Nieuwe Android update - DRAMA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:16

Ook ik vind de update verschrikkelijk. Ik neem aa dat jullie de update naar android 5.0 bedoelen.
ik heb een samsung galaxy s5

Als eerste idd de stilknop is weg.
trillen moet je handmatig uit zetten.

Spelletjes vallen zomaar uit.

Met bellen moet ik eerst lang wachten voordat me scherm weer aan gaat eer dat ik kan ophangen

De kleuren zijn veranderd, foto's bij whatzapp personen zijn nu rondjes geworden. ( niet iets heel erg maar is wel weer even wennen)

Batterij gaat wel langer mee.

Astaloca

Re: Nieuwe Android update - DRAMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:30

Ik vind het ook echt drama... Heb ook de S5. Facebook sluit nu ineens heel vaak ineens af. Batterij gaat volgens mij langer mee, maar nog niet echt kunnen ontdekken dat hij echt trager is. Stilknop wie dus verdwenen is, maar goed dat ik heb gezien van de wekker := Anders kon ik morgen nog wel eens een probleem hebben...
En de meldingen wie ik niet meer zie bij het vergrendelscherm. Heel vervelend.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:17

De stil knop, de meldingen, het uitvallen van apps..alles is al besproken en uitgelegd.
Is allemaal op te lossen.
Lees het topic zou ik zeggen. :D

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:18

Bij mijn s5 mini doet de camera het pas na 3x aanvragen!!
Telefoo krijgt steeds meer kuren.
hoop dat het met de update goed komt.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 00:39

Tinkerloos schreef:
De stil knop, de meldingen, het uitvallen van apps..alles is al besproken en uitgelegd.

Om dan even iets nieuws bij aan toe te voegen dan :') Mp3 speler zie ik ook niet meer in mijn vergrendelscherm -O- Zojuist ontdekt.

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 00:49

Leuk he, zo'n ongevraagde update. Het is JOUW telefoon, JIJ betaalt hem, JIJ bepaalt hoe hij moet functioneren en wat hij moet doen. JIJ was er happy mee. Nu komt er één of andere IT idioot die wel even voor ons allemaal zal bepalen dat ONZE phones er vanaf dit moment anders uit gaan zien, anders functioneren, en andere menu-kleuren hebben. HALLO !!! Wakker worden! Waar blijven wij als klant? Hebben wij geen rechten? Hoeft ons niets gevraagd te worden? Of hebben we op z'n minst niet recht op een stukje voorlichting? Waarom krijg ik hier nou het gevoel van dat Samsung ons gewoon als een stuk grof vuil behandeld :(

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 01:35

Joh, ga dan lekker naar Apple ofzo. Of koop een oude Nokia.

Overigens gebeurt overal hetzelfde en is het nog steeds aan jezelf of je deze wilt downloaden of niet.
Zélfs met automatisch downloaden aan moet ik nog steeds zeggen "nu downloaden".

Overigens is een update bedoeld als aanvulling. Nieuwe opties toevoegen, systemen glad trekken en bugs eruit zodat het, meestal, beter werkt dan ervoor.

Overigens kijk ik naar de update uit omdat ik bepaalde functies, waarvan 1 in het bijzonder, eigenlijk al een aantal jaar op mn telefoon wil hebben maar nu voornamelijk zat met externe apps.
Maar goed, omdat ik een Canadese S5 heb en geen internationaal model moet ik wachten tot het in Canada ook uitgerold wordt.

Overigens krijg je die notificatie met berichten op je vergrendelscherm, bij een S5, al vanaf het begin met smsjes. Maar aangezien niemand in Nederland nog smst.... _O-

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 02:02

Musicjohn schreef:
Leuk he, zo'n ongevraagde update. Het is JOUW telefoon, JIJ betaalt hem, JIJ bepaalt hoe hij moet functioneren en wat hij moet doen. JIJ was er happy mee. Nu komt er één of andere IT idioot die wel even voor ons allemaal zal bepalen dat ONZE phones er vanaf dit moment anders uit gaan zien, anders functioneren, en andere menu-kleuren hebben. HALLO !!! Wakker worden! Waar blijven wij als klant? Hebben wij geen rechten? Hoeft ons niets gevraagd te worden? Of hebben we op z'n minst niet recht op een stukje voorlichting? Waarom krijg ik hier nou het gevoel van dat Samsung ons gewoon als een stuk grof vuil behandeld :(

En je gaat akkoord met de voorwaarden van de fabrikant en Google! ;)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 03:14

Ik heb echt helemaal geen problemen ondervonden na de update.
Ik heb een S5

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 03:35

Ik mag hopen dat ie op een galaxy ace 2 niet update, zoals ik t hoor heb ik nog liever een hele oude versie dan deze :')

Stiekem komende de autistische trekjes bij mensen naar boven bij veranderingen :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:25

Musicjohn schreef:

Je punt is duidelijk. ;)
Ik krijg het idee dat je nu meer bezig bent met het ophitsen van anderen tegen de fabrikant van hun telefoon. In dit topic worden genoeg handreikingen geboden om met de update om te gaan of om de update in zijn geheel te omzeilen. Je eerste bericht was duidelijk genoeg, deze dus nog eens in een verkorte versie te herhalen is overbodig en zorgt alleen maar voor een negatieve klank in dit topic. Mopperen is weleens lekker maar voor eventjes, nu moet er oplossingsgericht gedacht worden.

