Webshop gebruikt foto van mijn paard, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Re: Webshop gebruikt foto van mijn paard, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:20

Misschien hebben ze het topic gevonden en schrokken ze van de berichten hier en waren ze bang je echt een fikse vergoeding te moeten geven. :=

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:02

Heb je wel print screen gemaakt.

Ik zelf zou hem er ook af willen hebben ik zou er gewoon niet van gedient zijn dat mijn dier en zeker zonder toestemming word gebruikt,.

Er zijn weleens topics geweest waarbij er foto's werden gebruikt bij van die Penny sites nou die jonge meiden kregen me toch een hoop kritiek,.
Nee ik zou niet akkoord gaan en daarbij nog erg onprofessioneel en ook gezien de foto.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:05

Ik heb dus een kijkje genomen op de website, maar er staan een en al 'onprofessionele' foto's op (naam mijn mening he), tevens vind ik het voor een webshop, die redelijk groot lijkt erg raar dat de dekens per maat gaan, maar dat ligt natuurlijk maar net aan wat prettig is,

Ik heb na contact met TS haar iniedergeval een prijs gegeven die erg redelijk zou zijn voor het gebruik van de foto :)

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:35

Inderdaad erg onprofessioneel en 10% korting??? Op een deken van 50 euro krijg je 5 euro korting, yeah -O-

Al ben je geen professioneel fotograaf, copyright heeft iedereen op zijn foto. Excuses en vragen of de foto toch mag blijven staan en een (fatsoenlijke) deken aanbieden zou netjes zijn. Let wel: in dit geval, als professionele fotograaf mag je wel wat meer verwachten...

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 18:19

net een nette mail terug gekregen met een excuses en een andere oplossing. Ik krijg 25% korting als ik met de enquête mee doe, zij betalen de verzendkosten en ik krijg er een himalaya liksteen bij.

opzich redelijk lijkt mij?

xmarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:29

Lekker dom dat ze willen dat ji die enquete nog invult :')
Zoveel positiefs heb je er niet over te vertellen lijkt mij

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:31

Een stuk beter in ieder geval. :j
Toch vind ik het nog steeds krom dat het je geld gaat kosten om profijt van de oplossing te hebben. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:32

annemerel schreef:
net een nette mail terug gekregen met een excuses en een andere oplossing. Ik krijg 25% korting als ik met de enquête mee doe, zij betalen de verzendkosten en ik krijg er een himalaya liksteen bij.

Dat is een stuk beter! Onthoud alleen wel even: zo'n liksteen kost hen haast niks.
Maar prima nu zou ik zeggen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:33

Meid...kom eens in actie!!
Ff je mond opentrekken!
Dit kan echt niet hoor....nu willen ze ook nog eens een enquete(15% korting zat daar al op!!!) en dan 10% erbij..
Blijven ze nog op 10%! En een liksteen kost misschien net 5 euro..

Schei toch uit zeg...

Zou nu eens serieus gaan worden hoor..

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 18:38

Ik snap opzich je reactie Jolliegirl, maar andere zeggen weer dat ik me niet zo moet aanstellen en al 10% moest aanvaarden.

Wat zou jij doen in mijn geval dan?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:41

:') Die webshop durft wel zeg.

Tja, ts, je moet het zelf weten. Maar persoonlijk zou ik nooit akkoord gaan met 1 van hun oplossing op deze manier. Puntje bij paaltje kost het je nog steeds geld terwijl hun de gene zijn die fout bezig waren. Ze mogen bij wijze van spreken blij zijn dat je niet een aanklacht doet (ondanks een zomaar kiekje kan dat wel).

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:41

Vind het nog steeds een banketstaaf voorstel, het gaat je nu alsnog geld kosten. Ik zou er niet mee akkoord gaan en gewoon geld eisen. Geen poespas van gratis verzendkosten en alles, gewoon geld. Klaar. En anders inderdaad andere maatregelen nemen (ik weet niet wat daarin precies mogelijk is, maar als ik het zo hoor hier van de andere Bokkers kan dat voor hen best ellendig uitpakken).

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:51

Die 15% van de enquete was allang ingecalculeerd en die 10% extra doet ze ook weinig. Plus dat je er waarschijnlijk toch niks gaat kopen dus het kost ze niks, behalve een liksteen. Ben je niet wat te voorzichtig in je schrijven? Ik zou niet te lief overkomen, dan lopen ze over je heen. Als ik jou was zou ik gewoon een mail sturen dat je een zweetdeken eist, kom nou.

LHS13Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:54

Pacific schreef:
Vind het nog steeds een banketstaaf voorstel, het gaat je nu alsnog geld kosten. Ik zou er niet mee akkoord gaan en gewoon geld eisen. Geen poespas van gratis verzendkosten en alles, gewoon geld. Klaar. En anders inderdaad andere maatregelen nemen (ik weet niet wat daarin precies mogelijk is, maar als ik het zo hoor hier van de andere Bokkers kan dat voor hen best ellendig uitpakken).

