Auto gekocht, niet naar verwachting.. rechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 13:23

Oké, nouja voor 14 km zal dat ook niet al te veel zijn. Ik breng hem vanmiddag/vanavond terug en dan hoor ik het wel. Want als ik hem moet aftanken, dan wordt het lastig. Hij zat immers niet helemaal vol (was zeker al een kwart van de tank uit gereden). Ik ga hem dan niet vol aftanken natuurlijk.

Ik vind het best wel moeilijk om mij niet te laten afschepen. Ik heb best wel een grote mond en sta redelijk sterk in mijn schoenen (is ook nodig voor mijn werk), maar als het op dit soort dingen aan komt ben ik bang dat ik akkoord ga met van alles terwijl ik het eigenlijk niet wil.

Ik heb de mail er nog eens bijgepakt en daar staat "... zodat wij de banden kunnen vervangen." Er staat dus niet daadwerkelijk bij welke banden ze gaan vervangen en hoeveel.

Yessy

Re: Auto gekocht, niet naar verwachting.. rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:29

Als je maar 15km rijdt met de leenauto, zou ik hem gewoon terugbrengen zonder te tanken. Hier een tijdje terug ook een gratis leenauto meegekregen omdat de auto voor de derde keer naar de garage moest omdat ze iets doms hadden gedaan. Normaal fiets ik naar m'n werk, nu dus met de leenauto van garage naar werk en terug. Dat was ook nog geen 20km dus ik heb hem gewoon zo ingeleverd. Als zij geen fouten hadden gemaakt, had ik die auto nooit gebruikt dus ze zoeken het maar uit :Y)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 13:44

Zo denk ik er eigenlijk ook over Yessy. Net even op Google maps gekeken en het is maar 4 km (enkele reis). Ga niet voor 8 km die auto aftanken denk ik. :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:47

Als ze moeilijk doen kun je ze altijd nog een euro in handen duwen toch?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:47

GrumpyCat schreef:
Zo denk ik er eigenlijk ook over Yessy. Net even op Google maps gekeken en het is maar 4 km (enkele reis). Ga niet voor 8 km die auto aftanken denk ik. :D

Laat je niet kennen, pleur er 5-6liter in en laat het bonnetje "argeloos" achter in de auto......

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 14:12

Misschien gooi ik er inderdaad wel een klein beetje in.. kunnen ze ook niet zeuren.

Meneer van de garage belde net dat hij klaar is. Ik ga hem om 4 uur ophalen.. vind het nu al spannend. :')

Vannacht droomde ik dat ik de auto ging wegbrengen en toen ik hem kwam halen, werd er een rekening van een paar duizend euro in mijn handen gedrukt.. Thank God it was just a dream.. hoop ik!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:52

Hier nooit getankt met een leen auto of een bon ontvangen.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:06

Euhm, bijtanken voor 8 km? Nu even niet gek doen hoor... 5-6 liter, daar rij je al bijna 100 km mee.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 17:14

Ik heb hem uiteindelijk toch niet afgetankt, omdat het streepje op exact hetzelfde stond als vanmorgen. (Heb er dus echt maar 8, uiterlijk 10 km mee gereden). Is niks over gezegd of gevraagd.

Ik heb mijn autootje inmiddels weer terug, ging allemaal heel snel. Hij vertelde dat hij 2 nieuwe voorbanden heeft gekregen (achter vielen mee qua profiel zei hij. heb er nog niet naar gekeken want de regen komt hier met bakken uit de hemel). Daarnaast heeft hij het motorblok schoon gespoten met de mededeling dat ik over 2 weken even langs moet rijden om hem op de brug te zetten. Dan kunnen ze opnieuw kijken of het slechts een kleine lek is (of vuil) of dat er echt iets ernstigs aan de hand is.

In het laatste geval, vraag ik mij toch wel af wat ik moet doen. Ik heb geen garantie, dus als er echt lekkage is zal die wel voor mijn eigen rekening komen dan.. niks aan te doen. Dus vingers crossed dat het niks ernstigs is, over twee weken weet ik meer. :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:27

Dat ze het blok schoon hebben gespoten had ik al verwacht.
Ik zou alleen zelf je blok in de gaten houden en zodra je ergens wat olie ziet, gelijk terug te gaan zodat ze kunnen kijken.
Dan is het 'vers' zeg maar.. ;)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 19:56

Ja dit had ik min of meer ook wel een beetje verwacht. :j
Ik zal zeker het motorblok in de gaten houden. Sinds ik de auto heb, heb ik nog geen plassen/drupjes olie gezien, dus even afkloppen dat dit zo blijft. Wie weet valt het dan allemaal mee.

Mijn vriend heeft net even toen hij thuis kwam naar de auto gekeken en vertelde dat de banden die ze er onder hebben gezet, geen nieuwe banden lijken. Dat is dan wel weer een beetje jammer. Gelukkig zijn ze wel stukken beter dan wat hiervoor er op zat!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:01

Daar had je ook gewoon naar kunnen vragen, of die banden nieuw zijn en wat er gaat gebeuren met dat lek.
Ik vind eerlijk gezegd dat je wbt dat lek nu weer afgescheept wordt.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 20:07

Achteraf had ik daar naar moeten vragen ja, maar daar heb ik op dat moment niet zo bij stil gestaan. Ging allemaal vrij vlug, auto sleutel werd in mijn handen geduwd.. moest er zelf naar vragen wat ze uiteindelijk hadden gedaan en toen zei hij 'twee nieuwe voorbanden en motorblok schoongespoten.' Dit schijnt standaard procedure te zijn, omdat ze niet direct de lek konden lokaliseren. Klopt wel wat die man vertelde, want toen ik vorige week bij de andere dealer was, vertelde die man precies hetzelfde verhaal; dat ze eerst het motorblok schoonspuiten, dan de klant er weer in laten rijden voor een korte periode en vervolgens terug laten komen.

