Net een eigen huis, (chaos en verbouwen)wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rider01

Re: Net een eigen huis, (chaos en verbouwen)wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 08:59

Leuk project!

Hier moeite met schoonmaken tussendoor, koop ik een emmer (plus reserve emmer) en een zeem om de ramen te doen.
Zit het de volgende dag onder met cement door mijn lieve toekomstige schoonpapa
ALWEER!!!!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:05

Dat zie ik ook nog gebeuren, dat mijn emmers gebruikt gaan worden voor dingen die ik niet wil :')

Mijn moeder heeft al aangeboden dat ik tijdens de grootste werken gerust bij haar mag komen wonen terug, maar daar moet ik nog even over nadenken O:)

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:28

ja zo zijn er bij mij al 7 emmers gesneuveld! -O- Maar goed, als ze tegenwoordig per 4 bij de Hornbach.

Wij eten elke avond bij mijn ouders, echt top geregeld. Huur woning hebben we inmiddels op gezegd, de dubbele lasten maken het onmogelijk om te sparen of extra dingen te doen/regelen.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 09:48

Bij mij ook al een heel aantal emmers, gelukkig een action in de buurt :p
Ik ga ze onder mijn bed verstoppen de volgende keer

Wij eten wel thuis maar hebben heel lang bij mijn ouders de badkamer gebruikt
Soms zou ik best nog wel eens bij mijn ouders willen slapen ipv in de puinhoop

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:57

dat is een goede, gewoon verstoppen :D

Wij gaan waarschijnlijk ook voor de laatste 4 maanden naar mijn ouders, dan krijgen we mijn oude kamer haha. Maar goed dat zijn 3 kamers die 1 gemaakt zijn, dus echt een woon, zit en slaap gedeelte.
Is ook wel makkelijk gezien de vakantie periode, kunnen we mooi op de diertjes passen.

Afgelopen weekend had ik mijn man getrakteerd op een lekker luxe, lui en bourgondisch weekendje weg, heb weer voor 100% zin en energie om het huis af te maken

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:11

Wat een stilte? is de klusdepressie toegeslagen?
Hier afgelopen weekend heel veel gedaan, met name in de afwerking van de badkamer. Het was wel even wennen, een wit plafond in plaats van het zeegroen van de gipsplaten maar het is mooi! Spotjes boven het bad erin.... onze eigen minispa wordt wel wat! Verder meters en meters gekit en veel houtwerk geverfd. Wastafel aangesloten en ondertussen de nieuwe planken voor de verdiepingsvloer besteld. het pakket (160 planken van 4,20 m) komt aankomende vrijdag waarschijnlijk dus wij hebben het spul in huis zodat we tijdens de hittegolf lekker vloertjes kunnen leggen {:}

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:13

Wij beginnen over 2 week weer; huis moet buitenom in de verf worden gezet. Jippie..... :')

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:16

lang leve de verfbranderrrrrrr -:(- Verven buitenom wordt volgend jaar zomer bij ons denk ik.

Nu eerst na de asbestsanering de nieuwe verdiepingsvloer erin, dan de vliering vloer, dan de keuken, dakisolatie, stucen en vloer boven, nieuwe trap, daarna de hele benedeverdieping (wandisolatie, gips en stucen), hal maken, WC eruit en tegelen ed., bijkeuken strippen en opnieuw , achter alle kamers plafonds erin, stucen, vloeren enz enz enz.... Crisis wat een werk nog en dan ben ik volgens mij minstens de helft vergeten :')

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:28

Wij hebben het 4 jaar geleden meegemaakt... 2 kleine kinderen (2 en 0,5 jaar) en werk, maar huis helemaal gestript en weer opnieuw opgebouwd (avond en weekendwerk).. Binnen een half jaar bewoonbaar zijn ivm verkoop andere huis.... Nu na 4 jaar nog steeds geen plinten enz, maar binnen heb ik de hoop opgegeven. Buiten is de rest van het 10 jaren plan. Afgelopen zaterdag net een terras gekregen, wat kan je daar blij mee zijn *\o/*

Ik kan zo met jullie meeleven.... en ik ben zo blij dat ik wel de deur dicht kan trekken en op de bank kan gaan zitten (meestal) zonder al te veel zooi ;) Succes allemaal, het wordt echt supermooi!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:36

hier klussen we stilletjes verder, ben begonnen met kozijnen en plinten verven , de grote kamer is een eind op weg met de muren glad zetten, daar ben ik nu dus omheen aan het werken, vriend stukt, ik schuur, plamuur en verf :+
de tuin is een beetje getemd inmiddels, gras eerst met de bosmaaier, daarna grasmaaier hoogste stand en vanavond weer maar dan een tandje lager, volgende week op de kortste stand en verticuteren, fijn , een woningbouwvereniging die verkoopt en dan ook niets meer aan de tuin doet, had er balen van kunnen persen

we moeten de deur nog even uit om vervangende deuren te zoeken , maar we hebben een adresje net buiten het dorp gevonden waar we goede kans maken. volgende week komt de gevelmeneer kijken voor het impregneren van het huis + ene klein stukje voegen, de nieuwe keukenkast+ stootborden zijn binnen, dus we kunnen de keuken afmaken als we er qua planning aan toe zijn

de zolder is gespoten tegen houtworm(preventief) en daar mogen we weer op, dus kunnen we die vol gaan zetten met dozen uit het huurhuis.

