Een boot....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:20

LadyMadonna schreef:
Ok... Het wordt een algemeen topic...
Mensen ervaring met een "zwerfplek"?

:')

Met een zwerfplek bedoel je dat je 'm elke keer weer bij een andere jachthaven neerlegt en dus geen jaarlijkse kosten betaald, maar losse delen? Nee, geen ervaring mee :). Kan me niet voorstellen dat dat goedkoper is.

LadyMadonna

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 15:57

Nee, dat is in dezelfde haven, maar geen vaste plek. Dus je vult plekken op van mensen die bijv met hun boot meerdere weken weg zijn...

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 16:58

Oh, op die fiets. Nee, ook daar heb ik geen ervaring mee :). Is dat goedkoper dan een vaste ligplaats? En heb je dan wel de garantie altijd een ligplaats te hebben of dat ook niet?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 17:06

Nee, is niet goedkoper, maar zou een oplossing zijn ter vervanging van een vaste ligplaats, want dt gaat gewoon iet lukken dit jaar nog.
Wellicht nog een passanten plaats, is ook wel duurder, maar niet zo duur als e andere haven wat ik dik over de 800 euro heen kom

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 07:50

yvonnedv schreef:
Het schip van mijn vader http://www.lodewijkbos.nl/nl/jachten_in ... torjachten (ijsselmeerkotter)

Helaas hebben ze hem vorige week helemaal leeg gestolen/gestript. Accu's er uit alle bedrading weg boegschroef foetsie en heel veel gesloopt

Woensdag is er een expert geweest. Hij komt maandag terug met een collega omdat hij niet weet wat hij er mee aan moet.

Afbeelding

De leiding van het kacheltje is doorgezaagd en ca. 300 liter dieselolie is het onderschip in gelopen.

Afbeelding

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 07:58

Ook wij hebben een boot, wij liggen in Giethoorn erg mooi daar. :)

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:10

Giethoorn is idd mooi, ben er helaas vorig jaar maar een paar uurtjes geweest maar probeer er dit jaar wat langer te blijven

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:12

Wat ook een echte aanrader is.. Het IJmeer en de prachtige eilandjes daar... Met de meest idiote eenden die ik ooit in m'n leven heb gezien... Onder water zwemmend, duiken en koppetje duikelen, achterover welteverstaan :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:34

Weet iemand hier toevallig welk merk/type kajuitzeiljacht een aanrader is?
We zoeken een bootje van zo'n 7 tot 9 meter, en het is wel een vereiste dat er een maststrijkinstallatie op zit en een apart onderwatertoilet (dus niet onder de banken verstopt)..
Ik heb al gezien dat van der Stadt boten erg mooi zijn, maar misschien heeft iemand hier ook nog tips :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:38

8nnemiek schreef:
Weet iemand hier toevallig welk merk/type kajuitzeiljacht een aanrader is?
We zoeken een bootje van zo'n 7 tot 9 meter, en het is wel een vereiste dat er een maststrijkinstallatie op zit en een apart onderwatertoilet (dus niet onder de banken verstopt)..
Ik heb al gezien dat van der Stadt boten erg mooi zijn, maar misschien heeft iemand hier ook nog tips :)

Friendship 22 of 24!! :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:17

Ik ben helaas nog geen friendship met apart toilet (dus in een aparte ruimte) tegengekomen, maar ik zal nog eens verder zoeken!
We hebben sowieso deze al op het lijstje staan <3
http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwM ... K/$_84.JPG
Maar waarschijnlijk ligt die net iets boven ons budget.. Maar zoiets vind ik prachtig! Dat klassieke _/-\o_

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 14:22

*\o/* ik heb een boot *\o/*

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:22

<3 wauuwwww! Maar dat hout.. :O

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:22

LadyMadonna schreef:
*\o/* ik heb een boot *\o/*

FOTO!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:28

Ja, foto! :D

En inderdaad, veel hout, veel werk.. maar ik vind het geweldig mooi dus dat zou ik er wel voor over hebben :j

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:35

Jeetje wat zuur zeg, yvonnedv... Daar ben je mooi klaar mee. Krijgen jullie wel iets vergoed van de verzekering?

