Camper opknappen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Re: Camper opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:17

Een noorse eland hond en een kees :D Allebei zo gek als een draaideur (maar dat schijnt aan mij te liggen volgens familie, iets met besmettelijk ofzo }> ) Ze houden beide van auto rijden, alleen de kees word na een dik half uur/uur wagenziek -O- Heb al 2x de cabine kunnen soppen. De camper zelf vinden ze ook leuk, maar ja die is nog leeg.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 22:20

Jeetje, wat balen dat je Kees wagenziek wordt zeg! Onze hond vindt autorijden wel oké, ze gaat graag mee, maar op de achterbank in de Kever van m'n vriend vindt ze bijvoorbeeld geen reet aan. Ik ben dus ook erg benieuwd hoe dat straks gaat in de camper. Nu springt ze er in elk geval enthousiast in ;)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:33

Ik heb alleen voor een stoel en een bankje in de cabine. Maar ze springen er wat graag in (en weer uit). Moet alleen mijn rijden erg aanpassen :o Alleen rij ik er in als of het een formule 1 wagen is }:) Tja, heb een turbo moet je gebruik van maken toch? O:)

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:43

joyce2: jullie hebben een gave camper! Heb je blog en foto's bekeken. Fijn dat je vriend automonteur is geweest, zonder die kennis kom je denk ik niet ver met zo'n project. Kan me voorstellen dat je veel zin hebt in het interieur gedeelte.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:27

Voor degenen die ons willen volgen kan ik via pb een fb link sturen. Zit nog te wachten op de gordijnen pffff.... -O-

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 16:57

En er staat weer een nieuwe post online op de blog: Moodboarding

@Beb_bokt: Dankjewel! Als m'n vriend geen automonteur was geweest, hadden we nooit een camper kunnen kopen. Althans, had wel gekund, maar dan wel eentje waar we geen technisch werk aan zouden moeten doen. M'n vriend vindt het geweldig om te klussen, dus die leeft zich echt helemaal uit op dit project!

Vandaag heeft hij ook weer poging gedaan tot klussen, hij wou lekker een flinke slag gaan maken met lassen, maar zijn gasfles bleek leeg te zijn... Lekker verprutste dag dus, want hij kon nergens in de buurt een zaak vinden waar ze op zaterdag gasflessen vullen (ik kan me dat dus echt niet voorstellen he, dat ze dat niet op zaterdag doen in de vakantieperiode, maar goed...).

@BootsScoot: heb je nou al foto's???? :D Of heb je je gordijnen nog niet?

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 18:09

Heja! De gordijnen waren vandaag pas verstuurd -O- dus wordt pas na het weekeind. En zondag vertrekken we dan, de 10e. Spannend dus!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 18:22

Leuke blog :j
En mooie camper <3

Da's lekker snel bootscoot -O-

Wie was het die stickers zocht? Hier hebben ze een hele boel http://www.zazzle.nl/ronde+stickers?cg= ... 1005405551

Mijn keukenblokje staat nu voor de 2e keer in de donkerblauwe lak. Deur voor onder de gootsteen is uitgezaagd en kan straks in de grondverf.
Helaas had de action niet mijn favoriete kleur blauwe verf -O- Ik hem bij de karwij wel gevonden, en helaas een stuk duurder ^) Dus moet de behang nog even wachten. Kan de centjes maar 1 keer uitgeven.

Hier mijn camper album op FB https://www.facebook.com/lia.oversteeg/ ... 301&type=1

Aan de zijkant zit een aluminium rol/schuifdeur (lood zwaar dat kreng :( ) die gaat er uit, komt een normale deur in. Deze deur gaat tussen het plafon (die er ook al uit ligt) en daar kan dan geen isolatie. -O- Heeft dak isolatie weinig zin.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 18:29

Aikon dat was ik met de stickers!! Ik heb zazzle ook al ontdekt, bedankt! Stickers zijn voor mij echt een must have haha

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 18:31

Ze hebben er genoeg, en hele leuke. Ga daar ook eens bestellen voor campert. Ben wel erg gek op bumperstickers :o Bumper is groot dus kan er heel veel op }>

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 18:42

Zijn dat dan ook echt stickers die goed blijven zitten met Hollands weer? Want als ze naar een jaar door regen en zon helemaal vergaan zijn, is het ook een beetje zonde....

