Welke auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:00

MarjanB schreef:
Jup :) maar van dat bouwjaar is nog een goede volgens mn pa. Gaat echt om de auto's die net een paar jaar oud zijn. Ik had een golf diesel uit 2002 en 385.000 op de teller dat ding was niet kapot te krijgen motorisch. Mijn ex heeft een golf uit 2000 dacht ik een 1.4 en die geven nog wel eens problemen met olieverbruik. Maar met de DB riem gaat om auto's van 3 jaar oud ofzo

Ja olie verbruik is hier ook wel een dingetje geweest, dat is gelukkig inmiddels opgelost en hij loopt weer als een zonnetje. Ben gelukkig nooit veel onderhoud geld kwijt geweest aan mijn autootje. Maar bijna 4 ton op de KM teller is wel erg veel, als ik ook zo lang met mijn motor mag doen ben ik heel erg blij haha.
Dankje voor je antwoord! Snap nu wat je bedoelt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:02

ikke schreef:
chaanttaall schreef:
Hmm is er ook een kleine auto die wat sneller optrekt?
Ik rij bijna nooit over de snelweg vandaar dat ik het niet erg vind om zo'n kleine auto te rijden.

Als ik een keer over de snelweg moet dan heb ik al met mijn ouders overlegd dat ik 1 van hun auto's mee mag zodat ik mij wat veiliger voel. Zij hebben dan voor een dagje mijn auto.

Ik heb nagedacht over de renault twingo maar nu ik al deze negatieve reacties lees heb ik die afgeschreven.

De rest van de auto's ga ik nog even bekijken!

Klein en snel kost knaken of is afgejakkerd.
Kijk voor de gein eens voor een 500 Abarth, cinqucento sporting, Panda-met-dikke-motor (85pk twin-air) maar dan zul je echt meer budget mee moeten brengen......

Echt snel: http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehan ... nd/4283690

Niet aan Twin-Air beginnen. Ik heb een kennis die op Fiat werkt en ze hebben er regelmatig waarvan de het system gewoon brokken maakt.... En een bicylinder die nog niet boven de 900 cc komt, tja. 85 pk is ook geen 'dikke motor', eerder een suikerwatermotortje. Fiat 500 en Panda word leuk vanaf 100 pk (Sport modellen) dan zijn ze fijn en vlot te rijden, daaronder is het stampen.

Verder is iedere recentere auto technisch geschikt voor de autobaan. Je rijd er 120, geen 150 dus het valt echt mee hoor. En trouwens, mijn 500 is ook erg klein en ik reed met gemak met gemiddeld 160 naar Nederland, is meer dan prima te doen. Het enige gevaarlijke element aan koekblikjes zit tussen de stoel en het stuur. Want als je daarmee met 50 km in een frontaal ongeluk terecht komt ziet het er al lelijk uit, laat staan op de autobaan.....

Geen kreukelzone wil over het algemeen zeggen dat ze de kooi enorm versterken. De auto's vangen de klap wel op, maar de energie van de botsing word niet verminderd door de kreukelzone's maar door het lichaam van de inzittenden, gevolg intern letsel. Het is een probleem wat vooral bij de Smart opgemerkt werd. (Flutauto's trouwens Smart; qua uiterlijk, technisch en rijgedrag)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:35

chaanttaall schreef:
Ik ben helemaal verliefd op de fiat 500 maar die valt inderdaad helaas buiten mijn budget.

Tot 5000 was het budget?
5000 is misschien net wat krap, of je moet veel geluk hebben..
Maar voor 5500 tot 6000 staan ze al te koop, en als je dan nog wat kan pingelen dan kom je met wat geluk net rond de 5000 uit :)
Even snel op marktplaats gekeken:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fiat ... ousPage=lr

De 500 komt trouwens ook erg goed uit de crashtests :)
En ik heb hem ook gekocht omdat hij voorin zo ruim is. Mijn vriend van 1,95 past er met gemak in, en in andere kleine auto's niet :Y)
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 08-12-14 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 15:37

Bedankt voor de reacties!
Ik ga denk ik voor de toyota aygo. Ik heb net naar de garage gebeld om wat dingen te vragen en ik heb oa gevraagd om het kenteken nummer. Maar ze zeiden dat het kenteken er niet bij zat? Normaal gesproken zit er toch een kenteken bij? Hebben jullie enig idee hoe dit kan?

Verder klonk het als een erg leuke auto!