helaas zit er minder structuur in dan ik zou willen door het stukken van de slaapkamer, normaal zou ik al het houtwerk op de eerste verdieping geschuurd etc hebben, dan lakken, daarna alle plafonds, en dan de muren , maar door onze slaapkamer ben ik nu eerst de badkamer en de kleine slaapkamer aan het aflakken en de kozijnen van de woonkamer(op 1 na, daar zit een flinke rotte plek in die we hebben weggestoken, maar die moet nog gevuld worden ) en start ik morgen met nog wat ander verfwerk, de grote slaapkamer en de tweede slaapkamer doe ik pas nadat vriend klaar is met stukken , stofzooi :+

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:42

Praat me d'r niet van!
Wonen er nu net 7 maanden nadat we eerst 14(!) maanden hebben lopen klussen en doen.
Voor ons was dat wel zoiets van: 1 keer en NOOIT weer zo verbouwen.

Edit, daarnaast is onze tuin nog niks. Onkruid groeit als de beste.. Om te huilen!

Succes verder nog eventjes :)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 07:07

Hier staat het even stil
Volgende week lopen we de strand6daagse en daarna zijn we dood denk ik :P

Bovendien komt er vandaag een kijker voor mijn kleinste pony dus vandaag komt het er ook niet echt van

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:55

Ik en manlief zijn volgende week een weekje vrij, hij met héél veel plannen voor verder te werken aan het huis, en ik wacht het stilletjes af met een bang hartje :')

Wij wachten nu op de goedkeuring voor de bouwplannen, van zodra die er zijn gaan we officieel de bouwwerf starten, ik kijk er naar uit en heb er tegelijkertijd doodse schrik van :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:18

Ah verbouwen..... Al mijn 24 jaren van mijn leven zit ik er al in.:=

Eerst bij mij ouders. Toen 2x eigen huis. Daarna tijdelijk weer ouderlijk huis en nu mijn eigen huis weer. En dan verbouwen in de stijl van alles strippen en opnieuw opbouwen, wanden eruit, dak eraf, vloeren storten enzenz.

In al die járen nog nooit in een 'af' huis gezeten :') Heb nu al 3 jaar geen badkamer en een overloop compleet in puin :')

Godzijdank vind ik het geen probleem, maar ik moet soms best wel lachen als mensen zeggen dat ze moeten 'verbouwen' en dan doelen op opnieuw behangen :')

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:23

Proest, dat hoor ik ook altijd graag komen :')
Vriendin van mij 'gooooh zware renovaties bij ons hoor!'.
Kom je daar aan: zijn ze eenvoudigweg de woonkamer opnieuw aan het schilderen
en de meubels aan het verplaatsen.

Als ze dan bij mij eens langskomen en ik zeg wat we nog gaan doen met het huis,
dan zie je dikwijls al eens iemand bleek wegtrekken en denken van 'zij is niet goed snik'. :+

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:40

Ja, of als ik vertel dat we net de woonkamer hebben opgeruimd en het er nog steeds uitziet als een gemiddelde kluszaak met stapels verschillende soorten hout, metalstud profielen, gipsplaten, mortel, zand en allerhande gereedschap. Oh en vergeet de partij van 14 deuren niet waar we nog vanaf moeten.

Veel gehoord is ook: wauw, wat een project! Vrijwel direct gevolgd door: Ik zou dit echt niet trekken :+ Alles went! maar 24 jaar in een bouwput zou mij denk ik wel opbreken, ik zit nu al elke dag met mijn nette kleren te manoeuvreren om alles netjes te houden totdat ik de voordeur uit ben.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:03

Als menen bij ons langskomen en aan hebben gehoord wat we allemaal nog van plan zijn is de standaard opmerking eigenlijk altijd "jullie hebben grootse plannen, het huis ligt op een schitterende locatie maar er moet nog veel gebeuren". Gevolgd door een "knap zeg dat jullie dit allemaal zelf doen".

Ondertussen zijn wij al heel blij dat de eind deze week de betonvloer van de keuken helemaal gestort is en we hopelijk over een 1,5 maand een bruikbare keuken hebben.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:16

moet zeggen dat ik na deze verbouwing het voorlopig wel gehad heb hoor!
Na de verbouwing binnen is de tuin aan de beurt, volgend jaar ga ik de buitekant van het huis schilderen, garage+schuur moeten een nieuwe fundering dan wordt het meteen 1 grote garage en de oprit moet ook opnieuw gelegd worden... En we willen nog een stuk tuin bijkopen van 5 bij 14 meter.. Ook leuk klusje..

