Advies!! Samsung VS Iphone

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:21

Shiloh schreef:
Ik heb heel vaak discussies gevolgd over iPhone vs. Samsung, en zelfs onder de iPhone haters zijn dat echt nog nooit argumenten die ik gehoord heb, en ook in de topics over "problemen met iphones", zijn slechte foto's of het vastlopen van de iPhone echt nog nóóit een issue geweest. Dus ja, dan vraag ik me echt af of ze ooit daadwerkelijk met een iPhone gewerkt heeft. Hooguit in de eerste week na het uitrollen van een nieuwe iOS versie, zijn er wel eens wat minor bugjes, maar die zijn vaak met een week of 2 al verholpen en dan loopt het weer als een zonnetje.

Als een app al vast loopt, ligt dat aan de app en de third party ontwikkelaars van die app , maar niet aan de iPhone zelf.

Het is maar net wat je wilt zien... vergeleken met mijn camera in mijn telefoon zijn de foto's van de 5C van mijn schoonmoeder ook ronduit slecht...

BarryPlopper

Re: Advies!! Samsung VS Iphone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:25

de 5c is ook een budget toestel(voor zover je het budget kan noemen) en zal dus geen top camera hebben.
maar als je al een telefoon koopt om te gaan fotograferen kun je je geld beter in een DSLR steken en een nokia 3310 kopen

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:27

En dan heb je het ook gelijk over de eerste en enige budget versie van een iPhone.

Daarnaast is het ook maar net wat je belangrijk vind. Er komen super mooie scherpe foto's uit een iPhone. Als je echt graag prachtige foto's wilt, moet je een camera kopen, het blijven primair telefoons. Ik heb ook behoorlijk wat afschuwelijke foto's uit een samsung zien komen.

Daarnaast blijf ik erbij, dat ik dit argument in 6 jaar iPhone discussies echt voor het eerst hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:29

Tegenwoordig bouwen ze goede camera's in de telefoons in en voor dat geld mag je ook wel wat kwaliteit verwachten samsung kan toch ook in telefoons van die prijsklasse een fatsoenlijke camera zetten? :)

Ik heb zelf inderdaad ook een DSLR maar dat neemt niet weg dat ik het ook fijn vindt om fatsoenlijk foto's en filmpjes met mijn telefoon te kunnen maken voor al die momenten dat ik niet de hele dag mijn camera op de nek meesleep :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:31

Maar die zit er ook in. Dus ik snap het probleem niet.

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:32

Ik heb een 5C en er is echt helemaal niks mis met de camera, dus dat vind ik erg vreemd. Het toestel is op het plastic na gewoon hetzelfde als de andere 5 modellen. Maargoed, misschien heb ik wel gewoon een topcamera op m'n 5C :D

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:36

mijn mening heb zowel een iphone als een samsung gehad:

Iphone:
voor:
- makkelijker kwa opties
- soms betere fotos
- kapot no problem apple fix je een nieuwe iphone
- buggs worden snel verholpen

na:
- glasplaten zijn gevoelig
- veel app moet je betalen, soms slecht maar een paar cent maar elke keer een beetje telt aardig op
- lastig om een goed passende en match hoesje te vinden.
- software blijft vaker hangen en wordt langzaam naar mate de telefoon vol raak met foto ect..

samsung:
voor:
- makkelijk passende hoesjes
- niet zo kras gevoelig voor deukjes en val partijen
- goeie accu
- gratis apps
- snellere software

na:
- reparatie duurt vaak langer
- kleine software foutjes merk je vrij snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:36

Shiloh schreef:
Maar die zit er ook in. Dus ik snap het probleem niet.

8 en 1,2 mp is nou niet een barre goede camera :) nogmaals je kan er heus leuke plaatjes mee schieten, maar er zijn echt veel en veel betere telefooncamera's. In het donker haakt die iphone hier thuis toch echt af. Maak maar eens een foto met een toestel die een 15 mp camera en hogere resulotie heeft en je zal het verschil wel zien :)

Maar nogmaals het is maar net wélke eisen je er aan stelt :) buurvrouw heeft om deze reden haar 5C de deur uitgedaan en vervangen voor een androidtoestel met veel betere camera puur omdat ze hem veel gebruikt voor filmen en dat met de 5C niet werd zoals ze dat wilde.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:41

Alsof de kwaliteit van een telefoon bepaald wordt door het aantal MP's die die heeft.

Oh, er zullen vast telefoons zijn die betere foto's maakt. Maar blijft dat als ik echt hele goede foto's wil maken, dat ik een camera pak, en niet een telefoon. Ook al blijf je vergelijken met een 2 jaar oud model van een budget iPhone, maar goed.

Jullie doen het lijken alsof de foto's van een iPhone "bagger en onfatsoenlijk zijn" en dat slaat gewoon nergens op.

Ik koop een telefoon niet om een camera, maar goed. Ik ben wel een beetje klaar met deze discussie eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:45

Het is toch een mening? Ik en anderen hier in en het topic hebben duidelijk een andere mening over wat we mooie foto's vinden dan jij. Klaar einde discussie! Dat is net zo iets als dat samsung oid altijd traag en vastlopend zou zijn dat is ook een mening gebaseerd op eigen ervaring en hoeft bij een ander niet zo te zijn.

