windows 10

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: windows 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 06:33

Dat is lovend. Gaat mij vooral om PS6, Mendely, Sigmaplot, TuneUp, Lightroom (is al nieuwste versie zal moeten kunnen). En nog wat diverse, maar ik ga binnenkort wel Googlen, bedankt iig. :j

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:55

magda_90 schreef:
Dat is lovend. Gaat mij vooral om PS6, Mendely, Sigmaplot, TuneUp, Lightroom (is al nieuwste versie zal moeten kunnen). En nog wat diverse, maar ik ga binnenkort wel Googlen, bedankt iig. :j

Ik heb het voor je uitgezocht, alle programma's werken perfect behalve SigmaPlot. Ik krijg een melding dat er een fout heeft plaatsgevonden en dat de installatie afgebroken werd.

Dit is natuurlijk nog maar de Technical Preview, hopelijk werkt alles in de uiteindelijke versie wel -O-

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:08

Damn, het was al een gedonder om dat via mijn werk überhaupt te kunnen installeren. -O-
Dank je voor het nakijken. :*

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:11

Quad, maar ik vind de apps 99 van de 100x ook gewoon niet fijn werken. Het bureaubladexplorer vind ik veel fijner werken als de app explorer bijvoorbeeld. verder mis ik bij de apps gewoon een taakbalk, al weet ik dat die dan wel links te vinden is. Ikheb het echt oprecht 3 maand geprobeerd, maar kon er niet aan wennen..

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:14

mijn vriend twijfelt ook of die windows 10 moet gaan halen, ik vind het er wel mooi uitzien

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:59

Quad schreef:
Ik ben overigens benieuwd naar de reacties waarom mensen Windows 8.1 slecht vinden, heb je het van horen zeggen? Vindt je het onhandig werken? Maakt Windows 8.1 je systeem instabiel of praat je met de meute mee?

En waarom zou Windows 10 dan beter zijn denk je?

Ik vind het basissysteem, dat tegelgebeuren, van Windows 8.1 gewoon superonhandig. Die apps interesseren mij ook gewoon geen reet. Ik heb er ook zo'n 20 verwijderd de eerste dagen. Het werken met die interface irriteerde me mateloos.
Verder zijn er hier en daar details aan de 8 die ik vervelend vind, waaronder het automatisch draaien van je afbeeldingen die niet in elk programma of op elke website gedraaid zijn (gevolg: schuine foto's op bv verkoopsites). Ook als fotograaf énorm vervelend. En uiteraard nergens een knop om die onzin af te zetten. Je vindt dan wel 'achterpoortjes' om dat te voorkomen maar dat zou niet moeten hoeven.
Een ander punt is dat sommige zaken moeten worden aangepast in het ander PC-menu en ik vind dat menu erg onduidelijk. Ik vind mijn weg er moeilijk in. Ook dat je aan moet melden op je laptop en in die instellingen moet kloten voor je op F12 - of welke knop het ook moge zijn bij moederbord/merk x - kunt drukken kan vervelend zijn als er met je laptop wat mis is en je raakt niet in je boot menu. Het is nogal veel omweg gewoon voor een simpel ding. Ook hier weer de keuze geven zou prettig zijn.

Zoeken naar programma's is niet mijn manier van werken dus dat vind ik niet prettig. Daarom is dat voor mij ook geen optie 'ook al gaat het sneller' oid. Ik wil overzicht houden. En ik wilde mijn snel starten menu terug om snel aan programma's te kunnen. Niet zoeken of in die apps-lijst of weet ik veel wat voor onzin.

Nu met Classic Shell werkt mijn laptop grosso modo zoals een W7, met de andere ergernissen 'doe ik het maar' of gebruik ik workarounds. Daarnaast zijn er ook positieve punten aan die W8. Tot nu toe weinig instabiliteit ondanks een paar crashen door incompatibele drivers of programma's en als ik een MMO speel en meneer is energieloos en gaat een tukje doen dan draait die hele handel nog gewoon als ik snel genoeg ben met stekker halen en hem weer aanzet O.O I absolutely love that :')
Als hij in slaap valt trouwens gaat dit ook veel sneller (in W7 duurt dit echt lang!) en is hij ook veel sneller weer aan.

Windows 10 heeft in ieder geval het startmenu terug of geeft je de keuze. Of het verder zoveel beter is weet ik niet. Daarom ook dat ik het nog niet ga downloaden en eerst wat andere mensen het laat uitpeuteren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:05

Dat is ook mijn gedachten gang.
En weet iemand of ook mogelijk is om installatie op een dvd te branden?

