Je eerste auto en dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 14:19

jorika1986 schreef:
Alleen de bekleding is niet zo mooi... en een paar kleine butsjes in de achterklep
http://link.marktplaats.nl/m967971149
Is nog goedkoper als de cuore en net iets royaaler.

Ik zag hem staan. Het lijkt mij een prima autootje, maar ik blijf graag onder de 850 kg i.v.m. de wegenbelasting.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:20

Is er geen mogelijkheid om door te sparen? Voor 1500 meer kan je toch nog een leuke aygo, 107 of c1 kopen. Of een wat 'luxere' auto zonder lakschade (roest of krassen) en met minder op de teller.
Garantie heb je bijna overal tot de deur. Vanaf een bepaald bedrag heb je bij garages 6mnd bovag garantie.

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 14:28

Saaams schreef:
Is er geen mogelijkheid om door te sparen? Voor 1500 meer kan je toch nog een leuke aygo, 107 of c1 kopen. Of een wat 'luxere' auto zonder lakschade (roest of krassen) en met minder op de teller.
Garantie heb je bijna overal tot de deur. Vanaf een bepaald bedrag heb je bij garages 6mnd bovag garantie.

Doorsparen is op dit moment helaas geen optie. Ik moet het doen met mijn spaarrekening, waar ik toch graag een deel van over houd voor het geval dat. (Als ik in 1 keer mijn eigen risico moet afkopen bij de zorgverzekeraar bijvoorbeeld) Ik loop op dit moment 4 dagen per week onbetaald stage, een jaar lang bij een voltijdstudie. Veel bijwerken kan ik dus ook niet en een eigen auto heb ik nu toch wel nodig.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:36

Beverburcht schreef:
Vandaag proefgereden in de Cuore op deze pagina.

http://www.dijt.nl/renault-occasions-di ... erend.html

De totaalprijs komt dus op 2045,00. Dit is met APK en onderhoudsbeurt, maar zonder gerantie.
De halve strip aan de zijkant is ondertussen vervangen en de auto reed prima, maar heeft rondom wel behoorlijk wat krassen en op sommige plekken moet ik de lak bijwerken.

Ik twijfel, is deze auto de prijs waard of niet?

Wat vondt je vader van deze auto?
€ 1750 + 395 afleveringskosten? Komt mijn zakjapanner op € 2145
Krassen ed niet druk om maken, heb je in elk geval geen zorgen om dat eerste krasje.
Onderhoudsbeurt zou wel eens niet meer voor kunnen stellen dan een snelle blik onder de motorkap en hooguit verse olie. Of krijg je zwart op wit wat er gedaan wordt?
Als de auto bevalt leg ze gerust een bod voor, bijvoorbeeld 1750 inclusief apk. Dat laatste zou ik er altijd bij eisen, geven ze het niet is dat waarschijnlijk omdat ze weten dat er bijvoorbeeld wat speling in een wielophanging zit die net teveel is voor apk goedkeur oid.

Succes!

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 14:40

Rex_Rolfo schreef:
Beverburcht schreef:
Vandaag proefgereden in de Cuore op deze pagina.

http://www.dijt.nl/renault-occasions-di ... erend.html

De totaalprijs komt dus op 2045,00. Dit is met APK en onderhoudsbeurt, maar zonder gerantie.
De halve strip aan de zijkant is ondertussen vervangen en de auto reed prima, maar heeft rondom wel behoorlijk wat krassen en op sommige plekken moet ik de lak bijwerken.

Ik twijfel, is deze auto de prijs waard of niet?

Wat vondt je vader van deze auto?
€ 1750 + 395 afleveringskosten? Komt mijn zakjapanner op € 2145
Krassen ed niet druk om maken, heb je in elk geval geen zorgen om dat eerste krasje.
Onderhoudsbeurt zou wel eens niet meer voor kunnen stellen dan een snelle blik onder de motorkap en hooguit verse olie. Of krijg je zwart op wit wat er gedaan wordt?
Als de auto bevalt leg ze gerust een bod voor, bijvoorbeeld 1750 inclusief apk. Dat laatste zou ik er altijd bij eisen, geven ze het niet is dat waarschijnlijk omdat ze weten dat er bijvoorbeeld wat speling in een wielophanging zit die net teveel is voor apk goedkeur oid.

Succes!

Oh haha, ja stom: 2145.
Mijn vader vond de auto in principe prima, op de lakschade na dan. Ik zie hem zo nog niet wegroesten en wie weet kan ik nog wat wegpoetsen, maar toch. Het is waarschijnlijk meer de 'grote stap' van 'zoveel' geld uitgeven. Nieuwe APK zit erbij. Ik heb een voorstel gedaan om 2000 te betalen incl. de beurt, maar dit werd afgewezen.

Rex_Rolfo

Re: Je eerste auto en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:53

Als de klant "nee" zegt begint de verkoop. In dit geval, als de verkoper "nee" zegt begint de inkoop ;)

Morgen of vrijdag even bellen of mailen, zeggen dat je het nog steeds een leuke auto vindt. Bij nader inzien zou 1900 eigenlijk goed betaald zijn, maar omdat je nu eenmaal 2000 hebt gezegd ga je daar niet al te moeilijk over doen. En zaterdag ga je nog een paar auto's bekijken. Toch?

