van je huishouden.

Dat verschilt per gemeente. Wij betalen restafval wel per zak. 93 cent voor 50 literzak.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:36

Wij hebben met 2 personen 1 keer in de 2 weken een plastic zak vol, en 1 keer in de 2 weken een zak restafval. Papier gaat apart, dit is ongeveer een chips doos per maand wat we aan de weg zetten. De GFT container is eigenlijk nooit helemaal vol als ik hem eens in de 2 maanden aan de weg zet. Glas zijn hooguit 2 potjes per maand, die neem ik weer mee naar de glascontainer bij de supermarkt.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:47

In de winter redden we het precies met de grijze container (wordt om de week geleegd).
's Winters hebben we veel folie van de balen met voordroog, volgens mij mag het er officieel niet eens in.
Zomers gebeurd het weleens dat hij nog niet eens voor een kwart vol zit.
Groene container gaat zomers vrijwel iedere keer bij de weg vanwege tuinafval, in de winter bij lange na niet. Wij zijn met 2 personen, 6 paarden, 3 honden en 5 katten, daarnaast werk ik aan huis en hebben we minimaal 3 dagen per week meerdere mensen te eten.
Qua scheiden van het afval, plastic en oud papier gaat hier apart.
Blikken, drinkpakken en glas hebben we vrijwel niet, om eerlijk te zijn gooi ik dat ene glazen potje toch wel vaak in de grijze ipv het naar de glasbak te brengen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:52

Op het moment gemiddeld 900 gram restafval per week, plastic, blik etc. gaat in de oranje bak, GFT op de mesthoop of compostbak of naar de kippen. Er zijn weken dat we 0 gram restafval produceren. Per jaar zetten we de grijze container 2 a 3 x aan de weg. Glas gaat altijd in de glascontainer of wordt hergebruikt.
Wij doen op het moment mee aan de "100 dagen afval vrij" en zijn mede daardoor nog selectiever geworden o.a. bij het boodschappen doen.
http://circulus-berkel.100-100-100.nl/

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 17:55

Uhhhm halve container per week, dit met 2 personen, 2 honden en 3 papegaaien in huis die 2x per week schone kranten krijgen..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:00

Ik sorteer niet, ik woon in een studentenflat en hebben maar 1 container voor alle vuilnis.
Maar ik heb als ik erg mijn best doe 1 zak in de week. Meestal minder.
Loop soms wel met een los gft zakje naar beneden. Omdat het gaat ruiken als ik het een week in de zak laat zitten boven.

Ik woon dan wel alleen, zonder huisdieren.
Koop veel grootverpakkingen, waardoor ik minder bakjes en doosjes in de container heb liggen.
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 29-12-15 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:02

LadyMadonna schreef:
beatje schreef:

Verschilt per gemeente. Hier €8 per x voor grijs en ik meen €2 per x voor groen

:oo 8 euro ?? Wat een geld ! Hier een paar cent voor rest en de groene bak is gratis.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:06

Wij wonen met drie personen in één huis en hebben een halve container in de twee weken. Dat komt omdat we het afval scheiden: papier, GFT, plastic en glas. We hebben naast een gewone container eentje voor GFT en papier aan huis, het andere breng ik naar het centrale punt bij de supermarkt.