Van het weekend alle buitendeuren (4stuks) eindelijk kaal gebrand en twee maal in de grondverf gezet (zo wat knapt dat op zeg!) nu druk bezig met de trapleuningen te schuren en dan in de grondverf. We hebben de 'oude' leuningen weten te behouden en deze hebben we op de 1e en 2e etage terug laten komen. Oud in een nieuw jasje zullen we maar zeggen.
Ook is van het weekend de betonvloer in de badkamer gelegd, muren van de wc en keuken benende zijn geplaatst dus gaat lekker.

Zaterdag hebben we de nieuwe motor voor onze nieuwe boot gehaald dus zondag lekker wezen varen! En we zijn mijn 3 jarige merrie aan het beleren dus daar gaat ook veel tijd in zitten de komende 4 weken. Daarna heeft ze de rest van de zomer lekker vrij

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:31

Ah, ik meld mij ook :D

Vorige week is het dak van de stal eraf geweest. Dat deed ik niet zelf, maar ik moest uiteraard wel al het hooi, de kippen en alle spullen versjouwen en nog een keer en nog een keer. Uiteindelijk zat in die vreselijk natte week het nieuwe dak erop in een week tijd.

Ondertussen ben ik de aanbouw van mijn huis aan het teervrij maken. Ik heb ervaring :+ Want ik heb er 2 jaar over gedaan om de stal teervrij en in de verf te zetten. Dat is vorig jaar gelukt. Nu dus de aanbouw. Als ik 1 zijde af heb, mag ik op vakantie van mezelf. Weekeindje Ardennen ofzo :+

Deze week heb ik vrij genomen, want ik kom er niet doorheen. Gisteren begaf schuurmachine 1 het, nummer 2 is een onding. s Avonds een andere machine geleend en kom ik thuis, heeft vriendlief een peperdure bandschuurmachine gekocht. Daar ging ik vanmorgen mee aan de gang, schuurpapier "bot" en dat ging ik vervangen. Natuurlijk, meneer heeft de verkeerde maat erbij gekocht. En de bon en alles zit in zijn portomonaiie en meneer is gezellig naar London, naar Monty Pyton :+ Enfin, ik red me wel met het leending, die krijg ik ook in de voegen.

Zo, nu nog een klein stukje met de verfkrabbers bewerken en dan weer fijn schuren. 8-)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:26

Jeetje wat een hoop mensen zitten in een verbouwing :=

Hier nu een jaar bezig..
Tot 0 gestript (tot de betonvloer aan toe) en nu weer opbouwen. Ik heb al die tijd geroepen nooit meer :P Maar nu we het einde naderen :=

Maar hebben jullie ook last van veranderende plannen tijdens de verbouwing(of spijt van beplaade beslissingen)? En hoe gaan jullie daar mee om?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:02

Haha, als je bedenkt dat Bokt ongeveer 25.000 leden heeft dan is het relatief gezien toch een vrij klein clubje dat zich op dit soort projecten stort ;)

Veranderende plannen niet echt, wel dingen die soms tegenvallen qua hoeveelheid werk. Vooral de badkamer had ik me verschrikkelijk op verkeken, man wat een boel werk was/is dat. Spijt nog niet gelukkig! Tot nu toe hebben alle aanpassingen precies geleid tot het resultaat dat we voor ogen hadden :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:10

Spijt niet echt maar achteraf had ik wel een paar dingen anders gedaan. Een verbouwing moet je eigenlijk twee keer kunnen doen.
Ik denk dat ik achteraf boven geen laminaat had genomen maar PVC bijvoorbeeld. En de tuin had ik achteraf anders gedaan. En ik had minder geld uitgegeven aan deuren. :')

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:12

tot nu toe geen spijt, we hebben wel extra kosten gemaakt voor bijvoorbeeld een schuipui, maar dat vind ik het zeker waard.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:23

Oeh ja, een schuifpui... Dat staat nog op ons verlanglijstje maar dat heeft zo ontzettend geen prioriteit dat het waarschijnlijk nog wel een jaar of drie duurt voordat die erin wordt gezet. denk dat we dat tzt ook laten doen :) wel erg gaaf!

Ben nu op zoek naar een beetje fatsoenlijke prijs OSB plaat. Gadverdarre wat is die troep duur zeg en je ziet er helemaal niks van terug straks *Geërgerd*

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:44

Ik vind het wel meevallen MIR, maar waarschijnlijk komt dat ook omdat er niemand in mijn omgeving aan het verbouwen is :=

En hoeveelheid werk hebben we ons ook verschrikkelijk in vergist..

En gelukkig dat jullie daar weinig last van hebben! Ik wil constant het maximale uit het minimale halen en daar ook 100% zeker van zijn. En als ik er niet zeker van ben dan begin ik gigantisch te twijfelen := (zullen we dat niet zus of zo doen, zoals bijvoorbeeld nu met de keuken :P )

Maar nog een huis of 4 te gaan zo voordat een huis met wei in zicht komt :P