Een prachtig project

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lrm

Re: Een prachtig project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 09:29

Haallooo! mijn telefoon is gecrasht dus helaas veel foto's weg (na de carnaval) maar weer druk aan het opbouwen met foto's! Ik zal vanmiddag weer een goede update plaatsen!

Het gaat goed met de opbouw. Wel zwaar wil er eigenlijk over 3 weken in. Dus ben elke avond lekker aan het buffelen. Boven is klaar voor het leggen van het laminaat. Beneden moet nog een hoop geverfd worden. Ups en downs (kleine downs zoals de trap die ik netjes had afgeplakt, geverfd en de verf was er gewoon onder doorgelopen. moest ik die verdikke me trapleuning nog twee keer doen).

Het grootste probleem zit hem nog in de gang. Al het tapijt is er af, top natuurlijk maar nu zit er op de granito vloer een sort lijm met vilt vast. Ik krijg het er absoluut niet vanaf. Nu heb ik twee opties, de vloer laten herstellen door een bedrijf (a 1700 euro) waar op dit moment niet het budget voor is, of maar gaan tegelen (a 300 euro) zelfde tegels als in mijn bijkeuken, badkamer en wc (de tegels zijn btw geweldig mooi). of laminaat door leggen kan ook natuurlijk.. wat zouden jullie doen?

Vind het jammer van mijn granito vloer maar twijfelstwijfels.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:40

Kun je het niet laten weken in een soort van lijmoplosser? Of is dat echt geen doen? Ik zou zonder vloerverwarming geen tegels in je gang leggen, wij hebben dat thuis ook en als ik 's nachts naar de WC moet kom ik op die ijskoude vloer terecht :brr: Die is echt áltijd koud!

Dan laminaat, lijkt mij de beste optie :)

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:45

Oh dat is balen, dat hadden wij ook met onze granito vloer. Wij hebben er toen tot 2x toe geloof ik thinner opgegooid en daarna verf afstripper en laten intrekken en dan afkrabben. Een hele boel werk maar het zag er toch best redelijk mooi uit daarna, het jammere was alleen dat de vorige bewoner er gaten in had geslagen (??) dus hebben we er op een gegeven moment maar laminaat overheen gelegd.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:41

Balen van je vloer! Ik zou zelf voor laminaat gaan en dan sparen voor het herstellen met der tijd. Laminaat legt toch makkelijker en kun je ook makkelijker weer verwijderen is mijne ervaring

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 13:21

Minimus: koud wordt het ook met de granito vloer dus dat is al wel een puntje ja.
Laminaat is inderdaad wel het makkelijkste om straks weer te verwijderen.

In de keuken gaat het redelijk qua verwijderen maar daar zat niet dat stoffige spul op, dat is gewoon half hak werk.

Ik heb nu cola geprobeerd, lijmoplossers en nog meer prut.
Het enigste wat lijkt te helpen is het afschrapen met een mes. Maar hoe zal de vloer en dan uit zien ?!

Bedankt voor jullie tips trouwens!! :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 13:41

Leuk project zeg! Gelukkig is het einde bijna in zicht :)
Ik ben stiekem toch ook wel benieuwd naar de voorkant van het huis :o

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 09:29

Ik zal vanmiddag even een foto maken van de voorkant. En dan vanavond of morgen alle foto's weer erop zetten!

Veel gebeurd deze dagen en mega druk. Maar mijn eerste twee kamers zit de vloer erin!
Heb besloten om het op te geven met de granito vloer. Zitten veel scheuren in en mijn vader vind het lijken alsof het geld "op" was (ongeacht of het dat is haha!) ik ga nu de gang verder leggen met laminaat en de keuken met dezelfde tegels als in de bijkeuken.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:56

Ik ben ook wel heel benieuwd hoe je dit gedaan hebt, alleen kopen enzo.. zou ik ook een pb mogen?? O:)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:24

Ik zou de vloer zeker laten herstellen, vind dat zo mooi een Granito vloer!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 01:14

Jeetje wat ontzettend knap dat je dit zo doet. Ik ben ontzettend benieuwd hoe het er nu uit ziet.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 01:25

oooh gossie. ik merk dat ik niet normaal achter loop nu ik foto's aan het uploaden ben naar de computer :') Ik ben ook dag en nacht bezig is het niet in het huis dan wel met de paarden of het werk.
Nu moet ik zelfs alles gaan splitsen en pik ik de leuke plaatjes er maar uit anders kan het helemaal niet. (@ 138 foto's remaining upload) :7

Maaaaar ik heb nu even tijd voor een mini update met wat foto's. Deze week erg opgeschoten.
De kast in de kamer staat, de vloeren liggen boven, mijn meubel staat (nog niet afgemonteerd maar hij staat hahaha) in de douche. Het afstellen van de inbouw kranen is gebeurd. Toppie allemaal.

