'Nieuwe' auto kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:34

Saskiaatje schreef:
Ik ben nog niet voorzien, dus ben heel blij met jullie posts. :)
Morgenochtend ga ik naar een Seat Arosa 1.4 uit '98 kijken, da's m'n eerste proefrit. Even zien wat we daarvan vinden.

Niks mis mee! Is een soort VW Lupo. Seat hoort tot de Volkswagen groep, samen met diverse andere merken. Dat is de reden dat veel modellen van met name Seat, VW en Skoda zoveel op elkaar lijken.
Neem je iemand mee die er een beetje verstand van heeft? Met name technisch.
Zoek even op google op waaraan je kan herkennen dat een auto afgetrapt is. De Arosa is ook een auto die veel door jongeren wordt gebruikt, gelukkig lang zo erg niet als een VW Polo!!

Veel plezier met je proefrit!!

Saskiaatje

Re: 'Nieuwe' auto kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 22:44

Ja, m'n vader gaat mee. :)
Hij heeft er niet héél veel verstand van, maar ik ga morgen alleen kijken en rijden.
Mocht het wat zijn, dan neem ik m'n broer zaterdag mee. Hij heeft er wel veel verstand van. :))

Thanks!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:37

Aranel schreef:
Waarom worden Franse merken toch altijd afgeraden? :+
Mijn Twingootje komt dan wel uit 2010 en daar is dus nog nooit wat mee geweest.
Maar ook van andere Twingo rijders hoor ik goede verhalen :)

Zoals ik al eerder schreef: gebrek aan interesse om er de effort in te steken om de boel gewoon rijdend te houden. Als je gaat klagen dat 500 euro te duur is voor een reparatie, terwijl het gewoon regulier onderhoud is (ontsteking, olie, uitlaat) omdat de auto ook voor 400 euro op Marktplaats staat, tja, dan heb je in mijn optiek toch ergens iets gemist.......

Als je weet dat er slechte plekken in je auto zitten en vier jaar later komt ie daar een keer niet mee door de keuring, dan kun je klagen; je kunt ook wat ijzerwerk bestellen en de boel netjes repareren.
Weliswaar kost de reparatie van Range me ongeveer 1000 euro, maar daarvoor heb ik nog steeds geen fatsoenlijke tweepaardstrailertrekkende auto..........

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:29

Ik rijd al jaren (4,5 jaar inmiddels) met veel plezier in een Citroen Saxo uit 2001 met op dit moment 207.000 km op de teller :)
Heerlijk betrouwbare auto, er zijn weinig mensen die zo goedkoop rijden als ik :+ Ik rijd er ongeveer 600km per week mee, gemiddeld.
En mijn auto is nu beter dan de VW polo van mijn man uit 1996, hij rijdt er in feite namelijk te weinig mee....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:57

relatief hele lage km standen bij auto's op leeftijd zijn ook helemaal niet bevorderlijk heb ik het idee :?
rust roest ofzo :P
zoals ene auto van 15 jaar die een halve ton er op heeft staan, (kloppend dan ook nog he, niet dat ie teruggedraaid is ) volgens mij brengt dat juist weer risico op allerlei manco's mee door uitdroging etc van materialen/rubbers etc

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:00

Aranel schreef:
Waarom worden Franse merken toch altijd afgeraden? :+
Mijn Twingootje komt dan wel uit 2010 en daar is dus nog nooit wat mee geweest.
Maar ook van andere Twingo rijders hoor ik goede verhalen :)

Ik vind ze ook top, die van mij is wel op nu met meer dan 200.000 op de teller en uit 97.
Maar motor is nog prima! En voor zo'n kleintje erg ruim van binnen en lekker zuinig :j
Wil er hierna denk ik weer 1 :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:03

mijn fijnste auto was een citroën xsara met dakraam uit 98 ...daar is helaas een goochelaar achterop komen rijden toen ik na een uitwijkmanoeuvre ivm botsing voor me , stil stond op de vluchtstrook...
i oliebol you not...een goochelaar, maar dat goochelde hij toch niet meer recht :n

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:18

Sonja_vR schreef:
mijn fijnste auto was een citroën xsara met dakraam uit 98 ...daar is helaas een goochelaar achterop komen rijden toen ik na een uitwijkmanoeuvre ivm botsing voor me , stil stond op de vluchtstrook...
i oliebol you not...een goochelaar, maar dat goochelde hij toch niet meer recht :n

Woehahahaha! kon hij nog wel konijnen uit je uitlaat goochelen...
Wat knullig, maar ja dat gebeurt nou eenmaal.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:54

Een goochelaar _O-
Ik vind het echt heel vervelend voor je, maar ik vind het wel een mooi verhaal :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 00:08

Typisch Sonja verhaal....mij gebeurt die oliebol :roll:
En idd zelfs geen konijnen uit mijn uitlaat ;(
Wel een goudgele xsara die op een banaan leek.. Dat dan weer wel :+