Voor mensen met een S4 die niet weten hoe je automatische updates moet uitschakelen maar dit wel willen. Ga naar:
-instellingen
-meer (tabje rechtsboven)
-toestel-info (helemaal onderaan)
-software-update (bovenaan)
-automatisch bijwerken (vinkje weghalen)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:09

Astaloca schreef:
Tinkerloos schreef:

Om dan even iets nieuws bij aan toe te voegen dan :') Mp3 speler zie ik ook niet meer in mijn vergrendelscherm -O- Zojuist ontdekt.

Heb je aangevinkt dat je de meldingen zichtbaar wil?
Ik heb net gekeken, en ik zie in het vergrendelscherm wel mijn mp3.
Ik heb een s5.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:09

EmmaVZ schreef:
Ik mag hopen dat ie op een galaxy ace 2 niet update, zoals ik t hoor heb ik nog liever een hele oude versie dan deze :')

Stiekem komende de autistische trekjes bij mensen naar boven bij veranderingen :D

Wees maar niet bang, Samsung kijkt niet meer om naar een Ace 2. ;)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:40

Ik heb eergisteren mijn telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen.. En heb goede hoop dat mn batterij het weer lang volhoudt! Sinds gisteren 7.30 uit de oplader en nu nog 5%. Dus weer 1,5 dag! Hoop dat die het weer lang zo volhoudt!

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:09

Quad schreef:
EmmaVZ schreef:

Wees maar niet bang, Samsung kijkt niet meer om naar een Ace 2. ;)

Mooi dankje!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:33

Tip voor Android liefhebbers die Samsung beu zijn: neem een Sony. Ik heb onlangs de overstap gemaakt naar een XPeria Z3 Compact en wat is dat een verademing na alle problemen die ik met mijn Samsungs gehad heb!
En de kleinere versie van Sony doet weinig onder voor de grote, wat bij Samsung duidelijk het geval is.
De update heb ik trouwens nog niet gehad, maar als ik hem krijg wacht ik wel ff met installeren totdat meer Sony gebruikers dat gedaan hebben!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:41

Had in het verleden een uitstapje gemaakt van samsung naar sony... Ben blij dat ik weer een samsung heb. Al was de HTC van mijn man ook wel een heel fijn toestel. Die heeft nu ook een HtC(M8) en die is daar heel tevreden over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:47

Misschien is de vraag al gesteld, en heb ik er overheen gelezen, maar waarom krijgt de samsung galaxy s3 de update niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:51

Te oud waarschijnlijk.

Ik vind de update ook erg vervelend...

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:53

Niece schreef:
Misschien is de vraag al gesteld, en heb ik er overheen gelezen, maar waarom krijgt de samsung galaxy s3 de update niet?

Op een site die hier ergens eerder gepost werd stond de S3 wel degelijk op de lijst voor de update, was alleen nog niet bekend wanneer.

Verder zijn oudere modellen niet meer interessant om te updaten omdat men er dan extra geld in moet stoppen terwijl dat er wrs niet meer uitgehaald zal worden. Immers zal de S6 met een maand of 2/3 waarschijnlijk ook al uit komen (tenzij ze met de A(?)-lijn verder gaan) dus het aantal s3 modellen in omloop zal hoogstwaarschijnlijk alleen nog maar afnemen en zal men eerder een s4/5/6? kopen..

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:07

Ik heb een s4 mini, en zag dat de update in februari komt. Ik denk dat ik nog maar even wacht met updaten als ik het zo lees. Heb nu namelijk geen nproblemen met MN telefoon en wil dat graag zo houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:57

Bizzybijtje schreef:
Te oud waarschijnlijk.

Ik vind de update ook erg vervelend...

Jammer dat de telefoon dan al te oud is..

Blacky94 schreef:
Op een site die hier ergens eerder gepost werd stond de S3 wel degelijk op de lijst voor de update, was alleen nog niet bekend wanneer.

Verder zijn oudere modellen niet meer interessant om te updaten omdat men er dan extra geld in moet stoppen terwijl dat er wrs niet meer uitgehaald zal worden. Immers zal de S6 met een maand of 2/3 waarschijnlijk ook al uit komen (tenzij ze met de A(?)-lijn verder gaan) dus het aantal s3 modellen in omloop zal hoogstwaarschijnlijk alleen nog maar afnemen en zal men eerder een s4/5/6? kopen..

Dankjewel Blacky voor de uitleg, zo komt het logisch over. Hoewel ik mijn telefoon zelf nog niet als 'oud' beschouw. Ik vraag me ook af waarom er elk jaar een nieuwe versie moet uitkomen.. Zo word je bijna 'verplicht' om om de paar jaar een nieuwe telefoon aan te schaffen. Maar dat zal wel iets zijn van vraag & aanbod. De vraag naar nieuwe telefoons is groot dus de markt speelt daar slim op in.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:03

Ik snap niet waarom iedereen zich zo ergert aan de nieuwe update. Ja oké, het is in het begin wennen, maar ik was er na 2 dagen al gewend aan, en veder ook helemaal nergens problemen mee met mijn Samsung S5! :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:09

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:14

Blacky94 schreef:
Niece schreef:

Dan was het sowieso een scam geweest want de Galaxy S3 gaat niet hoger dan Android 4.3, de EOL voor Samsung wat software betreft was bij KitKat al opgehouden, het zou niet logisch zijn geweest als ze deze plotseling wel gingen upgraden naar Lollipop.

Geloof niet zomaar één website maar zoek dan eerst naar wat meer bronnen.