Schone was stinkt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 12:54

Aukelizzy schreef:
Ik denk dat je het niet in het wassen moet zoeken maar in het drogen van de was. Als de was heel langzaam aan droogt of in een iets vochtige kast ligt krijg je ook die zurige lucht. Dat zou namelijk ook verklaren waarom je was wel fris blijft als hij bij je moeder in de droger geweest is.

Hier in de droger blijft het ook fris. Alleen inderdaad, het word zuur en muffig als ik het aan de lijn laat drogen. Terwijl er in het kleine waskamertje 2 ramen openstaan.

Misschien dat vochtvreters kunnen helpen?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:23

hebben jullie een vochtig huis?
zou het anders ook niet weten! -O-

Nassie

Re: Schone was stinkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:20

Same problem here.
Wij hebben een nieuwe wasmachine, ik een nieuwe kast en mijn kleding stonk verschrikkelijk :oo
Wasmachine schoongemaakt, maar kleding bleef ruiken. Uiteindelijk mijn kleding in mijn oude kast gelegd en geen last meer van gehad. Mijn kast is nu een sierkast :')

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:15

Leslie90 schreef:
Aukelizzy schreef:
Ik denk dat je het niet in het wassen moet zoeken maar in het drogen van de was. Als de was heel langzaam aan droogt of in een iets vochtige kast ligt krijg je ook die zurige lucht. Dat zou namelijk ook verklaren waarom je was wel fris blijft als hij bij je moeder in de droger geweest is.

Hier in de droger blijft het ook fris. Alleen inderdaad, het word zuur en muffig als ik het aan de lijn laat drogen. Terwijl er in het kleine waskamertje 2 ramen openstaan.

Misschien dat vochtvreters kunnen helpen?
Ik denk dat het huis te vochtig is om de was snel te drogen..daar komt je zure lucht vandaan.. Vraag me af of een vochtvreter je helpt.. ben bang van niet..

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 11:40

Nou, ik heb de wasmachine letterlijk laten koken. Tijdens dat hij op 90gr draaide met soda in de trommel, heb ik ongeveer 6 volle kokend hete waterkokers erbij gegooid via het bakje. Omdat ik toch het idee heb dat het water niet voldoende hoog stond en gewoon niet heet genoeg was. Water kwam niet tot de rubberen rand. Het water begon te borrelen en te koken in de machine... Ik zag letterlijk de bonken wasluis door de trommel drijven. Allemaal grijze/bruine drap. Na het programma keek ik tussen de rubbers en de machine, en dat is zo zwaar aangetast dat ik twijfel of ik het nog wel goed krijg.

Vanmiddag gaat m'n vriend de machine openmaken en het rubber eruit halen om te kijken of die schoon gemaakt kan worden, anders moeten we het rubber vervangen of de machine gewoon helemaal wegdoen :(

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:49

He getver!!!! Ik denk dat het tijd is voor een nieuwe machine...
In Barendrecht zit een zaak die handeld in tweedehands witgoed, mocht je een beperkt budget hebben.
Die komen de machine eventueel nog thuisbrengen ook.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:06

Toch vetluis dus. Bleh. En dan heb je er toch een hoop aan gedaan

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:07

Oh bah maar ik herken je probleem :j
En ik heb dus uiteindelijk een nieuwe wasmachine gekocht en wat een heerlijkheid. Van de week had mijn vriend zijn trui in de bijkeuken laten liggen, hij had hem de hele dag al aangehad en hij rook gewoon nog steeds pas gewassen :j
Ik hou daar zo van :+

Maar goed, ik laat dus ook altijd het deurtje en het bakje openstaan. Ik leg de wasbol altijd in het bakje, moest het mezelf even aanleren, maar ben tegelijk ook nooit meer een wasbol kwijt. Met poeder wassen is het beste voor je machine heb ik me laten vertellen. Als ik veel zwarte kleding heb gebruik ik wel vloeibaar omdat je op zwarte kleding nog weleens kunt zien dat je met poeder gewassen hebt. Maar misschien gebruik ik dan ook te veel.
1 keer in de maand maak ik de machine helemaal schoon.

Echt ik vervloekte het wassen. Het stonk en was niet fris. En nu :+:
Ik heb trouwens geen droger en droog dus alles buiten of binnen op de vrije slaapkamer. Vind het dan ook zo fijn dat als het binnen te drogen hangt de hele bovenverdiepig ruikt naar frisse was :j

Dus mijn tip: Koop een nieuwe machine :+ Moet je natuurlijk wel het geld voor hebben e.d.
Ik heb trouwens ook geen dure gekocht, dus geen Miele ofzo (geen idee wat ik heb eigenlijk :o ) Maar ik had niet meer dan 1000 euro over voor een nieuwe machine. Nu hebben wij een elektricien in het dorp en die bellen we gewoon als we wat kapot hebben. Hij had nog een machine staan, goed dingetje zei hij :+ Hij heeft er verstand van dus dat is hem geworden :D

Ik ga nog wel even kijken naar de zwitsal wasverzachter want dat lijkt me echt een genot voor mijn handdoeken :j

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 13:00

Inderdaad sakkia, ik baal er echt van want ik wil ook gewoon een schone frisse was. Voelde me altijd zo vies als m'n broek naar natte hond stonk. Dan was het op z'n ergst. M'n vriend ziet alles positief in en vind dat het wel goed komt met onze wasmachine, maar heb er een hard hoofd in.

