wat voor een auto?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:08

talithalotje schreef:
wat een trieste mensen hier.
net wat ik al zei zorgen jullie maar net zo goed voor jullie kinderen als dat mijn ouders doen en daar kan een gemiddeld mens niet tegen op.

maar het boeit me niet en intresseert mij niets wat jullie nog zeggen. proberen jullie eerst is met mensen om te gaan en normaal te reageren dan mensen af te kraken maarja jaloezie he best jammer hoor mensen kunnen jullie ook niks aan doen dat je niets hebt en te lui bent om er voor te werken maar een meisje van 19 het wel doet!

:roll: >;) :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:10

Suzz14 schreef:
ikke schreef:
Zolang jij niet die andere auto bent waar ze haar Waterloo vindt, maar een degelijke boom, is het helemaal TS d'r probleem. Het wordt een stuk vervelender als jij (of wie ook) die andere auto is en je er niet zonder kleerscheuren vanaf komt........

Mijn eerste toetoet was een Opeltje Corsa. dik 50k mee gereden, veel van geleerd (en ja, ook dingen mee gedaan die achteraf niet zo verstandig waren).

Helemaal waar hoor! Maar ik verwacht niet dat ze d'r perfect samengestelde autootje gaat vinden en anders vraag ik me af of ze er uberhaupt mee weg komt mocht ze er een paard mee willen vervoeren (als ze een kleinere vindt). :+

Als je even terug leest, zegt TS een autootje gevonden te hebben. Wat en hoe staat er niet bij, maar ze beweerd dat ie 900kg kan en mag trekken en dat ze 210kgg marge heeft (oftewel 690kg paard plus trailer).

Als ik dat afzet tegen een advies van verschillende trailerboeren om achter een Opel Kadett GT die 900kg mocht trekken, geen paardentrailer te hangen om je paard te vervoeren, dan vraag ik me toch af wie er nu gek was/is........

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:36

ikke schreef:
Als je even terug leest, zegt TS een autootje gevonden te hebben. Wat en hoe staat er niet bij, maar ze beweerd dat ie 900kg kan en mag trekken en dat ze 210kgg marge heeft (oftewel 690kg paard plus trailer).

Als ik dat afzet tegen een advies van verschillende trailerboeren om achter een Opel Kadett GT die 900kg mocht trekken, geen paardentrailer te hangen om je paard te vervoeren, dan vraag ik me toch af wie er nu gek was/is........

Sorry, dat heb ik dan verkeerd begrepen?

inverda

Re: wat voor een auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 21:48

omg hahahahahha wat zijn jullie opmerkingen leuk. lag je zelf ff uit ofzo gewoon niet lezen en dom blijven praten.
wow bokt blijft echt hetzelfde.

een ander nooit wat gunnen erg triest hoor.
maar jongens heb al eerder gezegd maak er maar een einde aan heeft toch geen waarde dat afkraken van jullie. omdat jullie weer iets niet kunnen hebben.

IK BEN BLIJ MET DE AUTO! en zolang jullie niets weten niet oordelen!
en ja me ouders hebben de auto gekocht maar daar blijft het niet bij. teminste mijn loopt niet op water.
de wegenbelasting moet nog en verzekering. dus blijft nog zat over.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:22

Ts wat is nu eigenlijk het probleem?
Je bent aan het janken als een kleine kleuter in de ik-ben-2-en-ik-zeg-nee fase omdat je wordt gewezen op de gevaren van een auto die slechts 900 kilo mag trekken.... (en terecht )
Je begint zelf over weet je hoe hard ik moet werken blabla, alsof de rest van BOKT de hele dag op zn reet stinkend rijk zit te wezen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:26

talithalotje schreef:
Respect voor elkaar hebben is mij altijd bij geleerd!

Dan ben ik benieuwd wat je ouders zeggen als ze lezen wat jij hier allemaal schrijft... -O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:07

talithalotje schreef:
omg hahahahahha wat zijn jullie opmerkingen leuk. lag je zelf ff uit ofzo gewoon niet lezen en dom blijven praten.
wow bokt blijft echt hetzelfde.

een ander nooit wat gunnen erg triest hoor.
maar jongens heb al eerder gezegd maak er maar een einde aan heeft toch geen waarde dat afkraken van jullie. omdat jullie weer iets niet kunnen hebben.