Toen ik thuis kwam bedacht ik mij ook, dat ik beter had kunnen vragen of ze op papier hebben staan wat ze hebben gedaan. (Is dat geen standaard procedure eigenlijk, als ze iets aan je auto fixen?)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:18

Maar ze hebben met de apk toch ook al geconstateerd dat er een lek is? Dat hoeft nu toch niet weer?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:22

Logisch dat ze eerst alles schoon spuiten. Dit doen wij ook anders is het zoeken naar een speld in een hooiberg. De gebruikte banden was ik ook niet mee akkoord gegaan. Even in de gaten houden of je trillingen voelt in stuur of stoel. Hoeft niet zo te zijn, maar ik krijgt wekelijks klanten binnen die ergens gebruikte bandjes hebben laten monteren om dat dit nou ' eenmaal goedkoper' is. Maar er zit stiekem veel rotzooi tussen.

Hoeft nogmaals niet het geval te zijn, maar gewoon in de gaten houden. :)

Heb je de mogelijkheid om over een week of 2 onder de auto te kijken? Ivm de lekkage?

Edit: op de reactie van Annelies, een beetje garage had op het moment van verkoop of direct na verkoop het blok al schoon moeten maken, boven en onder. Zodat ze vandaag naar het lek hadden kunnen zoeken.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 20:27

Ze hadden het eigenlijk eerder moeten schoonspuiten ja, maar daar heb ik nu natuurlijk niet zo veel meer aan. :D Over twee weken rij ik nog een keer langs ja, dan gaat hij de brug op en dan kijken ze even naar de lekkage. Hoefde ik geen afspraak voor te maken.

Bedankt voor de info loez. Als het écht slechte banden zijn en de auto gaat trillen of wat dan ook, dan denk ik dat ik zelf maar een stel banden aanschaf en er onder laat zetten. Ben het getouwtrek ook een beetje zat, wil gewoon kunnen genieten van mijn eerste autootje.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:35

Dat begrijp ik! Wat mijn auto betreft ben ik blij dat ik een automonteur als vriend heb, auto's onze hobby zijn en ik zelf bij Profile tyre center werk alweer 4 jaar! Krijgen wekelijks mensen met klachten of problemen binnen omdat ze ergens anders zo afgescheept zijn. Ben dan altijd blij dat service bij ons bovenaan staat! :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:39

Hahaha nou bij de profile hier in de buurt dus niet :')
Maar goed das offtopic. Ts ik hoop dat ze t over 2 weken alsnog netjes oplossen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 05:58

GrumpyCat schreef:
Toen ik thuis kwam bedacht ik mij ook, dat ik beter had kunnen vragen of ze op papier hebben staan wat ze hebben gedaan. (Is dat geen standaard procedure eigenlijk, als ze iets aan je auto fixen?)

Normaal staat dat op je factuur maar die heb je nu niet.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:53

Kan je niet vragen of er een werkorder Is aangemaakt TS? Bij ons staat er op de WO's alles wat gecheckt/geconstateerd Is..

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:56

Amburtjoz schreef:
Kan je niet vragen of er een werkorder Is aangemaakt TS? Bij ons staat er op de WO's alles wat gecheckt/geconstateerd Is..

Dat zou ik idd ook even navragen.
Bij ons krijg je bij iets wat garantie is gewoon een nul factuur mee. Staat alles op. Zo kan ik ook altijd terug vinden wat er bij de auto gedaan is. :)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:11

Bij ons ook Loez! Deze gegevens en het gepleegde onderhoud zijn (ook later) altijd opvraagbaar voor klanten, staat gekoppeld in het systeem. TS ik zou gewoom even bellen dus en opvragen wat er gedaan is daar zou ook bij moeten staan welke banden er onder zijn gezet

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 11:16

Bedankt iedereen voor advies! Er blijken wel 4 banden te zijn vervangen (tweedehands weliswaar), maar opzich best wel goede banden (Continental). De voorbanden hebben zeker minimaal 6-8 mm profiel, dus daar ben ik heel blij mee. :)

Nu nog afwachten of er een lek in de auto zit!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:20

GrumpyCat schreef:
Bedankt iedereen voor advies! Er blijken wel 4 banden te zijn vervangen (tweedehands weliswaar), maar opzich best wel goede banden (Continental). De voorbanden hebben zeker minimaal 6-8 mm profiel, dus daar ben ik heel blij mee. :)

Nu nog afwachten of er een lek in de auto zit!

Nee, verstopt leidinkje, wedden? Ik zal eens kijken dat ik het weekend een foto kan maken van het dakje in de Range; daar is de hemel uit, dus kun je zien hoe het zit. Zit bij jouw auto precies hetzelfde.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 10:07

Het is al eventjes geleden dat ik hier heb gereageerd. Ben nog steeds super blij met mijn kleine scheur monstertje.

Op dit moment zit ik bij de dealer. Een week of 4 geleden is het motorblok dus schoon gespoten en ze gaan nu even voor mij kijken of ze ergens een lekkage kunnen spotten. Ik ben reuze benieuwd!!