Want ik ben zelf nooit zo fan van update instalatie's :( Heb altijd veel liever een schone instalatie want scheelt hoop schijfruimte en vervuiling. Of is bij deze update wel mogelijk om eerst je c schijf te laten formatteren?

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:34

Tobbes schreef:
Dat is ook mijn gedachten gang.
En weet iemand of ook mogelijk is om installatie op een dvd te branden?

Want ik ben zelf nooit zo fan van update instalatie's :( Heb altijd veel liever een schone instalatie want scheelt hoop schijfruimte en vervuiling. Of is bij deze update wel mogelijk om eerst je c schijf te laten formatteren?

Wat ik zo begreep zal de installatie ook gewoon via DVD of USB kunnen. Microsoft zal hier nog tools voor beschikbaar stellen.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:36

Vanaf wanneer was windows 10 ookalweer te downloaden? Ik heb nu onderin namelijk een knopje waardoor ik hem kan downloaden, maar ik durf niet haha. Bewaart ie al mijn bestanden gewoon?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:38

sowieso ergens in juli, als het goed is 9 of 19 juli.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:38

mijn vriend heeft hem ook besteld :D

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:40

Ik kan hem reserveren zie ik nu inderdaad! Is dat verstandig om te doen?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 15:45

het is wat je zelf wilt, als je hem reserveert verander die op de releasedatum

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:03

Ariannee schreef:

29 Juli

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:10

HorseyDude schreef:
Ariannee schreef:

29 Juli

dat was hem :P

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:18

Hoi!

Ik schop dit topic weer even omhoog. Ik heb ook de mogelijkheid om windows 10 te downloaden als hij beschikbaar komt. Ik heb hem gereserveerd, maar ik ging nu even kijken of mijn systeem wel compatibel is. Hij zegt dat ik hem wel kan installeren, maar dat ik problemen kan verwachten met de weergave door mijn grafische kaart (?)

Hij zegt "deze apparaten zijn niet volledig compatibel met windows 10": Intel HD Graphics 4000
Ik heb een Asus A55V met windows 7 en intel core i7. Mijn laptop is nu zo'n drie jaar oud en was toen ik hem kocht een gloednieuw model.

Kan ik mijn systeem op de een of andere manier updaten waardoor hij wel compatibel wordt? Of is het verstandiger om Windows 10 niet te installeren? Weet iemand dit? :)

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:44

Is je grafische chip van je processor. Update kan je je laptop niet, wel upgraden. Is echter niet nodig. Die grafische chip is sterk genoeg voor Windows 10.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:23

Sanned schreef:
Hoi!

Ik schop dit topic weer even omhoog. Ik heb ook de mogelijkheid om windows 10 te downloaden als hij beschikbaar komt. Ik heb hem gereserveerd, maar ik ging nu even kijken of mijn systeem wel compatibel is. Hij zegt dat ik hem wel kan installeren, maar dat ik problemen kan verwachten met de weergave door mijn grafische kaart (?)

Hij zegt "deze apparaten zijn niet volledig compatibel met windows 10": Intel HD Graphics 4000
Ik heb een Asus A55V met windows 7 en intel core i7. Mijn laptop is nu zo'n drie jaar oud en was toen ik hem kocht een gloednieuw model.

Kan ik mijn systeem op de een of andere manier updaten waardoor hij wel compatibel wordt? Of is het verstandiger om Windows 10 niet te installeren? Weet iemand dit? :)

Probeer deze eens: https://downloadcenter.intel.com/downlo ... ystems-FAQ (Had gehoord dat win 8.1 drivers compatible zijn met win 10)

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:48

Ik heb het niet gelezen of er over heen gelezen,

maar je bestanden blijven gewoon bewaard als je windows 10 download toch?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:48

elizexbeau schreef:
Ik heb het niet gelezen of er over heen gelezen,

maar je bestanden blijven gewoon bewaard als je windows 10 download toch?

Ja!

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:53

Super dank je wel! :) Ik heb hem zojuist gereserveerd. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat werken en wat de eventuele nieuwe functies zijn!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:24

Had gehoord dat windows insiders alleen de testversie hoeven up te graden naar RTM... (dus van insider preview >> RTM)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:10

Afbeelding

Zo, ik heb 'm al... :D

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:22

vertel :o

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:37

Ziet er mooi uit zeg! Hoe bevalt het tot nu toe?