:j :j :j

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:59

annemerel schreef:
Ik snap opzich je reactie Jolliegirl, maar andere zeggen weer dat ik me niet zo moet aanstellen en al 10% moest aanvaarden.

Dat houdt in dat jij geld moet uitgeven (ze geven je korting dan wel) maar omdat hun een foto van je gejat hebben?
Ze verdienen er dan alsnog aan, beetje raar vind ik dat wel.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:15

annemerel schreef:

Ik zou zeggen een waardebon of gewoon geld, dan kan je wat kiezen zonder dat je geld hoeft uit te geven aan hun. Nu verdienen ze alsnog aan jou, terwijl zij de gene zijn die de foto gejat hebben.

Stuur hun linkjes naar copyright door en wat de mogelijke (gerechtelijke) stappen zijn moesten ze niet akkoord gaan met jou voorstel.
Ik vind dat ze er erg laks overdoen.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:11

Eventueel wil ik wel even naar je email kijken als je besluit dat je daar niet mee akkoord gaat. De reactie dan ook dat ze wel vaker foto's van google afhalen :n . Er zijn zoveel manieren om legaal aan een goede foto te komen. Gratis met gebruik van bijvoorbeeld een Creative Commons licentie of tegen een klein prijsje denk aan Stock foto's.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:13

Of als ze de dekens dan toch in bezit hebben gewoon een foto over een hek oid. volstaat al voor mensen om te kijken hoe het uitziet. Legale manieren genoeg om je producten verkocht te krijgen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:00

Wat ik zou doen...geld eisen..of een zweetdeken.
Ze maken gebruik van jouw foto en financiel gaan zij eroo vooruit door jouw foto..
Zij verkopen immers de deken.

Laat iemand je helpen met het opstellen van een goede duidelijke nette email.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:21

Tja je kan zoveel eisen, maar wat ga je doen als ze niet op je eis ingaan, ookal sta je in je recht. Neem aan dat de TS geen rechtzaak zal beginnen om een zweetdeken.
Ik ken het helaas maar al te doen en mijn foto's worden regelmatig gejat.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:28

Als iedereen zo denkt als jou...worden de regels nooit eens nageleefd.
Gewoon actie ondernemen. Elke keer weer.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:34

Ts het gaat erom wat jij vindt. Als jij dit voorstel redelijk vind dan kun je er mee akkoord gaan. Je moet er niet mee akkoord gaan omdat er hier mensen zijn die zeggen dat tien procent al redelijk is. Jij moet het voorstel redelijk vinden.

Een rechtzaak beginnen hoeft niet eens. Een stevige brief van een advocaat (of soortgelijk) is voldoende. Dat kan ts, met hulp ook prima zelf, maar ook hier.. Dit moet je willen.. En ze hebben zelf al aangegeven foto's van Google af te halen zonder toestemming.. Appeltje eitje.. Maar kost wel tijd.

Ik zou geen euro aan deze zaak uitgeven, dus met korting zou ik niet akkoord gaan. Dan liever een flinke tegoedbon dat je daarvoor kijkt war je kunt krijgen.. Maar geld geven aan deze waardeloze webshop.. Nevernooit :n maar goed :D dat is wat ik vind. Als jij (ts) het wel redelijk vind ga er dan gewoon mee akkoord. :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 06:15

Ik zou met 10% korting ook niet akkoord gaan, ongevraagd een foto op hun site zetten en dan zo weinig terug geven? Super ts dat je nu meer korting krijgt en een liksteen :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 07:52

ElCamino schreef:
Ben ik nou de enige die het gewoon leuk vindt als ze een foto van mij paard zouden gebruiken :?
Ik zou het juist grappig vinden en het zou me echt geen drol uitmaken of ze er wel of geen toestemming voor vragen...

Het zou mij meer om het principe gaan. Zouden ze vooraf toestemming vragen zou ik het prima vinden en geen vergoeding vragen.
Maar gewoon een foto jatten (terwijl ts dus ook nog makkelijk te benaderen was) daar zou ik niet van gediend zijn.

TS wat Sammie al zegt, als jij het een redelijke oplossing vind is het goed.
De inkoopsprijs van een artikel gaat in een fysieke winkel vaak x2 / 2,4 in een webshop zal dat wellicht wat minder zijn vanwege lagere kosten, gewoon om je een idee te geven ;)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 08:05

annemerel schreef:

Dat klinkt al beter. Ik heb op mijn website een foto staan. Voor de rechten en het gebruik van die foto heb ik €175 betaald. Nou denk ik dat dat voor een huis tuin en keuken kiekje een beetje te duur is, maar ik zou voorstellen om een kadobon van bijvoorbeeld €25 voor de rechten van de foto.
Dan kun je kopen wat je wil en zij kunnen jou foto blijven gebruiken.