Mocht deze het niet worden dan ga ik er over nadenken om mijn budget te verhogen en een fiat 500 aan te schaffen. Ben helemaal verliefd op die auto'tjes <3

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:40

chaanttaall schreef:
Bedankt voor de reacties!
Ik ga denk ik voor de toyota aygo. Ik heb net naar de garage gebeld om wat dingen te vragen en ik heb oa gevraagd om het kenteken nummer. Maar ze zeiden dat het kenteken er niet bij zat? Normaal gesproken zit er toch een kenteken bij? Hebben jullie enig idee hoe dit kan?

Verder klonk het als een erg leuke auto!

Mocht deze het niet worden dan ga ik er over nadenken om mijn budget te verhogen en een fiat 500 aan te schaffen. Ben helemaal verliefd op die auto'tjes <3

Misschien is het een import auto?
Of er zit een tijdelijk groen kenteken op van de garage.

Ik zou niet voor ene 500 gaan.. Zijn echt waardeloze auto's.. Niet ruim van binnen, niet zuinig, rijden niet lekker. Ik vind het helemaal niks.. hoor van velen die zijn gevallen voor de looks van de auto maar achteraf zoveel spijt hebben.
Laatst bijgewerkt door Sababber op 08-12-14 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:40

Dan zal de auto import zijn dan zit er inderdaad nog geen kenteken bij dan moet de garage hem nog invoeren bij de RDW.

san4nie

Re: Welke auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:44

Ik rijd al een poosje rond in mijn Toyota Starlet, wat ouder autootje maar echt onverwoestbaar dat ding! En zeer zeker binnen je budget. Ik zie dat je al voor een Aygo hebt gebeld, ook een goede keuze. Meeste Japanners zijn goed en niet mega duur. Als er nog geen kenteken op zit is het inderdaad waarschijnlijk een import auto, dus hij krijgt pas een kenteken als ie op jouw naam overgeschreven wordt.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:46

Zeker geen Renault twingo. Als ik jou was zou ik eens kijken naar een Peugeot 107
Zeer zuinig en ook prima om wat langere afstanden te rijden.
Heb mijne al 2 jaar en bevalt super goed. Aanschaf wat duur ( kleine auto's zij. Dat nu eenmaal maar ze zijn wel binnen jou burger te vinden.
Maar super zuinig in gebruik, goedkoop wegenbelasting en verzekering!

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 18:48

Het is inderdaad een import auto. Heb er nog even achteraan gebeld. Wel vreemd want op marktplaats staat dat het geen import auto is. Ik ga nog even verder kijken! Misschien zie ik nog wel een andere leuke voorbij komen :)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:11

Ouwe schreef:
KimD schreef:
Een waardevolle tip, géén Renault en zeker geen Twingo, das de duivel op wielen.

Hoezo? Ik heb net een nieuwe Twingo gekocht, moet ik me zorgen gaan maken?
bij mijn nieuwe Twingo draaide met 32.000 km de motor in elkaar, nooit meer!
Edit: ik ben helemaal weg van Ford. M'n fiesta rijdt zo lekker! Binnen jouw budget zou ik een Ka of een Up kopen denk ik.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:15

Ik ben al vijf jaar supertevreden over mijn Hyundai i10.
Niet de meest modieuze auto wellicht, maar totaal probleemloos de weg op.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:18

Ik heb een Seat Ibiza uit 2007, heb hem nu ruim een jaar en nog geen onderhoud aangehad behalve de standaard APK en een paar ruitenwissers. Prima auto, rijdt fijn!

Heb ook een 206 gehad en dat was echt een draaaama ding. Koppakking lek, toen weer een boutje eraf en daardoor lekte er iets. Radiateur lek. Ik heb in 2 jaar zeker 1200 euro aan kosten gehad. Op een gegeven moment wilde ie soms niet meer starten en heb ik hem ingeruild voor mijn zalige Seat.

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:20

Hier ook een Twingo uit 2011. Diesel. Keurig op tijd zijn onderhoud. heb hem nog geen 2 jaar en de versnellingsbak begint al.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:26

Ik zweer bij mijn Opel Corsa 1.2 uit 2000. Klein, licht, heel zuinig en als driedeurs ziet ie er best sportief uit! Geen distributieriem maar een ketting, dus die hoeft in principe niet vervangen te worden. Als je een beetje goed zoekt kun je ruim onder de 2000 euro een leuke Corsa hebben met minder dan 100.000 km op de teller, airco en elektrische ramen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:49

ano0uk schreef:
Hier ook een Twingo uit 2011. Diesel. Keurig op tijd zijn onderhoud. heb hem nog geen 2 jaar en de versnellingsbak begint al.