Een kennis van me is na een week of 3-4 nog teruggebeld of hij voor zijn bod nog interesse in een bepaalde auto had. Ging om een wat groter verschil dan paar honderd euro, maar de verkoper is toch overstag gegaan.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:45

Ik ben begonnen met een Polo uit '97, de milestone editie. Leuk ding! Heb er een keer nieuwe voorbanden onder gezet, nieuwe matjes+wieldoppen en er was een x nog iets met de thermostaat vervangen. Auto heeft me in aanschaf én onderhoud nog geen 1000 euro gekost. Maar ik heb het geluk dat m'n vader bij een VW dealer werkt en ik dus fikse korting kreeg. Afgelopen keuring waren er toch wat punten waardoor hij er niet door kwam en toen heb ik m direct ingeruild. Toen was de balans tussen waarde en reeds gemaakte kosten nog prima en die balans zou niet snel weer komen.
Nu rij ik een polo uit '12, als die het nou ook 18 jaar volhoudt sta ik pas in 2030 weer bij m'n vader in de showroom :)).

Kern van m'n verhaal: niet te lang wachten met een oude auto wegdoen.
Wbt verzekeringen; kijk niet alleen naar wat je betaalt maar vooral ook wat je ervoor terug krijgt op het moment dat je 'm aan moet spreken :).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:04

Plien91 schreef:
Ik ben begonnen met een Polo uit '97, de milestone editie. Leuk ding! Heb er een keer nieuwe voorbanden onder gezet, nieuwe matjes+wieldoppen en er was een x nog iets met de thermostaat vervangen. Auto heeft me in aanschaf én onderhoud nog geen 1000 euro gekost. Maar ik heb het geluk dat m'n vader bij een VW dealer werkt en ik dus fikse korting kreeg. Afgelopen keuring waren er toch wat punten waardoor hij er niet door kwam en toen heb ik m direct ingeruild. Toen was de balans tussen waarde en reeds gemaakte kosten nog prima en die balans zou niet snel weer komen.
Nu rij ik een polo uit '12, als die het nou ook 18 jaar volhoudt sta ik pas in 2030 weer bij m'n vader in de showroom :)).

Kern van m'n verhaal: niet te lang wachten met een oude auto wegdoen.
Wbt verzekeringen; kijk niet alleen naar wat je betaalt maar vooral ook wat je ervoor terug krijgt op het moment dat je 'm aan moet spreken :).

Dat ligt er maar net aan.......

Ik heb al zeker vier keer de aanschafwaarde vertimmert aan het autootje. Maar dat autootje is ook gekocht voor onderdelen op een andere, vrij bijzondere, uitvoering ervan en alle kosten zitten in die delen die gebruikt gaan worden op de andere auto.

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 14:18

Ik ben eruit gekomen. Ik heb de Cuore toch gekocht, hij reed onwijs fijn en was naar mijn standaard netjes voor de prijs. Vanmorgen opgehaald, kreeg er netjes een bos bloemen bij en er waren geen extra kosten voor de overschrijving.

Ik heb haar trouwens omgedoopt tot Loes.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 15:03

Veel plezier ermee :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:50

Veel plezier met je nieuwe auto, veel fijne kilometers toegewenst!

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:26

Gefeliciteerd met je nieuwe auto en veel veilige kilometers gewenst. :)F
Zijn leuke auto's om mee te starten en ook goed en goedkoop te onderhouden.
Hou wel de aandrijfasjes en de aandrijfashoesjes in de gaten die willen nog wel een stuk gaan.
Maar dat zien ze wel bij de apk.
Veel plezier

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:25

Beverburcht schreef:
Nieuwe APK zit erbij.

Goede tip. APK is gedaan door verkoper, dus mochten die hoesjes slecht zijn, dikke kans dat die z'n waffel er over houdt. TS, misschien pa zo gek zien te krijgen dat ie even onder Loes gaat liggen? Niet tegen ma zeggen hoor :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:29

Rex_Rolfo schreef:
Beverburcht schreef:
Nieuwe APK zit erbij.

Goede tip. APK is gedaan door verkoper, dus mochten die hoesjes slecht zijn, dikke kans dat die z'n waffel er over houdt. TS, misschien pa zo gek zien te krijgen dat ie even onder Loes gaat liggen? Niet tegen ma zeggen hoor :+

:D :D

Maarre, die ashoesjes zijn inderdaad wel belangrijk. Een versnellingsbak reviseren kost een paar losse centen......

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:21

ikke schreef:
Maarre, die ashoesjes zijn inderdaad wel belangrijk. Een versnellingsbak reviseren kost een paar losse centen......

Een paar heel veel losse centen, daar weet ik alles van -O-

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:41

die hoezen zijn een punt wat meegenomen wordt bij een APK ;)
een kapotte hoes is een APK afkeurpunt als ik het me goed herinner

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:14

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:19

Als je iemand hebt die een beetje kam sleutelen . ga kijken voor een 106 je. Ik heb er dan wel veel geluk mee gehad maar dingen zijjn nauwelijks kapot te krijgen . roesten niet alleen de achteras is eem puntje.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:37

jorika1986 schreef:
Smartjes hebben ook vaak een automaat, maar wat je ook doet neem ze alsjeblieft niet!
Met 80.000 km zijn de motorblokjes op en beginnen ze olie te zuipen als een alcoholist drank.

Dat valt echt reuze mee hoor, dit hangt ontzettend van je rijstijl af en de leeftijd van de auto. Heb er zelf 1tje en hij verbruikt niet meer olie dan onze ford focus en hij is uit 99 met +170.000 km op te teller met de originele motor. Ik haal er makkelijk 125 mee en hij is zuinig. En ik cross er overal mee rond.

Alleen een bij een oude smart zoals de mijne zijn nieuwe onderdelen nog wel eens moeilijk te krijgen en daardoor duur in onderhoud (indien hij ergens last van heeft) Maar ik heb een stiefvader die monteur is. Daardoor laatst ruim 1.000 euro uitgespaard.

Nieuwe smart altijd even door de wasstraat. Achterzij raampjes kunnen wel eens lekken, maar dat is een kwestie van nieuwe rubbers.