IK BEN BLIJ MET DE AUTO! en zolang jullie niets weten niet oordelen!
en ja me ouders hebben de auto gekocht maar daar blijft het niet bij. teminste mijn loopt niet op water.
de wegenbelasting moet nog en verzekering. dus blijft nog zat over.

Ik was ook heel blij met die Opel Kadett GT, die ook maar 900kg mocht trekken en waar ik nooit een paard achter geknoopt heb. Sterker nog, ik heb er nog steeds spijt van dat ik die auto ooit verkocht heb.
En ja, ik had eerder een paard dan dat ik een auto had; een mens maakt keuzes.

Ik gun je van harte die auto, maar ook ik blijf erbij: hang er alsjeblieft geen paard achter, dat is niet leuk voor jou, niet leuk voor het paard en niet leuk voor je medeweggebruikers.
Je krijgt advies op basis van de informatie die je zelf geeft. Wij gaan er vanuit dat de info die je geeft klopt met de werkelijkheid.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:44

Laat dit alsjeblieft eens aan je ouders lezen......Als mijn zoon zich zo zou gedragen heeft hij wel een probleem. En ja, wij zijn hele slechte ouders, want dat maak jij op uit reacties op jouw gedrag hier?

En de mensen hier werken niet en zijn lui? vandaar..........GOEDE trekauto's zijn ook echt goedkoop, die rij je wel zonder werk. En paarden eten niks?

Kom op zeg, je bent 19 en je gedraagt je enorm puberaal en brutaal. JIJ plaatst een topic en krijgt daar hele wijze raad op!! Dat het je niet zint en je zo reageert gaat echt veel te ver. Eigenlijk gewoon schofterig om zo te reageren op goede raad van mensen die je totaal niet kent.

En ja, het is voor ons wel te beoordelen, want dat zijn cijfers wat je kan en mag trekken.

En eerlijk gezegd boeit het me niks wat je ouders je geven. Dat doen heel veel ouders, hun kind verwennen waar ze kunnen, gelukkig wel. Een zwembad in de tuin is fijn, hoop dat je iig wel hebt leren zwemmen.......

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 00:02

TS deze mensen hebben allemaal het beste met je voor, het zijn adviezen voor JOUW veiligheid en de veiligheid voor je medemens. (en dan hebben we het nog niet over het paard/pony die je wilt vervoeren.) Waarom heb je dit topic geopend? Om alleen maar ja en amen reacties te krijgen? Je hebt het over dat bokkers oordelen, terwijl jij oordeelt het hardst. Erg jammer TS, en als je een ongeluk krijgt denk je misschien nog wel terug aan dit topic, al hoop ik natuurlijk van niet. ;)

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 00:29

Hahahahahahha zo me ouders even laten lezen. Dat wilden jullie gaag.
nou ze lachen nog harder als dat ik doe.
ze vinden het ook erg jammer dat mensen de boel zo moeten afkraken en dan ook nog eens met onzin want een auto heeft niet voorniks een trekgewicht en 210kg over houden is juist goed.
Laatst bijgewerkt door inverda op 02-11-14 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 00:38

Terug denken aan deze adviezen? hahah nooit!
Dit zijn geen adviezen meer hoor. Jah sommigen gaven goed advies maar een aantal van die zeikerds er tussen laat ze zelf eerst maar bewijzen te kunnen rijden met trailer. Want assos zat op de wegen gelukkig rij ik zoals het geleerd isen ben echt niet bang dat er wat gebeurt. Daar heb ik inmiddels genoeg km voor gemaakt. En er valt altijd wat te leren maar om gelijk te zeiken levens gevaarlijk en die boelshit.(zonder iets te weten). En dan nog kijken na de mensen die 1800 mogen trekken en dan een 2 paards trailer met 2 paarden er in.?dat kan wel ofzo?lijkt me niet maar oed heb geen zin om gezeik te msken om helemaal niks.
Maar vind het erg jammer dat er niet iets vanaf kan (leuk dat je een auto hebt gevonden, of wat voor een auto ))
maargoed het zal allemaaal iedereeen een fijne avond!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 00:41

talithalotje schreef:
Omg mensen. Hahahahahahha zo me ouders even laten lezen. Dat wilden jullie gaag.
nou ze lachen jullie nog harder uit als dat ik doe.