Versnellingsbakken willen ook af en toe wat nieuwe olie........

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 00:48

Mijn vriend heeft een Seat Ibiza uit 2001 (geloof ik). Hij heeft de auto nog geen half jaar en nu al ruim €4000 aan reparatie kosten.
Nog geen halfuur na aankoop van de auto (waren onderweg naar huis) begon er een oranje lampje te branden dat er een storing van de motor was. Zijn we later mee terug geweest en hebben ze de motor uitgelezen, gereset en toen was het weg, het is nog 3/4 keer terug gekomen.
4 dagen na aankoop begon de auto opeens te bokken en ging volledig in de remmen (gelukkig reden we niet zo hard) bleken er 2 gigantische gaten in de versnellingsbak te zitten. Ook ontzettend veel filtertjes moesten vervangen worden, raam die het niet meer deed, distributieriem die kapot is gegaan, koelvloeistof wat lekte, auto die spontaan uitvalt tijdens het rijden, en nog een aantal dingen. Die auto heeft meer aan reparatie gekost dan het aankoop bedrag.
We weten niet wat de vorige eigenaar hiermee uitgespookt heeft, maar dat is niet veel goeds haha.

(later bleek de "handelaar" waar hij de auto vandaan heeft meer van dit soort auto's te verkopen, en horen hier alleen maar slechte verhalen over. Dus mijn tip is echt; zoek referenties van de handelaar/dealer/garage, dit bespaard een hoop ellende)
(naam van handelaar evt in pb)

verder lees ik even mee! ben ook opzoek naar een soortgelijk autootje!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 00:53

Dat kun je wel voorkomen door iemand mee te nemen met verstand van auto's. Altijd testrit maken en een flinke ook. Wij hebben met proberen zowel bij nieuwe als 2e hand auto's echt wel flinke ritjes gemaakt. Vaak gaan mensen een klein blokje om en heb zelfs gehoord dat ze helemaal niet mochten rijden. Is mij overigens 1x gebeurd bij de Kia en ben snel weg gegaan. Niet rijden=niet kopen.......( ging om nieuwe auto )

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 00:54

Wij hebben toen een testrit gemaakt, en zijn vader kende de eigenaar van die handelaar goed. Dus die ging er eigenlijk wel vanuit dat het goed zat haha, maar helaas!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 08:15

Met een testrit ligt het er een beetje aan. Ik heb toen ik een auto zocht in eenzelfde gereden als die ik nu gekocht heb. Hij reed hetzelfde maar ik had bij voorbaat al roest gevonden op een ongunstige plek. De handelaar zei dat het wel mee viel. Toen zijn we na een kort ritje terug gegaan. Ik voelde toch dat het hem niet ging worden.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:20

Wij thuis hebben een C1, fijne autootje! Op de snelweg is het prima te doen, alleen in de spits voel ik mij er minder prettig in. Qua parkeren etc. is het ideaal.
Mijn vriend heeft een Seat Ibiza, super fijne auto. Niet al te groot, maar je ligt heel stabiel op de weg, ook een stukje meer pit dan de C1. Als het nodig is kun je er makkelijk met 5 personen inzitten. Ook ruimte voor boodschappen etc, net wat fijner en groter dan een kleine C1 (of aygo).
Seat ibiza is te vergelijken met de volkswagen polo.

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:37

ikke schreef:
ano0uk schreef:

Haha. Ja dat weet de garage toch ook wel als ze een kleine en grote beurt geven hoop ik toch.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:39

ano0uk schreef:
ikke schreef:

Haha. Ja dat weet de garage toch ook wel als ze een kleine en grote beurt geven hoop ik toch.

Nee, je wil niet weten wat voor olie er uit Frummel kwam toen ik daar het stopje uit draaide......

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:27

Ik zat na te denken over een Twingo ...... Nog steeds zoveel mensen daar klachten over ?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:13

Twingo roest als een malle, ik zou er nooit aan beginnen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:28

Ik zou ook kijken naar de Kia Picanto. Jonger dan 7 jaar heb je ook je fabrieksgarantie nog. Ken meerdere tevreden picantorijders.

Zelf rij ik een nieuwe cee'd sw, maar ook kleinere cee'ds en rio's zouden in het budget moeten kunnen vallen :j