creatief! auto pimpen + tunen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:44

Bij xenon zit een ballast die je onder de motorkap ergens waar het uitkomt bevestigd. Dan moet je kijken naar wat voor lampen erin zitten. De 307 heeft origineel bijvoorbeeld H7 en in de angel eyes die ik heb zit H1.
Dan kijken naar de hoeveelheid kelvin. Daar is op deze site goed te zien wat de hoeveelheid kelvin uitstraalt. http://www.pilotxenonshop.com/xenon-kleurtemperatuur/

Ik vind het veel fijner licht en veel meer licht

Zo ook een goede oplossing voor bijvoorbeeld een 307 kwaal. Steeds kapotte lampen..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:56

kiwiwitje schreef:
Bij xenon zit een ballast die je onder de motorkap ergens waar het uitkomt bevestigd. Dan moet je kijken naar wat voor lampen erin zitten. De 307 heeft origineel bijvoorbeeld H7 en in de angel eyes die ik heb zit H1.
Dan kijken naar de hoeveelheid kelvin. Daar is op deze site goed te zien wat de hoeveelheid kelvin uitstraalt. http://www.pilotxenonshop.com/xenon-kleurtemperatuur/

Ik vind het veel fijner licht en veel meer licht

Zo ook een goede oplossing voor bijvoorbeeld een 307 kwaal. Steeds kapotte lampen..

De stuurelektronica (de ballast) is een ding, dat hoort er altijd bij, maar daarnaast is het punt dat niet elke koplampunit ervoor geschikt is. Check dus even voordat je onnodig geld uitgeeft. Met name oudere auto's schijnt het punt te zijn.

De kleurtemperatuur geeft de lichtkleur weer. Hoe hoger het getal, hoe witter het licht, de hele hoge getallen neigend naar het bekende blauwe schijnsel.

kiwiwitje

Re: creatief! auto pimpen + tunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 00:02

Dat klopt. Vond de link makkelijker dan typen.. Lui aangelegd haha. Maar bedoelde vooral over de hoeveelheid kelvin. Zo vind ik persoonlijk die 3000k afschuwelijk omdat ie "geel" is.. En echt meer geel dan wit..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 00:17

kiwiwitje schreef:
Dat klopt. Vond de link makkelijker dan typen.. Lui aangelegd haha. Maar bedoelde vooral over de hoeveelheid kelvin. Zo vind ik persoonlijk die 3000k afschuwelijk omdat ie "geel" is.. En echt meer geel dan wit..

Klopt, wit licht begint zo'n beetje bij 4000K maar vanaf zo'n 5000K begint het pas echt ergens over te gaan. 6000 - 6500K geeft dat blauwige schijnsel.

3000K is eigenlijk ook niet voor auto's maar als verlichting binnenshuis, ter vervanging van halogeenspots. Dat dat door de oprukkende LED-techniek zo'n beetje uit de markt gedrukt wordt, was toen niet helemaal te voorzien.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 00:30

Komen in Nederland auto's met naderhand uitgeruste xenonverlichting zonder koplampsproeiers en sensor gewoon door de keuring dan? (vooral vanwege de boven genoemde webshop)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 00:36

Lara_Silver schreef:
Komen in Nederland auto's met naderhand uitgeruste xenonverlichting zonder koplampsproeiers en sensor gewoon door de keuring dan? (vooral vanwege de boven genoemde webshop)

Als ik correct ben ingelicht mag het tegenwoordig.
Als dat niet is, lieg ik in commissie; het is wat een APK-keurmeester me ooit verteld heeft (maar die hebben de wijsheid ook niet in pacht)

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 00:39

Mijn Hyundai Tucson wil ik mee aan de slag..

Eerst een chip tuning, sowieso om zn aantal Pk en nm op te gaan schroeven. Van 141Pk naar 155Pk en van 184nm naar 205nm, althans dat zegt de garage waar ik hem wil gaan laten tunen.
Ik wil er ook nog een bull frame op plaatsen en sidebars, en uiteindelijk ook nog stickers op de zijkant. Al met al nog genoeg te willen, maar 't gaat nogal wat duiten kosten..

Dit is m'n tank:
Afbeelding

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 00:42

@Ikke: Ik ben bijna jaloers, ik had graag Xenon's gehad ipv H7's, zeker voor de Dectane koplampen die ik ga bestellen, echter zijn ze hier gewoon debiel als het gaat om alles wat niet 'volgens de fabrikant is', ook al verhoogd het de veiligheid aangezien je gewoon veel beter ziet.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 00:47

Als de lampen goed bevestigd en afgesteld zijn op de juiste manier, dan mag dit idd voor de APK. Moet wel het witte licht zijn en geen blauw oid.

