Ervaring gevraagd in (zeer) goedkope auto'tjes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 00:19

Probleem is met meeste goedkope oudere auto's, dan koop je ze met een nieuwe APK.
En denk je van hey er zit nieuwe APK op, dus dan is het goed.

Maar vaak zijn die auto's gekeurd door een blinde vink, die geld in zijn handen krijgt gedrukt.
Daar ken ik meerdere adressen van ;(

En ook APK wil alleen maar zeggen dat een auto aan de MINIMALE eisen voldoet die de wet stelt.
Dus een band die marginaal is, kan nog wel APK waardig zijn maar 40km later niet meer.
Ook is het een moment opname.

Kijk er dus mee uit!

Verder zou ik nooit beginnen aan een kleine (oude) panda koekblikrommel o.i.d.
Ik heb er meerdere gezien na een ongeluk, en dat is niet prettig.
Geef net iets meer uit aan een auto met abs en eventueel airbags, is de moeite waard.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 07:10

Sonador schreef:
Probleem is met meeste goedkope oudere auto's, dan koop je ze met een nieuwe APK.
En denk je van hey er zit nieuwe APK op, dus dan is het goed.

Maar vaak zijn die auto's gekeurd door een blinde vink, die geld in zijn handen krijgt gedrukt.
Daar ken ik meerdere adressen van ;(

En ook APK wil alleen maar zeggen dat een auto aan de MINIMALE eisen voldoet die de wet stelt.
Dus een band die marginaal is, kan nog wel APK waardig zijn maar 40km later niet meer.
Ook is het een moment opname.

Kijk er dus mee uit!

Verder zou ik nooit beginnen aan een kleine (oude) panda koekblikrommel o.i.d.
Ik heb er meerdere gezien na een ongeluk, en dat is niet prettig.
Geef net iets meer uit aan een auto met abs en eventueel airbags, is de moeite waard.

Blijkbaar zijn die koekblikkies toch nog zo populair dat er zelfs een club van is.........
Enne, die "minimale eisen" gaan best wel ver en bovendien steeds meer richting milieu en niet op techniek.
Dat zo'n koekblik niet zoveel te melden heeft, dat klopt, je bent je eigen kreukelzone en daarmee ben je zelf nog meer verantwoordelijk voor je eigen veiligheid. Je weet wel: nadenken over waar je mee bezig bent.......

Dat sommige auto's zonder ernaar te kijken worden afgemeldt, dat komt regelmatig voor, ook zonder dat daarvoor betaald wordt. Maar hey, dan nog steeds was mijn complete koekblik goedkoper dan de verzameling losse onderdelen die ik zocht voor mijn andere koekblik.

Caira

Re: Ervaring gevraagd in (zeer) goedkope auto'tjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:34

Met vreselijke mazzel waarschijnlijk een leuk autootje:

een Opel Agila van 2002. Altijd netjes in onderhoud geweest en APK tot juli 2015

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:38

Je moet er geluk mee hebben. Ik heb een tijd prima rondgereden in een 1000 euro Audi A4, die nu prima rondrijd met een nieuwe eigenaar. Ligt er aan hoe de auto technisch is, neem iemand mee die er verstand van heeft. APK gaat over de veiligheid van een auto op de weg, maar zegt natuurlijk niet alles over de verdere technische staat. Mijn schoonzusje heeft jaren in een heel oud Toyota Starletje gereden, die mankeerde nooit iets.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:40

Caira schreef:
Met vreselijke mazzel waarschijnlijk een leuk autootje:

een Opel Agila van 2002. Altijd netjes in onderhoud geweest en APK tot juli 2015

Zo'n hondenhok; die eerste versie?? Kennis van me joeg zo'n ding naar de twee ton en kreeg toen, bij serieuze panne, te horen: goh, heb jij 2 ton gereden met dat ding? De meesten halen de 100.000km niet eens.......

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:22

Ik ben vorige week weer met mn Kaatje door de APK gekomen, hij had helemaal niets :D Werd verteld dat het wel een oude maar echt nog heel veilige auto is. Auto komt uit 1999. Hij begint wel goed te roesten op bepaalde plekken maar achja, het is toch de bedoeling dat ik hem af rijd

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:25

Ik kreeg mijn eerste auto van mijn vader. Die had voor 55 euro een oude Volvo 440 op de kop getikt. Even nieuwe remmen erom en heb er 2 jaar mee gereden. Op de standaard onderhoudskosten en APK na nooit iets aan gehad. Toen hij me na 2,5 jaar in de steek liet met een kapotte koelvloeistof tank heb ik hem nog verkocht voor 125 euro met wat korting voor de flessen water met statiegeld om thuis te komen :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:26

hier een keer een civic regel recht van de baan af gekocht voor 300 euro motorisch getuned,gechipt,bodykit 2 jaar in gereden en af gereden en daarna voor 450 verkocht aan een turk :o

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 14:38

renault twingo zijn ook sterke auto's heb 1 die 20 jaar oud is rijd nogsteeds prima met 280.000 nu op de teller.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:27

Ik ben sinds een week in het bezit van een super lelijke, maar toch schattige, Nissan Micra, 18 jaar oud. Hopelijk gaat die nog even mee :) Als ik iig de schakelbak niet over de zeik heb gejaagd. Ik heb na mijn rijbewijs 5.5 jaar geleden nooit meer geschakeld maar altijd in automaten gereden. De omschakeling is best pittig moet ik zeggen {:}

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:38

Tancreda4 schreef:
Ik ben sinds een week in het bezit van een super lelijke, maar toch schattige, Nissan Micra, 18 jaar oud. Hopelijk gaat die nog even mee :) Als ik iig de schakelbak niet over de zeik heb gejaagd. Ik heb na mijn rijbewijs 5.5 jaar geleden nooit meer geschakeld maar altijd in automaten gereden. De omschakeling is best pittig moet ik zeggen {:}

Dus als ik misselijk wil worden, moet ik jou even om een lift vragen? _O-

Heel veel plezier van je Micra, dat zijn best goede auto's, vooral de oudere type's!