Tenzij iemand echt de goude tip heb hoe je wasluis definitief wegkrijgt, maar anders gaat hij er echt uit. Bah

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:13

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:14

Ik zou het nog een paar keer herhalen TS lijkt me sterk dat je het niet weg zou krijgen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:29

ik zou het denk ik eerst ook nog een paar keer herhalen op de manier zoals de laatste keer. Blijkbaar was dat toch het meest effectief.
Als het dan nog niet weg is dan zou ik toch overwegen een nieuwe te kopen. Ik weet niet hoe oud de machine is?

Bij mij is het gekomen trouwens door werkkleren van mijn vriend waar ontvetter in zat, dat stinkt echt enorm namelijk. Hij vond dat ook en heeft het zo de wasmachine ingegooit en aangezet. Ik had dat natuurlijk zelf anders gedaan, maar het kwaad was al geschied. Maar wat ik ook probeerde die geur ben ik nooit weer kwijtgeraakt en nadat er ook nog een ombenullig dingetje afbrak, die IMO geen functie had ofzo, was ik er zo klaar mee :+

En nu vind ik het gewoon leuk om te wassen. Heerlijk ruikend beddengoed en geen kleding meer die, zodra het lichaamswarmte aannam, weeïg begon te ruiken.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:32

Nou wij hebben dit ook thuis gehad en bij mijn vriend thuis id het ook zo. Mijn moeder heeft een soort van doekjes gekocht. Volgens mij van robijn en die kan je op de was leggen en dan gaat het weer lekker ruiken. Bij mijn vriend thuis stonk de was ook. De kleding ruikt nu weer lekker maar de handdoeken stinken nog... geen idee hoe dat kan.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:35

De handdoeken waren hier trouwens ook het ergst. Zelfs een keer allemaal nieuwe handdoeken gekocht en ook daar ging het inzitten :n
Die handdoeken heb ik nu nog steeds, maar daar is de geur wel na 1 a 2 keer wassen helemaal uit gegaan :j

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 13:43

Zal het dan nog maar een paar keer herhalen. Eerst rubber loshalen en die goed schoon schrobben met een schuurspons. Dit zat er tussen verschuilt :r

Afbeelding

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:02

Kan je er ook natuurazijn (gelig) bij doen? Of moet het perse witte azijn zijn?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:52

Getsie, dat klinkt niet erg lekker TS, drijvende brokken :r

Mocht je toch een nieuwe machine gaan kopen: ik las pas in een topic hier op bokt dat je sowieso geen Miele moet kopen, ook niet als je daar wel het budget voor hebt. :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 21:46

Nou mijn moeder heeft denk ik al bijna 20 jaar een Miele en mijn zus en ik ook al jaren, ik zwwer erbij!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 21:51

Waarom geen Miele? Mijn ouders hebben altijd een Miele gehad en ik had een oud besje van iemand overgenomen, die heb ik uiteindelijk cadeau gedaan aan iemand die het even heel zwaar had die er nu nog steeds plezier van heeft. Ding is 25jr oud denk ik. :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:31

Iets met storingen of zo :P
Wij hebben voor de tweede keer een Zanussi, de vorige ging na 20 jaar dood en er was toen net een actie.
Denk dat het misschien ook gewoon een kwestie van geluk is als je er nooit problemen van/mee hebt, welk merk dan ook. :P

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:07

Miele zijn de beste wasmachine die er gemaakt zijn :j
Gaan jaren mee!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:17

Ja zijn........... De Miele's van tegenwoordig zijn niet meer de Miele's van vroeger ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:17

Ik heb nav dit topic mijn wasmachine vorige week ook eens goed bekeken.
Ik schrok me ropt toen ik de lade voor het wasmiddel er uit haalde, dat was nog nooit gebeurd (Miele van ruim 20 jaar oud) Gatver, wat je dan aantreft. :r
Vervolgens een kookwas gedraaid met een halve zak soda erin, extra water en zelf nog extra kokend water toegevoegd en ik zag toen grijzig water. Ik draai wel vaker een lege kookwas, maar dus niet vaak genoeg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:39

SAKKIA schreef:
Ja zijn........... De Miele's van tegenwoordig zijn niet meer de Miele's van vroeger ;)

Klopt, productie is verplaatst helaas. De wasmachine monteur zag ze wel echt achteruit gaan qua kwaliteit.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 16-07-14 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:45

Dat zei die van mij dus ook en daarom heb ik daar niet voor gekozen. De prijs is namelijk wel hetzelfde gebleven.

Heb een Siemens staan, geen idee wat hij gekost heeft trouwens. Is net een paar maanden oud en is echt een super machine :j
Heb hem nu wel leeg met een kopje soda draaien :j Hou hem liever lekker fris dan dat ik straks met een stinkende machine zit.