Waarom zou je in vredesnaam vertellen dat een MENING niet waar is. Een mening kent geen waarheid die is gebaseerd op eigen ervaring :) en mijn ervaring is dat ik de foto's van de iphone 5C niet zo best vindt omdat ik daar schijnbaar andere eisen aan stel ;)

Bovendien heb ik het over de iphone 5C en heb je mij nergens horen noemen dat dit voor ALLE iphones geldt. Doe niet zo aangebrand :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-15 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:46

:') als je kwaliteit van de foto's beoordeelt op het aantal megapixels dan weet je echt niets van fotografie..
Kwaliteit is afhankelijk van de lens en de sensor. Je kan met een camera met 1 megapixel perfecte foto's maken en met een camera van 20 megapixels baggerfoto's maken als de ccd of de lens bagger is.
Iphone maakt prima foto's. Mooi scherp, prima belichting bij helder weer en geen ruis.
Maar telefoons zijn leuk voor kiekjes.. echte professionele foto's maak je met een spiegelreflex.. al zijn er ook professionele fotografen die echt alleen met hun iphone fotograferen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:47

8nnemiek schreef:
:') als je kwaliteit van de foto's beoordeelt op het aantal megapixels dan weet je echt niets van fotografie..
Kwaliteit is afhankelijk van de lens en de sensor. Je kan met een camera met 1 megapixel perfecte foto's maken en met een camera van 20 megapixels baggerfoto's maken als de ccd of de lens bagger is.
Iphone maakt prima foto's. Mooi scherp, prima belichting bij helder weer en geen ruis.
Maar telefoons zijn leuk voor kiekjes.. echte professionele foto's maak je met een spiegelreflex.. al zijn er ook professionele fotografen die echt alleen met hun iphone fotograferen!

Dat snap ik zelf ook wel :roll: maar wat ik hierboven zeg een mening blijft een mening en ik heb het niet over andere iphones maar over de 5C ;)

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:47

mijn oude nokia lumia had een top camera en die maakte behoorlijke plaatsjes in het donker, die maakte zelfs betere foto's dan mijn iphone en samsung en had een 10MP camera. Mega pixels zegt niks over de kwaliteit van de foto's aangezien dat alleen het aantal pixels aangeeft, een 40MP camera met bagger sensor zal nooit goeie foto's maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:49

BarryPlopper schreef:
mijn oude nokia lumia had een top camera en die maakte behoorlijke plaatsjes in het donker, die maakte zelfs betere foto's dan mijn iphone en samsung en had een 10MP camera. Mega pixels zegt niks over de kwaliteit van de foto's aangezien dat alleen het aantal pixels aangeeft, een 40MP camera met bagger sensor zal nooit goeie foto's maken

Daar heb je ook helemaal gelijk in :) maar je ziet het in combinatie met de andere factoren wel terug in de kwaliteit :j idd nokia lumia had ook een hele goede camera!

Tinkers4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:51

Wat een gedram over die camera van de iphone door iphone voorstanders... ik vind het ook geen kwaliteitsvolle foto's bij de 5C en dit hoor ik mijn werkveld (werk in die branche) veel meer :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:56

haffylover schreef:

Iphone:
voor:
- makkelijker kwa opties
- soms betere fotos

na:
- veel app moet je betalen, soms slecht maar een paar cent maar elke keer een beetje telt aardig op
- software blijft vaker hangen en wordt langzaam naar mate de telefoon vol raak met foto ect..

samsung:
voor:
- goeie accu
- gratis apps
- snellere software

na:

Moeilijk om een passend hoesje voor iPhone te vinden? Ik heb nog nooit moeten zoeken naar een passend hoesje? Ik bedoel als er een hoesje gemaakt is voor bijv iPhone 5 dan past die ook gewoon?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:57

Nou lekkere toon weer. "gedram" kan het ff een tandje minder!

Punt blijft dat er een prima fatsoenlijke camera op de iPhone zit. Dat mensen het niet goed genoeg vinden, dat zal prima. Ik laat alleen een tegen geluid horen omdat het onzin is om iemand te adviseren dat de iPhone slecht en je die nooit moet nemen, puur en alleen omdat hij niet de beste camera heeft vergeleken bij andere telefoons. Niet het beste, betekend niet slecht. Nogmaals, ik beweer echt niet dat de iPhone de beste camera van alle telefoons heeft, maar om nou te zeggen dat de camera slecht is, of niet fatsoenlijk of weet ik wat, slaat gewoon nergens op. Al helemaal niet als die mening is gebaseerd op 1, 2 jaar oud budget model.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 02-02-15 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:58

Dus het is gedram wanneer je voorstander bent, hoeveel reacties gaan er dan wel niet over negatieve 'ervaringen'? Ik geef gewoon eerlijk mijn mening, omdat ts vraagt naar meningen. Ik heb zelf een Iphone (5C) dus ik denk dat ik er ook wel wat vanaf weet. Ik ben ook helemaal geen samsung tegenstander hoor, heb een paar jaar lang een samsung gehad en die deed het prima. Smartphones werken de laatste jaren sowieso al veel meer aan betere camera's, dat maakt het allemaal een stuk makkelijker.
Verder ben het met Shiloh eens, als je nou echt geweldige super kwalitatieve foto's wilt maken dan koop je maar een camera.