Blijven er twee opties open:
1) Je ouders zijn nog dommer dan jij.
2) Je verhaal is niet oprecht en/of bevat incorrecte informatie.

Ik hoop eigenlijk toch maar die tweede optie............

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 00:47

En dat bedoel ik weer oordelen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 00:48

Whaha genoeg km gemaakt? In 1 jaar tijd? Dan ben je vast een hele goede bestuurder!
Wel eens gehoord van de term beginnende bestuurder? Punten rijbewijs?

Ik ben wel oprecht benieuwd welke combinatie jij rijd dat je nog 210 kilo over hebt? Want ik heb een aluminium trailer die uit mijn hoofd toch nog 600 kilo weegt.... blijft er nog 300 kilo over.... of weegt jou paard, koe, geit, ezel slechts 90 kilo?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 00:55

Ik vind het ronduit schattig hoe TS reageert :')
Hopelijk komt alles goed en kan je veilig de weg op! Ook voor wat je ook gaat vervoeren

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 00:56

Nee maar heb een ligte trailer. Rij al 2,5 jaar hoor. Heb mijn rijbewijs op de dag dat ik 17 werd gehaald! Maar er al enorm veel km opzitten ben na spanje belgie duistland overal heen gereden. En dan alles in NL nog en dat is erg veel rij ruim 500km perdsg voor mijn werk 5dagen in de week en dan de overige km nog. Na de paarden dagelijks en weekend diensten. Met trailer ook enorme stukken! Vaak ben je te bang! Dat is wat ze hier zeggen en geef ze groot gelijk!

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 00:59

Ja enorm schattig. En veilige km zeker. Kan wel rijden hoor gaat meer om de assos op de weg die je aanrijden.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 01:02

Maar welke trailer heb je dan en wat vervoer je erin? Want dan kunnen wij ons een voorstelling maken

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 01:03

Klopt, vaak zijn het inderdaad ook anderen die gevaarlijk rijgedrag vertonen. Maar het is ook zaak om hier als ervaren chauffeur zo veel mogelijk hier op te kunnen anticiperen.
Uiteraard weten wij niet hoe jij rijdt, dus we kunnen er alleen vanuit gaan dat je goed kan rijden zoals je zegt! :) ik denk dat er verder wel genoeg over is gezegd zo, dat het allemaal wel duidelijk is.

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 01:04

Wat dacht je van een paarden trailer. Een d en e pony en 2 shets

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 01:09

Ja een paarden trailer snap ik heus, ik stel een normale vraag en direct vreet je mij op....
Ik vraag gewoon welk model, dus hoe zwaar, een E pony zal rond de 500 kilo wegen, en je houd 210 kilo over zeg je. Dan heb jij dus een trailer van 190 kilo?
Vind je dat zelf ook niet beetje ongeloofwaardig klinken? Met de informatie die jij geeft is het toch niet gek dat mensen zich oprecht zorgen maken?

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 01:10

Hoeveel weegt je trailer leeg?

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 01:16

Ja je moet wat als je honger hebt :+ , Mijn trailer weeg 290 leeg en met de epony694 kg

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 01:25

talithalotje schreef:
Ja je moet wat als je honger hebt :+ , Mijn trailer weeg 290 leeg en met de epony694 kg

Dan ben ik zeer benieuwd naar dat merk.
De lichtste trailer die ik ken weegt 580kg en is een 1,5 paards Heja ***** trailer.
Ik ben heel benieuwd welke bouwer dat gewicht kan halveren.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 01:32

Een trailer van 290 kilo?
Is tie van piepschuim?