@Aikon: Hou even de krantje in de gaten van de bouwmarkt, ze hebben regelmatig 20 tot 30% korting op verf. Is het waarschijnlijk nog wel wat duurder dan de Action, maar de kwaliteit is vaak wel beter en je hebt natuurlijk meer keuze in kleuren.

Leuk album trouwens op je FB pagina! Leuk om nog even wat meer foto'tjes te zien!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:13

Of die stickers oer hollands weer kunnen hebben weet ik niet, zou je ze moeten mailen.

Verf heb ik al. Ze hadden geen blauw hoogglans meer in de aanbieding.
Keukenblokje kan binnenkort de camper in. Behang kan nog wel even wachten. Bed moet ook nog geplaatst.

Mijn pappie is heel trots op mij :D En dat met maar 1 werkende hand ;)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:20

Wow jullie gaan hard! Joyce, leuke blog! Ik wil ook van die mooie gekleurde hippie-stijl in mijn toekomstige campert/caravan. *droomt verder*

Aikon, wat crea bea met je gootsteen. Leuk hoor! Ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien. :D (Let je wel op met je kleine houtkachel in zo'n kleine ruimte? Niet alleen voor een echte koolmonoxide-vergiftiging, maar een mild zuurstoftekort zorgt al voor chronische vermoeidheid.)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:01

Je bent niet de enigste die benieuwd is naar de uitkomst. Ik stiekem ook :D
Ik ben erg gek op keltische knopen en ga dat veel in campert aanbrengen :Y)
Wees maar niet bang met houtkacheltje, komt een koolmonoxide melder in campert en er komt altijd een dakraam open en een rooster in de deur naar buiten. ;) Veiligheid voor alles.
En chronisch vermoeid ben ik al -O- Door de dystrofie.

Vandaag maar een rustdag geloof ik, heb de afgelopen dagen wel weer genoeg gezaagd. Arm begint te protesteren >;)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:14

Altijd al afgevraagd.Als je ergens staat voor een aantal dagen en je wilt iets gaan bekijken of naar een stadje ofzo bv een uur rijden.Neem je dan je camper mee.Is dat dan niet moeilijk parkeren in een stad.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:35

Nee je kan toch de fiets of het ov nemen? Daarom hebben al die campers meestal een fietsenrekje. :)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:39

Tuurlijk neem je gewoon 2 of meer plekken in beslag }> je bent immers groot en de parkeerplaatsen klein O:) (en ja, die zie ik zelfs hier in een gemiddeld dorp heel veel)

Fiets/scooter/benenwagen of OV doen het ook goed. Heb ook camper vakantiegangers gezien die een aanhanger met een klein autootje er achter hebben hangen. Die gaan daar mee op pad van de standplaats.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:50

Wij laten ook een trekhaak monteren. Voor een aanhanger zodat de scootmobiel mee kan.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 15:16

Wij weten nog niet precies hoe we dat gaan doen. Denk dat we voor kleine afstandjes iets van een fiets meenemen en als we wat verder moeten is het misschien wel leuk om er gewoon een roadtrip van te maken en daar in de buurt een camping te zoeken. Als een roadtrip geen optie is, denk ik toch dat we de camper gewoon gebruiken als vervoer.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 19:56

wij hebben de fietsen altijd mee. We hebben er ook een trekhaak op laten zetten zodat ik ook een trailer kan nemen.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:01

Wij gaan zondag weg. Naar een camping. Maar vanuit daar gaan we dagtochten maken en nemen gewoon de camper mee, dat kan prima. Heb je allesbij de hand. Vooral als je nodig moet plassen. :D

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:08

Wow Aikon, die foto's, leuk! Dat keukenblokje <3 Heel benieuwd naar het eind resultaat.