Kom het op m'n werk vaak tegen dat er 'huki fuki' xenon in zit.... Zo blauw paars als maar zijn kan. Dit moet dan wel aangepast worden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 00:49

Volgensmij wel maar dat paarse mocht officieel niet toch?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 00:51

Nee dat blauw paars mag idd niet. :) moet wit zijn.

Dit zijn vaak de Chinese setjes xenon die ze dan voor 15 euro gekocht hebben... Goede xenon kost wel iets meer dan dat :'). Maar dan heb je ook waar voor je geld

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 00:57

Das waar! Ben heel blij met de xenon die er inzit.. Heb er nu 6000k in zitten dacht ik..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 10:12

Lara_Silver schreef:
@Ikke: Ik ben bijna jaloers, ik had graag Xenon's gehad ipv H7's, zeker voor de Dectane koplampen die ik ga bestellen, echter zijn ze hier gewoon debiel als het gaat om alles wat niet 'volgens de fabrikant is', ook al verhoogd het de veiligheid aangezien je gewoon veel beter ziet.

Ik had 100W schijnwerpers op m'n Disco. Dat kostte me elke keer best wat moeite om door de APK te kletsen. Werd uitgebreid gecontroleerd of het echt alleen via het groot licht liep.

In dat opzicht heb ik met m'n oude Range Rover wel mazzel, de koplampen (ook xenon) van de Defender zijn identiek aan de classic Range Rover en kan ik dus zo overbouwen. Nu nog zien dat ik eraan kan komen zonder Land Rover prijzen te betalen.........

Lisa_H schreef:
Mijn Hyundai Tucson wil ik mee aan de slag..

Eerst een chip tuning, sowieso om zn aantal Pk en nm op te gaan schroeven. Van 141Pk naar 155Pk en van 184nm naar 205nm, althans dat zegt de garage waar ik hem wil gaan laten tunen.
Ik wil er ook nog een bull frame op plaatsen en sidebars, en uiteindelijk ook nog stickers op de zijkant. Al met al nog genoeg te willen, maar 't gaat nogal wat duiten kosten..

Zet 'm eerst even op de vermogensbank en daarna nog een keer.
Het zal niet de eerste keer zijn dat ze (veel) meer beloven dan ze waar maken.......

Ik ben in dat opzicht heel blij met m'n V8; andere nokkenas, andere zuigers, injectie en je kan zomaar van 130 naar 200pk uit hetzelfde blok en zonder risico's of rare toestanden.

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:58

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:07

Die is ook gaaaaf! Leuk kleurtje ook!
Zo gekocht of zelf getuned?

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:19

Dank je ;)
Origineel gekocht , alles zelf gedaan inclusief spuiten.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:43

dit weekend heb ik de motor laten tunen.. van 210pk naar 290pk.. gaat echt wel goed nu :-D

was aan de basis een zwarte met grijs metalen velgen. Is ondertussen een beetje bijgewerkt..
angel eyes zijn nu wit led net zoals het volledige interieur in led is..

Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:04

Wilma!!! Wauw!! Je maakt me zwaar jaloers!!! Wat een mooie wagen

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:17

pimaude schreef:
Niceeee !:) foto van de binnenkant?:)Laura?

En wauw dat paarse is vet!

Afbeelding

Bij deze :) wat wil je nog meer van de binnenkant zien?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:20

WilmaBoy schreef:
dit weekend heb ik de motor laten tunen.. van 210pk naar 290pk.. gaat echt wel goed nu :-D

was aan de basis een zwarte met grijs metalen velgen. Is ondertussen een beetje bijgewerkt..
angel eyes zijn nu wit led net zoals het volledige interieur in led is..

[ Afbeelding ]

Oei oei oei als ik ooit de loterij win <3

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:31

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:36

nooit weer zwarte lederen bekleding voor mij wat een ellende in de zomer haha

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:48

En in de winter! In mijn oudje van een StreetKa met lederen bekleding had ik zitverwarming en nu in mijn 500 niet, in de zomer valt het mee (rood) maar in de winter is het gewoon koud... :brr:

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:59

Hahahah dat is ook zo. Gelukkig heb ik zelf warme billen dus ipv dat de stoelverwarming mij opwarmt, warm ik de stoel op :D :D

zivazoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:18

stoelverwarming is heerlijk! Alleen in de zomer vind ik zwart leer niet fijn.

Vandaag mijn auto gestart en het klinkt niet verkeerd. Hopelijk krijgen we hem door de apk. Eerst maar even een achterklep regelen. Zijn moeilijk aan te komen