Herkenbare situatie ts! Zeker met dat incassobureau. Heb er ook één die ik moet betalen. Vind het alleen niet helemaal eerlijk, de fout lag vnml bij Bol, maar hee.
Ook ik ben student op kamers, moet nodig meer sparen en krijg 500€ per maand van mijn ouders, leen niet bij. Wel twee kleine baantjes, zo'n 160 pm.
Nu net een paar heeele dure maanden gehad. Fiets reparatie, nieuwe fiets moeten kopen, die is in elkaar getimmer... En ga zo maar door. Laptops. Ook leuk.
Ik heb via de Rabobank zo'n optie aangezet dat je kan zien hoeveel je binnen krijgt en waar je het aan uit geeft. Albert Heijn herkent hij automatisch als Huishouden, bijvoorbeeld. Vanaf daar probeer ik budgetten op te stellen. Ik heb bij minimaal werken 200€ per maand voor boodschappen, huishouden, kleding, reizen buiten studentov... En sparen.
Ik ben nu nog bezig met zo min mogelijk dingen te kopen die ook goedkoper kunnen. Dus geen kantine of station voedsel meer, maar gewoon een eigen boterham van de supermarkt. Wil aan boodschappen niet meer dan 20-25 euro per week kwijt zijn. Kleding en extra's moeten maar even uitgesteld worden, maar ook daar kan je zelf een budget voor stellen natuurlijk
Ik hoop dat je er wat aan hebt, veel succes! Ik lijd met je mee

Ga ik mee aan de slag