Wij gingen met de camper of met ov. In de steden lieten we het busje liever op een camping.
Hadden een los stuurslot, want mensen hadden ons bang gemaakt dat die oude vw busjes veel gestolen worden.
Mijn vader heeft die ook 1 in zijn camper. Ik vergeet dat eigenlijk altijd :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 11:09

VW busjes worden inderdaad regelmatig gestolen, net als Kevers, echt te erg voor woorden! Mijn vriend zit een beetje in dat luchtgekoelde VW wereldje en we zien regelmatig berichtjes op FB voorbij komen dat er een auto is gestolen. Mensen moeten lekker met hun tengels van andermans spullen afblijven en zelf gaan werken om iets moois te kunnen kopen/maken.

Dus zo'n stuurslot lijkt me zeker geen overbodige luxe! Die VW busjes zijn ook gewoon giga duur in aanschaf als je het vergelijk met andere oude campertjes. Waarschijnlijk dat ze daarom ook vaker gestolen worden dan ander soort oude busjes/campertjes.

@BootScoots: Hahaha, dat plassen, daar kan ik me zo in vinden :D Ik ben nog steeds helemaal happy dat we straks ruimte hebben voor zo'n PortaPotti! Nooit meer vieze spetters tegen mijn blote benen (en afspoelen met een fles water) tijdens een roadtrip, hahaha.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:40

Dat plassen was voor mij een de DE redenen om mijn camper drastisch te verbouwen. Er zat geen wc in -O- Voor zo'n zeikerd als mij heb je wel eentje nodig :+ Ook 's nachts.

Mijn VW moet gestart worden met 2 sleutels }> Die 2e sleutel moet je maar net weten, zit niet standaard op deze wagens. En ff draadjes verbinden werkt niet ~~}>

Die van mij is ook in trek.............. als export wagen -O- Heb al van ene hassan en ene abdel kaartjes onder de ruitenwisser gehad of ik hem niet wou verkopen. ^) NEEN. Wat denken ze wel -:(-

Mijn rustigaandoedag gister is mislukt :o Oftewel, aanrecht zit nu gemonteerd op keukenblokje en deurtje zit in grond verf, de scharnieren en kraantje hebben een "old look" gekregen ipv glimmend koper. En zo blijf ik bezig. :+

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:49

Ja toen we meerdere gevallen hoorden waren we er toch wel blij mee. Hadden op laatste moment ook een startonderbreking er ingebouwd.
Ik zat even op MP te kijken en de VW busjes zijn inderdaad erg duur, voor de prijs waar wij onze VW gekocht hebben in 2008 koop je nu nog geen berg roest in de vorm van ;)

Haha ja, luxe zo'n wc! Aikon heeft ook echt een wc-tje zag ik bij de foto's, echt grappig.
Hadden wij in de VW niet, maar in Scandinavië tref je regelmatig, ondanks de grote afstanden, openbare toiletgebouwen. En schoon! En soms met een verwarmde badkamer erbij. Dan overnachtten we wel eens op zo'n parkeerplaats. Wild kamperen mag daar, maar met zo'n sanitaire ruimte erbij was het luxer dan op sommige campings :D
Na dat we op de Noordkaap waren (waar je echt niet 'alleen' naar toe reist of bent) zijn we richting Rusland een schiereiland opgereden, door het Varangerhalvoya national park. Daar hadden we pas echt het 'alleen op de wereld' idee en hebben we super gaaf overnacht in de buurt van een half verlaten spook dorpje incl. zo'n griezelig kerkhofje. Geen mens te bekennen, alles was dicht en gesloten, uiteraard wel een openbaar toilet. Geen bereik met telefoon, 2 dagen niemand gezien, achteraf hadden we wel zoiets van maar goed dat er niks gebeurd is :')

Dat is een goed teken, dat het klussen toch lukt :)