Tinkers4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:02

Hoho maar dat zegt niemand hier dat je de iphone om de camera absoluut niet moet nemen... Ik heb vanuit mijn werk wel wat andere redenen om het niet te doen maar dat terzijde :) , en dat jij het nergens op vindt slaan is een mening en dat betekend niet dat een ander het niet mag hebben.. Ik hoor het in mijn werkveld veel vaker dat de camera niet fantastisch is. En daarmee zegt niemand dat het een prut camera is maar dat je voor dat geld misschien meer mag verwachten of dat er ook telefoon te koop zijn die meer bieden voor een mindere prijs en misschien in het hele gebruik fijner zijn voor het betreffende persoon.

Uiteindelijk blijft het iemands eigen keuze wat die het fijnste vind werken en dit kan van alles zijn. Er is geen merk die heilig is want ieder merk kent voor en tegenstanders.

En de opmerking 'dan koop je maar een camera' waarom zou je als het met de telefoons van tegenwoordig ook kan en je daar genoeg voldoening aan hebt? Dat is toch ook weer een eigen keuze? Laat zo iemand dan lekker een samsung met super camera kopen die zal daar dan veel blijer mee zijn dan met een iphone 5C
Laatst bijgewerkt door Tinkers4ever op 02-02-15 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:02

als ik al een android toestel zou nemen dan eerder een HTC of Sony. In een ver verleden slechte ervaringen gehad met Samsung(nog voor het smartphone tijdperk) en ik weet dat dat vast en zeker verbeterd is maar zulke dingen blijven je toch bij

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:03

De 5c heeft precies dezelfde camera als de 5 hoor :Y)

Passende hoesjes ook geen problemen mee hoor. Heb er een van ebay die echt perféct zit, leer met strass steentjes. voor 5 euro. En in de apple store is ook enorm veel keus.

Software die blijft hangen is júist een bekende kwaal bij android. Iphone is er juist op gebouwd om soepel te blijven draaien ook al zit het geheugen vol. Mijn zusje moet minstens een keer per dag de batterij van haar samsung eruit halen voor een harde reset omdat t ding helemaal vast hangt. Ik heb dat bij mijn iphone 4s in de drie jaar dat ik em heb nog niet een keer hoeven doen, zo'n harde reset. Die ene keer dat ie langzaam is duw ik op de home knop en sluit ie de app af en werkt weer als een zonnetje :) dat is juist de kracht van apple; hun stabiele besturingssystemen.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:05

Ik heb een galaxy s4, nu 1.5 jaar, batterij doet t nog goed en geen krassen of iets. Maar ik laat mn telefoon ook gwn niet snel vallen dus wat dat betreft zou iphone/Samsung voor mij niet uitmaken :)
Mijn keus ging vooral over de prijs; ik betaalde voor hetzelfde abonnement ong 2/3 voor de s4 als voor de iphone 5s (2jarig abonnement en maandelijkse abonnement kosten en overgebleven aanschafprijs; alles bij elkaar opgeteld). Mijn zusje heeft een 5c en die maakt wel beduidend minder mooie foto's dan mn Samsung, maar zij wilde graag een iphone (want tja dat is een iphone en hij is rozaaaah, meer redenen had ze eigenlijk niet :') )

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:16

Grootste voordeel van de iPhone, het oplaad stekertje past op beide manieren :Y) nooit meer gepruts als je half zat je telefoon wil opladen :')

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:20

iPhone!

Ik heb echt al alle merken en modellen gehad de afgelopen jaren, maar mijn huidige iPhone is echt mijn kindje. :') Wat een héérlijk apparaat. En dat is dan zelfs nog een 'verouderde' iPhone 4. Loopt nooit vast, enorm makkelijk in gebruik, batterijduur is heel prima voor een smartphone van een aantal jaar oud, etc. Eigenlijk geen negatief punt te noemen. Ook al vaaaaaaaak laten vallen en er zit zelfs nog geen krasje op. :)

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:37

Believe schreef:
haffylover schreef:

Iphone:
voor:
- makkelijker kwa opties
- soms betere fotos

na:

samsung:
voor:
- goeie accu
- gratis apps
- snellere software

na:

Moeilijk om een passend hoesje voor iPhone te vinden? Ik heb nog nooit moeten zoeken naar een passend hoesje? Ik bedoel als er een hoesje gemaakt is voor bijv iPhone 5 dan past die ook gewoon?

Ik ben geen fan van back cover hoesjes.

Voorkeur voor full cover hoesjes of flip cover voor de iphone 4s toendertijd erg moeilijk te vinden waat net te groot of te klein waardoor die snel er uit gleed en dergelijk ongein