Mooie boot Annemiek! Die moet ik maar niet aan mijn vriend laten zien :Y)

Ik ben vorig jaar door mijn vriend meegesleept een kajuitzeiljacht op en ik grijp sindsdien ook iedere kans aan om lekker het water op te gaan. Een eigen boot is nog wel een droom, maar dat duurt waarschijnlijk nog wel even.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:06

Gefeliciteerd met je boot LadyMadonna!

Ik ben zo een beetje op zoek naar een 1 persoons zwaardbootje, en ik wil hier toch ff een balletje opgooien.
Op dit moment vaar ik in de splash/flash van mijn vriend en ik ben dus rond aan het kijken voor een beetje hetzelfde. Mijn budget is niet zo heel groot, en ik vind het dus ook ok om in iets anders te varen. In aanmerking komt dan bijvoorbeeld laser radial, aangezien ik ongeveer 65 kg ben.

Hebben jullie nog suggesties voor eventueel andere types bootjes waar ik ook lekker mee op het water zou kunnen? Ik hoef geen wedstrijd te zeilen, maar wil natuurlijk wel een beetje lekker door kunnen varen.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:37

Dat vraagt om een foto van je nieuwe boot.

Ik heb zo geen tips voor qua voor. Ben alleen thuis in kleine scheur ijzertjes

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:21

MeesMo schreef:
Jeetje wat zuur zeg, yvonnedv... Daar ben je mooi klaar mee. Krijgen jullie wel iets vergoed van de verzekering?

Vandaag gehoord dat hij total loss wordt verklaard en waarschijnlijk door de verzekering wordt overgenomen, die hebben er een koper voor die er wel brood in ziet om hem op te knappen

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:31

Zeilbootjes kan ik ook niks over vertellen... Wij zijn van de speedcruisers en barges... Onze barge ligt nu met haar billen op t droge voor een werfbeurt.. Maar de dame knapt vreselijk op:-)

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:43

Mijn vriend heeft een boot. Eerst hadden we een kruisertje van ong. 6/7 meter en nu één van 10/11 meter.
We varen nu zon 2/3 jaar, veel ervaring hebben we dus nog niet, maar wat bij mij betreft wel echte 'musthaves' zijn op een boot, zowel binnen als buitenbesturing en een toilet aan boord. Daarnaast wat vindt je zelf prettig? Wij hebben nu een ijzeren boot, zijn stabieler en sterker, maar moet er welke elke vijf jaar minsten uit om opnieuw geverfd te worden. Polyester boot heeft minder onderhoud, maar vaak minder stabiel.
Maar ik denk dat de belangrijkste vraag wel is wat wil je er dagjes mee weg of echt mee op vakantie? Wil je er mee vakantie, vindt je het dan ook een must om een vast bed te hebben? (ik wel!, vorige boot had dit niet, wat een gedonderd om je bed elke avond weer klaar te maken ). Maar dit is dus heel erg afhankelijk van wat je wil!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:46

De mooie klassieke boot was helaas toch ver boven ons budget, maar we zijn vandaag bij een Fellowship 28 gaan kijken en die beviel goed :) is was opknapwerk aan, maar dat doen we graag.
Morgen nog naar een jaguar 27 en dan moeten we kiezen!

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:28

8nnemiek, een Dehler is ook echt aan te raden. Een hele snelle lichte boot die, zoals ik zo lees, aan je eisen voldoet. Wij zeilen met onze 31 voet vrijwel alle boten eruit, echt een heel fijn ding. Die van ons staat overigens te koop ;). Vanwege gezinsuitbreiding moeten we iets groters zoeken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:51

Welk type boot heb je te koop?
Mooie maat wel!
Dehler heb ik ook wat leuke boten van gezien inderdaad. Alleen op het eerste gezicht wat te veel plastic en te weinig hout voor ons, we vonden die houten accenten van de fellowship zo leuk :D
Snel hoeft de boot niet perse te zijn. De fellowship is een langkieler, die is wat trager maar wel heel stabiel en ligt lekker rustig op het water en dat sprak ons wel aan. Hij zeilde prima gisteren, ook met zo weinig wind, en zou gemiddeld 5 knopen moeten halen. Hoe hard varen jullie? Ik heb eigenlijk geen idee wat een normale snelheid is voor een zeilschip!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 19:55

Ik lees over reddings/zwemvesten, maar zijn die nu wel of niet verplicht? (Vaar almanak is besteld ;) )

Ik zoek ook nog een 9.9 langstaart werkmoter ;)