Ik heb ondertussen de tegels gehaald die ik overal heb liggen (Badkamer, bijkeuken en wc) maar wou de moed nog niet opgeven. Ik heb nog een keer de knietjes erbij neergezet en heb me over de vloer heen gebogen. Het ging wel, delen komen er mooi uit andere totaal niet. Krijg er een zere kop van (letterlijk) want ik stond op en stootte vol mijn hoofd aan het raam in de deur die iemand half los had gezet. Voelde behoorlijk flut maar dacht gaat wel, behalve mijn gescheld, tot iemand zei heeee je bloed. Had ik een gat in mijn hoofd :') zo voelde het ook wel ja. Ook weer meegemaakt, zo leer je je huis kennen.

Morgen ga ik voor het eerst sinds lange tijd niet naar het huisje. (wel spullen halen uiteraard maar niet klussen) een avond gewoon lekker in de kroeg zitten en proberen niet er aan te denken! En dan komt zaterdag de keuken 8-) 8-) 8-) 8-) leuk leuk!!

Maar van boven naar beneden werken :Y) want beneden zijn de meest prachtige dingen die ik wil laten zien!

Slaapkamer 1:
Tussen:
Afbeelding
Huidig:
Afbeelding

Kamer 2:
Tussen:
Afbeelding
Huidig:
Afbeelding
Afbeelding

Kamer 3:
Tussen:
Afbeelding
Huidig:
Afbeelding

Opkamer
Tussen:
Afbeelding
Afbeelding

Huidig:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 01:31

Super gaaf joh!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:39

Wat een ongelofelijke prachtige vloer zeg..erg gaaf.
Ziet er super uit allemaal.
Veel plezier alvast tijdens je welverdiende avondje uit en succes morgen met je keuken...

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:45

Wat mooi! Die vloer is prachtig!

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:47

TS, wat is dat ontzettend mooi zeg! Super knap! Ik krijg helemaal zin om mijn renovatie nieuw leven in te blazen! (Ligt momenteel even stil...)

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:50

Dat word echt mooi...ik volg ook ....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:55

Jeetje, dat is een verschil zeg! En die vloer is ongelooflijk gaaf. Heel fijn dat het nu vorm begint te krijgen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 08:57

Laura je hebt je avondje uit meeeeeeer dan verdient hoor!! +:)+
Zwaar respect voor jou en je mama hoeveel werk jullie erin stoppen! En net wat je ook zegt: niet alleen dit, maar ook jullie banen, alle paarden, de lessen, het buitenwerk +:)+
De vloeren zien er TOP uit!

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:21

Echt super mooi lau!! Jaloers hoor :D

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:33

Ziet er al super mooi uit. Succes met de laatste loodjes. En geniet van je vrije dag.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 09:39

Ja ben zo blij met alle hulp die ik krijg van moeders en vrienden! Iedereen zet zich zo lief voor mijn huisje in! Het begint super vorm te krijgen en dat geeft een kick. Straks val ik ooit nog in een gat michelle! hahaha.

Oke en door! in de voorkamer moet alleen de vloer nog gelegd worden (en natuurlijk alle afwerking en alles maar voor het beeld :') )

Voor
Afbeelding
Afbeelding

Tussen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Huidig
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:47

Dribbellll! <3 :D

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 09:55

Foto modelletje die hond. Kwam een keer van de stoel af omdat die het echt moest van me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:22

Jeeeeeetje, wat een vooruitgang!! Heerlijk!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:09

Wauw wat ga je hard!!! :):)

Heerlijk hoor, ben wel beetje jaloers op je :o Hoe je het allemaal doet enzo

Respect! _O_